بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی گرای سخنگو به بازار ارز

    روز شنبه، بازار ارز محل برخورد تفسیرهای متناقض خواهد بود، تلاقی که جهت قیمت دلار را همراه با گرایی که از سوی سخنگوی قوه مجریه به بازار داده شده است تعیین خواهد

    گرای سخنگو به بازار ارز

    گرای سخنگو به بازار ارز

    عبارات مهم : اخبار

    روز شنبه، بازار ارز محل برخورد تفسیرهای متناقض خواهد بود، تلاقی که جهت قیمت دلار را همراه با گرایی که از سوی سخنگوی قوه مجریه به بازار داده شده است تعیین خواهد کرد.ساعات انتهایی روز پنج شنبه با اخباری همراه بود که نظر های متناقضی را در میان معامله گران ارزی ایجاد کرد. نخستین خبر اثرگذار، بیانات مدیر شرکت برنامه و بودجه راجع به احساس مدیر جمهوری در مورد قیمت ارز و تکدرخاطر وی بود؛ ساعاتی بعد، خبر دیگری منتشر شد که در آن نماینده آمریکا در شرکت ملل اتهامات موشکی را در مورد کشور عزیزمان ایران مطرح کرد تا این عنوان نیز ذهن معامله گران را درگیر خود کند.

    گرای سخنگو به بازار ارز

    در مورد این دو خبر نیز معامله گران نظر های متفاوتی داشتند تا بازار روز شنبه کمتر از پیش قابل آینده نگری به نظر برسد. بعضی از معامله گران انتظار دارند، با توجه به بیانات محمدباقر نوبخت، مداخله ارزی بازارساز روز شنبه در بازار زیاد کردن پیدا کند؛ این در حالی است که عده دیگری به بخش دیگری از سخنان این مقام مسوول استناد کردند که در آن به مسئله بانک مرکزی جهت تهیه ارز اشاره کرد. آنها بر این اساس انتظار ندارند که در اوضاع روز شنبه بازار عوض کردن خاصی از لحاظ عرضه ارز رخ دهد. خبر دوم زیاد ذهن معامله گرانی را متوجه خود کرد که از مدت ها پیش تصور می کردند در آینده قیمت دلار تحت تاثیر عوض کردن واکنش‌ها دولت آمریکا قرار خواهد گرفت. اتفاقی که حداقل در یک سال گذشته رخ نداده است.

    آنها انتظار دارند خبر اتهام موشکی تنش ها را زیاد کردن دهد و بازار با تصویر العمل روانی به این اخبار قیمت را در جهت صعودی قرار دهد. با این حال، معامله گران دیگری نیز حضور دارند که معتقدند بازار مدت هاست زیاد از اخبار روانی به اوضاع عرضه و تقاضای بنیادی دقت می کند. آنها معتقدند اگر بانک مرکزی مانند روز های قبل از همان ابتدای روز عرضه را شروع کند، راه جهت نوسان گیری معامله گران بسیار سخت خواهد شد. در کنار این، عده ای نبود حمایت ناکافی سایر کشورها از آمریکا را دلیلی می دانند که بازار توجه چندانی به خبر یاد شده است نکند.

    روز شنبه، بازار ارز محل برخورد تفسیرهای متناقض خواهد بود، تلاقی که جهت قیمت دلار را همراه با گرایی که از سوی سخنگوی قوه مجریه به بازار داده شده است تعیین خواهد

    حرکت معکوس سکه و دلار

    این اخبار در شرایطی اوضاع بازار ارز در روز شنبه را تحت تاثیر قرار خواهد داد که روز پنج شنبه دلار بیشترین افت خود در طول هفته را تجربه کرد. در آخرین روز هفته گذشته، شاخص بازار ارز ۱۷ تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت ۴ هزار و ۲۰۳ تومان رسید. به گفته فعالان، کم شدن قیمت حواله درهم و زیاد کردن تعداد فروشندگان ارزی دو عامل مهم در افت قیمت بودند. کم کردن روز آخر موجب شد بازدهی این ارز در هفته گذشته کمی کمتر شود. دلار هفته گذشته تنها یک دهم درصد زیاد کردن قیمت را تجربه کرد حال که در هفته پیش از آن حدود ۵/ ۱ درصد زیاد کردن قیمت را ثبت کرده بود.

    با وجود افت دلار، روز پنج شنبه سکه به این کم کردن اعتنایی نکرد و با ۲ هزار تومان زیاد کردن به قیمت یک میلیون و ۴۱۴ هزار تومان رسید. البته زیاد کردن روز آخر منجر به عوض کردن مسیر بازدهی سکه تمام بهار آزادی نشد و این فلز گرانبها با افت یک دهم درصدی به کار خود آخر داد. به گفته فعالان، زیاد کردن بهای اونس در بازارهای جهانی و بازگشت به بالای مرز هزار و ۲۵۰ دلار بااهمیت ترین عاملی بود که سکه را در روز پنج شنبه افزایشی کرد؛ ولی در مجموع در طول هفته اوضاع بازار با افزایشی ها همراه نبود. سکه های کوچک نیز یک هفته مانده به آخر آذر بیش از ۲ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

    کم کردن لحظه ای به زیر ۴۲۰۰

    گرای سخنگو به بازار ارز

    روز پنج شنبه کاهشی ترین روز دلار در هفته گذشته بود. در ششمین روز هفته، شاخص بازار ارز معاملات خود را با قیمت ۴ هزار و ۲۱۱ تومان شروع کرد که کاهشی ۹ تومانی نسبت به قیمت بسته شده است روز چهارشنبه داشت. به گفته فعالان، از ساعات انتهایی روز چهارشنبه تعداد فروشندگان ارزی زیاد شد و میل به به خرید دلار در میان معامله گران پایین آمد. بعد از افت ابتدای روز پنج شنبه، این روند کاهشی تا ساعت ۳ بعدازظهر پی گرفته شد و قیمت حتی جهت لحظاتی در معاملات فردایی به زیر ۴ هزار و ۲۰۰ تومان کشیده شد؛ هر چند در نهایت توانست به بالای مرز روانی برگردد و جهت پنجمین روز متوالی در کانال ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به کار خود آخر دهد. به گفته فعالان، عرضه ارز نیز در روز پنج شنبه در بازار شدت گرفته بود. عده ای در بازار عنوان می کردند، نوسان گیران قصد داشتند با پایین آوردن قیمت ها در انتهای روز چهارشنبه زمینه را جهت خرید دوباره در کف قیمت فراهم کنند، ولی زیاد کردن عرضه در روز آخر هفته نقشه آنها را نقش بر آب کرد. در آخرین روز هفته قیمت درهم نیز کاهشی شد تا از این سو نیز بازار داخلی جنبش نشود.

    ۳ متغیری که ریسک خرید را اوج می برد

    بخشی از معامله گران ارزی معتقدند ریسک خرید از روز ابتدایی هفته زیاد خواهد شد. آنها ۳ علت را جهت اوج رفتن ریسک خرید عنوان کرده اند: بیانات مدیر شرکت برنامه و بودجه، انتظار زیاد کردن فروش ها در انتهای ماه و نزدیک شدن به آخر تقاضای شرکت های تجاری در انتهای سال میلادی.بعدازظهر پنج شنبه محمدباقر نوبخت گفت: در جلسه ای که امروز (پنج شنبه) با مدیر جمهوری داشتیم، وی از زیاد کردن قیمت ارز بسیار ناراحت و مکدر هست. وی با تاکید بر اینکه باید قیمت ارز کنترل شود و جهت این کار دولت باید در بازار مداخله کند، افزود: جهت اینکه بتوانیم تقاضای بازار را متعادل کنیم باید ارز تزریق کنیم ولی متاسفانه بانک مرکزی اگر ارز بیشتری داشت، قطعا ورود می کرد. این بیانات موجب شد که عده ای از معامله گران تصور کنند، بازارساز از این بعد اجازه رشد بیشتری را به دلار نخواهد داد و عرضه ارز را نسبت به گذشته اوج خواهد برد.

    روز شنبه، بازار ارز محل برخورد تفسیرهای متناقض خواهد بود، تلاقی که جهت قیمت دلار را همراه با گرایی که از سوی سخنگوی قوه مجریه به بازار داده شده است تعیین خواهد

    با این حال، عده ای دیگر از معامله گران تفسیر دیگری از سخنان این مقام مسوول داشتند. آ نها اعتقاد بودند، می توان صحبت های وی را اینگونه تفسیر کرد که ما خواهان پایین آوردن قیمت دلار هستیم، ولی اوضاع عرضه و تقاضا مانع از کاهشی شدن قیمت می شود. آنها جهت این تفسیر به بخش های دیگری از سخنان مدیر شرکت برنامه و بودجه اشاره می کنند، جایی که وی به میزان سفرهای خارجی از کشور اشاره کرد و گفت: هر سال ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مسافرت خارجی می روند که اگر هر کدام هزار دلار با خود ببرند، می شود ۹ میلیارد دلار که همین میزان جهت دولتی که تامین ۲۰۰ میلیون دلار برایش سخت هست، بسیار زیاد است و بار بسیار زیادی را به بازار وارد می کند.

    به گفته یکی از بازیگران باتجربه بازار، تفسیرهای متناقض معامله گران بعضا به واسطه اوضاع متفاوت آنهاست. گروهی که خالی فروش هستند، تلاش می کنند با برجسته کردن اخبار کاهشی بازار را تحت تاثیر قرار دهند، حال آنکه افزایشی ها خبرهای دیگر را نشانه می روند. به عنوان مثال، روز جمعه در حالی که بازار رسمی تعطیل بود، افزایشی های بازار زیاد در اینترنت اتهامات نماینده آمریکا در شرکت ملل اطراف موشک های کشور عزیزمان ایران را مطرح کردند و تلاش داشتند با جوسازی اطراف آن فضا را جهت زیاد کردن خریدها در روز شنبه آماده کنند.کاهشی ها دو علت دیگر نیز جهت پایین آمدن قیمت ها دارند. به گفته آنها، به طور سنتی در روزهای انتهایی ماه بخشی از بازیگران بازار نه تنها از موقعیت خرید خارج می شوند، بلکه ارزی که پیش تر خریداری کرده اند را نیز به فروش خواهند گذاشت.

    گرای سخنگو به بازار ارز

    به گفته فعالان، این دسته از معامله گران افرادی هستند که در روزهای انتهایی ماه به جای ارز زیاد نیاز به ریال دارند. گروه دیگری از کاهشی ها، نزدیک شدن به آخر سال میلادی را عاملی می دانند که منجر به افت تقاضا در بازار خواهد شد. تقاضایی که از نظر آنها علت مهم رشد این ارز در هفته های اخیر بوده هست. تمام این عوامل در حالی عنوان می شود که عده ای از معامله گران اعتقاد دارند دلار تا هفته ابتدایی دی ماه با تقاضای زیادی رو به روست و همچنان ظرفیت رشد زیاد قیمت را دارد.

    اخبار اقتصادی – دنیای اقتصاد

    واژه های کلیدی: اخبار | بازار | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    گرای سخنگو به بازار ارز

    گرای سخنگو به بازار ارز

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار