بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری تصاویر) + گزارش از هشتمین روز جشنواره موسیقی فجر (

    به گزارش هنرآنلاین، سیروان خسروی از معدود خوانندگان با سابقه پاپ است که نامش در جدول اجراهای بخش پاپ سی و سومین جشنواره موسیقی فجر قرار داده شد و اعتبار بیشتری

    تصاویر) + گزارش از هشتمین روز جشنواره موسیقی فجر (

    گزارش از هشتمین روز جشنواره موسیقی فجر (+تصاویر)

    عبارات مهم : کنسرت

    سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در هشتمین روز برگزاری شاهد چند اجرای دیگری بود.

    سیروان خسروی با “بارون پاییزی” و “خاطرات تو” در جشنواره فجر

    سیروان خسروی در قالب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن ایرانیان به صحنه رفت.

    به گزارش هنرآنلاین، سیروان خسروی از معدود خوانندگان با سابقه پاپ است که نامش در جدول اجراهای بخش پاپ سی و سومین جشنواره موسیقی فجر قرار داده شد و اعتبار بیشتری به لیست اجراهای سالن ایرانیان بخشید. این خواننده که معمولاً در سالن میلاد نمایشگاه به روی صحنه می رفت و بعد از این هم کنسرت هایش در سالن همایش های برج میلاد برگزار خواهد شد، شب گذشته جهت نخستین بار حضور بر روی صحنه سالن ایرانیان را تجربه کرد.

    تصاویر) + گزارش از هشتمین روز جشنواره موسیقی فجر (

    کنسرت چهارشنبه ۲۷ دی ماهِ سیروان خسروی با نوازندگی صفحه کلید به وسیله خود او شروع شد و بعد از این که مخاطبان این خواننده حسابی به وجد آمدند، ارکستر روی صحنه شروع به نواختن اینترو قطعه معروف “نه نرو” کرد و این قطعه مانند هر لحظه آغازگر اجرای سیروان بود.

    پس از اجرای قطعه نخست کنسرت، سیروان خسروی با حاضرین در سالن خوش و بش کرد و سپس اثر “بارون پاییزی” را جهت آن ها خواند. در ادامه نیز به ترتیب قطعات “تعجب نکن”، “خیلی روزا گذشت” و “قاب تصویر خالی” اجرا شد که اجرای قطعه “خیلی روزا گذشت” همراهی و همخوانی اکثریت سالن را به همراه داشت.

    به گزارش هنرآنلاین، سیروان خسروی از معدود خوانندگان با سابقه پاپ است که نامش در جدول اجراهای بخش پاپ سی و سومین جشنواره موسیقی فجر قرار داده شد و اعتبار بیشتری

    “آره” قطعه بعدی این کنسرت بود که مرتضی مسگر نوازنده درامز در حین اجرای این قطعه به شدت مورد تشویق مخاطبان قرار گرفت. سپس سیروان از مخاطبانش پرسید که ریمیکس “بی قرار” را بخواند یا “به همین زودی”؟ مخاطبانش هم رأی به اجرای قطعه احساسی تر سیروان دادند و این خواننده “به همین زودی” را خواند.

    سیروان خسروی که معمولاً مخاطبان پرشوری دارد، شب گذشته در بخشی از کنسرت خود از شور کم مخاطبانش انتقاد کرد و گفت: واقعاً انرژی تان همینقدر است؟ من تا حالا ندیده ام تماشاگران کنسرتم اینقدر کم انرژی باشند. من تمام انرژی ام را جهت کنسرت جشنواره گذاشته ام و کمترین چیزی که از شما می خواهم نیز این است که نهایت انرژی تان را بگذارید. هر چقدر که شما انرژی تان زیاد باشد، ما هم باحال تر و بهتر اجرا می کنیم.

    در ادامه سیروان قطعه “خاطرات تو” را اجرا کرد و بلافاصله به همراه گروهش بخشی از اورتور قطعه “سوژه هات تکراریه” را نواخت که بعد از حدود ۳۰ ثانیه به یک باره اجرای این قطعه را قطع کرد و گفت به ما گفته اند موزیک “سوژه هات تکراریه” را در جشنواره اجرا نکنید و ما هم این کار را انجام نمی دهیم.

    تصاویر) + گزارش از هشتمین روز جشنواره موسیقی فجر (

    “عاشقتم” اثر بعدی این کنسرت بود و بعد از آن هم نوبت به اجرای قطعه ای رسید که مخاطبان از ابتدا انتظار آن را می کشیدند. سیروان گیتار خود را جهت اجرای این قطعه به دوشش انداخت و نریمان ناعمی نوازنده ساکسیفون هم جلوی استیج قرار داده شد تا نقش تأثیرگذار خود در اجرای این اثر را نشان بدهد. “کجایی تو” مانند هر لحظه جزو آثار پرطرفدار کنسرت سیروان بود و شوری دوباره به سالن بخشید.

    در نیم ساعت نهایی کنسرت نیز دو اثر “برگرد” و “این جا جای موندن نیست” اجرا شد و در نهایت این خواننده مثل همه کنسرت هایش در سال های اخیر، اجرای خود را با اثر پرطرفدار “دوست دارم زندگی رو” به آخر رساند.

    به گزارش هنرآنلاین، سیروان خسروی از معدود خوانندگان با سابقه پاپ است که نامش در جدول اجراهای بخش پاپ سی و سومین جشنواره موسیقی فجر قرار داده شد و اعتبار بیشتری

    یاشا حکمی (کیبورد)، مرتضی مسگر (درامز)، طاها مظاهری (گیتار)، نریمان ناعمی (ساکسیفون و بکینگ وکال)، امیر دانایی (گیتار الکتریک) و مجید پروریان (گیتار بیس) نوازندگانی بودند که در این کنسرت سیروان را همراهی می کردند.

    اجراهای پاپ سی و سومین جشنواره موسیقی فجر امشب با اجرای علیرضا طلیسچی و امیرعباس گلاب در سالن ایرانیان به آخر خواهد رسید.

    تصاویر) + گزارش از هشتمین روز جشنواره موسیقی فجر (

    برداشتی آزاد از داستان خسرو و شیرین/ “تار و پود” حمید متبسم و وحید تاج در جشنواره فجر

    کنسرت تار و پود” با آهنگسازی حمید متبسم و خوانندگی وحید تاج در تالار وحدت برگزار شد.

    به گزارش هنرآنلاین، کنسرت تار و پود” با آهنگسازی حمید متبسم و خوانندگی وحید تاج چهارشنبه شب در قالب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت برگزار شد.

    این برنامه برداشتی آزاد از داستان “خسرو و شیرینِ” نظامی گنجوی، شاعر بزرگ قرن ششم هجری، بود که با گذر از ذهن حمید متبسم به شکل موسیقی و آواز تبلور یافته بود.

    “خسرو و شیرین” شرح علاقه و دلدادگی و ماجرای دو شاهزاده ی کهن مشرق زمین است که نخوت و غرور انسان ها وصلش را از دسترس دور می سازد، ولی روایت حمید متبسم از این منظومه ی کهن، شرح وصلی است که به یُمن علاقه عمیق و پاک دو عاشق میسر می شود.

    نوازندگان این اجرا سمیرا گلباز (سه تار)، بهار مدیری (قیچک آلتو)، بهنام معصومی (سازهای کوبه ای) و ارسلان علیزاده (بربت) بودند که به همراه حمید متبسم (سه تار) و وحید تاج (آواز) به اجرای قطعات پرداختند. پیش از اجرای هر قطعه، حمید متبسم نام قطعه را جهت حاضرین اعلام می کرد و شعرهای بین قطعات و آخر هر قطعه را بهار مدیری و ارسلان علیزاده می خواندند.

    قطعات این اجرا عبارت بودند از: مهرنامه، شروع داستان، حکایت شیرین، به تصویرکشیدن خسرو (در سه پرده)، دیدار خسرو و شیرین در چشمه سار (در سه پرده)، و به هم رسیدن خسرو و شیرین.

    از “بازی تاج و تخت” تا اجرای گروه فرانسوی در فرهنگسرای نیاوران

    به گزارش هنرآنلاین، در سئانس نخست اجراهای شب هشتم جشنواره در فرهنگسرای نیاوران، امین غفاری قطعاتی از موسیقی کلاسیک و همچنین موسیقی بعضی فیلم ها را اجرا کرد.

    غفاری به همراه گروه ارکستر خود قطعات کلاسیک ویولن، موسیقی هایی از چند فیلم و آثار آهنگسازانی چون رامین جوادی، جان ویلیامز، فریتس کرایسلر، هانس زیمر و باخ را جهت مخاطبان خود اجرا کرد.

    نوید شعبان زاده، امین عطایی، دانیال جورابچی، هستی سپاسی، محمدصادق فرزانه، حسین محمدی، سحر شاطری، همایون آرام فر و ماه سیما فلاحی نوازندگانی بودند که امین غفاری را در این کنسرت همراهی کردند. همچنین تنظیم قطعات اجرا شده است در این کنسرت به عهده مهدی پناهی و همایون آرام فر بود.

    این اجرا با نور پردازی بسیار خوبی هم همراه بود که جهت مخاطبان جالب توجه بود.

    اجرای موسیقی سریال معروف “بازی تاج و تخت” ساخته رامین جوادی، “دزدان دریایی کارائیب” ساخته هانس زیمر و “زورو” و “شجاع دل” اثر جیمز هورنر بخشی از موسیقی فیلم هایی است که اجرا شد. این گروه همچنین با اجرای قطعاتی از باخ، برامس، مونتی، پاگانینی و … توانست رضایت حاضران در سالن را جلب کند.

    اجرای گروه فرانسوی در جشنواره

    کنسرت “ریوی شوسون از فرانسه در هشتمین شب از جشنواره فجر به میزبانی فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

    اعضای این تریو را بوریس دولاروشلامبرت، آنتونی لاندوسکی و لئونارد رافائل شرایبر تشکیل می دهند. آنها بروزترین اثرشان را با آثاری از شوسون، راول، شوبرت، چاپین، دبوسی، لسیت، لنورماند، هایدن و هومل منتشر کرده اند که با اقبال جالب توجهی روبرو شده است است.

    نوازندگان پیانو، ویولنسل و ویولن اجرای بی نظیری در این مناسبت موسیقایی ارائه کردند. آنها گروه ارزش را با الهام از ارنست شوسون از موسیقی دان های مهم فرانسه تشکیل دادند و نخستین کنسرت خود را نیز با محوریت موسیقی این هنرمند در جشنواره دو کلیرک برگزار کردند. تریو شوسون تاکنون اجراهای مستقل و همچنین جشنواره ای بسیاری را در کشورهای متفاوت سه قاره اروپا، آمریکا و آسیا روی صحنه برده اند.

    جمعه ۲۹ دی ماه اجراهای سی و سومین جشنواره ی موسیقی فجر به آخر می رسد و مراسم نهایی روز شنبه ۳۰ دی در تالار وحدت برگزار می شود.

    ————-

    گزارش تصویری از هشتمین روز جشنواره موسیقی فجر

    هنرآنلاین

    سینما پرس

    میزان

    مهر

    تسنیم

    واژه های کلیدی: کنسرت | موسیقی | برگزاری | جشنواره | سیروان خسروی | اخبار فرهنگی و هنری

    تصاویر) + گزارش از هشتمین روز جشنواره موسیقی فجر (

    تصاویر) + گزارش از هشتمین روز جشنواره موسیقی فجر (

    دانلود

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار