بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی می توان مذاکره کرد ، ترامپ تاجر&quot، با &quot

    واقعیت این است که اتفاقا مذاکره و توافق با ترامپ ساده تر از روسای جمهور قبلی آمریکا است.

    می توان مذاکره کرد ، ترامپ تاجر&quot، با &quot

    با "ترامپ تاجر" می توان مذاکره کرد

    عبارات مهم : ایران

    واقعیت این است که اتفاقا مذاکره و توافق با ترامپ ساده تر از روسای جمهور قبلی آمریکا است.

    برجام به سخت ترین آزمون خود نزدیک می شود. تا چند هفته دیگر مشخص خواهد شد که آیا ترامپ همچون دو دفعه قبل این توافق را تایید خواهد کرد، یا آنطور که ادعا کرده بود به علت عدم پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام تا ماه اکتبر! از آن خارج خواهد شد.

    می توان مذاکره کرد ، ترامپ تاجر&quot، با &quot

    البته روز پنج شنبه وی تعلیق تحریم های هسته ای کشور عزیزمان ایران را تمدید کرد، ولی بعضی کارشناسان معتقدند سیگنال ها حاکی از خروج وی از این توافق چندجانبه دارد. در عین حال رویترز گزارش داده طرح جدیدی از سوی آمریکا جهت فشار زیاد بر کشور عزیزمان ایران در موضوعاتی غیر از برجام نیز در حال بررسی هست.

    برجام منهای آمریکا؟!

    واقعیت این است که اتفاقا مذاکره و توافق با ترامپ ساده تر از روسای جمهور قبلی آمریکا است.

    محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه و علی اکبر صالحی مدیر شرکت انرژی اتمی کشور عزیزمان ایران گفته اند حتی بدون آمریکا نیز می توان برجام را ادامه داد، البته اگر سایر طرف ها به تعهدات خود پایبند باشند. با این حال به نظر می رسد مسئله مهم خروج یا باقی ماندن آمریکا در توافق نیست؛ بلکه انتفاع کامل کشور عزیزمان ایران از این توافق است.

    حتی همین حالا که آمریکا متعهد به اجرای برجام هست، به گفته مسئولان کشورمان مانع از دسترسی کامل کشور عزیزمان ایران به مواهب قانونی کشور عزیزمان ایران از این توافق می شود. بسیاری از بانک های بزرگ و شرکت های مالی و اقتصادی از وحشت تنبیهات آمریکا هنوز حاضر به معامله و تبادل با کشور عزیزمان ایران نشده اند. حال اگر آمریکا از برجام خارج شود علاوه بر بازگشت تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان، قطعا در رابطه کشور عزیزمان ایران با دیگر کشورها و به خصوص شرکت های شخصی چندملیتی اختلال ایجاد خواهد شد.

    با این شرایط چگونه می توان از ادامه برجام بدون حضور آمریکا سخن گفت؟!

    در برابر خروج آمریکا از برجام چه باید کرد؟

    می توان مذاکره کرد ، ترامپ تاجر&quot، با &quot

    در این شرایط بعضی کارشناسان معتقدند در صورت خروج آمریکا از برجام، کشور عزیزمان ایران باید از این کشور به شورای امنیت شرکت ملل شکایت کند. ولی پرسش این است که فایده این کار چیست؟ حتی با رای شورای امنیت علیه آمریکا چیزی جهت کشور عزیزمان ایران عوض کردن نمی کند و صرفا ممکن است در اقدامی کمتر رخ داده، آمریکا را مجبور به استفاده از حق وتو جهت خودش کند.

    بعضی دیگر به حفظ آرامش سیاسی و امنیتی در داخل کشور و پرهیز از دادن بهانه به دشمن سخن گفته و خواستار هماهنگی زیاد با اروپا و دیگر قدرت های جهانی شده است اند. اگرچه این کارها بی فایده نیست ولی واقعیت این است که مانع از تاثیر خروج آمریکا از برجام بر منافع ملی کشور عزیزمان ایران نمی شود. بعد چه باید کرد؟ آیا کشور عزیزمان ایران هم باید از برجام خارج شود؟ هرگز.

    واقعیت این است که اتفاقا مذاکره و توافق با ترامپ ساده تر از روسای جمهور قبلی آمریکا است.

    در عرصه سیاست و روابط بین الملل گفته می شود باید از بحران و تهدید، وقت ساخت و به نظر می رسد اکنون وقت عمل به چنین گفته ای به وسیله کشور عزیزمان ایران هست.

    حسن روحانی در مناظرات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفته بود آمادگی دارد در چهار سال آینده غیر از تحریم های هسته ای، بقیه تحریم ها را هم بردارد. شاید تصور این امر در ابتدا کمی سخت باشد که چطور می توان با ترامپ که قصد دارد از برجام خارج شده است و تحریم های هسته ای کشور عزیزمان ایران را نیز بازگرداند به توافق رسید و تمامی تحریم ها را لغو کرد. ولی واقعیت این است که اتفاقا مذاکره و توافق با ترامپ ساده تر از روسای جمهور قبلی آمریکا هست.

    می توان مذاکره کرد ، ترامپ تاجر&quot، با &quot

    چرا مذاکره با ترامپ راحت تر است؟

    ترامپ یک تاجر (و نه یک سیاست مدار) است و فاقد چارچوب ذهنی ایدئولوژیک هست. این یک امر پذیرفته شده است است که با افرادی که عقبه ایدئولوژیک ندارند بهتر می توان به توافق رسید. چنین افرادی در مواضع خود راسخ نیستند. در لحظه و بدون تفکر سخن می گویند و نظر خود را به آسانی عوض می کنند. چرخش نظر ترامپ راجع به عربستان، یا عوض کردن موضع او در برابر چین و یا حتی تلطیف دیدگاهش راجع به ناتو و روسیه به خوبی گویای این عنوان هست. بعد آیا نتوان با مذاکره نظر او را راجع به کشور عزیزمان ایران نیز عوض کردن داد؟

    نقض روح برجام از نظر کشور عزیزمان ایران و آمریکا

    اکنون هر دو کشور کشور عزیزمان ایران و آمریکا مدعی نقض روح برجام به وسیله طرف برابر هستند. تاثیر تحریم های غیرهسته ای بر روند اجرای برجام باعث انتقاد کشور عزیزمان ایران شده است هست. این عنوان در واقع به علت چسبندگی مباحث در عرصه بین المللی هست. در عصر جهانی شدن، پرسشها و مباحث آنقدر به هم گره می خورند که نمی توان انتظار داشت با حل یک مشکل، از سایر پرسشها فارغ شد.

    در برابر انتقاد آمریکا عمدتا به واکنش‌ها منطقه ای کشور عزیزمان ایران هست. آمریکا اعتقاد است این فعالیت های کشور عزیزمان ایران به شدت نشانه برجام جهت برقراری ثبات بین المللی را تضعیف می کند. لذا ترامپ اعتقاد است باید با مذاکره مجدد به این مباحث نیز پرداخت و آنها را در توافق گنجاند.

    امکان مذاکره با آمریکا راجع به سایر موضوعات

    دولت حسن روحانی به درستی اعتقاد است با مذاکره می توان منافع ملی را حفظ کرد؛ چنانکه مذاکره، توان غنی سازی و رآکتور آب سنگین کشور عزیزمان ایران را از بین نبرد و اتفاقا به آن مشروعیت بین المللی داد. با این رویکرد به نظر می رسد راجع به پرسشها منطقه بیش از آنکه میان کشور عزیزمان ایران و آمریکا اختلاف وجود داشته باشد، اشتراک وجود دارد؛ چنانکه هر دو مخالف داعش و به دنبال ثبات در منطقه هستند و اختلافات جزیی نیز عموما به علت سوءبرداشت و تصورات اشتباه از اهداف و نیات طرفین هست.

    از سوی دیگر به نظر می رسد ترامپ نیز بیش از آنکه با برجام مخالف باشد با عدم گنجاندن مباحث پیش گفته در آن مخالف هست. چراکه تقریبا تمامی کارشناسان و اغلب مشاوران وی به این عنوان اذعان دارند که با این توافق آمریکا به نشانه مهم خود مبنی بر ممانعت از دستیابی کشور عزیزمان ایران به سلاح هسته ای رسیده هست.

    بنابراین به نظر می رسد راه حل این بحران چنین باشد که قبل از خروج آمریکا از برجام، مذاکره راجع به مباحث دیگر شروع شود.

    یعنی برجام با همین شرایط کنونی ادامه یابد و طرفین به تعهدات خود عمل کرده و در عوض راجع به اختلافات دیگر که بدان اشاره شد پای میز مذاکره بنشینند. بدهید ترتیب بحران کنونی را به وقت تبدیل کرده و هم برجام حفظ و با تایید آن از سوی ترامپ، انتفاع کشور عزیزمان ایران از آن زیاد خواهد شد و هم امکان برطرف سایر تحریم ها فراهم می شود. بعد شاید اکنون وقت آن است که این فرمان را به دیپلمات های کشور عزیزمان ایران داد که: بروید و با این “تاجر” مذاکره کنید.

    عصرایران/ جلیل بیات

    واژه های کلیدی: ایران | توافق | مذاکره | آمریکا | تحریم ها | اخبار سیاسی و اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار