بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاست خارجی از نمایش پرهیاهوی نتانیاهو تا توصیه ظریف به ترامپ

    با نزدیک شدن به ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) در حالی که مقامات کشور عزیزمان ایران و ۱+۵ هرچه بیش‌تر و شدیدتر به تبادل مواضع‌شان راجع به برجام همراه با چاشنی‌ تهدید، فشار

    از نمایش پرهیاهوی نتانیاهو تا توصیه ظریف به ترامپ

    از نمایش پرهیاهوی نتانیاهو تا توصیه ظریف به ترامپ

    عبارات مهم : ایران

    با نزدیک شدن به ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) در حالی که مقامات کشور عزیزمان ایران و ۱+۵ هرچه بیش تر و شدیدتر به تبادل مواضع ارزش راجع به برجام همراه با چاشنی تهدید، فشار و توصیه می پردازند، هم چنان فضای مبهم راجع به تصمیم دونالد ترامپ بر سر ماندن در توافق هسته ای یا خروج از آن یا شکلی از “ماندن و نماندن” در آن حفظ شده است هست.

    به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو دوشنبه هفته گذشته ۱۰ اردیبهشت ماه در نمایش تبلیغاتی تازه ای، ۵۵ هزار صفحه فایل و ۱۸۳ سی دی که مدعی بود اسناد و مدارک جدیدی از برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران را نشان می دهد را در حضور خبرنگاران ارایه کرد و مدعی شد پایتخت کشور عزیزمان ایران بعد از امضای برجام به صورت مخفیانه بعد نظامی برنامه هسته ای خود را حفظ کرده و تلاش داشته به سلاح اتمی برسد.

    او در صحبت اش در سال ۲۰۱۲ در شرکت ملل جهت نشان دادن میزان قدرت هسته ای ایران، کارتونی از یک بمب را نشان داد که مورد تمسخر بسیاری از اصحاب رسانه و مقامات کشورهای متفاوت قرار گرفت. هم چنین چندی پیش نتانیاهو در یک همایش امنیتی در اروپا قطعه ای از یک پهپاد که مدعی بود ایرانی است را به عنوان شاهدی جهت اثبات ادعایش مبنی بر این که کشور عزیزمان ایران و هم پیمانانش منطقه ای اش رژیم اسراییل را نباید ترساندن کنند نشان داد.

    از نمایش پرهیاهوی نتانیاهو تا توصیه ظریف به ترامپ

    بعد از نمایش نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از ساعاتی قبل از آن رسانه های گروهی متفاوت را از کوچک و بزرگ به خط کرده بود، فدریکا موگرینی در سخنانی در قاهره گفت: برجام بر اساس فرضیات یا اعتماد استوار نیست بلکه بر تعهدات مشخص، راستی آزمایی و نظارت دقیق به وسیله آژانس انرژی اتمی استوار شده است است.

    وی افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی باید ابتدا اطلاعات انتشار یافته از سوی نتانیاهو را بررسی کند؛ آیا که آژانس بین المللی انرژی اتمی تنها شرکت مسئول نظارت بر تعهدات هسته ای کشور عزیزمان ایران است.

    با نزدیک شدن به ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) در حالی که مقامات کشور عزیزمان ایران و ۱+۵ هرچه بیش‌تر و شدیدتر به تبادل مواضع‌شان راجع به برجام همراه با چاشنی‌ تهدید، فشار

    هم چنین آژانس بین المللی انرژی اتمی هم اعلام کرد که هیچ مدرک معتبری بعد از سال ۲۰۰۹ مبنی بر اینکه کشور عزیزمان ایران برنامه هسته ای نظامی داشته باشد، وجود ندارد.

    اغلب کارشناسان و تحلیل گران و مقامات کشورهای متفاوت ادعاها و بیانات اخیر نتانیاهو راجع به برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران را حاوی اطلاعات تازه ندانستند. در این میان حتی تحلیل گران اسراییلی نیز بیانات و نمایش نتانیاهو را غیرکاربردی و صرفا با اهداف داخلی و تحت الشعاع قرار دادن ترامپ جهت تصمیم گیری راجع به کشور عزیزمان ایران عنوان کردند.

    شاید بتوان نمایش عجولانه اخیر نتانیاهو راجع به کشور عزیزمان ایران را آخرین تلاش وی جهت تحت الشعاع قرار دادن تصمیم دونالد ترامپ از احتمال ادامه دادن به اجرای برجام در ۱۲ می باشد. هر چند تلاش نخست وزیر رژیم اسراییل نتوانست افکار عمومی و رسانه ها، آژانس یا اتحادیه اروپا را قانع کند و حتی آمریکا و انگلیس نیز همراهی محتاطانه ای با وی داشتند ولی بعید است این تلاش بر شخص دونالد ترامپ بی تاثیر بوده باشد، کما این که نشانه مهم این نمایش شخص ترامپ بوده باشد.

    از نمایش پرهیاهوی نتانیاهو تا توصیه ظریف به ترامپ

    در روزهای اخیر اخبار و گزارش هایی از “احتمال ماندن آمریکا در برجام در کنار اعمال تحریم هایی دیگر” تا “خروج آمریکا از برجام بدون اعمال یا بازگرداندن تحریم های گذشته” یا “حفظ برجام به شرط مذاکره بر سر نقش و نفوذ منطقه ای و موشک های بالستیک کشور عزیزمان ایران به عنوان امتیازی جهت راضی کردن ترامپ به ماندن در برجام” شنیده شده است هست. هر چند این گزارش ها بسیار ضعیف هستند ولی انتظار است مشورت مقامات و رییسان جمهور کشورهای اروپایی با ترامپ و تلاش جهت قانع کردن وی به ماندن در برجام با وعده های چشمگیر موثر بیفتد و تا سه ماه دیگر آمریکا به حضور نه چندان گرمش در برجام ادامه دهد.

    هر چند امروز جهت همگان روشن شده است است که کشور عزیزمان ایران به شدت مایل به ماندن در برجام ولو اجرای نه چندان جدی آن از سوی آمریکا و دیگر طرف های به خاص در حوزه های بانکی و مالی است ولی بدون شک این مساله باعث نخواهد شد تا کشور عزیزمان ایران به هر شکل و تا آخر دنیا به اجرای توافقی که جز اعمال فشار و امتیازخواهی های زیاد ثمره ای برایش ندارد ادامه دهد.

    با نزدیک شدن به ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) در حالی که مقامات کشور عزیزمان ایران و ۱+۵ هرچه بیش‌تر و شدیدتر به تبادل مواضع‌شان راجع به برجام همراه با چاشنی‌ تهدید، فشار

    در گیر و دار اجرای برجام و مخالفت ها و انتقادهای داخی و خارجی مورد نیاز است تا یادآوری شود که نشانه مهم برجام جهت کشور عزیزمان ایران اول، اثبات صلح آمیز بودند برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران و همزمان ادامه مسیر توسعه هسته ای کشور و دوم برطرف تمامی تحریم های یک جانبه و همه جانبه علیه کشور عزیزمان ایران بود که به بهانه برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران وضع شده است بودند. از این رو اگر قرار باشد ترامپ نشانه دوم و نتانیاهو نشانه اول را هر از گاهی زیر پرسش ببرند و هم چنان نام و عنوان کشور عزیزمان ایران در مراجع بین المللی و رسانه ها بر سر زبان ها، اجرای کج دار و مریز برجام چه سودی دارد؟

    محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ویدیویی که اخیرا انتشار یافته است تلویحا و یک بار دیگر این مساله را گوشزد کرده است که آمریکا هنوز اجرای تعهداتش بر اساس برجام را شروع نکرده است.

    از نمایش پرهیاهوی نتانیاهو تا توصیه ظریف به ترامپ

    وی به آمریکا توصیه کرد که “بالاخره عمل به تعهدات خود را شروع کند، در غیر این صورت خودش مسئول پیامدهای عمل نکردن به تعهداتش خواهد بود.”

    رییس دستگاه دیپلماسی با اشاره به نقض توافق هسته ای و ترساندن دیگران از تجارت با کشور عزیزمان ایران از سوی آمریکا در یک سال گذشته گفت: به نظر می رسد پاسخ بعضی از اروپایی ها جهت راضی کردن ترامپ به ماندن در برجام این بوده است که از جیب ما به آمریکا امتیازات بیش تری ارائه کنند. این کار جهت راضی کردن آمریکا به مثابه قول هایی جهت تنظیم توافق نامه ای تازه است که مشمول بر موضوعاتی است که ما همگی از ابتدای مذاکرات مان تصمیم گرفتیم آنها را وارد مذاکرات نکنیم. این پرسشها مشمول بر توانمندی های دفاعی کشور عزیزمان ایران و نفوذ و تاثیر کشور عزیزمان ایران در منطقه می شود.

    ظریف تاکید کرد: یک بار جهت هر لحظه روشن بیان می کنم؛ ما نه امنیت خود را به دیگران می سپاریم نه راجع به توافق نامه ای که با حسن نیت تا کنون اجرا کرده ایم، دوباره مذاکره می کنیم یا چیزی به آن اضافه می کنیم.

    وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه تلاش کرد با ادبیاتی بازاری که به ادبیات و درک دونالد ترامپ نزدیک است اظهار کرد: هنگامی که شما منزل ای می خرید و خانواده خود را به آنجا می برید یا اینکه منزل خود را تخریب می کنید تا به جای آن برج بسازید، نمی توانید دو سال بعد برگردید و دوباره راجع به قیمت چانه بزنید.

    رییس دستگاه دیپلماسی کشور با تاکید بر این که “ایران در برابر تلاش های بیهوده جهت زورگویی، محکم ایستاده است” گفت: اگر آمریکا بخواهد همچنان توافق نامه را نقض کند یا اینکه کلا از توافق نامه خارج شود، کشور عزیزمان ایران از حق خود جهت واکنش، آن طور که خودمان تشخیص می دهیم، استفاده خواهیم کرد. زورگویی یا تهدید، جهت آمریکا توافق جدیدی حاصل نمی کند به خاص اینکه آمریکا به توافقی که قبلا قبول کرده است پایبند نیست و احترام نمی گذارد.

    ظریف هم چنین در اظهاراتش کنایه ای هم به ادعاهای نتانیاهو راجع به برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران زد و گفت: تکیه به ادعاهای مضحکی که بیش از یک دهه پیش مطرح و آژانس بین المللی انرژی اتمی به آنها پرداخته هست، با نشانه باطل کردن توافق نامه، کسی را نفریفته است.

    وزیر خارجه کشورمان صراحتا در اظهاراتش به این مساله اشاره کرده است که آمریکا از این رو به آمریکا توصیه می شود بالاخره عمل به تعهدات خود را شروع کند، در غیر این صورت خودش مسئول پیامدهای عمل نکردن به تعهداتش خواهد بود.

    به گزارش ایسنا، با وجود شدت گرفتن جبهه آمریکایی ـ اسراییلی علیه برجام به خاص با نمایش اخیر نتانیاهو هم چنان تصمیم ترامپ راجع به این توافق در هاله ای از ابهام هست. شیوه دونالد ترامپ در غیرقابل آینده نگری بودن این فضا را جهت او باقی می گذارد که هر وقت احساس پشیمانی و شکست از مساله ای کرد به آسانی به عقب بازگردد و در عنوان برجام به نظر ترامپ به خوبی توانسته از مزیت تکنیک دوران تجارتش در سیاست بین الملل بهره ببرد.

    واژه های کلیدی: ایران | توافق | نمایش | آمریکا | ایرانی | برنامه | آمریکایی | نتانیاهو | دونالد ترامپ

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار