بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اجتماعی وزارت بهداشت حتی یکبار صورتحساب درمان خود را نداده و نخواهد داد ، تامین

    علی ‌اصغر بادبان می‌گوید: اگر خدای ناکرده تامین اجتماعی ورشکست شود، هیچکس از بعد این قصه برنخواهد آمد. هنگامی که چهار میلیون نفر را در هر ضریبی که مایلید ضرب کن

    وزارت بهداشت حتی یکبار صورتحساب درمان خود را نداده و نخواهد داد ، تامین

    تامین اجتماعی درحال ورشکستگی است هرکس جز این بگوید، لاپوشانی می کند/وزارت بهداشت حتی یکبار صورتحساب درمان خود را نداده و نخواهد داد

    عبارات مهم : درمانی

    علی اصغر بادبان می گوید: اگر خدای ناکرده تامین اجتماعی ورشکست شود، هیچکس از بعد این قصه برنخواهد آمد. هنگامی که چهار میلیون نفر را در هر ضریبی که مایلید ضرب کنید، درمی یابید که با ورشکستگیِ سازمان، چه تعداد آدم، گرسنه خواهند ماند. دولت هم به طریق اولی از پسِ پرداخت مستمری اینها برنخواهد آمد.

    به گزارش ایلنا، کمیسیون تلفیقِ مجلس شورای اسلامی در بررسی بودجه سال آینده، پیشنهادات شرکت تامین اجتماعی را نپذیرفت. در بودجه ای که تنظیم و ارائه شده، نه تنها پرداخت اصل و فرع بدهی های شرکت تامین اجتماعی به عنوان بااهمیت ترین سازمانِ بیمه گر کشور نادیده گرفته شده، بلکه به عقیده خیلی از کارشناسان، مصوبات کمیسیون تلفیق به دنبالِ برطرف کسری های بودجه قوه مجریه از جیب تامین اجتماعی است که این رویکرد، معضل را به شدت پررنگ تر می کند. به همین منظور به سراغ علی اصغر بادبان (کارشناس و عضو سابق شورای عالی شرکت تامین اجتماعی) رفتیم تا چند و چون مصوبات کمیسیون تلفیق و تاثیر آن بر آینده تامین اجتماعی را مورد ارزیابی قرار دهیم. بادبان در گفتگوی زیر تاکید می کند اگر راه حل عاجلی جهت پرسشها تامین اجتماعی اندیشیده نشود، بحرانِ قریب الوقوع، نیمی از جمعیت کشور را درگیر خواهد کرد.

    وزارت بهداشت حتی یکبار صورتحساب درمان خود را نداده و نخواهد داد ، تامین

    بادبان

    کمیسیون تلفیقِ مجلس بررسی بودجه را به آخر رساند و نمایندگان مجلس هم نتوانستند به دولت بابت پرداخت بدهی های شرکت تامین اجتماعی فشار بیاورند. نه تنها راهکاری جهت پرداخت این بدهی ها ارائه نشد؛ بلکه کمیسیون تلفیق مصوباتی در تعارض با منافع تامین اجتماعی داشت. به عنوان نمونه اینکه منابع درمان شرکت را به خزانه کل انتقال یافته کنند؛ تهاتر اموال و قس علیهذا… پرسش اینجاست که آیا نمایندگان نخواستند یا در عالی ترین حال نتوانستند به دولت فشار بیاورند که بدهی های انباشته کارگران را پرداخت کند؟ آن هم در شرایطی که عموم کارشناسان بیمه ای معتقدند اگر طلب شرکت پرداخت نشود، بحران تامین اجتماعی قریب الوقوع است؟

    در اینکه آیا نتوانستند به دولت فشار مورد نیاز را بیاورند، وظیفه روشن هست؛ مردها تهِ قُلَک دولت را هم می دانند چه خبر هست. متاسفانه دولت جاهایی که نباید هزینه کند، هزینه می کند و جاهایی که باید هزینه کند، پول ندارد و نمی تواند هزینه کند. اینکه نمایندگان مجلس نتوانستند ضرورت پرداخت بدهی های تامین اجتماعی را جا بیندازند، به این علت بود که طرفداران تامین اجتماعی، طرفداران بقای تامین اجتماعی، طرفداران نزدیک به چهارمیلیون خانوار مستمری بگیر تامین اجتماعی و طرفداران این همه بیمه شده است ی تامین اجتماعی که نصف جمعیت کشور را مشمول بر می شود، تعدادشان در مجلس کم هست. در کمیسیون تلفیق که بسیار هم کمتر هست. به نظر من؛ اگر این فشار به دولت وارد نشود و کاری صورت نگیرد، اوضاع به شدت بحرانی می شود. تامین اجتماعی فی الحال نیز جهت پرداخت مستمری ها و جهت پرداخت هزینه های درمان به بیمارستان ها و دانشگاه ها، شدیدا لَنگ هست.

    علی ‌اصغر بادبان می‌گوید: اگر خدای ناکرده تامین اجتماعی ورشکست شود، هیچکس از بعد این قصه برنخواهد آمد. هنگامی که چهار میلیون نفر را در هر ضریبی که مایلید ضرب کن

    منظورتان این است که همین الان که با هم صحبت می کنیم نیز تامین اجتماعی مسئله دارد.

    بله، همین الساعه؛ همین الان تامین اجتماعی ده هزار میلیارد تومان به بانک رفاه با قیمت ۱۴ درصد بدهکار هست. این پول را گرفته که مستمری ها را بدهد. مساله اینجاست که با ده هزار میلیارد تومان هم مسئله پرداخت های تامین اجتماعی حل نمی شود. باید هر ماه همین مقدار وام بگیرد تا بتواند مستمری های ماهانه را بپردازد. بعد قاعدتا به جایی خواهد رسید که توان بازپرداخت همین وام ها را هم نداشته باشد.

    تامین اجتماعی بدون تعارف در حال ورشکستگی هست. هرکس بگوید اوضاع غیر از این هست، لاپوشانی می کند، می خواهد روی مشکلات، روکش و سرپوش بگذارد؛ می خواهد مردم نبینند و نفهمند که چه خبر هست. اگر خدای ناکرده تامین اجتماعی ورشکست شود، هیچ کس از بعد این قصه برنخواهد آمد. هیچ کس نخواهد توانست این معضل را حل کند؛ چون چهار میلیون نفر را در هر ضریبی که مایلید ضرب کنید، آنوقت درمی یابید که با ورشکستگیِ سازمان، چه تعداد آدم، گرسنه خواهند ماند. دولت هم به طریق اولی از پسِ پرداخت مستمری اینها برنخواهد آمد. آقای مدیر جمهور از اول هم وعده داده بود که بایستی تامین اجتماعی را در شرایط بسیار اضطراری ببینیم و جهت حل مشکلاتش، راهکارهایی درخور بیندیشیم.

    وزارت بهداشت حتی یکبار صورتحساب درمان خود را نداده و نخواهد داد ، تامین

    چرا به این وعده ها عمل نکرده است؟ با وجود گذشت چند سال، هیچ نشانه ای هم دیده نمی شود که قرار است در آینده ی نزدیک به این وعده عمل شود.

    متاسفانه همینطور هست. شاید دیگر نیازی به آرای مردم ندارند؛ شاید فکر می کنند اگر به این دست وعده ها عمل نکنند، اتفاق خاصی نمی افتد. اگر خدا بخواهد که اینطور نباشد؛ ولی واقعیت این است که چیزی که فراموش شده است و به حال خود رها شده، شرکت تامین اجتماعی و بیمه شدگان و مستمری بگیرانِ آن است.

    این فراموشی می تواند جهت کشور، جهت دولت و جهت ملت خطرناک باشد. این قصه ای نیست که بشود از کنارش راحت گذشت. نمایندگانی که در کمیسیون تلفیق، درخواست های تامین اجتماعی را نپذیرفتند، یا غافل هستند که اگر خدا بخواهد همین است و یا خدای ناکرده قصدی دارند؛ وگرنه دلیلی ندارد که همچین امر مهمی را که در حد اهمیت بودجه دفاعی کشور هست، نادیده بگیرند.

    علی ‌اصغر بادبان می‌گوید: اگر خدای ناکرده تامین اجتماعی ورشکست شود، هیچکس از بعد این قصه برنخواهد آمد. هنگامی که چهار میلیون نفر را در هر ضریبی که مایلید ضرب کن

    در واقع، همانقدر که بودجه دفاعی کشور مهم هست، بودجه و تامین نقدینگی شرکت تامین اجتماعی نیز اهمیت دارد. متاسفانه نمایندگان اصولا شناختی از تامین اجتماعی ندارند و تصور می کنند یک چاه ویلی است پر از پول فراوان و هیچ وقت این سرمایه به انتها نمی رسد. خیلی خوب است که همه ما حامیان تامین اجتماعی با هم فریاد بزنیم که تامین اجتماعی، در پرداخت مستمری های ماهیانه دچار مسئله هست؛ که تامین اجتماعی، سرمایه اش به تَه رسیده و دیگر ندارد که بپردازد.

    نظرتان در مورد تهاتر اموالی که نماینده های مجلس پیشنهاد کرده اند، چیست؟ آیا تهاتر اموال می تواند جایگزین خوبی جهت پرداخت نقدی بدهی های دولت به تامین اجتماعی باشد؟ خیلی از فعالان کارگری می گویند تجربه خوبی از تهاتر اموال نداریم؛ چراکه می آیند اموال غیرسودده را به جای بدهی ها واگذار می کنند که در نوع خود نه تنها منفعتی در آنها نیست، بلکه باعث ضرر و زیان شرکت هم می شود.

    وزارت بهداشت حتی یکبار صورتحساب درمان خود را نداده و نخواهد داد ، تامین

    ما تا به امروز چندین بار با این طناب پوسیده در چاه رفته ایم و دَلومان هم از دستمان دررفته است و در نهایت، مصیبت بر سر شرکت نازل شده. در تهاتر اموال، مساله مهم و پرسش کلیدی این است که چه اموالی؟ بیایند مراکز پول ساز را به شرکت بدهند؛ بیایند واحدهای درآمدزا را به شرکت بدهند نه شرکت هایی که کلی باید برایشان هزینه شود، کلی باید سرمایه گذاری شود تا به شرایط عادی برگردند.

    همین الان که داریم صحبت می کنیم، شرکت تامین اجتماعی در شستا ده ها کارخانه دارد که کاملا زیان ده و بی ارزش هستند و امکان راه اندازی و به سودرسانی آنها هم وجود ندارد. این شرکت ها فقط و فقط جهت سازمان، هزینه می تراشند؛ همین. مردها هنگامی که بحث راه اندازی مدیران که می شود، تامین اجتماعی خیلی جای خوبی برایشان هست؛ چون دوستان مدیرشان را راه اندازی می کنند و این مدیران، نفری چندین میلیون هم حقوق می گیرند و روزهایشان می گذرد؛ ولی بقیه وقت ها تامین اجتماعی به دردشان نمی خورد؛ وبال گردنشان است انگار؛ در حالی که تامین اجتماعی یکی از اساسی ترین، بااهمیت ترین و اثرگذارترین شرکت های کشور است که می تواند یار دولت و یار نظام باشد؛ لیکن بی توجهی می تواند همه چیز را به خطر بیندازد.

    جدا از همه ی این کم کاری ها و عدم پرداخت بدهی ها، مصوبه ای هم کمیسیون تلفیق داشته که منابع درمان تامین اجتماعی باید به خزانه کل انتقال یافته شود؛ یعنی این منابع از تصرف تامین اجتماعی خارج شود و به دولت واگذار شود؛ این را چطور ارزیابی می کنید؟

    این هولناک ترین اتفاقی است که ممکن است بیفتد. یک بار دیگر هم این کار انجام شد که بالاخره بعد از سالها دوندگی و فریاد زدن و گرفتاری های بی شمار، توانستیم با قانون الزام، این روال را بعد بزنیم و اوضاع را به قبل برگردانیم. اینها دوباره می خواهند یک امرِ آزموده و امتحان شده است و بد جواب بعد داده را دوباره امتحان کنند.

    هدفشان از این کار چیست؟

    هدف این است که منابع را تصاحب کنند و بیمه شده است های تامین اجتماعی نیز بروند در صف بایستند. یعنی بیمه شده است ها بابت دریافت خدمات درمانی ای که مایملک خودشان هست، بروند در صف، دقیقا مثل سایرین. الان من و شمای بیمه شده است ی تامین اجتماعی، جهت درمان، بیمارستان خاص داریم؛ ولی آن موقع خواهند گفت شما بیمارستان خاص ندارید؛ مثل همه اهالی کشور باید بروید و صف ببندید.

    اما مهمترین مساله این است که وزارت بهداشت تا حالا در عمر درمانیِ خودش، حتی یک بار صورتحساب درمان به شرکت تامین اجتماعی نداده و هرگز هم نخواهد داد؛ فقط چشم دوخته اند به این ۹ درصدِ درمانِ تامین اجتماعی و دنبال این هستند که از تامین اجتماعی بودجه بگیرند و کمبودهای خودشان را برطرف کنند و این، وحشتناک ترین قسمتِ قضیه هست؛ اینکه دولت بیاید از تامین اجتماعی بودجه بگیرد، به شدت هولناک هست.

    واژه های کلیدی: درمانی | کمیسیون | خدمات درمانی | مستمری بگیران | اخبار اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار