بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری آیا دستمزد پایتختی‌ها واقعیت دارد؟

    روز گذشته اتفاقی عجیب یک بار دیگر سریال پایتخت را در متن جنجال ها و حواشی قرار داد. حاشیه ای که باعث شد تا بیشترین حجم انتقادات و اعتراضات روانه این سریال و سا

    آیا دستمزد پایتختی‌ها واقعیت دارد؟

    آیا دستمزد پایتختی ها واقعیت دارد؟

    عبارات مهم : سریال

    روز گذشته اتفاقی عجیب یک بار دیگر سریال پایتخت را در متن جنجال ها و حواشی قرار داد. حاشیه ای که باعث شد تا بیشترین حجم انتقادات و اعتراضات روانه این سریال و سازندگانش شود؛ تا حدی که ذوقی، روابط عمومی شرکت اوج، کامنت هایش را به روی مردم بست.

    آیا دستمزد پایتختی‌ها واقعیت دارد؟

    هجمه ای چنین سنگین البته رخدادی بی سابقه نبود و آن زمانی هم که اول بار اعلام شد این سری سریال پایتخت با سرمایه گذاری موسسه اوج جلوی دوربین خواهد رفت، چنین تهاجم پردامنه ای را در اینترنت شاهد بودیم.

    داستان چیست؟

    روز گذشته اتفاقی عجیب یک بار دیگر سریال پایتخت را در متن جنجال ها و حواشی قرار داد. حاشیه ای که باعث شد تا بیشترین حجم انتقادات و اعتراضات روانه این سریال و سا

    ماجرا از آن جا شروع شد که رسانه انقلاب که یکی از رسانه های نزدیک به اصولگرایان آشنا می شود، تصویر نامه ای را با سربرگ شرکت اوج انتشار داده است که در آن مدیر شرکت هنری رسانه ای اوج خطاب به امور مالی اوج دستور داده بود که دستمزد بازیگران پایتخت٥ به حساب ارزش واریز شود. تصویری که به سرعت در اینترنت منتشر شد و با هر بار دست به دست شدن میزان کامنت های منفی و تند و تیز راجع به موسسه سرمایه گذار پایتخت و البته بازیگران و صورت های معروف و بازیگران این مجموعه را افزون می کرد.

    در این نامه که در آن میزان دستمزد محسن تنابنده، احمد مهرانفر، علیرضا خمسه، بهرام افشاری، هومن حاجی عبداللهی و ریما رامین فر ذکر شده است بود، البته با این که در همان رسانه منتشرکننده اش در ساعات ابتدایی تکذیب شد، ولی ارقام نجومی این لیست جهت بسیاری از بازدیدکنندگان شبکه مجازی چنان پرسش برانگیز بود که این تکذیب هم نتوانست از بازتاب منفی لیست لورفته شرکت اوج بکاهد.

    چند می گیری بازی کنی؟

    میزان دستمزدهای مورد ادعای نامه مدیر به مدیر مالی شرکت اوج ارقام عجیب و غریبی را مشمول بر بود که دود از کله مخاطب بلند می کرد. در آن جا ذکر شده است بود که باید به حساب محسن تنابنده یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان در سه قسط واریز شود. در ادامه دستمزدهای بازیگران مجموعه هم به این شکل تعیین شده است بود؛ احمد مهرانفر نهصد میلیون تومان، علیرضا خمسه چهارصد و سی میلیون تومان، هومن حاج عبدالهی پانصد و سی میلیون تومان، بهرام افشاری سیصد و هشتاد میلیون تومان و ریما رامین فر هم قرار بود هفتصد میلیون تومان به حسابش واریز شود.

    آیا دستمزد پایتختی‌ها واقعیت دارد؟

    ارقام اعلام شده است اگر چه در مقیاس دستمزدهای سینما و تلویزیون کشور عزیزمان ایران تا حدی اوج به نظر می رسید، ولی این توصیه که طرف قرارداد این پروژه سفارشی شرکت اوج بود و این شرکت هم تابستان سال پیش اعلام کرده بود که قیمت مناسبی جهت ایده های مورد نظرش می پردازد، خیلی ها این ارقام را باور کردند. به هر حال در نگاه خیلی از منتقدان این جریان شرکت اوج با این قراردادهای نجومی در واقع پول برند پایتخت و عوامل و بازیگران خوشنام این سریال را پرداخت کرده بود.

    انتقادها

    روز گذشته اتفاقی عجیب یک بار دیگر سریال پایتخت را در متن جنجال ها و حواشی قرار داد. حاشیه ای که باعث شد تا بیشترین حجم انتقادات و اعتراضات روانه این سریال و سا

    منتقدان از همان دقایق آغازین انتشار فهرست دستمزدهای بازیگران پایتخت توپخانه ارزش را روی موسسه سرمایه گذار و البته عوامل سریال تنظیم کردند. کامنت ها و انتقاداتی تند و آتشین که با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه کل ماجرای ساخته شدن چنین سریالی را زیر پرسش می برد. کاربری طناز نوشته بود: وااااای یک میلیارد و هشتصد میلیون؛ اگه درست باشه با جایزه های جانبی و امتیازات و… باید گفت جانی دپ هم این قدر نمیگیره. کاربر دیگری هم اشاره کرده بود که چه خبره تو این مملکت؟ نه واقعا چه خبره تو این مملکت؟ چیزی حدود ٦ میلیارد تومان فقط دستمزد ٦ نفر از عوامل این سریال هست. این پروژه یه لیست بلند بالای بازیگر داره، عوامل تولید داره، کارگردان داره، سفر ترکیه داره. هزار و یک هزینه ریز و درشت دیگه داره. آقا آیا کسی از اینا حسابرسی نمی کنه؟ بی حساب کتاب بودنم حدی داره به خدا.

    طنازها در این بین گوی سبقت را از دیگران ربوده بودند. یکی می گفت: علیرضا خمسه هر قسمت کلا تو ۲۰ تا پلان گوشه دماغش تو کادر بود یا خرناس می کشید یا می گفت ناهار نَخِردیمه؛ دیگری هم باز با اشاره به این بازیگر گفته بود که این بابا پنجعلی از سری اول تا سری پنجم فقط میشینه یه گوشه میگه نقیییییی ناهار نخردمه. بعد پول هم میخواد اونم چهارصد و سی میلیون.

    آیا دستمزد پایتختی‌ها واقعیت دارد؟

    انتقادها در صفحه محسن تنابنده ولی خشن تر بود. او که همان روز یک پست انتقادی راجع به قاضی مرتضوی هم گذاشته بود، در کوتاه زمانی بخش کامنت هایش پر شد از نظراتی که از مواضع دوگانه این بازیگر انتقاد کرده بودند.کامنت هایی که شمار موارد قابل انتشارش معدود بود و این خشم مخاطبان را می رساند.

    تکذیب

    ساعاتی از انتشار این خبر نگذشته بود که محمد ذوقی، روابط عمومی شرکت اوج در صفحه اش از «دشمن» نوشت و این فهرست را تکذیب کرد. او به قصد پاسخ به این شایعات در پست اینستاگرامی خود نوشت: چند هفته قبل بود در ایام عید که بعضی رسانه ها و افراد با عجله و بعضا بی انصافی، اوج و تیم ِ پایتخت را مورد هجمه قرار دادند، ولی دیری نپایید تا با رسیدن به قسمت های آخر پایتخت قضاوت ها منصفانه تر شد. حال بعد از اتمام دو هفته ای این سریال محبوب و اقبال بی نظیر مردم ِ نازنین به این سریال، با یک خبر و این بار جعل، دشمنی دشمن های مان را شاهدیم. باید گفت: اوج هیچ وقت چنین سربرگی نداشته و ندارد. امضای مسئول شرکت اوج در این تصویر جعلی است.

    خطاب نامه وجود خارجی ندارد. حداقلی از دقت نیاز است که بدانیم یک کمپانی تولید آثار هنری با تهیه کننده سر و کار دارد و پرسشها اینچنینی مواردی نیست که مسئول کمپانی در موردش نامه نگاری کند. همه اعداد قیدشده غلط و جعلی هست؛ و کلام آخر: آیا این قدر کینه ورزی؟! آیا این قدر حسد؟! و آیا این قدر وقاحت در جعل کردن یک نامه؟!

    به دشمن های مان توصیه می کنم طوری دشمنی کنید که به جعل امضا و نامه و پیگیری حقوقی نکشد. در ضمن جاعل عزیز آن قدر بی سواد بوده که در صفر گذاشتن جهت اعداد هم سوتی داده (به رقم ارسطو جان دقت کنید). در ژاین هم محمد ذوقی ذوق به خرج داده و نامه اش را این گونه به آخر برده بود: معصومیه؟! (با لحنِ بابا پنجعلی…)

    در پی این تکذیبیه صفحه محمد ذوقی پر شد از کامنت های مخاطبان. کامنت هایی که چنان پرتعداد شدند که موجب شد روابط عمومی شرکت اوج پیج شخصی خود را ببندد.

    تمام حاشیه های پایتخت

    از همان روز که اعلام شد پایتخت با سرمایه شرکت اوج جلوی دوربین می رود، این سریال حواشی پرتعدادی را از سر گذرانده، حواشی پرشماری که شاید از مجموع حواشی چهار سری قبلی هم زیاد باشد. نخستین حاشیه های پایتخت ٥ مربوط به سانسورهایی بود که در این سریال رخ داد و حواشی بعدی بعد از آن منتشر شد. مسأله ازدواج سارا و نیکا در اینترنت بسیار مورد انتقاد قرار داده شد و پرسشها زیادی راجع به ازدواج در سنین پایین مطرح شد.

    همکاری با کارمند شبکه جم و از بین بردن نام او با انتقادهایی که مطرح شد، تبلیغ سفر به ترکیه، عوض کردن نام نویسنده همراه محسن تنابنده و مسأله تهیه کننده سریال و باز شدن پای داعش به سریال همگی از حواشی سریال پایتخت بود که فصل پنجم این سریال را تحت تأثیر قرار داد و حالا منشتر شدن لیستی از دستمزدهای نجومی بازیگران پایتخت بعد از اتمام سریال این حواشی تکمیل شد.

    زن تهیه کننده تکذیب می کند

    جعل سند کار آسانی است

    روابط عمومی شرکت اوج تنها تکذیب کننده اطلاعات افشا شده است راجع به پایتخت نبود. سرعت انتشار شایعه (؟!) دستمزدهای نجومی پایتختی ها چنان اوج بود که الهام غفوری را واداشت خود شخصا به ماجرا ورود کرده و همه چیز را تکذیب کند. او با فارس صحبت کرد و ضمن صحبت راجع به مبلغ قراردادهای بازیگران این سریال اینترنت را هم از انتقاد بی بهره نگذاشت: من وظیفه ندارم به اخبار بدون منبع پاسخ بدهم. این روزها ازهم گسیختگی در اینترنت به وجود آمده که باعث شده است هر لحظه یک مطلب غیرموثق و بدون منبع انتشار یافته و افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد.

    غفوری هم چنین گفت که از حاشیه ها خسته شده است ، ولی تلاش می کنند تا مردم را خوشحال کنند.

    الهام غفوری راجع به جعل سند می گوید: جعل سند در اینترنت کار آسانی است و این راحت اندیشی است که فکر کنیم آنچه انتشار یافته حقیقت دارد.

    شهروند

    واژه های کلیدی: سریال | انتشار | سریالی | میلیون | تکذیبیه | بازیگران | دستمزد بازیگران | اخبار فرهنگی و هنری

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار