بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری ۱۰۰ صورت تأثیرگذار ‌سال ۲۰۱۸

    اسامی ١٠٠ صورت تاثیرگذار سال ٢٠١٨ اعلام شد. این اسامی را به سنت هر سال نشریه تایم اعلام کرد که مشمول بر شماری از تاثیرگذارترین، بزرگترین، مهمترین و آشنا شده ا

    ۱۰۰ صورت تأثیرگذار ‌سال ۲۰۱۸

    ۱۰۰ صورت تأثیرگذار سال ۲۰۱۸

    عبارات مهم : بازیگر

    اسامی ١٠٠ صورت تاثیرگذار سال ٢٠١٨ اعلام شد. این اسامی را به سنت هر سال نشریه تایم اعلام کرد که مشمول بر شماری از تاثیرگذارترین، بزرگترین، مهمترین و آشنا شده است ترین اشخاص امسال است.

    ۱۰۰ صورت تأثیرگذار ‌سال ۲۰۱۸

    آغاز داستان

    اول بار در آخرین سال قرن بیستم بود که نشریه معتبر تایم ١٠٠ شخصیت تاثیرگذار قرن بیستم را معرفی کرد. درواقع در تاریخ اول فوریه سال ۱۹۹۸ در جریان مناظره ای در یک گردهمایی در مرکز کنتاکی واشنگتن دی سی که با حضور دن ردر خبرنگار شبکه سی بی اس، دوریس کرنز گوودون باستان شناس، ماریو کومو فرماندار پیشین نیویورک، کاندولیزا رایس استاد علوم سیاسی، اروینگ کریستول ناشر نومحافظه کار و والتر اساکسون سرویراستار تایم برگزار شد، تصمیم انتشار فهرست تاثیرگذارترین ها گرفته شد. در آن شماره نشریه تایم آمده بود که این صد صورت «به طور چشمگیری باعث پیشرفت یا حتی پسرفت بشریت شده است اند».

    در ادامه به دنبال موفقیت و به علت محبوبیتی که آن فهرست در پی داشت، از سال ۲۰۰۴ به این سو تایم تصمیم گرفت فهرست تأثیرگذارترین صورت ها را به صورت هر سال تهیه و منتشر کند. این فهرست که از آن پس، هر سال منتشر می شود، بدل به موفق ترین و موثرترین ابراز وجود تایم در دنیای رسانه ها شده است و بیراه نیست اگر بگوییم اشخاص معمولی، رسانه ها، سلبریتی ها و به طورکلی دنیای خبر و سرگرمی اهمیتی بسیار فراتر از یک رخداد ژورنالیستی جهت فهرست تایم ١٠٠ قایل هستند و البته همین هم باعث شده است است که فهرست تایم ۱۰۰ از وقت انتشار، بارها و بارها به علت قرار داشتن یا نداشتن بعضی نام های مهم و تأثیرگذار دنیا در لیست، مورد انتقاد قرار گیرد.

    اسامی ١٠٠ صورت تاثیرگذار سال ٢٠١٨ اعلام شد. این اسامی را به سنت هر سال نشریه تایم اعلام کرد که مشمول بر شماری از تاثیرگذارترین، بزرگترین، مهمترین و آشنا شده ا

    تایم ١٠٠

    صد صورت ای که تایم همه ساله معرفی می کند، در زمینه های گوناگون نقش موثری در پیشرفت یا پسرفت بشریت داشته اند. در حقیقت این فهرست در ٥ گروه پیشگامان، هنرمندان، مشاهیر، رهبران و سازندگان و قدرتمندان تنظیم می شود و به طور دقیق تر «در این فهرست صد نفره، ۲۰ نفر در هر گروه رتبه بندی می شوند که البته در بعضی مواقع نیز به جای فرد، گروهی مطرح می شود».

    در فهرست امسال، در بخش پیشگامان صورت هایی چون تیفانی هدیش، کمیل نانجیانی، پدی ویتسون، یاسمین وارد، جان ریدر و کلویی کیم؛ در بخش رهبران دونالد ترامپ، پرنس هری، محمد بن سلمان، صادق خان، نانسی پلوسی، کیم جونگ اون، تارانا بورک بنیان گذار جنبش «می تو» و حیدر العبادی؛ در بخش مشاهیر جنیفر لوپز، ریحانا، کریستینا خیمه نز، کیشا و دانیلا وگا و در بخش قدرتمندان راجر فدرر، اوپرا وینفری و… گزینش شده است اند.

    ۱۰۰ صورت تأثیرگذار ‌سال ۲۰۱۸

    تایم ١٠٠ امسال از جنبه هایی در میان گزینش های سال های اخیر فهرستی پیشرو ارزیابی شده است هست. روزنامه معتبر یو اس ای تودی در مطلبی اشاره کرده که گزینش ٤٥ شخصیت تاثیرگذار زن و ٤٥ صورت کمتر از چهل ساله فهرست امسال را فهرستی به سوی آینده جلوه می دهد. ادوارد فلزنتال، سردبیر تایم در این مورد می نویسد: حضور بیش از پیش زنان تاثیرگذار در این فهرست شاهدی است بر وجود راه های متعدد جهت عوض کردن دنیا و از بین بردن سنت های غالب رهبری جنسیتی.

    نام های تکراری

    با این که خیلی کم پیش می آید یک شخصیت بیش از یک بار و جهت سال های متمادی تاثیر شگرفی بر معادلات جهانی بگذارد، ولی باز هم مرور لیست تایم ١٠٠ نشان می دهد صورت هایی هستند که نام ارزش بارها و بارها در فهرست تاثیرگذارترین شخصیت های دنیا تکرار شده است هست. از میان افرادی که توانسته اند بیش از یک بار در این فهرست معرفی شوند، می توان به باراک اوباما با ١١ حضور، هیلاری کلینتون با ١٠ حضور، اوپرا وینفری با ٩ حضور، آنگلا مرکل و کیم جونگ اون با ٨ حضور، ولادیمیر پوتین و پاپ فرانسیس با ٦ حضور، استیو جابز و آنگسان سو کی با ٥ حضور و در ادامه بیل کلینتون، جورج کلونی، نلسون ماندلا، دالایی لاما، براد پیت، مارک زوکربرگ و لبرون جیمز اشاره کرد.

    اسامی ١٠٠ صورت تاثیرگذار سال ٢٠١٨ اعلام شد. این اسامی را به سنت هر سال نشریه تایم اعلام کرد که مشمول بر شماری از تاثیرگذارترین، بزرگترین، مهمترین و آشنا شده ا

    بازیگران و صورت های معروف امسال

    در صدر فهرست بازیگران و صورت های معروف امسال نیکول کیدمن قرار دارد. بازیگری که سال هاست در اوج می درخشد و هر بار که زمزمه آخر دورانش شنیده می شود، با اثری تازه دوباره خود را به اوج می رساند. او امسال با مجموعه دروغ های بزرگ کوچک در صدر بازیگران و صورت های معروف نشسته هست. علاوه بر او می شود به هیو جکمن بازیگر استرالیایی، گی یرمو دل تورو کارگردان مکزیکی و برنده اسکار امسال، یاسمین وارد رمان نویس، گرتا گرویگ بازیگر و کارگردان زن نامزد اسکار، کاردی بی رپر آمریکایی، تروور نوآ کمدین، نویسنده، تهیه کننده و مفسر سیاسی ۳۴ساله از آفریقای جنوبی، گال گدوت بازیگر فیلم زن شگفت انگیز، جیمی کیمل مجری مشهور تلویزیونی، جنیفر لوپز، کریستینا خیمه نز، کیشا، اپرا وینفری، تیفانی هدیش و ریحانا اشاره کرد.

    ۱۰۰ صورت تأثیرگذار ‌سال ۲۰۱۸

    جنجال ها

    همان گونه که گفته شد گاه بودن یا نبودن شخصیتی خاص در فهرست تایم باعث ایجاد مجادلات و جنجال هایی شده است هست؛ به عنوان نمونه می توان به این توصیه اشاره کرد که تاکنون تونی بلر، نخست وزیر تاثیرگذار انگلستان هرگز در این فهرست حضور نداشته است که البته در پاسخ به انتقاد از این گزینش مایکل الیوت، سرویراستار مجله تایم گفته که تاکنون «از گرهارد شرودر و ژاک شیراک نیز در این فهرست نام برده نشده هست؛ چون در این سال ها تاثیرگذار نبوده اند».

    این مباحثات تنها بر سر حاضران در این فهرست نبوده، بلکه گاه در مواردی نیز درج نشدن بعضی نام ها جنجالی شده است هست. ازجمله درج نام آن کولتر گزارشگر محافظه کار در فهرست سال ۲۰۰۵ که باعث شد سایت خبری سالن بنویسد: این که مجله تایم نام آن کولتر را در کنار بیل کلینتون، نلسون ماندلا، کیم جونگ ایل و دالایی لاما قرار داد، باعث تمسخر صاحبنظران شد.

    در سالی که جورج بوش در یک انتخابات دراماتیک جان کری را شکست داد و مدیر جمهوری آمریکا شد، غیبت او در فهرست تایم دیگر رخداد جنجالی تایم ١٠٠ بود.

    گفته های بزرگان

    در فهرست تایم ١٠٠ رسم بر این است که شماری از برترین اشخاص سال در توصیف فردی که در فهرست جای گرفته بنویسند؛ امسال هم این رسم در فهرست تاثیرگذارترین ها اعمال شده است هست. در فهرست امسال تایم، آن هاتاوی جهت هیو جکمن، جوردن پیلی کارگردان برو بیرون جهت گی یرمو دل تورو، جود آپاتو کارگردان جهت کمیل نانجیانی، لی دانیلز کارگردان مشهور جهت یاسمین وارد رمان نویس، نائومی واتس جهت نیکول کیدمن، لیندا کارتر جهت گل گدوت بازیگر فیلم زن شگفت انگیز، استیون اسپیلبرگ در تجلیل از گرتا گرویگ بازیگر و کارگردان زن نامزد اسکار، رزی اودانل کمدین آمریکایی جهت رزین بار بازیگر و کمدین ۶۵ساله آمریکایی، وین دیزل جهت دپیکا پادوکون، بنیچیو دل تورو در تجلیل از کارمن فولین کروز، کری واشنگتن جهت جنیفر لوپز، سلنا گومز جهت کریستینا خیمنز، سیندی لوپر جهت کشا، یارا شهیدی بازیگر آفریقایی – ایرانی جهت متکسین واترز سیاستمدار، تیفانی هدیش جهت اپرا وینفری و کوین هارت جهت تیفانی هدیش و آدل جهت ریحانا نوشته اند.

    گفتنی است از میان ١٠٠ صورت منتخب امسال، تنها تصویر ۶ نفر روی جلد مجله قرار می گیرد که در میان بازیگران و صورت های معروف مشمول بر تیفانی هدیش کمدین، نیکول کیدمن بازیگر و جنیفر لوپز خواننده می شود. راجر فدرر سوییسی تنیس باز مشهور، تارانا برک فعال حقوق بشر و ساتیا نادلا مدیر کمپانی مایکروسافت از دیگر افرادی هستند که تصویر آنها روی جلد مجله تایم چاپ می شود.

    نیکول کیدمن از زبان نائومی واتس

    نائومی واتس راجع به نیکول کیدمن نوشته: از فیلم آرامش گورستانی که در سال ١٩٨٩ نمایش داده شد تا دروغ های بزرگ کوچک که سال گذشته به نمایش درآمد، در این فاصله حدود سی ساله نیکول کیدمن هیچ گاه از ذهن ما دور نشده است و حتی بعد از این دهه ها او هر بار سرزمین های جدیدی را فتح می کند.

    در دروغ های بزرگ کوچک نیکول نقش سلستی را بازی می کند. زنی که در تکاپوی جدایی از شوهر آزارگرش هست. نیکول کاراکتر سلستی را چنان انسانی ارایه کرده که به باور نمی گنجد. احساسات او، ظرافتش، شکنندگی اش، دلیری و خشونتش همه و همه چنانند که هنگامی که داشتم سریال را می دیدم، می خواستم دستم را دراز کرده و نیکول را از خطرات پیرامونش دور کنم. نه فقط به این علت که نیکول دوست من هست؛ نه بلکه به این خاطر که او چنان شجاعانه خود را در نقش سلستی عریان کرده که نتیجه اش واقع نمایی حیرت انگیز کاراکتر هست. او می تواند آشنای هر کسی باشد.

    نیکول علاوه بر یک بازیگر درجه یک و متمایز، یک انسان باهوش، فرهیخته، مهربان و شورانگیز است که اینها همه موجب می شوند او را یک زن، یک انسان و یک دوست خوب بدانم.

    هیو جکمن از زبان آن هاتاوی

    آن هاتاوی نوشت: کسی هیچ وقت نمی تواند جلوی مرا بگیرد که بگویم آیا این قدر هیو جکمن را دوست دارم. جهت من دوست داشتن او شبیه دوست داشتن شکلات یا عروسک یا رنگین کمان است: بدون هیچ تلاشی. بله، او می تواند یک اتاق را با گرمی لبخندش روشن کند. بله او انسانی حرفه ای، سخاوتمند و کامل است و از استعدادی خاص جهت سرگرمی سازی بهره می گیرد که همه چیز را دور می زند.

    درباره گی یرمو دل تورو

    جوردن پیلی کارگردان برو بیرون نیز جهت گی یرمو دل تورو برنده اسکار ۲۰۱۸ و کارگردان فیلم شکل آب نوشته: تماشای یکی از شاهکارهای گی یرمو دل تورو تجربه ای شگفت انگیز هست. او در همه کارهایش وسوسه ای ممنوع را در قالب یک رمانس دیو و دلبری شکل می دهد. گیرمو عاشق هیولاهاست و زندگی می کند تا به ما نشان دهد که ما چه کسانی هستیم. او با هر داستانی که می گوید ما را به پذیرش یک حقیقت نزدیک تر می کند: این که هر یک از ما یک ارتباط نیرومند با طیف برابر مان داریم.

    شهروند

    واژه های کلیدی: بازیگر | بازیگری | بازیگران | کارگردان | نیکول کیدمن | کارگردان زن | کارگردان فیلم | اخبار فرهنگی و هنری

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار