بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اجتماعی تور سفید عروسی بر زندگی کودکان رنگ سیاهی می‌کشد…

    ازدواج در کودکی حکایت دختران کوچکی است که عروس می‌شوند و باید مهر فراموشی بر رویاهای کودکانه خود زده و جهت هر لحظه با دنیای عروسکی، صورتی و کودکی خود خداحافظی ک

    تور سفید عروسی بر زندگی کودکان رنگ سیاهی می‌کشد...

    تور سفید عروسی بر زندگی کودکان رنگ سیاهی می کشد…

    عبارات مهم : زندگی

    ازدواج در کودکی حکایت دختران کوچکی است که عروس می شوند و باید مهر فراموشی بر رویاهای کودکانه خود زده و جهت هر لحظه با دنیای عروسکی، صورتی و کودکی خود خداحافظی کنند..

    به گزارش ایسنا، در گذشته های نه چندان دور شاید ازدواج در سنین پایین امری عادی بوده ولی اکنون که شاهد تغییرات گسترده ای در زمینه های متفاوت فکری، فرهنگی و اجتماعی هستیم، چنین ازدواج هایی خشونت خوانده می شود و به شدت از سوی افراد مورد انتقاد قرار می گیرد.

    تور سفید عروسی بر زندگی کودکان رنگ سیاهی می‌کشد…

    یکی از علل ازدواج در کودکی و نوجوانی، به پایبند بودن خانواده ها به سنت و فرهنگ گذشتگان برمی گردد که این آمار در روستاها و شهرهای کوچک خراسان شمالی به چشم می خورد.

    وقتی ازدواج کردم از بازی با همسن و سالانم و رفتن به مدرسه منع شدم

    ازدواج در کودکی حکایت دختران کوچکی است که عروس می‌شوند و باید مهر فراموشی بر رویاهای کودکانه خود زده و جهت هر لحظه با دنیای عروسکی، صورتی و کودکی خود خداحافظی ک

    زهرا دختری که در ۱۴ سالگی ازدواج کرده است به خبرنگار ایسنا گفت: کلاس هشتم بودم که به علت ازدواج با پسر عموی خودم دیگر مدرسه را جهت هر لحظه کنار گذاشتم.

    وی ادامه داد: یادش بخیر توی حیاط مدرسه با دوستام بازی می کردیم، آب روی هم می پاشیدیم، از مدرسه تا منزل با دوستانم پیاده می رفتیم و در مسیر راجع به خریدن لباس، کفش، درس، معلم، امتحان، درس نخواندن ها و تعطیلات آخر هفته حرف می زدیم.

    زهرا گفت: ولی چون ازدواج کردم دیگر از بازی با همسن و سالانم و رفتن به مدرسه منع شدم و همه می گفتند تو دیگر ازدواج کرده ای، شوهر داری و نباید به فکر بازی باشی…

    تور سفید عروسی بر زندگی کودکان رنگ سیاهی می‌کشد…

    وی یادآور شد: روزی که رفتیم جهت ازدواج آزمایش بدهیم، قرار بود همان شب به محضر برویم و عقد کنیم، به یاد دارم عصر همان روز همه دنبال انجام کارهای مهمانی بودند ولی من پلی استیشن بازی می کردم چون واقعا درک درستی از ازدواج نداشتم…..

    از ازدواجم راضی نیستم، دنیایمان تفاوت دارد و حرف هم را نمی فهمیم

    ازدواج در کودکی حکایت دختران کوچکی است که عروس می‌شوند و باید مهر فراموشی بر رویاهای کودکانه خود زده و جهت هر لحظه با دنیای عروسکی، صورتی و کودکی خود خداحافظی ک

    افسانه دختر دیگری که به اصرار مادرش در ۱۳ سالگی لباس سفید عروسی برتن کرد، به خبرنگار ایسنا گفت: آن موقع که ازدواج کردم چیزی از شوهرداری و زندگی متوجه نمیشدم تازه اختلاف سنی من و شوهرم هم زیاد بود.

    وی ادامه داد: شوهرم ۹ سال از من بزرگتر بود او در دنیای خودش تصوراتی داشت که در دنیای من بی معنی و بی مفهوم بود، من فرزند بودم و دوست داشتم درس بخوانم و واقعا هم اوضاع درسهایم خوب بود.

    تور سفید عروسی بر زندگی کودکان رنگ سیاهی می‌کشد…

    افسانه با بیان اینکه اصلا من و شوهرم حرف همدیگر را متوجه نمی شویم، افزود: من از زندگی چیزی نفهمیدم، بچگی نکردم، رویاهای کودکانه ام را باید جهت هر لحظه فراموش می کردم و تازه الان متوجه شدم که چه هدفی دارم که بسیار دیر است چون حسرت خیلی چیزها به دلم مانده است…..

    وی یادآور شد: اصلا ازدواج در سن پایین خوب نیست چون هنگامی که بزرگتر می شوی نگاهت به رویاها، زندگی و هدفت عوض کردن می کند ولی باید بسوزی و بسازی چون اگر الان با این ازدواج مسئله داری ولی اگه خدای نکرده به فکر جدایی بیفتی که حتما در بعضی از شرایط احساس می کنی نمی توانی ادامه بدهی، بازهم از وحشت عواقب سنگین طلاق به اجبار باید این زندگی را ادامه دهی……

    با وجود ۱۰ سال تفاوت سنی خوشبختم

    رکسانا دختری دیگری که در سن ۱۴ سالگی ازدواج کرده هست، با ابراز رضایت از زندگی خود به ایسنا می گوید: با شوهرم ۱۰ سال تفاوت سنی داریم ولی این تفاوت سنی باعث نشده تا ما با هم دچار تنشی بشویم.

    وی ادامه داد: خوشبختانه از ازدواج خودم راضی ام و خوشبختم و در تدارک برپایی مراسم خوش حالی ازدواج جهت ماه آینده هستیم که به امید خدا با شوهرم زیر یک سقف زندگی کنیم.

    رکسانا خاطرنشان کرد: با وجود اینکه من در سن پایین ازدواج کردم و مدرسه هم نرفتم، ولی از تجربیات دیگران استفاده کرده و تلاش کردم زندگی خودم را با شرایط وفق بدهم که البته خانواده خودم و همسرم هم کمک های خود را دریغ نکردند و در همه شرایط کنار من و همسرم هستند.

    ازدواج با مرد ۵۰ ساله زندگی ام را تباه کرد

    آناگل نیز که در سن ۱۶ سالگی به عقد مردی ۵۰ ساله با پنج فرزند درآمده هست، گفت: ازدواج با این مرد زندگی ام را تباه کرد و هیچ گاه پدر و مادرم را جهت این ظلمی که به من کردند نمی بخشم.

    وی ادامه داد: در روستای ما ازدواج دختران با مردان مسن بسیار زیاد است و متاسفانه این ازدواج ها از روی اجبار است.

    وی گفت: حاضر بودم به جای اینکه به این ازدواج تن دهم همچنان پای دار قالی بنشینم و قالی بافی کنم نه اینکه با این ازدواج ناموفق امیدم و دنیایم تیره و تار شود.

    ازدواج زودهنگام محرومیت آموزشی، فرهنگی و اجتماعی در پی دارد

    رضا استاجی، مدیر انجمن مددکاران خراسان شمالی به ایسنا اظهار کرد: با توجه به فلسفه ازدواج مبنی بر اینکه دو فرد هنگامی قصد ازدواج دارند که می توانند قبول کنند که به عنوان یک پدر و یک مادر و یک همسر به ایفای نقش در آن زندگی بپردازند، در این هنگام اگر افراد بخواهند در سنین پایین ازدواج کنند قطعا نمی توانند این نفش مهم را در زندگی ایفا کنند لیکن مهارت های کافی ندارند.

    وی با تاکید بر اینکه باید آموزش مهارت های قبل از ازدواج جدی گرفته شود، یادآور شد: کسی که آموزش ندیده است چطور می تواند از بعد این مسئولیت بر بیاید.

    وی با بیان اینکه در قدیم بعضی از ازدواج ها براساس مصلحت اندیشی و تطمیع والدین بود، افزود: در آن وقت اگر خانواده ای که به لحاظ موقعیت اقتصادی و یا اجتماعی در حد مقبول و بالایی بود اگر به خواستگاری دختری می رفت قطعا خانواده وی موافقت کرده و ازدواج انجام می شد.

    این کارشناس پرسشها اجتماعی گفت: ولی این مهم هم اکنون دیگر جوابگو نیست لیکن همچنان که شعار می دهیم سبک زندگی عوض کردن کرده به همان اندازه هم دیگر به فرهنگ های گذشته پایبند نیستیم و دیگر مصلحت اندیشی و تطمیع والدین نیز در این مقوله جواب نمی دهد.

    استاجی با بیان اینکه ازدواج زودهنگام به لحاظ آموزشی، فرهنگی و اجتماعی فرد را در جامعه محروم می کند، گفت: این ازدواج ها هزینه های بسیاری را برجامعه تحمیل می کند لیکن با طلاق آسیب های اجتماعی نیز به تناسب زیاد کردن یافته و به خودی خود زنان سرپرست خانواری را پدید می آورد که می خواهند مستقل باشند و بر روی پای خود بایستند.

    ازدواج وقت تحصیل از ۱۵۲ دانش آموز متوسطه اول در خراسان شمالی را گرفت

    عباس سعیدی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز به در این خصوص به ایسنا گفت: طی امسال ۱۵۲ دانش آموز دختر مقطع متوسطه در بازه سنی ۱۳ تا ۱۵ در استان ازدواج کرده و از تحصیل بازمانده اند.

    وی ادامه داد: این دختران زیاد در شهرستان های مانه و سملقان و رازوجرگلان سکونت دارند که به علت پرسشها متفاوت در سنین پایین ازدواج کرده اند.

    سعیدی افزود: فقر فرهنگی، تعصبات قومی و قبیله ای و پرسشها اقتصادی از مهمترین دلایل ازدواج زودهنگام این دانش آموزان محسوب می شود.

    وی در پاسخ به این پرسش که براساس آمار ثبت احوال در این استان ۹۰۰ دختر در بازه سنی ۱۰ تا ۱۵ سال ازدواج کرده اند، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه بازه سنی ۱۰ تا ۱۲ مربوط به مقطع ابتدایی می شود، باقی دانش آموزانی هم که در گروه سنی ۱۳ تا ۱۵ سال ازدواج کرده اند یا در مدارس روزانه یا آموزش از راه دور مشغول به تحصیل هستند.

    امسال ۹۰۰ دختر ۱۰ تا ۱۵ سال در خراسان شمالی ازدواج کردند

    علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با اشاره به ازدواج بیش از۹۰۰ دختر زیر۱۵ سال در استان، به ایسنا گفت: حدود نیمی از این ازدواج ها در مناطق روستایی انجام شده است و ازدواج زودهنگام زیاد در مناطق روستایی مرسوم است.

    وی با بیان اینکه ازدواج در سنین پایین پرسشها خاص خود را دارد،عنوان کرد: فقر فرهنگی، پایبندی به اصول و رعایت سنن قدیمی و سنتی به وسیله بسیاری از این خانواده ها باعث شده است تا دختران و پسران کم سن و سال حتی نوجوان گرفتار معضلات متعدد ناشی از ازدواج زودهنگام شوند.

    زاهدی نیا با اشاره به اینکه ازدواج های زودهنگام در سنینی رخ می دهد که افراد در آن به مرحله بلوغ فکری و عقلانی نرسیده اند، گفت: بنابراین زوجین در گزینش شریک زندگی خود نمی توانند نقشی را ایفا کنند به طوری که بعد از گذشت مدتی و به علت ناتوانی در اداره زندگی تصمیم به طلاق و جدایی می گیرند.

    وی اظهارکرد: طی ۹ ماهه امسال هفت هزار و ۳۲۸ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که بیش ۹۰۰ مورد آن مربوط به دختران زیر ۱۵ سال است.

    وی ادامه داد: میانگین سن ازدواج در میان دختران در این استان بین ۱۹ تا ۲۱ و در پسران نیز ۲۳ تا ۲۵ سال است.

    به گزارش ایسنا، ازدواج در سنین کودکی پیامدهای اجتماعی زیادی به همراه دارد، از آنجایی که بیشترین موارد ازدواج ها زیر سن قانونی مربوط به ازدواج دختران نوجوان و یا کودک با مردان بزرگسال است و بعضا اختلاف سنی زوج ها به بیش از ۱۰ سال می رسد، جامعه در سال های بعد شاهد پدیده های بزرگتر از معنا و مفهوم زنان سرپرست خانوار و یا مطلقه خواهد بود بنابراین بیش از پیش مهم است که نهادهای مرتبط در این حوزه ورود یابند تا کمتر شاهد این باشیم که کودکان با دنیا و رویاهای کودکانه به اجبار خداحافظی کرده و تن به ازدواج دهند…..

    واژه های کلیدی: زندگی | خراسان | ازدواج | دختران | آسیب های اجتماعی | اخبار اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار