بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی بازده صفر دلار در سال تازه

    روز پنج شنبه، قیمت دلار یک سطح بالاتر رفت تا بتواند از بازدهی منفی بگریزد. در ششمین روز هفته، شاخص بازار ارز ۴۵ تومان زیاد کردن را به ثبت رساند و روی نقطه ۵ ه

    بازده صفر دلار در سال تازه

    بازده صفر دلار در سال جدید

    عبارات مهم : بازار

    روز پنج شنبه، قیمت دلار یک سطح بالاتر رفت تا بتواند از بازدهی منفی بگریزد. در ششمین روز هفته، شاخص بازار ارز ۴۵ تومان زیاد کردن را به ثبت رساند و روی نقطه ۵ هزار و ۹۰ تومان ایستاد. این رشد موجب شد که دلار به نقطه ای برسد که در نخستین پنج شنبه کاری فروردین ماه (۹ فروردین) ثبت کرده بود؛ با رشد روز پنج شنبه بازدهی دلار در هفته گذشته به صفر رسید. یکی از بااهمیت ترین عواملی که در صفر شدن بازدهی دلار نقش داشت، زیاد کردن قیمت حواله درهم در آخرین روز هفته بود.

    نرخ حواله درهم روز پنج شنبه به محدوده هزار و ۳۸۰ تومان قدم گذاشت و توانست قیمت دلار در بازار معاملات داخلی را تحت تاثیر قرار دهد. رشد ارزش این ارز در سلیمانیه عراق دیگر عاملی بود که به زیاد کردن قیمت دلار در بازار داخلی کمک کرد. روز پنج شنبه، سکه تمام بهار آزادی نیز زیاد کردن قیمت را تجربه کرد و با ۶ هزار تومان رشد به بهای یک میلیون و ۷۴۶ هزار تومان رسید. سکه در هفته گذشته با تقاضای نسبتا خوبی مواجه بود و توانست سه رشد پیاپی را به ثبت برساند؛ موضوعی که رشد این فلز گرانبها در هفته گذشته را به بیش از یک درصد رساند. باید دید با شروع حراج سکه از روز جاری، سکه بازان به خرید های خود ادامه خواهند داد یا کمی عقب نشینی را در دستور کار قرار می دهند.

    بازده صفر دلار در سال تازه

    دلار در کانال ۵ هزار تومانی

    قیمت دلار که در ایام عید به کانال ۵ هزار تومان رفته بود، در سه روز ابتدایی بعد از تعطیلات نیز به نوسان در این کانال ادامه داد. روز سه شنبه، در نخستین روز کاری بعد از تعطیلات نوروزی، شاخص ارزی با عقبگردی ۴۰ تومانی به قیمت ۵ هزار و ۵۰ تومان رسید. این اتفاق در حالی افتاد که بعضی عرضه کنندگان ارز اقدام به گران فروشی کردند. روز سه شنبه دلار در میان دلالان حتی تا محدوده ۵ هزار و ۲۰ تومان پایین آمد؛ با این حال، بخشی از عرضه کنندگان ارز از کم اطلاعی خریداران سوءاستفاده کردند و دلار خود را با قیمت های بسیار بالاتری به فروش رساندند.

    روز پنج شنبه، قیمت دلار یک سطح بالاتر رفت تا بتواند از بازدهی منفی بگریزد. در ششمین روز هفته، شاخص بازار ارز ۴۵ تومان زیاد کردن را به ثبت رساند و روی نقطه ۵ ه

    خریداران دلار گران زیاد بازیگران آماتوری بودند که با نشانه سرمایه گذاری یا از سر نیاز وارد بازار شده است بودند؛ آنها از روند قیمت ها در حجم کلان اطلاع چندانی نداشتند و عرضه کنندگان ارز از ولع آنها جهت خرید استفاده کردند و دلار را بعضا در قیمت هایی نزدیک به ۵ هزار و ۲۰۰ تومان به آنها فروختند. این در حالی بود که در سطوح کلان، قیمت ها در محدوده های بسیار پایین تری قرار داشت و خرید و فروش ها هم در حجم های بالاتری بود. روز چهارشنبه، قیمت دلار ۵ تومان دیگر پایین رفت و به قیمت ۵ هزار و ۴۵ تومان رسید.به گفته فعالان، عامل مهم افت دلار در بازار داخلی، کم کردن ارزش آن در بازار هرات افغانستان بود.

    افت شاخص ارزی در این منطقه جغرافیایی در ابتدا معاملات شهر مشهد را تحت تاثیر قرار داد و به سرعت تعداد فروشندگان در بازار پایتخت کشور عزیزمان ایران را نیز اوج برد. دومین افت پیاپی شاخص ارزی موجب شد که بعضی معامله گران عنوان کنند، رشد دلار در روزهای ابتدایی سال ۹۷ تعدیل خواهد شد؛ با این حال اتفاقات روز پنج شنبه بسیاری از فعالان را شگفت زده کرد.در ششمین روز هفته، بعد از ۲ روز کم کردن پیاپی قیمت دلار در بزرگراه افزایشی قرار داده شد و به یکباره ۴۵ تومان زیاد کردن قیمت را به ثبت رساند. این رشد موجب بازگشت دلار به محدوده ۵ هزار و ۹۰ تومان شد. حتی بعضی از فعالان عنوان کردند که در مقاطعی از روز پنج شنبه قیمت دلار به مرز ۵ هزار و ۱۰۰ تومان نیز رسید.

    انتظارات تازه در بازار ارز

    عده ای از معامله گران انتظار دارند در صورتی که قیمت دلار در هفته جاری از مرز مقاومتی ۵ هزار و ۱۰۰ تومان عبور کند، با رشد بیشتری نیز مواجه شود. به گفته آنها، قیمت دلار در سال ۹۷ در برابر سطح یاد شده است از خود مقاومت سنگینی نشان داده هست؛ به این ترتیب، شکست این سطح می تواند موجب شود تقاضاهای فنی جدیدی وارد بازار شود. در چنین شرایطی، تنها عاملی که می تواند اثرات ورود تقاضای تازه به بازار را خنثی کند، عرضه بازارساز خواهد بود.

    بازده صفر دلار در سال تازه

    بازارساز در هفته گذشته به وسیله یکی از صرافی های بزرگ دولتی به سایر صرافی ها دلار را زیر ۵ هزار تومان و در محدوده۴ هزار و ۸۸۰ تومان عرضه کرد. با این حال، عده کمی حاضر شدند با این قیمت دلار را در بازار به فروش برسانند. به نظر می رسد بازارساز جهت مدیریت قیمت ها نیاز است که ساماندهی صرافی ها را با سرعت بیشتری صورت دهد. در کنار این، مدیریت انتظارات بازار عامل مهم دیگری است که می تواند متغیرهای افزایشی را کم اثرتر کند و دامنه نوسانات را کم کردن دهد. در این میان، عده زیادی از معامله گران عنوان می کنند که دامنه تقاضا نسبت به ماه های انتهایی سال گذشته بسیار کم کردن یافته هست. به گفته آنها، بسیاری از صرافی ها خرید و فروش دلار و یورو را تعطیل کرده اند و زیاد اقدام به فروش سایر ارزها می کنند. همزمان میل به آنها به خرید و فروش های حواله ای بالاتر رفته هست. از نظر این دسته، اگر میزان عرضه بازارساز زیاد کردن پیدا کند، قیمت ها در بازار با عقب نشینی بیشتری مواجه خواهند شد.

    این در حالی است که یکی از معاونان ارزی پیشین بانک مرکزی عنوان می کند، بانک مرکزی بهتر است کمتر اقدام به تزریق ارز به صورت اسکناس کرده و از سیاست عرضه ارز در مبادی خروجی بهره گیرد. همچنین کمال سیدعلی راجع به چگونگی تاثیر قیمت ارز بر تورم وارداتی گفت: این عنوان بستگی به نحوه ثبت سفارش دارد، اگر کماکان ارز با قیمت مبادله ای به مردم فروخته شود، زیاد کردن قیمت ها کنترل می شود. البته عنوان مهم دیگر این است که بانک مرکزی جهت ارز مبادله ای چه برنامه ای دارد و این قیمت را در چه سطحی حفظ می کند. از نظر این کارشناس، احتمال یکسان سازی قیمت ارز در امسال پایین هست. وی راجع به اوضاع یکسان سازی قیمت ارز در این شرایط نیز تصریح کرد: در حال حاضر اولویت دولت کنترل تورم است و در این صورت توجه خاصی به یکسان سازی قیمت ارز نمی کند.

    روز پنج شنبه، قیمت دلار یک سطح بالاتر رفت تا بتواند از بازدهی منفی بگریزد. در ششمین روز هفته، شاخص بازار ارز ۴۵ تومان زیاد کردن را به ثبت رساند و روی نقطه ۵ ه

    آغاز حراج سکه

    سکه هفته گذشته ۲/ ۱ درصد زیاد کردن قیمت را تجربه کرد؛ با این حال باید دید با شروع حراج این فلز گرانبها در سال ۹۷ این زیاد کردن ادامه خواهد یافت یا بازار با کم کردن سطح قیمت ها مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، حراج سکه در بانک کارگشایی در سال ۹۷ از ۱۸فروردین ماه دوباره شروع می شود. بر اساس شرح اعلام شده، حراج سکه در سال ۹۷ سه روز در هفته انجام خواهد شد و طرح پیش فروش سکه نیز در بانک ملی ادامه خواهد یافت. در ماه های نهایی سال ۹۶ بانک مرکزی به منظور مدیریت قیمت و جلوگیری از زیاد کردن حباب در بازار آزاد، حراج سکه را در دستور کار قرار داد.

    بازده صفر دلار در سال تازه

    دنیای اقتصاد

    واژه های کلیدی: بازار | مرکزی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    بازده صفر دلار در سال تازه

    بازده صفر دلار در سال تازه

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار