بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در مرز ۶ رقمی

    به گزارش دنیای اقتصاد ؛به دنبال روند رو به کم کردن هیجان در بازارها، روز گذشته بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران با افزایش ۵۹۶ واحدی مواجه شد. به این ترتیب، شاخص

    بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در مرز ۶ رقمی

    بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در مرز ۶ رقمی

    عبارات مهم : ایران

    آرامش نسبی در بازار ارز

    به گزارش دنیای اقتصاد ؛به دنبال روند رو به کم کردن هیجان در بازارها، روز گذشته بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران با افزایش ۵۹۶ واحدی مواجه شد. به این ترتیب، شاخص سهام وارد کانال ۹۹ هزار واحدی شد تا یک گام دیگر به ۶ رقمی شدن نزدیک تر شود. در بازار ارز نیز بعد از هشت افزایش متوالی، روز گذشته کم کردن ۵۰ تومانی قیمت دلار را شاهد بودیم. زیاد کردن عرضه در این بازار حتی باعث شد در مقطعی از ساعات معاملاتی، سطوح کمتر از ۴۶۰۰ تومان نیز تجربه شود. موضوعی که می تواند به بازگشت آرامش به این بازار کمک کند.

    پس از فروکش کردن هیجانات در معاملات روز دوشنبه، بازار سهام دیروز حال و هوای تازه ای به خود گرفت. شاخص کل که به مدت ۵ روز معاملاتی در حال نوسان در محدوده ۹۸ هزار واحدی بود، با عبور پرقدرت از این محدوده با یک رکورد شکنی دیگر مواجه شد. به این ترتیب دیروز شاخص سهام با رشد چشمگیر ۵۹۶ واحدی در سطح ۹۹ هزار و ۲۲۵ واحدی ایستاد. این بیشترین رقم شاخص سهام در طول تاریخ فعالیت بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران به شمار می رود. داد و ستد خرد روزانه سهام نیز در سطح ۱۶۱ میلیارد تومان قرار داشت که نشانه ای از کم کردن نسبی احتیاط و تردید معامله گران هست. کارشناسان معتقدند بازتاب عوامل بنیادی در گزارش عملکرد ماهانه شرکت ها به خصوص کالایی ها موجب دلگرمی سهامداران شده است و زمینه زیاد کردن تقاضا در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران به خاص در گروه های مرتبط را فراهم کرده است.

    بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در مرز ۶ رقمی

    تجدید امید با گزارش های ماهانه

    همان طور که در گزارش های پیشین «دنیای اقتصاد» گفته شد، با آرام تر شدن فضای غیراقتصادی این انتظار وجود داشت که بورس به پرسشها بنیادی توجه بیشتری نشان دهد. بااهمیت ترین عوامل اقتصادی، زیاد کردن قیمت دلار و سطوح بالای قیمت در بازار های جهانی است که اثرات آنها در تغییرات سودآوری شرکت ها کاملا تظاهر می کند. هر چند در دو روز ابتدای هفته زیاد کردن قیمت دلار، هیجانات منفی به معاملات سهام وارد کرد ولی در ادامه با آرام شدن اوضاع بازار ارز (البته همچنان استرس تخلیه نشده است)، سهامداران نیز جسارت بیشتری در سمت خرید نشان دادند. به خاص آنکه از یک جنبه زیاد کردن قیمت ارز در اصلاح سودآوری شرکت های صادرات محور بورس اهمیت خاص ای دارد.

    به گزارش دنیای اقتصاد ؛به دنبال روند رو به کم کردن هیجان در بازارها، روز گذشته بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران با افزایش ۵۹۶ واحدی مواجه شد. به این ترتیب، شاخص

    انعکاس این دو عامل در گزارش های عملکرد دی ماه شرکت ها به خوبی موید این عنوان است.باید در نظر داشت عمده رشد شاخص سهام از ابتدای تابستان تا کنون بر عهده گروه های کالایی تحت تاثیر زیاد کردن قیمت ارز و سطوح بالای قیمت های جهانی بوده هست. بعد از تجربه معاملات هیجانی در دو روز ابتدایی هفته، بازتاب این دو عنوان در اوضاع عملکرد دی ماه بار دیگر دلگرمی ها به اوضاع معاملات سهام را زیاد کردن داد. همین امر موجب رشد شاخص سهام شد. با استمرار این نشانه ها یعنی افزایش قیمت ارز و سطوح بالای قیمت های جهانی که نشانه هایی از امکان استمرار رونق حداقل در کوتاه مدت هستند، به نظر می رسد پایداری روند صعودی نیز چندان دور از دسترس نباشد.

    مصادیق گزارش های مناسب ماهانه

    گزارش دی ماه شرکت های فلزی و پتروشیمی دقیقا در جهت تایید اثرگذاری عوامل اقتصادی بر اوضاع سود آوری این شرکت ها هست. این گزارش ها نشان می دهد سطوح بالای قیمت های جهانی و زیاد کردن قیمت دلار در زیاد کردن قیمت فروش آنها تاثیر زیادی داشته هست. گزارش های عملکرد یک ماهه پتروشیمی خارک و فولاد هرمزگان مصادیقی از این عنوان هستند. فولاد هرمزگان در دی ماه امسال ۱۳۰ هزار و ۷۴۵ تن اسلب تولید کرد. قیمت فروش این شرکت در دی ماه زیاد کردن چشمگیری را نسبت به معاملات آذرماه تجربه کرده هست. قیمت فروش هر تن اسلب «هرمز» در دی ماه حدود ۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان بوده هست. این در حالی است که در آذرماه قیمت فروش این شرکت جهت هر تن اسلب حدود یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان ثبت شده است هست. بخش عمده ای از زیاد کردن قیمت فروش این شرکت به زیاد کردن قیمت دلار در کنار سطوح بالای قیمت های جهانی باز می گردد. در پتروشیمی خارک نیز زیاد کردن محسوس قیمت فروش کاملا خود نمایی می کند. متانول سهم عمده ای در تولیدات این شرکت دارد. قیمت فروش متانول «شخارک» در آذر ماه یک میلیون و ۷۷۰ هزار تومان گزارش شده است هست. این قیمت در دی ماه همزمان با اوج گرفتن قیمت متانول در بازارهای جهانی و زیاد کردن قیمت ارز به یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان رسیده هست. بررسی ها نشان می دهد قیمت عرضه متانول «شخارک» در دی ماه زیاد کردن بیش از ۴۴ درصدی را نسبت به میانگین امسال تجربه کرده هست. رشد قیمت دلار یک عامل مهم حمایتی از سهام این شرکت به شمار می رود با این حال فشار بر قیمت متانول جهانی با آخر فصل سرما عاملی است که می تواند سودآوری این شرکت را محدود کند.

    پتروشیمی در صدر برترین صنایع دیروز

    بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در مرز ۶ رقمی

    همان طور که اشاره شد دیروز نمادهای زیرمجموعه پتروشیمی، سرمایه گذاری و معدنی در صدر جدول نمادهای اثر گذار بر رشد شاخص کل قرار داشتند. بر این اساس نماد معاملاتی نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، گل گهر، ملی مس کشور عزیزمان ایران و صندوق بازنشستگی جمعا حدود ۲۸۰ واحد در ارتقای شاخص سهام اثر داشتند.

    گروه محصولات شیمیایی دیروز هم صدر نشین جدول صنایع با بیشترین ارزش معاملات بود. عمده نمادهای زیر مجموعه این گروه دیروز در محدوده مثبت معامله شدند با این همه چندان قدرتمند ظاهر نشدند. گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) بعد از تعدیل مثبت ۲۳ درصدی سود هر سهم دیروز افتتاح شد و با ثبت رشد قیمت حدود ۲/ ۴ درصدی در آخر معاملات بیشترین نقش را در ارتقای شاخص سهام داشت.

    به گزارش دنیای اقتصاد ؛به دنبال روند رو به کم کردن هیجان در بازارها، روز گذشته بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران با افزایش ۵۹۶ واحدی مواجه شد. به این ترتیب، شاخص

    تولید کننده های متانول این گروه از جمله «شخارک» و «شفن» نیز با رشد قیمت همراه شدند، با این حال «زاگرس» که تا میانه معاملات در مسیر صعودی حرکت می کرد، با افت قیمت به کار خود آخر داد. اوره ساز های این گروه نیز معاملات مثبتی را تجربه کردند. بر این اساس «شپدیس»، «کرماشا» و «خراسان» دیروز در محدوده مثبت معامله شدند. در مجموع در گروه محصولات شیمیایی دیروز بیش از ۶۶ میلیون سهم به ارزش ۲۸ میلیارد تومان معامله شد. شاخص این گروه در آخر معاملات رشد ۹/ ۰ درصدی را تجربه کرد.

    افزایش اقبال به سهام خودرویی

    خودرویی ها دیروز در صدر صنایع بورسی با بیشترین حجم معاملات قرار داشتند. زیاد کردن تقاضای سهام خودرویی در جریان معاملات دیروز بعد از مدت ها کاملا محسوس بود. «خساپا» دیروز بیشترین حجم و ارزش معاملات را بین همگروه های خود تجربه کرد. دو نماد مطرح دیگر این گروه یعنی «خودرو» و «خپارس» دیروز با رشد قیمت همراه شدند.

    بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در مرز ۶ رقمی

    در سایت تحلیلی «دنیای بورس» در گزارش هایی به حمایت عوامل بنیادی از سهام «خودرو» و «خپارس» اشاره شده است بود. گزارش عملکرد دی ماه کشور عزیزمان ایران ماشین موید این عنوان هست. حمایت اعتبار بنیادی از سهام این گروه در حالی مطرح می شود که همچنان معاملات خودرویی ها در سایه ریسک سیستمایتک برجام به طور محتاطانه صورت می گیرد. علاوه بر این بحث های مربوط به نوسازی ارگان حمل و نقل بزرگراه ای از جمله دلایل رونق معاملات این صنعت مطرح می شود. در این میان ولی کارشناسان معتقدند، تولیدکننده های خودروی سنگین اوضاع مطلوبی ندارند و این عامل می تواند مانعی بر سر راه حرکت این گروه باشد. در آخر معاملات دیروز شاخص گروه ماشین رشد ۴/ ۱ درصدی را تجربه کرد و رتبه پنجم بازدهی صنایع بورسی به این صنعت تخصیص داده شده است یافت.

    نوسان محدود در گروه پالایشی

    معاملات گروه پالایشی ولی دیروز کم نوسان دنبال شدند و عمده این نمادها تغییرات قیمتی اندکی را تجربه کردند. هر چند زیاد کردن قیمت نفت و قیمت دلار دو عامل حمایت کننده نیرومند از معاملات سهام این گروه به شمار می رود. ولی به نظر می رسد انتظار سهامداران جهت دریافت گزارش های عملکرد ۹ ماهه این شرکت ها مانع از حرکت نمادهای این گروه شده است است.

    مروری بر معاملات صنعت فلزات اساسی

    اکثر نمادهای فلزی به علت افت قیمت محصولات مرتبط در بازارهای جهانی دیروز در مسیر نزولی قرار گرفتند. در تحولات بازارهای جهانی دیروز قیمت مس به ۶۹۵۲ دلار در هر تن رسید. روی نیز در سطح ۳۴۱۰ دلاری نوسانات محدودی را تجربه می کند. قیمت سرب ولی با زیاد کردن اندکی بالغ بر ۲۶۱۶ دلار گزارش شد(قیمت ها در لحظه تنظیم این گزارش ساعت ۱۶و ۴۵ دقیقه ذکر می شوند). شاخص گروه فلزات اساسی دیروز رتبه دوم جدول صنایع را با بیشترین ارزش معاملات به خود تخصیص داده شده است داد.شاخص این گروه رشد ۳۶/ ۰ درصدی را ثبت کرد. «فملی» علی رغم دیگر نمادهای این گروه دیروز رشد حدود ۳/ ۱ درصدی را تجربه کرد و رتبه سوم جدول نمادها با بیشترین تاثیر مثبت را به خود تخصیص داده شده است داد. به نظر می رسد رسیدن قیمت مس در معاملات روز دوشنبه به سطح ۷۱۰۰ دلاری در هر تن عامل اصلاح تقاضای سهام این نماد بوده است.

    در بازار چه گذشت؟

    در داد و ستدهای روز سه شنبه معامله گران بیش از یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند. ارزش معاملات این روز بیش از ۲۹۴ میلیارد تومان بود. از این میزان ۱۶۱ میلیارد تومان به معاملات خرد سهام تخصیص داده شده است داشت. صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای قند هگمتان، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، نفت سپاهان، گرانیت بهسرام، فولاد آلیاژی ایران، فنر سازی زر و نورد آلومینیوم بود. در برابر نمادهای پتروشیمی فارابی، قند مرودشت، صنعتی بهشهر، بیمه پارسیان، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، گروه صنعتی بوتان و سیما خاش با بیشترین کم کردن قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند. سهامداران دیروز جهت خرید اوراق همکاری شهرداری سبزوار، اوراق همکاری رایان سایپا، سهام پتروشیمی کرمانشاه، فولاد آلیاژی ایران، اوراق همکاری شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران و اوراق صکوک سایپا بیشترین تقاضا را ثبت کردند. در برابر سهام بانک کارآفرین، اوراق همکاری شهرداری سبزوار، اوراق صکوک سایپا، اوراق همکاری شهرداری مشهد و اوراق همکاری شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران بیشترین عرضه ها را به خود دیدند.در آخر معاملات دیروز حق تقدم لیزینگ رایان سایپا با معامله ۲۰۸ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و معامله بلوکی فولاد مبارکه اصفهان با معامله ۲۶ میلیارد تومانی بیشترین ارزش معاملات را تجربه کردند.

    واژه های کلیدی: ایران | بازار | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار