بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اجتماعی تأیید رسمی دفن جسد مومیایی منسوب به رضاخان

    پس از مدت ها بیانات مبهم و کلی گویی راجع به آینده مومیایی کشف شده است در شهر ری و خبرهای تأییدنشده از دفن آن، روز گذشته فرماندار خاص شهرستان ری در گفت وگو با خب

    تأیید رسمی دفن جسد مومیایی منسوب به رضاخان

    تأیید رسمی دفن جسد مومیایی منسوب به رضاخان

    عبارات مهم : مومیایی

    پس از مدت ها بیانات مبهم و کلی گویی راجع به آینده مومیایی کشف شده است در شهر ری و خبرهای تأییدنشده از دفن آن، روز گذشته فرماندار خاص شهرستان ری در گفت وگو با خبرگزاری رسمی دولت، ایرنا، از دفن بقایای جسد مومیایی کشف شده است در طرح توسعه حرم حضرت عبد العظیم (ع) به وسیله مسئولان حرم خبر داد.

    هدایت الله جمالی پور راجع به اخباری که به تازگی در اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … راجع به جسدی مومیایی که چندی پیش در محوطه حرم عبدالعظیم (ع) کشف شد، گفت: مسئولیت دفن اجساد در اماکن عمومی با شهرداری ها و در اماکن متبرکه با هیئت امنا و مسئولان این اماکن است و فرمانداری در این باره هیچ گونه نقش و مسئولیت مستقیمی ندارد. او افزود: از آنجایی که جسد مد نظر در محوطه حرم عبدالعظیم (ع) کشف شده است هست، مسئولیت دفن این جسد نیز با آستان مقدس است و ضرورتی به دخالت دیگر دستگاه ها در این باره نداشت.

    تأیید رسمی دفن جسد مومیایی منسوب به رضاخان

    جمالی پور راجع به چگونگی کشف این جسد نیز افزود: در طرح توسعه اماکن قدیمی و متبرکه، بقایایی از اجسادی که از گذشته های دور دفن شده است اند، پیدا می شود و این اجساد با رعایت موازین شرعی در مکان های مناسب به دست متولیان امر دفن می شوند. فرماندار شهر ری راجع به هویت جسد مومیایی و موارد مطرح شده است راجع به تعلق آن به پهلوی اول گفت: من هم این اخبار را در اینترنت و در سطح جامعه شنیده ام. این سؤال را باید کارشناسان میراث فرهنگی پاسخ دهند. او در این باره که آیا تأیید می کند که جسد کشف شده، مومیایی بوده یا خیر، افزود: باید دستگاه های مسئول و متخصصان فنی در این باره نظر دهند و من کارشناس این عنوان نیستم.

    او همچنین در بخشی از این مصاحبه با گلایه از یکی از خبرگزاری ها، گفت: من جز خبرگزاری دانشجویان کشور عزیزمان ایران با هیچ خبرگزاری دیگری در این باره مصاحبه نداشته ام؛ ولی متأسفانه در اینترنت دیدم که به نقل از یکی از خبرگزاری ها خبری از زبان من مبنی بر جسد کشف شده است در حرم عبدالعظیم (ع) نقل شده است است که این کار خارج از اخلاق حرفه ای خبرگزاری هاست.

    پس از مدت ها بیانات مبهم و کلی گویی راجع به آینده مومیایی کشف شده است در شهر ری و خبرهای تأییدنشده از دفن آن، روز گذشته فرماندار خاص شهرستان ری در گفت وگو با خب

    از طرفی پیش از این مدیر شرکت پزشکی قانونی اعلام کرده بود که با انجام آزمایش های دی ان ای می توان هویت جسد مومیایی را تشخیص داد؛ ولی گفته های مدیر شرکت پزشکی قانونی حاکی از آن است که هیچ جسد مومیایی تحویل این شرکت نشده هست. احمد شجاعی که در لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه سخن می گفت، در پاسخ به پرسش خبرنگاران راجع به تحویل مومیایی که به تازگی در گودبرداری های اطراف حرم عبدالعظیم حسنی در شهر ری پیدا شده است و بعضی آن را به رضاخان منتسب کرده اند، با بیان اینکه امکان تشخیص اجساد مومیایی وجود دارد، گفت: تاکنون چنین چیزی تحویل پزشکی قانونی نشده است.

    بیش از ۱۰ روز پیش به دنبال اجرائی کردن طرح توسعه شبستان غربی حرم عبدالعظیم (ع) شهرری، لودر در حال کار به جنازه ای برخورد می کند که بعضی افراد آن را مومیایی اعلام می کنند و به علت پیداشدنش در مکان سابق مقبره بنیان گذار پهلوی، آن را به این شخصیت نسبت می دهند؛ ولی از سوی دیگر، متولیان حرم آن را یک جسد معمولی می دانند که حتی صورت اش قابل تشخیص نبوده؛ بنابراین آن را در نقطه ای دیگر از شبستان دفن می کنند.

    در میان انکار متولیان حرم عبدالعظیم (ع) و سندهایی که بعضی از رسانه ها جهت اثبات این فرضیه داشته اند و البته تأیید زودهنگام حسن خلیل آبادی، مدیر کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران، مبنی بر مومیایی بودن جسد کشف شده است و احتمال تعلق آن به رضاشاه پهلوی و حتی گمانه زنی هایی راجع به انتقال مومیایی به نقطه ای دیگر یا دفنش در یک مکان دیگر، بااهمیت ترین توصیه حائز اهمیت، سکوت متولیان میراث فرهنگی بود که چندی پیش شکسته شد.

    تأیید رسمی دفن جسد مومیایی منسوب به رضاخان

    علی اصغر مونسان، معاون مدیر جمهور و مدیر شرکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راجع به علت این عنوان گفته بود: «حوزه میراث فرهنگی به نوعی حوزه کارشناسی هست. از ما باید خواسته شود تا در این زمینه وارد شویم. ما آمادگی کار کارشناسی را داریم. اکنون نیز در حال پیگیری هستیم که ببینیم عنوان چه بوده است». او در پاسخ به این پرسش که اکنون اوضاع این مومیایی چه شده است است؟ می گوید: «به نظرم باید از بخش هایی که الان به آنها مربوط می شود و در اختیار آنهاست، این پرسش را بپرسید». در حالی مونسان این توصیه را تأکید می کند که در تازه ترین اظهارنظرها، دلاور بزرگ نیا، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، در گفت وگو با ایلنا اعلام کرده است «این مسئله در حیطه میراث فرهنگی نیست و «اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی» قرار شده است تصمیم نهایی را راجع به این مومیایی اعلام کند».

    پیش از این نیز هر کدام از مسئولان میراث فرهنگی در پاسخ به پرسش های رسانه ها جهت هرگونه اظهارنظری اعلام می کردند که «این مسئله به مدیرکل میراث فرهنگی استان پایتخت کشور عزیزمان ایران مربوط می شود و او باید در این زمینه پاسخ دهد». از سوی دیگر، هدایت الله جمالی پور، فرماندار شهر ری، با اشاره به اینکه مباحث مهم تری است که خبرنگار می تواند به آنها بپردازد، افزوده بود «مرده ای بوده که پیدا شد و حالا هم دفن شده است دیگر. الان یک ماه است که از این مسئله گذشته. این عنوان را باید از طریق تولیت حرم پیگیری کنید».

    پس از مدت ها بیانات مبهم و کلی گویی راجع به آینده مومیایی کشف شده است در شهر ری و خبرهای تأییدنشده از دفن آن، روز گذشته فرماندار خاص شهرستان ری در گفت وگو با خب

    شرق

    واژه های کلیدی: مومیایی | میراث فرهنگی | میراث فرهنگی | اخبار اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار