بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اجتماعی احتمال کم کردن ۱۵ درصدی آب انتقالی به یزد

    مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه های زاینده رود و کوهرنگ گفت: به علت اوضاع موجود احتمال دارد میزان آب انتقالی از اصفهان به یزد تا ۱۵ درصد کم کردن یابد

    احتمال کم کردن 15 درصدی آب انتقالی به یزد

    احتمال کم کردن ۱۵ درصدی آب انتقالی به یزد

    عبارات مهم : اصفهان

    مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه های زاینده رود و کوهرنگ گفت: به علت اوضاع موجود احتمال دارد میزان آب انتقالی از اصفهان به یزد تا ۱۵ درصد کم کردن یابد.

    به گزارش ایسنا، محمود چیتیان امروز (یکشنبه) در دیدار خبرنگاران از سد و نیروگاه زاینده رود با بیان اینکه مطالعات سد زاینده رود در سال ۱۳۴۲ شروع و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۴۶ و در سال ۱۳۴۹ به بهره برداری رسید، اظهارکرد: سد زاینده رود جزو سدهای بلند محسوب می شود و ارتفاع سد از بستر رودخانه ۸۸ متر هست. هم چنین حجم این سد یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون متر مکعب است و نیروگاه سد برق آبی است.

    وی با بیان اینکه آورد مهم سد زاینده رود از زردکوه بختیاری است که در محل عبور آن زایش هایی نیز صورت می گیرد، افزود: امروز ۲۶ فروردین ماه ورودی سد حدود ۳۵٫۵ متر مکعب در ثانیه و خروجی آن ۱۲ متر مکعب در ثانیه است که این میزان تنها جهت مصارف شرب قابل استفاده است.

    مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه های زاینده رود و کوهرنگ با بیان اینکه در حال حاضر حجم سد زاینده رود ۱۵۶ میلیون متر مکعب هست، گفت: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۰۴ میلیون متر مکعب بود، هم چنین در این مدت ورودی سد زاینده رود ۱۲۷ متر مکعب بر ثانیه بوده است.

    چیتیان اضافه کرد: ذخیره سد زاینده رود در مقایسه با میانگین بلند مدت حدود ۸۸۵ میلیون متر مکعب بوده است.

    وی به شاخص بارش ها در منطقه کوهرنگ در امسال اشاره و اضافه کرد: میزان بارش ها از ابتدای سال آبی جاری تا به امروز ۵۱۲ میلیمتر ثبت شده است که سال آبی گذشته میزان بارش ها یک هزار و ۱۸۹ میلیمتر، هم چنین در میانگین بلند مدت هزار و ۲۳۴ میلیمتر بود.

    مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه های زاینده رود و کوهرنگ ادامه داد: به علت اوضاع سد زاینده رود از ابتدای آذر ماه سال ۱۳۹۶ به بعد تا به امروز نیروگاه سد زاینده رود از مدار خارج شده است و تنها آب خروجی از دریچه های تحتانی سد انجام می شود.

    چیتیان در خصوص رسوبات جمع شده است پشت سد زاینده رود اظهار کرد: به علت وسعت سد رسوبات پشت آن جمع نمی شود و در کل دریاچه سد پخش می شود و بر این اساس بین ۲۵ تا ۴۰ میلیون متر مکعب رسوب در دریاچه سد وجود دارد.

    گزارشی از وجود آلودگی در سد گزارش دیده نشده است
    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در پی کم کردن ذخیره سد بیماری هایی همچون وبا و … اصفهان را ترساندن خواهد کرد یا خیر؟ گفت: خوشبختانه به علت حساسیت های موجود تقریبا هر سه هفته یک بار جریان ورودی و خروجی سد کنترل می شود و تا امروز گزارش مبتنی بر وجود آلودگی و بیماری دیده نشده است.

    چیتیان هم چنین در خصوص فوت بعضی از آبزیان در رودخانه گفت: بهداشت محیط و محیط زیست باید از لحاظ کیفی این اوضاع را کنترل کند.

    مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه های زاینده رود و کوهرنگ در خصوص عملیات رسوب گیری در سد زاینده رود گفت: از وقت احداث سد زاینده رود نقاطی که می توانست رسوب ایجاد شود، عملیات آبخیزداری انجام شد.

    چیتیان در خصوص تاثیر کم کردن شدید ذخیره سد زاینده رود بر سازه این سد اظهار کرد: سازه سد حالت آلاستیک دارد و سد حرکت می کند، البته این شرایط خشکی و بی آبی جهت سد خوب نیست با این وجود هر روز شرایط سد پایش می شود.

    وی با بیان اینکه نیروگاه برق آبی سد زاینده رود به طور میانگین ۴۰ مگاوات ساعت برق و در سال حدود ۲۵۰ هزار مگاوات برق تولید می کند، تصریح کرد: نیروگاه برق آبی سد زاینده رود یک نیروگاه استراتژیک است و برق تولیدی آن به نجف آباد، شهرکرد و داران انتقال یافته می شود. هم چنین در مناطقی که نیروگاه نیست این مناطق دچار افت ولتاژ می شوند که این نیروگاه افت ولتاژ آنها را جبران می کرد.

    وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه میزان ذخیره سد تا چه زمانی آب شرب اصفهانی ها را تامین خواهد کرد، گفت: متاسفانه طی ۷۰ سال گذشته سد زاینده رود چنین اوضاعی را نداشت و جهت نخستین بار است این اعداد و اراقام را مشاهده می کنیم، بنابراین در این شرایط بایدآب موجود را مدیریت و از برداشت های غیرمجاز جلوگیری کنیم.

    مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه های زاینده رود و کوهرنگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با این شرایط آینده نگری جیره بندی آب اصفهان در تابستان می شود یا خیر؟ اظهار کرد: با توجه به شرایط قطع و وصلی شیرها شرکت آبفا تلاش دارد وارد این مساله نشود از سوی دیگر باید با ساختن فرهنگ جهت مصرف بهینه آب تلاش کنیم.

    چیتیان در خصوص اینکه در شرایط موجود میزان آب انتقالی از سد به بخش صنعت کم کردن یافته است یا خیر؟ گفت: طی چند سال گذشته به صنایع بزرگ وظیفه شده است تا پساب آب شهرهای اطراف را خریداری کنند در این راستا کارخانجات ذوب آهن، فولاد مبارکه و پالایشگاه پساب شهرهای اطراف خود را خریداری کردند، هم چنین به دنبال بازچرخانی آب در تولید خود هستند.

    وی در پاسخ خبرنگار ایسنا در خصوص اینکه گفته می شود ۱۰ درصد آب انتقالی به یزد در شرایط موجود آبی اصفهان کم کردن یافته هست، گفت: به علت اوضاع موجود احتمال دارد میزان آب انتقالی از اصفهان به یزد تا ۱۵ درصد کم کردن یابد.

    مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه های زاینده رود و کوهرنگ با بیان اینکه سهم آب شرب اصفهان در سال ۳۲۰ میلیون متر مکعب بود، گفت: طرح هایی هم چون کم کردن انتقال آب به یزد و … از جمله روش های انقباضی جهت کنترل اوضاع موجود آبی اصفهان است.

    وی با بیان اینکه سد زایند رود امروز تنها ۱۰ درصد آب دارد، تاکید کرد: در سال بین ۲۵ تا ۲۸ متر مکعب آب از سد زاینده رود به علت باد و تابش خورشید و گرمای هوا تبخیر می شود.

    احتمال کم کردن ۱۵ درصدی آب انتقالی به یزد

    واژه های کلیدی: اصفهان | نیروگاه | زاینده رود | میزان بارش ها | اخبار اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار