بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی بررسی پرونده ۲۴۰ صرافی در زمینه نوسان های ارزی

    رئیس کل شرکت مالیاتی اعلام کرد: اطلاعات ۲۴۰ صرافی راجع به نوسان های اخیر ارزی در در این شرکت در دست بررسی است که رقم مالیات آنها، بعد از بررسی و در موعد قانونی

    بررسی پرونده 240 صرافی در زمینه نوسان های ارزی

    بررسی پرونده ۲۴۰ صرافی در زمینه نوسان های ارزی

    عبارات مهم : مالیات

    رئیس کل شرکت مالیاتی اعلام کرد: اطلاعات ۲۴۰ صرافی راجع به نوسان های اخیر ارزی در در این شرکت در دست بررسی است که رقم مالیات آنها، بعد از بررسی و در موعد قانونی دریافت خواهد شد.

    سید کامل تقوی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه یازدهمین همایش مالیاتی کشور عزیزمان ایران در پاسخ به ایرنا راجع به فهرست ارسالی بانک مرکزی جهت شناسایی افرادی که معاملات عمده در بازار ارز داشته اند، گفت: بر اساس آیین نامه مصوب، حداقل ۲۵ هزار دلار در سال باید اطلاعاتش به شرکت مالیاتی کشور ارایه می شد ولی به علت شرایط اخیر در کشور، حضور دلالان ارز و فعالیت های نامطلوب، مقرر شد که این سقف به ۵ هزار دلار کم کردن یابد.

    معاون وزیر اقتصاد افزود: براساس هماهنگی با بانک مرکزی، درخواست شد تا فهرست افرادی که بیش از ۵ هزار دلار خرید و فروش ارز داشتند، در اختیار این شرکت قرار گیرد که این کار انجام شد ضمن آنکه با رهماهنگی بانک مرکزی صرافی هایی که در این زمینه فعال بودند شناسایی شدند.

    بررسی پرونده ۲۴۰ صرافی در زمینه نوسان های ارزی

    وی توضیح داد: سه لایه صرافی وجود دارد؛ یک لایه تامین کنندگان مهم ارزند، لایه دوم ارز را از صرافی های مهم تحویل می گیرند و در اختیار مردم قرار می دهند و لایه سوم، صرافی هایی که در سراسر کشور پراکنده اند.

    تقوی نژاد با بیان اینکه اطلاعات این صرافی ها در اختیار شرکت مالیاتی قرار گرفته هست، افزود: کاری که شرکت مالیاتی جهت صرافی های لایه اول انجام داد، این بود که نه تنها اطلاعات موجود سال ۱۳۹۶ آنها که اطلاعات مالی و معاملاتی سال های ماقبل را هم از آنها درخواست کرده است.

    رئیس کل شرکت مالیاتی اعلام کرد: اطلاعات ۲۴۰ صرافی راجع به نوسان های اخیر ارزی در در این شرکت در دست بررسی است که رقم مالیات آنها، بعد از بررسی و در موعد قانونی

    وی یادآور شد: اختیار قانونی شرکت مالیاتی کشور براساس قانون این است که اگر مودی تمکین نکند یا از ارایه اطلاعات استنکاف کند، شرکت می تواند به محل کسب و فعالیت یا هرجا که اطلاعات در آنجا وجود داشته یا نهان باشد، ورود کند.

    رئیس کل شرکت مالیاتی افزود: زیاد فعالیت هایی که تا الان احساس می کردیم اطلاعات براق در اختیار ما قرار نداده اند، شناسایی کردیم و طبق ماده ۱۸۱ قانون مالیات های مستقیم اطلاعات را در اختیار همکاران جهت مالیات ستانی قرار دادیم.

    وی در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا مبنی بر اینکه چه تعداد از این افراد حقیقی و چه تعداد حقوقی اند، گفت: از هر دو گروه در این فهرست وجود دارند؛ تعدادی نیز صرافی های بانک ها هستند که البته به علت آنکه مجمع عمومی سالیانه دارند، اطلاعات براق تری دارند.

    بررسی پرونده ۲۴۰ صرافی در زمینه نوسان های ارزی

    وی تاکید کرد: روی هم رفته در یک مرحله۸۰ صرافی و یک مرحله دیگر ۱۶۰ صرافی اطلاعاتشان در اختیار شرکت مالیاتی قرار گرفته است.

    تقوی نژاد راجع به رقم مالیات اینها نیز گفت: رقم دقیق بعد از حسابرسی اعلام می شود.

    رئیس کل شرکت مالیاتی اعلام کرد: اطلاعات ۲۴۰ صرافی راجع به نوسان های اخیر ارزی در در این شرکت در دست بررسی است که رقم مالیات آنها، بعد از بررسی و در موعد قانونی

    وی افزود: براساس آنچه که ارز در اختیار این صرافی ها قرار می گیرد، مورد توجه است و باید این اطمینان داد که اطلاعات مربوط به سال ۱۳۹۶ این افراد را زمانی می توانیم مورد مطالبه مالیاتی قرار دهیم که سال مالیاتی آنها تمام شده است باشد.

    این مقام مسئول افزود: اینها تا خرداد یا تیرماه وقت دارند تا اظهارنامه مالیاتی ارایه کنند و آنچه جهت ما مهم هست، ارایه اطلاعات است.

    بررسی پرونده ۲۴۰ صرافی در زمینه نوسان های ارزی

    *رشد ۷۹ برابری مالیات یک پرونده

    وی راجع به فرار مالیاتی نیز گفت: عده ای از شرایط اخیر کشور جهت واردات ماشین اقدام و درآمدهایی کسب کردند ما از اختیار قانونی استفاده و خانواده ای که ۴ برادر بودند و ۱۸ شرکت تشکیل داده بودند، اطلاعاتشان را بین سال های ۹۰ تا ۹۴ جمع آوری کردیم.

    تقوی نژاد افزود: اینها در این چهار سال، ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کردند ولی با بررسی دقیق اسناد ۸۳۰ میلیارد تومان مالیات جهت این شرکت ها تشخیص دادیم یعنی با یک اقدام مالیات این خانواده ۷۹ برابر شد.

    **معافیت های مالیاتی هدفمند می شود

    رئیس کل شرکت مالیاتی راجع به معافیت های مالیاتی نیز توضیح داد: باید اثر این معافیت ها و مشوق ها بر شاخص های مهم اقتصاد کشور چون تولید، صادرات و اشتغال مورد بازبینی انجام دهد.

    وی افزود: مطالعاتی در دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران انجام شده است تا نشان دهد که آیا این معافیت ها بویژه در حوزه مالیات بر ارزش افزوده اثری بر اصلاح تولید داشته یا نه، که پاسخ آن منفی است یعنی اثر مشخصی را در این رابطه نداشته ایم.

    به گفته معاون وزیر اقتصاد، در شرایطی که کشور به دنبال خروج از رکود هست، نظام مالیاتی کشور باید اقداماتی انجام دهد که یکی همراه با معافیت ها و مشوق های مندرج در قانون بود ولی در کنار آن، رویه تقسیط بدهی مالیاتی یا بخشودگی جرایم واحدهای تولیدی بوده است.

    وی گفت: شرکت امور مالیاتی جهت اصلاح امر تولید آمادگی دارد مالیات بخش تولید را از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کم کردن دهد که این کار نیازمند تصویب قانون در مجلس است که در صورتی که دولت موافق آن باشد می تواند لایحه آن را آماده و تقدیم کنیم.

    ** شناسایی ۳۲۰۰ مورد فرار مالیاتی

    رئیس شرکت امور مالیاتی راجع به جلوگیری از فرار مالیاتی نیز گفت: سال گذشته و امسال به دنبال تحقق بسیاری از اهداف طرح جامع مالیاتی اقدام های خوی انجام دادیم؛ اکنون اطلاعات اقتصادی فعالان اقتصادی در اختیار ما قرار گرفته است یا بعضی شرکت ها با ما توافق اولیه را جهت ارایه اطلاعات داشته اند.

    وی افزود: در سال ۹۶، تعداد ۱۰ هزار میلیارد تومان برگه تشخیص مالیاتی جهت افرادی صادر کردیم که تاکنون پرونده ای در شرکت مالیاتی نداشته اند.

    تقوی نژاد گفت: جهت نمونه در بحث تراکنش های مشکوک، حدود ۶۳۰۰ میلیارد تومان مطالبه شده است که مربوط به ۳۲۰۰ شخص حقوقی و حقیقی است ولی بیشترین اطلاعات مربوط به تراکنش ها، دلالان ارز و نیز فعالان ماشین است.

    وی تاکید کرد: تردیدی نیست که یکی از پرسشها فرار مالیاتی، اقتصاد زیرزمینی و براق نبودن فعالیت های اقتصادی است و تا زمانی که این بخش اصلاح نشود، شاهد فرار مالیاتی نیز خواهیم ود.

    وی افزود: هنر شرکت مالیاتی این است که با تکمیل اطلاعات و تشکیل پرونده جهت مودیان تازه با فرار مالیاتی مبارزه کند.

    این مقام مسئول یادآور شد: البته همه ارقام مربوط به اخذ مالیات های تازه مربوط به افرادی نیست که پرونده مالیاتی ندارند بلکه بعضی نیز پرونده دارند ولی اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار نداده اند.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی راجع به همکاری بانک ها در بررسی تراکنش های بانکی جهت مبارزه با فرار مالیاتی نیز گفت: طبق ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم، باید اطلاعات فعالان اقتصادی در زمینه هویتی، مکانی، ملکی، مالی و مالیاتی فعالان اقتصادی دریافت شود.

    وی افزود: با هماهنگی دستگاه ها، سال گذشته و امسال موفقیت های بسیاری کسب کردیم که یکی از آن، اطلاعاتی است که باید نظام بانکی در اختیار ما قرار می داد؛ ما با حفظ محرمانگی این اطلاعات و حقوق سپرده گذاران بانکی و استفاده از این قانون که افشای این اطلاعات مشمول جرایم بسیار سنگین جهت سوء استفاده کنندگان هست، اطلاعات را دریافت کردیم.

    وی تاکید کرد: با همه بانک های کشور تفاهم نامه امضا کردیم و تاکنون به استثنای سه بانک همه بانک ها این تفاهم نامه ها را امضا کرده و اطلاعات را ارایه کرده اند.

    تقوی نژاد در پاسخ به اصرار خبرنگاران جهت افشای نام این سه بانک گفت: شما مسئولیت اعلام اسامی آنها را به عهده بگیرید تا اعلام کنم.

    وی همچنین راجع به مالیات ستانی از اصناف اظهار داشت: حدود نیمی از مودیان را اصناف تشکیل می دهند ولی فقط ۴ درصد مالیات کشور را تامین می کنند.

    وی افزود: امسال از حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی ۴ درصد جهت اصناف نظر گرفته شد ولی اگر این بخش را به کاسبان جزء و کسبه خرد تقسیم بندی کنیم، یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد را تشکیل می دهند که مالیات پرداخت می کنند. این تعداد واحدها ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت می کنند در حالی که در یک پرونده واردات ماشین ۸۳۰ میلیارد تومان مالیات مطالبه کردیم.

    معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: سیاست کلی شرکت فشار نیاوردن به مودیان خرد و همراهی با اصناف بوده و همچنین حمایت مالیاتی از کسانی است که درآمدهای پایین دارند.

    تقوی نژاد خاطر نشان کرد: با همین رویکرد میزان مالیات این گروه در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۳ تنها هشت درصد زیاد کردن یافت.

    واژه های کلیدی: مالیات | پرونده | اطلاعات | اطلاعات | فرار مالیاتی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار