بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اجتماعی مدیریت بحران دولت نمره قبولی می‌گیرد / ابتکار

    روحانی در روز طرح سئوال از موسسات مالی در مجلس، مجبور می‌شود همه حقایق را بگوید 

    مدیریت بحران دولت نمره قبولی می‌گیرد / ابتکار

    ابتکار: مدیریت بحران دولت نمره قبولی می گیرد

    عبارات مهم : سیاسی

    روحانی در روز طرح سئوال از موسسات مالی در مجلس، مجبور می شود همه حقایق را بگوید

    معاون مدیر جمهور اعتقاد است: نمره دولت در مدیریت بحران نمره قبولی هست. البته هنوز پرسشها و کمبودهایی است ولی با توجه به امکاناتی که دولت دارد، دولت دستش جهت همه کار باز نیست و نمی تواند معجزه کند.

    در روزگاری که دولت مشغول پیگیری به پرسشها مهمی همچون ساماندهی بازار جهت خریدهای شب عید مردم و بازگرداندن ثبات به حوزه ارز هست، فشارها و حاشیه های زیادی به مسئولان دستگاه های اجرایی تحمیل می شود تا تمرکز آنها بر هم بریزد.

    مدیریت بحران دولت نمره قبولی می‌گیرد / ابتکار

    معصومه ابتکار معاون مدیر جمهور می گوید: جریانی عمدا جهت ناامید کردن و مأیوس کردن مردم دارد فعالیت می کند، در واقع می خواهد با دادن خبرهای بد، فضای بی اعتمادی را ایجاد و شدت یافتن کند. رسانه های حامی دولت روی این مسئله کار کنند تا این فضا را بشکنند.

    مشروح گفت و گو با معصومه ابتکار را در ادامه بخوانید.

    روحانی در روز طرح سئوال از موسسات مالی در مجلس، مجبور می‌شود همه حقایق را بگوید 

    ****

    به نظر اراده ای وجود دارد که از هر موضوعی جهت حاشیه سازی و فشار بر دولت استفاده کند، به عنوان مثال هنوز یک روز از سقوط هواپیما نگذشته طرح استیضاح وزرای راه و کار در مجلس مطرح شد. آیا این نوع ورود به مباحث حلال پرسشها است یا خیر؟

    از این حوادث جهت همه دولت ها در دنیا اتفاق می افتد. میزان حوادث هوایی ما بسیار کم کردن داشته هست. در سال های اخیر تحولات و گشایش هایی در حوزه ناوگان هواپیمایی رخ داد، هواپیماهای تازه اضافه شدند. در عنوان سقوط هواپیما اِی تی آر۷۲ نیز هنوز مشخص نشده کدام مسئله اعم از خطای خلبان، نقص فنی هواپیما، اِشکال فرودگاه یا بدی جَوی عامل سانحه بوده هست. متأسفانه در این فضای مبهم بعضی پیش دستی می کنند که اقدام آنها زیاد جنبه سیاسی پیدا می کند.

    مدیریت بحران دولت نمره قبولی می‌گیرد / ابتکار

    همه جای دنیا از این حوادث داریم. هیچ کشوری نمی تواند بگوید احتمال وقوع سوانح هوایی را به صفر رسانده هست. البته از این بعد باید تلاش شود بازرسی بالاتر، انضباط و استانداردهای زیاد و آموزش های دقیق تر در دستور کار باشد تا خطر وقوع حوادث کم کردن پیدا کند. این رویکرد دولت است و به طور جدی تر هم دنبال می شود.

    البته بعضی نمایندگان اصلاح طلب همچون آقای تاجگردون نیز در جمع استیضاح کنندگان هستند؟

    به هر حال اول باید عنوان روشن شود، الان خیلی سریع است که احساسی و صرفا بر مبنای اینکه اتفاق ای رخ داده بخواهند وزیر را استیضاح کنند.

    روحانی در روز طرح سئوال از موسسات مالی در مجلس، مجبور می‌شود همه حقایق را بگوید 

    از جمله مباحث دیگری که جهت دولت و شخص آقای مدیر جمهور حاشیه سازی کردند، صحبت آقای روحانی در روز ۲۲ بهم راجع به استفاده از ظرفیت رفراندوم جهت حل بعضی پرسشها کشور بود. آیا واقعا نمی توان رفراندوم را یک ظرفیت جهت حل پرسشها در کشور دانست؟

    این توصیه جدی است که قانون اساسی ما چنین جامعیتی دارد. ولی هر دفعه به بعضی اصول قانون اساسی اشاره می شود، عده ای حساسیت هایی به خرج می دهند. بالاخره ما همه قانون اساسی یا فقط بخش هایی از قانون اساسی را قبول داریم؟ البته می دانیم بخش هایی از قانون اساسی کاربردشان مقطعی هست؛ یعنی در مقاطع خاصی کاربرد دارند.

    مدیریت بحران دولت نمره قبولی می‌گیرد / ابتکار

    به نظرم صحبت های آقای مدیر جمهور خیلی واضح بود. ایشان به بخشی از قانون اساسی و کارکردهایش اشاره کرد. این مهم است که نظام جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران با طراحی‎ای که بنیانگذارانش انجام دادند یک نظام کاملا سیال هست. نظامی است که با اقتضائات اجتماعی و تحولات سیاسی می تواند جوابگو باشد و حالت رکود پیدا نمی کند. یعنی این طور نیست که نتواند در قبال نیاز و اقتضائات وقت جهت اصلاح یا عوض کردن بعضی رویکردهای سیاسی جوابگوی انتظارات باشد. رفراندوم سازوکار و مکانیزم بسیار مهمی است که به بقای نظام کمک می کند. به بقای سازوکارهای سیاسی و نظامات سیاسی داخل کشور کمک می کند، بعد بنابراین اتفاقا نقطه قوت است.

    برخی حواشی نیز مربوط به طرح سئوال از مدیر جمهور هست، شما هنگامی که مباحث را بررسی می کنید، چه ارزیابی دارید؟

    خوشختانه تعداد سئوالات کم کردن پیدا کرده هست. در این شرایط، طرح پرسش از مدیر جمهور زیاد به نظرم سیاسی هست. البته آقای مدیر جمهور هر لحظه تلاش می کند که پاسخگو باشد. در بعضی مباحث بالاخره ما چالش داریم. هیچ کس نمی تواند بگوید همه کارهای ما در دولت ۱۰۰ درصد بدون عیب هست. آقای مدیر جمهور نیز هیچ گاه چنین صحبتی نکرده است.

    چرا عده ای تلاش دارند که همه قصورها را به گردن دولت یازدهم و دوازدهم بیاندازند؟ آیا فقط دولت آقای روحانی مقصر بدهی های کلان موسسات مالی و اعتباری است؟

    اصلا این طور نیست. موسسات مالی یک معضل و بحران برآمده از ناکارآمدی دولت های قبل، پرسشها متأثر از بخش شخصی ناکارآمد و سوءاستفاده عده ای از اعتماد مردم بود که به دولت یازدهم و دوازدهم تحمیل شد. بنابراین دولت آقای روحانی کمترین نقش را در وقوع مسئله داشت ولی خیلی خوب آن را جمع و مدیریت کرد. با این وجود عده ای تلاش کردند از این مسئله سوءاستفاده کنند. به نظرم دولت یازدهم و خصوصا این چندماهه دولت دوازدهم بیشترین بحران ها و امتحان ها را از سر گذراندند و به لطف خدا واقعا از هر کدام آنها سربلند بیرون آمده و به خوبی پرسشها را مدیریت کردند. البته اشکالاتی هم بود، بالاخره همه جا این کمبودها و کاستی ها وجود دارد و دولت هیچ گاه مدعی موفقیت صددرصدی نیست.

    برخی می‎گویند آیا صلاح است که آقای مدیر جمهور بیاید و از تریبون عمومی مجلس راجع به ریز پرسشها مربوط به موسسات مالی و اعتباری بگوید؟

    چنانچه مدیر جمهور در مجلس مورد پرسش واقع شود، مجبور می شود همه حقایق را بگوید. اعتقاد دولت بر اصل شفافیت هست. اعتقاد دارم خیلی از این مباحث روشن است منتها رسانه های خاصی دلشان نمی خواهد به این زاویه و به این بُعد عنوان بپردازند. در واقع می خواهند توپ را به نوعی در زمین آقای روحانی بیاندازند و دولت را مقصر جلوه دهند. دولت دوازدهم شش ماه است که کار خود را شروع کرده بنابراین، فرصتش جهت حل پرسشها خیلی کم بود.

    مشکلات و بحران هایی که به دولت تحمیل شده است خیلی زیاد بود و دولت همه تلاش خود را تا الان کرده و در مجموع روسفید و سربلند از این بحران ها بیرون آمده هست. خوب بالاخره اشکالاتی هم وجود دارد. هیچ وقت نمی خواهم این القا شود که دولت هیچ گونه اشکالی درکارش نیست. ولی دولت خیلی خوب توانست این بحران ها را تا الان مدیریت کند. ولی وقت نیاز است جهت اینکه به دستاوردهای مد نظرش برسد. اخیرا در جلسه هیأت دولت آقای نوبخت آماری را از اشتغال داد که آمار امیدوارکننده ای است و نشان می دهد که ما امسال رشد قابل توجهی را در حوزه اشتغال زنان داشتیم. حالا اینها بحث هایی است که انشاالله آمار کامل و دقیقش بیرون می آید و بسیار امیدوارکننده است.

    با در نظر گرفتن عنوان زلزله، ناآرامی های دی ماه، ماجرای منتسب به دراویش و سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، به مدیریت بحران دولت چه نمره ای می دهید؟

    من فکر کنم باید جهت هر کدام اینها به صورت مستقل و واقع بینانه و به دور از جبهه گیری های سیاسی نمره ای را درنظر گرفت. به نظر من نمره دولت نمره قبولی هست. البته هنوز پرسشها و کمبودهایی دیده می شود ولی با توجه به امکاناتی که دولت دارد، خوب عمل کرده هست. دولت دستش جهت همه کارها باز نیست و نمی تواند معجزه کند.

    یعنی دستگاه های دیگری هم مسئولند؟

    بله دستگاه های دیگر هم هستند، دخالت و نقش دارند و تعیین کننده هستند ولی در مجموع قطعا دولت نمره قبولی دارد. جریانی عمدا جهت ناامید و مأیوس کردن مردم دارد فعالیت می کند، در واقع می خواهد با دادن خبرهای بد یک فضای بی اعتمادی را ایجاد و شدت یافتن کند. روی این باید کار کنیم، رسانه ها مخصوصا رسانه هایی که پشتیبان رأی مردم و در انتخابات با رأی اکثریت همسو بودند خیلی باید تلاش کنند که این فضا را بشکنند. یعنی فضای یأس و ناامیدی و بی اعتمادی را باید شکست. باید تلاش کنیم تا انشاالله برنامه ها و جهت گیری های خوبی که دولت دارد؛ توانایی اجرا پیدا کند.

    مصادف با سقوط هواپیما، اتفاقات ناخوشایندی منتسب به دراویش گناآبادی در پاسداران پیش آمد، به نظر شما چه طور می شود به این مسئله پیگیری کرد؟

    امیدواریم، تلاش این باشد که همه پرسشها با گفت و گو، به شکل مسالمت آمیز و به دور از خشونت حل شود. خشونتی که به شهادت تعدادی از مأموران نیروی انتظامی منتهی شد، بسیار اسفناک و تأسف آور هست. باید تلاش کنیم پرسشها اجتماعی با گفت و گو و مذاکره در سطوح عالی و اجتماعی حل فصل شود. نباید گذاشت پرسشها به خشونت و درگیری بیانجامد.

    خبرانلاین

    واژه های کلیدی: سیاسی | مدیریت | قانون اساسی | اخبار اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار