بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی چرایی عدم زیاد کردن سقف وام ، کم کردن سود وام مسکن مشمول بر چه کسانی می‌شود؟

    اگرچه وزارت راه و شهرسازی درخواست زیاد کردن رقم وام مسکن به ۲۰۰ میلیون را داده بود، ولی احتمال می رود شورای پول و اعتبار با توجه به کسری منابع صندوق مسکن یکم با

    چرایی عدم زیاد کردن سقف وام ، کم کردن سود وام مسکن مشمول بر چه کسانی می‌شود؟

    کم کردن سود وام مسکن مشمول بر چه کسانی می شود؟/چرایی عدم زیاد کردن سقف وام

    عبارات مهم : صندوق

    اگرچه وزارت راه و شهرسازی درخواست زیاد کردن رقم وام مسکن به ۲۰۰ میلیون را داده بود، ولی احتمال می رود شورای پول و اعتبار با توجه به کسری منابع صندوق مسکن یکم با این خواسته موافقت نکرده هست.

    به گزارش مهر، مصوبه عصر دیروز شورای پول و اعتبار راجع به کم شدن قیمت سود تسهیلات مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و همچنین سایر مناطق شهری توانسته تا حدودی انتظارات مردم و کارشناسان بازار مسکن را برآورده کند.

    این اتفاق نشان می دهد می توان با مدیریت بهینه هزینه ها، قیمت سود انواع تسهیلات مسکن به خصوص وام مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن را نیز کم کردن داد.

    چرایی عدم زیاد کردن سقف وام ، کم کردن سود وام مسکن مشمول بر چه کسانی می‌شود؟

    بر اساس مصوبه عصر دیروز شورای پول و اعتبار، قیمت سود تسهیلات مسکن از محل صندوق بعد انداز مسکن یکم از ۹.۵ درصد به ۸ درصد کم کردن یافت. همچنین این قیمت سود جهت خریداران مسکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری از ۸ به ۶ درصد کم کردن یافته است.

    مظاهریان هفته گذشته در گفت وگو با خبرنگار مهر از ارائه درخواست وزارت راه و شهرسازی به شورای پول و اعتبار جهت بررسی بسته درخواستی این وزارت منزل در خصوص اصلاح اوضاع وام مسکن از محل صندوق بعد انداز مسکن یکم مشمول بر دو فاکتور «افزایش رقم وام مسکن زوجین منزل اولی از ۱۶۰ به ۲۰۰ میلیون تومان» و همچنین «کاهش قیمت سود تسهیلات خرید مسکن جهت دارندگان این وام چه در بافت های فرسوده و چه سایر مناطق شهری» خبر داده بود.

    اگرچه وزارت راه و شهرسازی درخواست زیاد کردن رقم وام مسکن به ۲۰۰ میلیون را داده بود، ولی احتمال می رود شورای پول و اعتبار با توجه به کسری منابع صندوق مسکن یکم با

    با این حال شورای پول و اعتبار با بخش نخست آن مخالفت کرد و تنها بخش دوم این بسته درخواستی مشمول بر کم شدن قیمت سود تسهیلات را پذیرفت.

    مظاهریان: به قولمان عمل کردیم

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی همچنین بعد از اعلام مصوبه شب گذشته شورای پول و اعتبار در گفت وگو با خبرنگار مهر راجع به شرح مصوبه شورای پول و اعتبار گفت: باید صبر کرد تا در روزهای آینده شرح بیشتری از مصوب دیشب شورا اعلام شود.

    چرایی عدم زیاد کردن سقف وام ، کم کردن سود وام مسکن مشمول بر چه کسانی می‌شود؟

    به گفته مظاهریان، با این مصوبه، به قولی که داده شده است بود عمل شده است است.

    چرا وام ۲۰۰ میلیون تومانی تصویب نشد؟

    از سوی دیگر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست هفته گذشته با اعضای کمیسیون عمران مجلس راجع به کم کردن منابع صندوق بعد انداز مسکن یکم گفته بود قرار است در صورت موافقت مدیر جمهور، ۱ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی (و نه ارزی) به صندوق مسکن یکم تخصیص داده شده است یابد تا کسری آن جبران شود.

    اگرچه وزارت راه و شهرسازی درخواست زیاد کردن رقم وام مسکن به ۲۰۰ میلیون را داده بود، ولی احتمال می رود شورای پول و اعتبار با توجه به کسری منابع صندوق مسکن یکم با

    ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن نیز در بهمن ماه سال قبل در مراسم سالگرد تأسیس این بانک از کمبود منابع صندوق بعد انداز مسکن یکم و ناکافی بودن زیاد کردن سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی (مصوبه مجلس در ذیل قانون برنامه ششم توسعه)، به صورت ۲ فقره تخصیص ۵ هزار میلیارد تومانی (در حال حاضر تنها ۵ هزار میلیارد تومان اول آن هم به صورت تهاتر با بدهی های این بانک به بانک مرکزی انجام شده است است) جهت اصلاح منابع صندوق بعد انداز مسکن یکم خبر داده بود.

    به نظر می رسد با توجه به استقبالی که سپرده گذاران از صندوق مسکن یکم داشته اند، کسری منابع آن گریزناپذیر باشد. بنابر اعلام بانک عامل بخش مسکن در آذرماه سال گذشته میزان افتتاح حساب در صندوق مسکن یکم ۴ برابر ماه مشابه سال قبل از آن بوده است.

    چرایی عدم زیاد کردن سقف وام ، کم کردن سود وام مسکن مشمول بر چه کسانی می‌شود؟

    مدیرعامل این بانک بارها اعلام کرده است میزان افتتاح حساب در صندوق مسکن یکم بسیار زیاد از آینده نگری طراحان این صندوق بوده است به گونه ای که با توجه به تعداد حساب های افتتاح شده است در این صندوق، هر سال ۲۰۰ هزار فقره جهت بانک عامل بخش مسکن تعهد شده است است حال آنکه ظرفیت این بانک کمتر از نصف تعهد ایجاد شده است جهت افتتاح کنندگان حساب است.

    بر اساس اعلام کارشناسان اقتصاد مسکن، در صورتی که با زیاد کردن رقم وام مسکن یکم از ۱۶۰ میلیون تومان (ویژه زوجین) به ۲۰۰ میلیون تومان موافقت می شد، اوضاع کسری منابع صندوق مسکن یکم به شکل جدی در سریع ترین وقت ممکن رخ می نمود. به خصوص که با کم شدن قیمت سود این تسهیلات، باز هم شاهد استقبال زیاد مردم از این نوع تسهیلات مسکن خواهیم بود.

    مبلغ اقساط وام مسکن با قیمت سود جدید

    با توجه به اینکه قیمت سود تسهیلات مسکن از ۹.۵ به ۸ درصد کم کردن یافته است و از سوی دیگر، ۹۰ درصد تسهیلات مسکن یکم در غیر از بافت های فرسوده مصرف شده، اقساط تسهیلات مسکن در مناطق شهری غیر از بافت فرسوده در دو حالت انفرادی و زوجین و همچنین سه مدل «تهران»، «مراکز استانها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر» و «سایر شهرها» به شرح زیر خواهد بود:

    انفرادی پایتخت کشور عزیزمان ایران (۸۰ میلیون تومان) : ۸۶۵ هزار تومان

    انفرادی مراکز استانها (۶۰ میلیون تومان) : ۶۵۰ هزار تومان

    انفرادی سایر شهرها (۴۰ میلیون تومان) : ۴۳۳ هزار تومان

    زوجین پایتخت کشور عزیزمان ایران (۱۶۰ میلیون تومان) : ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

    زوجین مراکز استان ها (۱۲۰ میلیون تومان) : ۱ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان

    زوجین سایر شهرها (۸۰ میلیون تومان) : ۸۶۵ هزار تومان

    آیا شرایط تازه عطف به ماسبق می شود؟

    عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز کارآفرینی بانک عامل بخش مسکن در جمع خبرنگاران در مهر ماه سال گذشته در پاسخ به پرسشی در خصوص عوض کردن شرایط صندوق بعد انداز مسکن یکم اظهار کرد:

    «تغییر این شرایط به سود وام گیرندگان در حال پیگیری در هیئت دولت و شورای پول و اعتبار هست. مردم منتظر نباشند تا شرایط تازه اعلام، ابلاغ و اعمال شود و سپس به افتتاح حساب پی انداز مسکن یکم مبادرت کنند، بلکه اگر شرایط تازه وضع شود، این مصوبات عطف به ماسبق شده است و مشمول سپرده گذاران قبلی نیز خواهد شد.»

    البته این بیانات آخوندی مربوط به نخستین زمزمه های کم شدن قیمت سود تسهیلات مسکن بود که بعد از مدتی اعمال شد. ولی اینکه آیا در شرایط تازه اعلامی، این تغییرات نیز عطف به ماسبق شده است و به دارندگان حساب های صندوق بعد انداز مسکن یکم که قبل از تاریخ ابلاغ شرایط جدید، به افتتاح حساب در این صندوق مبادرت کرده بودند نیز تعلق می گیرد یا خیر؟، مشخص نیست و باید منتظر تدوین دستورالعمل اجرایی آن در بانک عامل بخش مسکن باشیم.

    واژه های کلیدی: صندوق | منابع | اعتبار | میلیون | تسهیلات | تسهیلات مسکن | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار