بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اجتماعی پارازیت‌ها ابر‌ها را عقیم کرده‌اند؟

    بارندگی ناچیز در فصل بارش ها، نگرانی شدیدی را به وجود آورده هست. احتمال می رود سال آینده ایرانیان با بحران فراگیر بی آبی رو به رو شده است و در بسیاری از استان ه

    پارازیت‌ها ابر‌ها را عقیم کرده‌اند؟

    پارازیت ها ابر ها را عقیم کرده اند؟

    عبارات مهم : باران

    بارندگی ناچیز در فصل بارش ها، نگرانی شدیدی را به وجود آورده هست. احتمال می رود سال آینده ایرانیان با بحران فراگیر بی آبی رو به رو شده است و در بسیاری از استان ها در تامین آب شرب هم به مسئله بر بخوریم. با استمرار خشکسالی مقامات مسئول به دنبال اجرای طرح هایی هستند تا به صورت مصنوعی بتوانند ابر ها را باران زا کنند.

    پارازیت‌ها ابر‌ها را عقیم کرده‌اند؟

    در همین حال شایعات مختلفی راجع به نیامدن باران و برف بر سر زبان ها افتاده هست. یکی از این شایعات تاثیر پارازیت ها بر عقیم شدن ابر هاست. در حالی که گزارشی هشدارآمیز راجع به اوضاع ذخایر سد ها منتشر شد دو مقام مسئول در وزارت نیرو به خشکسالی تصویر العمل نشان دادند. معاون وزیر بیان کرد که وزارتخانه متبوعش در حال مشورت با سپاه جهت بارور کردن ابر هاست و قائم مقام وزیر نیرو نیز توضیحاتی راجع به تاثیر پارازیت ها بر عقیم شدن ابر ها داد.

    هشدار؛ سد ها خالی هستند

    بارندگی ناچیز در فصل بارش ها، نگرانی شدیدی را به وجود آورده هست. احتمال می رود سال آینده ایرانیان با بحران فراگیر بی آبی رو به رو شده است و در بسیاری از استان ه

    ۹۶ سد که ۴۰ درصد حجم مخازن ۱۷۷ سد مهم کشور را تشکیل می دهند کمتر از ۴۰ درصد آب دارند. سدهای دز، سفیدرود، لار، زاینده رود، ساوه و ملاصدرا از آن جمله هستند. به گزارش تسنیم، ۱۸ سد کشور که ۲۶ درصد مخازن ۱۷۷ سد مهم کشور را به خود تخصیص داده شده است داده اند بین ۴۰ تا ۵۰ درصد آب دارند. سدهای کوثر، تهم، دامغان، سهند، کارون ۳ و کرخه از آن جمله هستند. ۲۷ سد کشور که ۲۶ درصد ظرفیت مخازن ۱۷۷ سد مهم کشور را دارند بین ۵۰ تا ۷۰ درصد پر است که سدهای طالقان، کرج، جیرفت، البرز و گتوند اولیا قابل ذکر هست. ۲۳ سد کشور نیز که ۶ درصد از ظرفیت مخازن سدهای مهم را دارند بین ۷۰ تا ۹۰ درصد پر هست، سدهای نیجران، دو برج، تنگه حمام و شیرین دره از آن جمله به شمار می آیند و ۱۳ سد دیگر که تنها دو درصد ظرفیت ۱۷۷ سد مهم کشور را به خود تخصیص داده شده است داده اند بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پر است که سدهای سورال، گاوشان، رودبال، داراب، بافت و داریان از آن جمله است.

    بارور کردن ابرها

    با ادامه یافتن خشکسالی بارور کردن ابر ها در دستور کار قرار گرفته هست. چندی پیش معاون اول مدیر جمهور خواستار فعالیت مناسب در این زمینه شد. معاون وزیر نیرو در این زمینه عنوان کرد: در تلاش جهت مذاکره با صنایع هواپیمایی و نیروی هوایی سپاه هستیم که بدون استفاده از آن دو هواپیمای روسی که در حال حاضر امکان پرواز ندارند امکان پرواز با هواپیماهای دیگر جهت بارورسازی ابرها وجود دارد یا نه.

    رحیم میدانی گفت: امسال بر اساس اطلاعات راداری هواشناسی، شرایط مناسبی از نظر هوا جهت باروری ابرها تا امروز نداشتیم. متاسفانه نتوانستیم تجهیزات خودمان را نیز جهت پرواز دو فروند هواپیمای اجاره ای مستعمل آنتونوف روسی که ظاهرا امسال آخرین سالی است که می توانستند مجوزهای مورد نیاز جهت پرواز را دریافت کنند آماده کنیم. او با اشاره به اینکه کنترل و تعمیرات دوره ای این هواپیما ها باید در تاجیکستان انجام می شد و منابع مالی آن باید نقدی پرداخت شود ولی نتوانستیم آن را انجام دهیم افزود: صنایع وابسته به وزارت دفاع درتلاشند مراحل ساخت پیرو پاترون های (فشنگ های حاوی یدید نقره) مورد نیاز جهت باروری ابرها را انجام دهند و از وزیر دفاع درخواست کردیم که این کار سرعت بیشتری به خود بگیرد چون پیش از این فشنگ های مورد نیاز را از روسیه وارد می کردیم.

    پارازیت‌ها ابر‌ها را عقیم کرده‌اند؟

    میدانی ادامه داد: جهت خرید فشنگ ها ی حاوی یدید نقره هم باید پول نقد به روسیه پرداخت کنیم به همین علت در تلاش جهت مذاکره با صنایع هواپیمایی و نیروی هوایی سپاه هستیم که بدون استفاده از آن دو هواپیمای روسی که در حال حاضر امکان پرواز ندارند امکان پرواز با هواپیماهای دیگر وجود دارد یا نه. او تاکید کرد: باید به فکر خرید چهار فروند هواپیما در زمینه باروری ابرها باشیم و یا از طریق شرکت های داخلی آنها را اجاره کنیم که همه اینها نیاز به منابع مالی دارد که باید تامین شود. معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه باروری ابرها در عالی ترین شرایط ۱۵ درصد میزان بارش را زیاد کردن می دهد، گفت: همین مقدار بارش در بعضی مناطق بسیار موثر هست. میدانی افزود: اگر در شرایط فعلی به دنبال آب های ژرف، مدیریت آب و سدسازی هستیم باید باروری ابرها را هم گسترش دهیم. وی ادامه داد: بیش از این هر سال چهار میلیارد تومان جهت باروری ابرها در نظر گرفته می شد که این رقم امسال به ۹ میلیارد تومان زیاد کردن یافت که تاکنون ۲ میلیارد تومان آن به صورت اسناد خزانه تخصیص یافته است.

    پاسخ به یک شایعه

    بارندگی ناچیز در فصل بارش ها، نگرانی شدیدی را به وجود آورده هست. احتمال می رود سال آینده ایرانیان با بحران فراگیر بی آبی رو به رو شده است و در بسیاری از استان ه

    قائم مقام وزیر نیرو راجع به بعضی شایعات مبنی بر تاثیر منفی پارازیت ها بر ابرناکی و باران زایی اظهار کرد: مساله خشکی و خشکسالی در ذات این کشور هست، هنگامی که تاریخ کشور را می خوانیم می بینیم، اتفاقاتی که امروز می افتد مربوط به امروز نیست، خشکسالی های بلندمدت در تاریخ هشت هزار ساله این سرزمین ثبت شده است است به همین علت می بینیم زمانی که تمدنی وجود نداشت، سازه های تاریخی مثل انبارهای نگهداری آب یا حتی سیلوهایی جهت نگهداری غذا داشتیم. به گزارش ایلنا، علیرضا دائمی با بیان اینکه خشکسالی وخشکی با شرایط کشور عجین هست، افزود: برنامه ما باید منطبق با شرایط کشور باشد، اینکه اتفاق خاصی افتاده که باران نداریم یا به دلایل خاص غیرعلمی اینگونه شده، صحیح نیست.او تاکید کرد: ما به عنوان وزارت نیرو باید برنامه داشته باشیم و مردم نیز برنامه انطباق داشته باشند.

    دائمی تصریح کرد: اشتباه ما این است که الگوبرداری مان از کشورهای اروپایی هست، در اتریش ۸۵۵ میلیمتر، ژاپن بالای ۱۱۰۰ میلیمتر بارندگی دارند، ولی سرزمین ما خشک و نیمه خشک هست، برنامه های ما باید با این اوضاع سرزمینی انطباق داشته باشد، دنبال محکوم کردن و اینکه حتما اتفاق خاصی افتاده که خشکسالی شده، نباشیم.

    پارازیت‌ها ابر‌ها را عقیم کرده‌اند؟

    آرمان/ فریبا نهاوندی

    واژه های کلیدی: باران | پرواز | خشکسالی | اخبار اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار