بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری سایر مهمانهای تلویزیون چقدر می گیرند ، آیا فیگو جهت شرکت در برنامه نود، ۵۰۰میلیون تومان گرفت؟

    «لوئیس فیلیپ مادریا کائریو فیگو»، مرد طلایی فوتبال پرتغال و ستاره سال‌های پیشتر بارسلونا و مادرید اسپانیا به کشور عزیزمان ایران آمد، در یک برنامه تلویزیونی پرمخ

    سایر مهمانهای تلویزیون چقدر می گیرند ، آیا فیگو جهت شرکت در برنامه نود، 500میلیون تومان گرفت؟

    آیا فیگو جهت شرکت در برنامه نود، ۵۰۰میلیون تومان گرفت؟/ سایر مهمانهای تلویزیون چقدر می گیرند

    عبارات مهم : مخاطب

    «لوئیس فیلیپ مادریا کائریو فیگو»، مرد طلایی فوتبال پرتغال و ستاره سال های پیشتر بارسلونا و مادرید اسپانیا به کشور عزیزمان ایران آمد، در یک برنامه تلویزیونی پرمخاطب حضور پیدا کرد، رفت و حاشیه ای به جای گذاشت که دوباره تلویزیون پر از مسئله را، با چالش مواجه کرد.

    روزنامه شهروند نوشت: داستان این بار یک برنامه تلویزیونی پرحاشیه، آن هم از نوع نود، علی رغم جنجال های متداولش مباحث مالی مربوط به دعوت از یک فوق ستاره فوتبالی بود. فوق ستاره ای در قد و قامت فیگو؛ بازیکن سال های پیش بارسلونای اسپانیا، که هنگامی که از این تیم به رئال مادرید رفت، چنان حاشیه و ناراحتی ای جهت طرفدارانش در بارسلونا ایجاد کرد که تا مدت ها هروقت او را در میدان برابر تیم خود می دیدند، سیلی از دشنام حواله اش می کردند.

    سایر مهمانهای تلویزیون چقدر می گیرند ، آیا فیگو جهت شرکت در برنامه نود، ۵۰۰میلیون تومان گرفت؟

    آغاز حاشیه و علت یک اعتراض

    برنامه نود تلویزیون که حالا سر از صفحه فرهنگی یک روزنامه سراسری درآورده، نخستین جنجالش نیست و احتمالا با روندی که دارد، آخرین جنجال و حاشیه اش نیز نخواهد بود ولی زیاد این جنجال ها و حواشی نود، مربوط به فوتبال و گوشه و کنار آن هست. این بار ولی حضور فیگو و اخبار منتشرشده راجع به پرداخت مبلغ قابل توجهی به او، جهت قبول دعوت نود و حضورش در این برنامه، داستانی دیگری به وجود آورده و مضاف بر حواشی ورزشی، این پرسش را ایجاد کرده است که تلویزیون جهت جذب مخاطب، چقدر هزینه می کند. هزینه ای که نه در قامت دستمزد بازیگر و کارگردان در ساخت سریال ها، بلکه به عنوان «هدیه» و درقالب پرداخت به میهمانان مشهور برنامه های گفت وگو محور، پرداخت می شود.

    «لوئیس فیلیپ مادریا کائریو فیگو»، مرد طلایی فوتبال پرتغال و ستاره سال‌های پیشتر بارسلونا و مادرید اسپانیا به کشور عزیزمان ایران آمد، در یک برنامه تلویزیونی پرمخ

    در این نوبت حاشیه به وجود آمده و سوالاتی که بعد از آن سر از خاک بیرون آورد، از آن جا شروع شد که خبر رسید برنامه نود (البته اسپانسر برنامه) مبلغی ١٠٠هزار یورو تقریبا معادل نیم میلیارد تومان، به فیگو پرداخت کرده تا در این برنامه حضور پیدا کند.

    از آن بعد بود که بعضی از اهل رسانه و مخاطبان در اینترنت و اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … یا هرجایی که وقت دست داد، به عنوان اعتراض و برایش این علت را ذکر کردند: «در شرایطی که در کرمانشاه زلزله آمده (یا کرمان) و مردمان این سرزمین، نیاز جدی و مبرم به کمک های نقدی دارند، آیا باید این پول به حلقوم یک اجنبی ریخته شود؟» این اعتراض هرچند تند بود ولی بعضی آن را بدون مبنا دانستند و (برخی شاید با واسطه ازسوی دست اندرکاران نود) پاسخ دادند که مردم در این لحظات نیاز به برنامه مفرح دارند، حتی بر این توصیه هم تأکید کردند در روزگاری که تلویزیون با بحران مخاطب دست وپنجه نرم می کند، آیا نباید برنامه ای روی آنتن برود که ٤٠ میلیون نفر مخاطب داشته است (استدلالی که ممکن است در کلان ماجرا درست باشد ولی هیچ وقت نگفتند چگونه توانسته اند میزان مخاطب این برنامه را به دست آورند!) این گروه بر این اعتقاد بودند و البته به صورت مکتوب هم در رسانه های خود تأکید کردند که برنامه ٤ساعته نود در آن روز به خصوص، ٩ میلیارد و ٦٠٠میلون دقیقه/ نفر، بیننده داشته است.

    اینها هرچند به وسیله بعضی از مخاطبان و… مطرح شد ولی نیرومند ترین استدلال آنها در دفاع از این دعوت، این بود که اولا مبلغ پرداخت شده است به فیگو از بودجه تلویزیون نبوده و به وسیله اسپانسر برنامه پرداخت شده است و تلویزیون در این پرداخت دخالتی نداشته است و ثانیا هنگامی که فلان آدم جهت حضورش در برنامه صبحگاهی حالا خورشید ٨تومان دریافت کرده یا در برنامه ای دیگر جهت حضور بعضی از اشخاص آشنا (همان که عموم به آن سلبریتی می گویند) مبالغی بسیار زیاد پرداخت شده است هست. حتما حضور فیگو که نود را در سطح برنامه های ورزشی درجه یک دنیا، مطرح کرده، نیم میلیارد تومان می ارزد.

    سایر مهمانهای تلویزیون چقدر می گیرند ، آیا فیگو جهت شرکت در برنامه نود، ۵۰۰میلیون تومان گرفت؟

    داستان پرداخت ها و سوالاتی راجع به حق الزحمه حضور

    از همان وقت که پرداخت پولی نسبتا هنگفت به عنوان «حق الزحمه حضور در برنامه»، به یک میهمان خارجی آن هم در قواره لوئیس فیگو (که بعضی صفت افسانه ای را جهت او به کار می برند) طرح شد، حرف و حدیث هایی هم شروع شد و بعضی درصدد مقایسه این «حق الزحمه ها» با آنچه در برنامه های خارج از این مرز و بوم پرداخت می شود، برآمدند. در این میان گروهی بر این اعتقادند که از اساس این مقایسه بی معناست چون نه تلویزیون ما چنان تلویزیونی است که بشود با آن رسانه ها مقایسه اش کرد و نه اقتصاد کشور عزیزمان ایران چنان است که بتواند چنین رفتارهای نئولیبرالی را به نمایش بگذارد!

    «لوئیس فیلیپ مادریا کائریو فیگو»، مرد طلایی فوتبال پرتغال و ستاره سال‌های پیشتر بارسلونا و مادرید اسپانیا به کشور عزیزمان ایران آمد، در یک برنامه تلویزیونی پرمخ

    با این حال، در یک مقایسه داخلی، زمانی که ستارگان میلان جهت بازی دوستانه به پایتخت کشور عزیزمان ایران آمدند تا در برابر پرسپولیس قرار بگیرند (بازی خداحافظی مهدی مهدوی کیا) همین برنامه نود، یا نتوانست یا حاضر نشد ٥٠ هزار دلار درخواستی «پائولو مالدینی» که او را یکی از محبوب ترین بازیکنان فوتبال نزد ایرانیان می دانند، بپذیرد!

    با این حال و صرف نظر از همه این موضوعات، مطلعان پرداخت «حق الزحمه حضور در برنامه» را به بحران مخاطب در صداوسیما نسبت می دهند. بحرانی که به نظر، تلویزیون را مجبور کرده است تقریبا در تمام برنامه های گفت وگومحور «عام» خود، از میهمانان و اشخاص آشنایی استفاده کند که جهت عموم مردم جالب باشند.

    سایر مهمانهای تلویزیون چقدر می گیرند ، آیا فیگو جهت شرکت در برنامه نود، ۵۰۰میلیون تومان گرفت؟

    همین عامل گویا نوعی تعامل مالی را بین دو سوی کار (برنامه سازان و میهمانان) به وجود آورده که از نظر بعضی این تعامل، تعاملی قاعده مند و در قالب «حق الزحمه حضور در برنامه» پذیرفته شده است از سوی برنامه سازان و مدیران آنها در تلویزیون هست. فقط در یک نمونه چند سال پیش هومن حاج عبدالهی علت قطع همکاری خود را با یک برنامه که مجری گری آن را برعهده داشت این گونه بیان کرد که تهیه کننده حاضر به پرداخت این حق الزحمه به میهمانان نیست و به او گفته از روابط شخصی خود جهت دعوت از میهمانان استفاده کند. به هر روی، جست وجوی خبرنگار «شهروند» و پرسش از دست اندرکاران، این عنوان را نمایان ساخته که گویا هرکدام از اشخاص آشنا جهت حضور خود در برنامه های تلویزیونی، «حق الزحمه» مشخصی را طلب می کنند.

    به عنوان مثال یکی از بازیگران طناز تلویزیون در یکی از برنامه های صبحگاهی با حضور یک مجری مشهور جهت حضور در برنامه های گفت وگومحور مبلغ ٣ تا ٨ میلیون تومان طلب می کند.

    نام آشنایان در برنامه های تلویزیونی اعداد و ارقام مختلفی را از عوامل تولید جهت حضورشان دریافت می کنند. یکی از بازیگران مشهور مرد و البته کارگردان جهت حضور در برنامه های این چنینی ٧ میلیون تومان، زن بازیگر دیگری هم ٦ میلیون تومان و بازیگران نام آشنا و با سوابق خاص هم گاهی اعداد و ارقام بسیار اوج که غیرمنطقی می نماید، طلب و دریافت کرده اند. توصیه مهم که به عنوان قاعده در این دریافت ها پذیرفته شده، چنین است که بعد از طرح نام میهمان در برنامه تلویزیونی، مبلغ مورد درخواست او واریز می شود و اگر در این میان اتفاقی بیفتد که «حق الزحمه حضور در برنامه» واریز نشود، حضور میهمان هم منتفی خواهد بود.

    در بعضی از برنامه های پر مخاطب این چند سال هم اوضاع واضح تر از قبل به نظر می رسد و اینگونه است که از سوی اسپانسر برنامه، هدیه نقدی به صورت کارت هدیه در اختیار میهمانان قرار می گیرد. هدیه ای که در بعضی موارد (بیشتر راجع به افراد نام آشنای سیاسی مصداق دارد) مبلغ با اعلام، به کارهای خیر تخصیص داده شده است یافته هست. در یکی از این برنامه ها ورزشکار محبوب دهه ٧٠، هنگامی که به این برنامه دعوت شد، ١٠ میلیون تومان علاوه بر هدیه اسپانسر، به عنوان حق الزحمه حضور در برنامه درخواست کرده است.

    اینها نمونه هایی از میزان حق الزحمه های پرداختی در تلویزیون هست. مبالغی که میزان آنها احتمالا می تواند مبلغ پرداختی به لوئیس فیگو را رقمی طبیعی جلوه دهد. موضوعی که مطلعان و مدافعان اقدام نود، آن را به عنوان استدلال پرداختبیان کرده اند.

    واژه های کلیدی: مخاطب | برنامه | میلیون | برنامه | تلویزیون | تلویزیون | اخبار فرهنگی و هنری

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار