بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اجتماعی با زلزله ۷ ریشتری، در پایتخت کشور عزیزمان ایران سیل می‌آید

    رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: حدود ۱۲۰ سوله‌ مدیریت بحران باید جهت شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ساخته شود که در حال حاضر نیز ۱۰۵ سوله ساخته شده است هست

    با زلزله ۷ ریشتری، در پایتخت کشور عزیزمان ایران سیل می‌آید

    با زلزله ۷ ریشتری، در پایتخت کشور عزیزمان ایران سیل می آید

    عبارات مهم : ایران

    رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: حدود ۱۲۰ سوله مدیریت بحران باید جهت شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ساخته شود که در حال حاضر نیز ۱۰۵ سوله ساخته شده است هست، ولی این تعداد فقط جهت حجم کشته و زخمی در حد ۳۰۰ هزار نفر هست.

    محسن هاشمی، مدیر شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در رابطه با زلزله ۵٫۲ ریشتری شامگاه چهارشنبه بیان داشت: ستاد مدیریت بحران در مجموعه شهرداری تشکیل شد و در این ستاد ۸۶ ارگان و کارگروه حضور دارند؛ ارگان های مهم ۱۶ تا ۲۰ مجموعه اند که هر کدام آنها زیرمجموعه هایی دارند. همه موارد در این ستاد بررسی شد و خوشبختانه اینطور به نظر می آید که در بعد مطالعات پیشگیری و همچنین مقابله بعد از زلزله مشکلی از نظر مصوبات و قوانین نداریم و دقیقا می دانیم که باید چه کاری انجام دهیم یعنی جهت حل پرسشها در بافتهای فرسوده و سازه های ناپایدار و مجموعه های کوچه های نفوذناپذیر مصوبات و قوانینی تعریف شده است و راهکارهایی نیز داده شده است است و مصوبات قانونی آن نیز موجود است.

    با زلزله ۷ ریشتری، در پایتخت کشور عزیزمان ایران سیل می‌آید

    به گزارش نامه نیوز وی با اشاره به شبکه آب پایتخت کشور عزیزمان ایران و اوضاع آن در وقت وقوع زلزله گفت: در شبکه آب پایتخت کشور عزیزمان ایران مشخص است که قبل و بعد از زلزله باید چه کارهایی انجام شود. شبکه آب پایتخت کشور عزیزمان ایران هنگامی که زلزله بالای هفت ریشتری بیاید دچار مسئله می شود حتی آب می تواند آلوده شود با توجه به اینکه لوله با انشعاب های اوج آب را در پایتخت کشور عزیزمان ایران انتقال یافته می کنند امکان دارد سیل موقت نیز ایجاد شود، آیا که حجم آب زیاد است ولی قطعا به یک شبکه موازی به عنوان یک شبکه کمکی جهت زلزله نیاز داریم که به وسیله مخازن صد مترمکعبی مجهز به دریچه لرزه ای که در وقت زمین لرزه سریعا بسته شوند و آب را سالم نگه دارند.

    وی افزود: یعنی زمانی که زلزله آمد به وسیله این شبکه بتوان آب سالم را در هر محله ای در اختیار مردم قرار داد اگر بخواهند این کار را با دقت انجام دهند باید تمامی سیصد و خرده ای محله پایتخت کشور عزیزمان ایران را مجهز به این مخازن کرد بعد به این تعداد مخزن نیز نیاز داریم و اگر امکان آن نبود این کار را ناحیه ای انجام دهیم. حدود ۱۲۴ ناحیه وجود دارد که می توان این برنامه را در آن پیاده کرد. این پیشگیری ها در حوزه برق نیز وجود دارد، حتی این پیشگیری در رابطه با شبکه های گاز وجود دارد مخصوصا در نقاطی که گاز با حجم وسیع وارد شبکه می شود مورد نیاز است دریچه هایی با لوله هایی که در وقت زلزله بسته می شوند تعبیه شود. همه این موارد ابلاغ شده است است علاوه بر این در رابطه با توزیع سوخت جهت مدارس آموزش و پرورش که ممکن است در زلزله خسارت پیدا کنند اطلاعات وجود دارد، حتی وزارت بهداشت و درمان نیز کاملا مطلع است که تا چه اندازه بیمارستان ها از لحاظ پایداری دچار مسئله هستند و باید آن را مقاوم سازی کنند و اطلاع دارد که بعد از زلزله به چه مقدار بیمارستان صحرائی نیاز است.

    رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: حدود ۱۲۰ سوله‌ مدیریت بحران باید جهت شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ساخته شود که در حال حاضر نیز ۱۰۵ سوله ساخته شده است هست

    هاشمی در ادامه گفت: شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز مطلع است که باید در حدود ۱۲۰ ناحیه پایتخت کشور عزیزمان ایران سوله هایی را ایجاد کند در حال حاضر نیز ۱۰۵ سوله بحران ایجاد شده است است و در این سوله های بحران علاوه بر امکانات جهت مبارزه با پیامدهای بعد از زلزله امکاناتی مثل چادر، دستشویی صحرایی و دوش صحرایی نیز وجود دارد و همه ابزار آلات جهت کمک رسانی پزشکی نیز وجود دارد.

    وی افزود: در بازدیدهایی که از سوله های بحران داشتم متوجه شدم که آنها مانور زلزله را انجام دادند در هر سوله بحران ۳۰ تا ۴۰ نفر به صورت به میل خود کار می کنند و همه این افراد در سوله ها مستقر شده است بودند ولی این را هم مدنظر قرار دهید که حدود ۱۲۰ سوله باید جهت شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ساخته شود که در حال حاضر نیز ۱۰۵ سوله ساخته شده است هست، ولی این تعداد فقط جهت حجم کشته و زخمی در حد ۳۰۰ هزار نفر است.

    هاشمی در ادامه گفت: اگر یک زلزله هفت یا هشت ریشتری در پایتخت کشور عزیزمان ایران اتفاق بیفتد کشته و زخمی ها به مرز یک تا دو میلیون می رسد. فرآیند مربوط به یک زلزله خطرناک در وزارت کشور و شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران مورد بررسی قرار گرفته است ولی در رابطه با آن هزینه ای نشده هست. به عنوان نمونه در یک زلزله خطرناک که کشته های اوج دارد باید ۳۱ استان تعیین شوند به هر استان زمینی داده شود تا سکوهایی را جهت احداث چادر تعبیه کنند و امکانات را از قبل فراهم کنند تا بتوانند به بخشی از پایتخت کشور عزیزمان ایران خدمات دهند که متاسفانه هیچ یک از این کارها انجام نشده است بنابراین قوانین و مصوبات در این خصوص وجود دارد ولی روند اجرایی شدن آن بسیار کند است و هنوز جای کار دارد.

    با زلزله ۷ ریشتری، در پایتخت کشور عزیزمان ایران سیل می‌آید

    رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به جلسه ای که با مدیر مجلس شورای اسلامی داشته اند، بیان داشت: به همراه شهردار و مدیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران موارد فوق را مطرح کرده ایم و از آنها درخواست کردیم که لیست موارد مورد نیاز جهت پیشگیری از بروز پرسشها بعد از زلزله پایتخت کشور عزیزمان ایران باید در حد سران سه قوه مطرح شود و حتی اگر شده است کمک از مقام معظم رهبری جهت تعیین اعتبارات گرفته شود تا این مصوبات، قوانین و آیین نامه ها اجرایی شود و سرعت اجرای آن اوج برود.

    هاشمی در ادامه گفت: زمانی که زلزله اتفاق افتاد در منزل خواب بودم و با وقوع زلزله از خواب بیدار شدم و به همراه فرزند و همسرم به یک اتاق امن رفتیم ولی از منزل خارج نشدیم.

    رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: حدود ۱۲۰ سوله‌ مدیریت بحران باید جهت شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ساخته شود که در حال حاضر نیز ۱۰۵ سوله ساخته شده است هست

    وی افزود: خیلی ها از منزل خارج شدند البته آنها بعد از زلزله آرامش داشتند به غیر از افراط در سوخت گیری که باعث زیاد کردن مصرف بیش از ۶۰ درصدی شد مسئله دیگری وجود نداشت که البته وزارت نفت نیز در این خصوص عملکرد مناسبی داشت البته اگر زلزله نیرومند تر بود راه ها بسته می شد و کسی نمی توانست خودش را به پمپ بنزین ها هم برساند در هر صورت مردم آرامش خود را حفظ کردند و بسیار تصویر العمل خوبی داشتند و ستاد بحران نیز سریعا مستقر شد و طی ۴۰ دقیقا هم ستاد بحران کشور و هم ستاد بحران شهرداری فعال شدند.

    رئیس شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: بحث هایی وجود داشت در رابطه با این زلزله که چگونه باید اطلاع رسانی صورت گیرد آیا نیاز است مردم آگاهی کامل داشته باشند یا خیر ولی تصمیم گیری شد که با مردم براق برخورد شود و پرسشها به سرعت انتقال یافته شود تا تنش در جامعه ایجاد نشود و این اتفاق هم افتاد و صدا و سیما و دیگر رسانه های رسمی کشور به همراه پلیس و ۸۶ ارگان پای کار بودند و مشکلی وجود نداشت.

    با زلزله ۷ ریشتری، در پایتخت کشور عزیزمان ایران سیل می‌آید

    وی گفت: باید خدا را شکر کنیم که زلزله نه آنقدر بزرگ بود که خسارت ایجاد کند و نه آ نقدر کوچک بود که کسی متوجه آن نشود این تذکر خاص ای از طرف مادر زمین بود و باید این عنوان را به فال نیک گرفت آیا که با کمترین میزان خسارت تذکر خداوندی را دریافت کرده ایم و باید از این لحاظ خدا را شکر کنیم.

    واژه های کلیدی: ایران | زلزله | مصوبات | شورای شهر | شورای شهر تهران | مجلس شورای اسلامی | اخبار اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار