بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اقتصادی این هم از نقش شهرداری در بدهی ۴ میلیارد یورویی زنجانی

    بابک زنجانی، به نمادی جهت فساد نفتی کشور عزیزمان ایران تبدیل شده است و هنوز مناقشاتی برسر محاکمه او جریان دارد. پای او، به مجادله‌های اقتصادی هم باز شده ا

    این هم از نقش شهرداری در بدهی 4 میلیارد یورویی زنجانی

    بابک زنجانی، به نمادی جهت فساد نفتی کشور عزیزمان ایران تبدیل شده است و هنوز مناقشاتی برسر محاکمه او جریان دارد. پای او، به مجادله‌های اقتصادی هم باز شده است و بازار تهمت‌ها را، داغ کرده است.

    پول‌های زنجانی در بانک مسکن و تأمین اجتماعی به کجا رسید؟

    بر اساس محاسبات محسن صفایی فراهانی، اقتصاددان، جوانی در قامت بابک زنجانی در صورتی که ماهیانه یک میلیارد تومان از درآمدهای خود را پس‌انداز کند، بعد از ۸۰۰ سال به جایگاه مالی اکنون او می‌رسد. بابک زنجانی، به نمادی جهت فساد نفتی کشور عزیزمان ایران تبدیل شده است و هنوز مناقشاتی برسر محاکمه او جریان دارد. پای او، به مجادله‌های اقتصادی هم باز شده است و بازار تهمت‌ها را، داغ کرده است.

    شهردار تهران، در نخستین مناظره تلویزیونی تلاش کرد که پدیده بابک زنجانی را به حسن روحانی منتسب سازد. ولی ماجرا از این قرار است که حسن روحانی در سال ۸۶ به دعوت شرکت توسعه تجارت جهت قدردانی از صادرکنندگان نمونه در این شرکت حضور پیدا کرده و بدون آشنایی از برگزیدگان، لوح‌هایی را به آنها داده بود.

    این هم از نقش شهرداری در بدهی ۴ میلیارد یورویی زنجانی

    فرآیند گزینش صادرکنندگان نمونه نیز از طریق گروهی در این شرکت طی می‌شود و بر اساس توضیحات رضی حاجی آقا میری، مدیر کمیسیون صادرات اتاق ایران، حتی مدیر وقت شرکت توسعه تجارت را نیز نمی‌توان مقصر دانست. با این حال، بعد از رد بی‌ربط و اساس بودن ادعای قالیباف، اسنادی انتشار یافته است که نشان می‌دهد شهرداری تهران، با بابک زنجانی همکاری داشته است.

    تعهد زنجانی به پرداخت بیش از ۹۰۰ میلیون یورو بدهی

    در تاریخ ۱۳۹۱/۰۹/۲۳ در جلسه‌ای که با حضور وزیر وقت نفت (رستم قاسمی)، مدیران ارشد شرکت‌های ملی نفت کشور عزیزمان ایران و نیکو و HKK و بابک زنجانی تشکیل شد، عنوان این جلسه خرید نفت و فرآورده‌های نفتی به وسیله بابک زنجانی و همچنین پرداخت نشدن بهای محمولات به وسیله او بود. این جلسه به منظور تعیین وظیفه حساب‌های بین شرکت (ISO‌) متعلق به آقای بابک زنجانی و شرکت HKK متعلق به شرکت ملی نفت کشور عزیزمان ایران تشکیل شد و در آن جلسه بابک زنجانی متعهد شد بیش از ۹۰۰میلیون دلار به وزارت نفت و پیمانکاران بپردازد. بر اساس این صورت جلسه، بابک زنجانی متعهد می‌شود که: ظرف یک هفته معادل ۵۲۰ میلیون یورو به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران واریز کند.

    بابک زنجانی، به نمادی جهت فساد نفتی کشور عزیزمان ایران تبدیل شده است و هنوز مناقشاتی برسر محاکمه او جریان دارد. پای او، به مجادله‌های اقتصادی هم باز شده ا

    ظرف حداکثر ۱۵ روز معادل ۴۰۰ (چهارصد) میلیون یورو به پیمانکارانی که از طرف شرکت نیکو معرفی می‌شوند، پرداخت کند. همچنین مانده بدهی شرکت ایزو معادل مبلغ ۹۸۲ (نهصد و هشتاد و دو) میلیون یورو به استثنای بهای میعانات گازی Condensate که مبلغ آن ۶۴۷ (ششصد و چهل و هفت) میلیون یورو است در سررسیدهای تعیین شده، به شرکت HK بپردازد. سررسید پرداخت بهای میعانات گازی Condensate از ۱۲۰ روز (۴ماه) به ۲۱۰ روز (۷ماه) اصلاح شود و مبلغ بدهی بابت میعانات حداکثر تا سررسید تازه پرداخت شود. ولی یک هفته بعد از امضای این موارد در جلسه روز پنجشنبه، گرهی کور در کار تسویه حساب زنجانی می‌افتد. روز جمعه مورخ ۰۱/۱۰/۱۳۹۱ ( ۲۰۱۲/۱۲/۲۱)بابک زنجانی، شرکت ISO، شرکت HK و بانک مالزیایی F.I.I.B. (First Islamic InVESTMENT Bank) متعلق به بابک زنجانی که متعهد اعتبارات اسنادی «ال سی» مربوط به خرید نفت و فرآورده‌های نفتی بود، در تحریم اتحادیه اروپا و بعد از آن درتحریم ایالات متحده امریکا قرار گرفت.

    نیم نگاه

    بابک زنجانی یک فقره ضمانت‌نامه بانکی، عهده مؤسسه مالی و اعتباری توسعه به مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان به نفع شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران ارائه و تأکید کرد که شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران متعهد شده است در قبال این ضمانت‌نامه، پرداخت بدهی به شرکت ملی نفت را تضمین کند

    در پیگیری جهت تأیید ضمانت‌نامه مشخص شد، بانک مرکزی این ضمانت‌نامه را تأیید نمی‌کند و ضمانت‌نامه صادر شده است به نام شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز باطل شد

    با قرار گرفتن بابک زنجانی و شرکت‌ها و بانک متعلق به وی در فهرست تحریم اتحادیه اروپا و ایالات متحده امریکا، اقداماتی به منظور حفظ حقوق شرکت ملی نفت کشور عزیزمان ایران (مطالبات شرکت HK‌) به عمل آمد. در مرحله اول تصمیم گرفته شد محموله‌های نفتی و فرآورده‌های تحویل شده است که فروخته نشده و در مخازن یا کشتی نگهداری می‌شود، مسترد و همچنین میعانات گازی (Condensate) و نفت کوره موجود در کشورهای چین و مالزی تحویل نمایندگان شرکت HK شود.

    این هم از نقش شهرداری در بدهی ۴ میلیارد یورویی زنجانی

    پول‌های زنجانی در بانک مسکن و تأمین اجتماعی به کجا رسید؟

    در روند پیگیری جهت وصول مطالبات از شرکت ISO( International Safe Oil) متعلق به بابک زنجانی، وی اعلام کرد که حدود ۴ میلیارد یورو به حساب شرکت تأمین اجتماعی واریز کرده تا در برابر آن تعدادی شرکت و همچنین املاک از آن شرکت خریداری کنند. زنجانی اعلام آمادگی کرد که حاضر است حجم خرید از شرکت تأمین اجتماعی را معادل بدهی خود به وزارت نفت کم کردن دهند تا قسمتی از وجوه نزد شرکت تأمین اجتماعی بابت مطالبات نفت پرداخت شود. زنجانی با ارائه کپی تأییدیه بانک مسکن اعلام کرد که معادل مبلغ۴۴۲ هزار میلیارد و ۵۲۴ میلیون ین ژاپن(حدود ۴ میلیارد یورو) به حساب بانک مسکن به نفع شرکت تأمین اجتماعی واریز کرده که بانک مسکن نیز با افتتاح حساب ارزی بنام شرکت تأمین اجتماعی، مبلغ مزبور را به حساب آن شرکت منظور کرده است.

    بابک زنجانی، به نمادی جهت فساد نفتی کشور عزیزمان ایران تبدیل شده است و هنوز مناقشاتی برسر محاکمه او جریان دارد. پای او، به مجادله‌های اقتصادی هم باز شده ا

    همچنین در تاریخ ۱۳۹۱/۱۱/۱۵ بابک زنجانی طی نامه شماره ۴۸۳/هـ س/۹۱ به سعید مرتضوی مدیرعامل وقت شرکت تأمین اجتماعی، درخواست کرد معادل مبلغ ۲۲۴ هزار میلیارد و ۳۰۲ میلیون ین ژاپن (حدود ۲۲ میلیارد یورو) از وجوه نزد شرکت تأمین اجتماعی، به حساب شرکت ملی نفت کشور عزیزمان ایران پرداخت و واریز شود. بعد از جلسات و نامه نگاری‌های متفاوت با وزیرنفت، مدیر جمهوری و مدیر شرکت تأمین اجتماعی، در نهایت مقرر شد وجوه به حساب بانک مرکزی واریز شود. مدیرعامل شرکت تأمین اجتماعی سعید مرتضوی بعد از این جلسه در تاریخ ۱۶ اسفند ۹۱ نامه شماره ۱۲۰۹۷/۹۱/۱۰۰۰۰ را به مدیر کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و نامه شماره ۱۲۰۹۶/۹۱/۱۰۰۰ را به بانک مسکن ارسال کرد.

    بانک مسکن ابتدا در ۳ دی ماه ۹۱ طی نامه شماره ۳۵۰۲/۴۲ به شرکت تأمین اجتماعی اعلام کرد که حواله ارزی به مبلغی حدود ۴ میلیارد یورو(بر اساس ین ژاپن) از بانک مالزیایی FIIB دریافت کرده که به حساب ارزی به‌نام شرکت تأمین اجتماعی منظور شده است هست. ۱۰ روز بعد از آن بانک مسکن پیرو نامه قبلی به شرکت تأمین اجتماعی اعلام کرد که به علت تحریم FIIB به وسیله امریکا و اتحادیه اروپا، وجه مورد نظر توانایی انتقال بین‌المللی را ندارد.

    همچنین بانک مسکن در تاریخ ۵ اسفند ۹۱ طی نامه شماره ۷۲۸۶/۱/۹۱ به شرکت تأمین اجتماعی اعلام کرد که وجه حواله مورد نظر توانایی انتقال ندارد و اعلام کرد که وجه مذکور از نظر بانک مسکن ابطال شده است هست. به رغم اینکه کارها و پیگیری زیادی به شرح فوق انجام شد، ولی وجوه ارزی مورد ادعای بابک زنجانی به حساب‌های تعیین شده است به وسیله بانک مرکزی یا حساب‌های شرکت ملی نفت کشور عزیزمان ایران واریز نشد و کارها بدون نتیجه ماند. آخر لاشه ۴ برگ چک به شماره ۵۹۱۳۵۲/۸۲۳، ۵۹۱۳۵۳/۸۲۳، ۵۹۱۳۵۴/۸۲۳، ۵۹۱۳۵۵/۸۲۳ هر کدام به مبلغ معادل ۹۰۰، ۸۹۰، ۹۰۴، ۸۸ ین ژاپن بدون تاریخ و بدون خط خوردگی و بدون ظهر‌نویسی عیناً تقدیم دفتر دادسرا شد.

    این هم از نقش شهرداری در بدهی ۴ میلیارد یورویی زنجانی

    شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران وارد می‌شود

    بعد از آنکه مشخص شد ادعای بابک زنجانی جهت واریز ۴ میلیارد یورو از وجوه حاصل از فروش نفت به حساب بانک مسکن، واهی هست، در ادامه پیگیری‌ها جهت وصول مطالبات، بابک زنجانی یک فقره ضمانت‌نامه بانکی، عهده مؤسسه مالی و اعتباری توسعه به مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان به نفع شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران ارائه و تأکید کرد که شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران متعهد شده است در قبال این ضمانت‌نامه، پرداخت بدهی به شرکت ملی نفت را تضمین کند. از زنجانی خواسته شد، ضمانت‌نامه به نام شرکت ملی نفت کشور عزیزمان ایران صادر شود. همچنین تأکید شد ضمانت‌نامه بانکی مؤسسه مالی و اعتباری توسعه، باید مورد تأیید بانک مرکزی قرار بگیرد. در پیگیری جهت تأیید ضمانت‌نامه مشخص شد، بانک مرکزی این ضمانت‌نامه را تأیید نمی‌کند و ضمانت‌نامه صادر شده است به نام شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز باطل شد. ارائه این ضمانت‌نامه نیز بخشی از وقت‌کشی‌های بابک زنجانی جهت واریز نکردن پول نفت‌ فروخته شده است به وسیله او است.

    منبع: روزنامه ایران

    واژه های کلیدی: ایران | شهرداری | بابک زنجانی | خبر | اقتصادی |

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار