بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی بعضی کشورهای منطقه استقلال خود را گرو گذاشتند تا امنیت بخرند / وزیر خارجه

    وزیر امور خارجه گفت: بعضی کشورهای منطقه آبرو، استقلال، عزت، شرف و حیثیتشان را گرو گذاشتند و منابع سرشار کشورشان را به تاراج کمپانی های تسلیحاتی دادند تا جهت خود

    بعضی کشورهای منطقه استقلال خود را گرو گذاشتند تا امنیت بخرند / وزیر خارجه

    وزیر خارجه: بعضی کشورهای منطقه استقلال خود را گرو گذاشتند تا امنیت بخرند

    عبارات مهم : امنیت

    وزیر امور خارجه گفت: بعضی کشورهای منطقه آبرو، استقلال، عزت، شرف و حیثیتشان را گرو گذاشتند و منابع سرشار کشورشان را به تاراج کمپانی های تسلیحاتی دادند تا جهت خود امنیت بخرند.

    به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف روز شنبه در همایش ایثار، زبان صلح جهانی اظهار داشت: در منطقه کشورهایی زیرچتر حمایتی هسته ای هستند یا خودشان دارای سلاح هسته ای هستند.کشورهایی را می بینید که هر سال دهها و صدها میلیارد دلار هزینه تسلیحاتی می کنند چون امنیت خود را وامدار کشورهای خارج از منطقه می دانند.

    وی افزود: با یک قهر کشورهای بزرگ لرزه براندامشان می افتد و با یک لبخند آنها احساس شعف و امنیت می کنند.

    بعضی کشورهای منطقه استقلال خود را گرو گذاشتند تا امنیت بخرند / وزیر خارجه

    رییس دستگاه دیپلماسی یادآور شد: بعد از برجام بعضی کشورهای منطقه سرآسیمه به کمپ دیوید رفتند و اعلام کردند که آیا ما را رها کردید، بدون شما امنیت و استقلال نداریم.

    ظریف یادآور شد: به یاد داریم که بعد از این که طرف به منطقه ما آمد با امرای کشورها رقص شمشیر انجام دادند و از خود بی خود شدند و احساس کردند که امنیتی جدیدی پیدا کرده اند و ما در چنین منطقه ای زندگی می کنیم .

    وزیر امور خارجه گفت: بعضی کشورهای منطقه آبرو، استقلال، عزت، شرف و حیثیتشان را گرو گذاشتند و منابع سرشار کشورشان را به تاراج کمپانی های تسلیحاتی دادند تا جهت خود

    وی با بیان این که آنها سال گذشته در منطقه خلیج فارس ۱۱۶ میلیارد دلار هزینه سلاح کردند، ادامه داد: هزینه های تسلیحاتی عربستان سعودی از کشور روسیه که هزینه های زیادی جهت حفظ تسلیحات هسته ای خود می کند، زیاد است.

    وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: عربستان بعد از آمریکا و چین با ۶۷ میلیارد دلار هزینه تسلیحاتی سومین کشور در دنیا است وبا وجود این همه هزینه، هنوز هم احساس ناامنی می کند و هیچ یک از این کشورها در منطقه احساس امنیت نمی کنند و دنیا هیچ کدام از این کشورها را امن نمی داند.

    ظریف همچنین گفت: یکی از پرسشها این کشورها آن است که ادعا می کنند با وجود این همه هزینه تمام نگاه ها جای دیگر است و کشورهای دیگر کشور عزیزمان ایران را قدرتمند ترین، امن ترین و باآینده ترین کشور منطقه می شناسند.

    بعضی کشورهای منطقه استقلال خود را گرو گذاشتند تا امنیت بخرند / وزیر خارجه

    وی تاکید کرد: حتما داشتن عالی ترین ابزارها جهت این که بار دیگر جنایتکاری همچون صدام حسین شهرهای ما را موشک باران نکند، مهم است و این قابل مذاکره نیست ولی مگر این ابزارها را همسایگان ما ندارند، مگر دیگران تسلیحات و هواپیماهای جنگنده فوق مدرن و موشک ندارند.

    رییس دستگاه دیپلماسی به بیانات بعضی راجع به فعالیت موشکی کشور عزیزمان ایران اشاره کرد و ادامه داد: مگر عربستان موشک هایی با برد دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر ندارد، مگر موشک های سعودی توانایی حمل سلاح هسته ای ندارند.

    وزیر امور خارجه گفت: بعضی کشورهای منطقه آبرو، استقلال، عزت، شرف و حیثیتشان را گرو گذاشتند و منابع سرشار کشورشان را به تاراج کمپانی های تسلیحاتی دادند تا جهت خود

    ظریف با بیان این که برد موشک های عربستان به ۱۲ هزار کیلومتر می رسد، افزود: جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران با این میزان وسعت و جمعیت کل هزینه های نظامی آن بین ۱۲ تا ۱۶ میلیارد دلار است ولی چیزی که ما را از آنها متمایز کرده است و آرامش و امنیت را جهت کشور به ارمغان آورده چیزی جز مردم کشور عزیزمان ایران نبوده است.

    وی با بیان این که ایثار مردم در لحظه، لحظه حیات جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران و نه فقط در جنگ متبلور بوده است افزود: زیباترین تبلور فرهنگ ایثار و شهادت را در جنگ تحمیلی شاهد بودیم ولی مگر همین فرهنگ در تحمل ملت در برابر همه فشارها متبلور نشد، مگر نمی گفتند که علیه کشور عزیزمان ایران تحریم های فلج کننده اعمال کرده اند آیا بعد از اینکه تمام روش ها را امتحان کردند، پای میز مذاکره آمدند.

    بعضی کشورهای منطقه استقلال خود را گرو گذاشتند تا امنیت بخرند / وزیر خارجه

    رییس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد:معلوم است که آنها باید بگویند کشور عزیزمان ایران را پای میز مذاکره آوردیم کشور عزیزمان ایران که هر لحظه پای میز مذاکره بود و میز مذاکره را ترک نکرده بود.

    ظریف ادامه داد: مشاهده کردند هنگامی که تمام تحریم های آنان به جای دور کردن مردم و حاکمیت آنها را به هم نزدیک کرد و ۷۳ درصد مردم در انتخابات سال ۱۳۹۲ پای صندوق های رای آمدند به این نتیجه رسیدند که تحریم نمی تواند ملت کشور عزیزمان ایران را به زانو درآورد.

    وی با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت در ملت ما نهادینه شده است هست، اظهارداشت: به لطف خداوند توانستیم این فرهنگ را در میان ملت نهادینه کنیم. فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در عشقی دارد که مردم ما به امام حسین (ع) و ائمه اطهار(ع) دارند و این فرهنگ در جان مردم ما ریشه کرده است.

    وزیر امور خارجه ادامه داد: ما می توانیم این اراده معطوف به علاقه را به جای اراده معطوف به قدرت به زبانی جهت صلح تبدیل کنیم ، خدا به ما این سرمایه را داده است و یادمان نرود چه چیزی ما را در جنگ تحمیلی نگه داشت.

    ظریف با بیان این که این سرمایه است که ضامن اقتدار ما هست، یادآور شد: نگاه کشورهای دیگر صرفا به امکانات ما نیست و آنها توپ، تانک و هواپیمای ما را با عربستان مقایسه نکرده اند. البته ما هر چه بتوانیم جهت نیروهای سرافراز کشور امکانات دفاعی فراهم می کنیم، این وظیفه ما است ولی آنچه آنها به آن نگاه می کنند فرهنگ ایثار است که در مردم ما نهادینه شده است است.

    وی خاطرنشان کرد: اگر کشورهای منطقه به جای این که جهت امنیت خود نگاه به بیرون داشته باشند و از اخم اوباما بلرزند و با لبخند ترامپ مشعوف شوند به مردم خودشان نگاه کنند آن وقت کسی نمی گوید که مردم منطقه را دوشیدم.

    وزیر امور خارجه ادامه داد: این خفت جهت همسایگان ما است که رییس جمهوری کشوری بگوید تا زمانی که قول سرمایه گذاری نگرفتم به آن کشور سفر نکردم یا من آنان را جهت دوشیدن می خواهم.

    **حفظ حقوق ایثارگران یک ضرورت امنیت ملی است

    ظریف تصریح کرد:این اتفاق هیچ گاه جهت کشور عزیزمان ایران نیفتاده و نخواهد افتاد چون نگاه ما به مردم خودمان هست، جهت همین حفظ حقوق ایثارگران جهت ما یک امر اخلاقی صرف نیست بلکه یک ضرورت امنیت ملی است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که نگاه ما به مردم کشور عزیزمان ایران فرهنگ ایثار و شهادت هست، گفت: حفظ حقوق ایثارگران جهت ما یک امر اخلاقی صرف نیست بلکه یک ضرورت امنیت ملی هست. ما در وزارت امورخارجه این افتخار را داریم که نزدیک به نیمی از همکاران یعنی بیش از ۴۰ درصد از کارکنان از ایثارگران و از خانواده معظم ایثارگران هستند.

    وی افزود: اعتقاد داریم که فرهنگ ایثار و شهادت ضامن استقلال و تمامیت ارضی و بالندگی جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران است و این فرهنگ باید به عنوان یکی از بزرگ ترین مبانی اقتدار کشور عزیزمان ایران حفظ و معرفی شود.

    وزیر امورخارجه ادامه داد: دوستان ما در وزارت امورخارجه بخش ایثارگران این وزارتخانه را طراحی کردند، من هم تعهد می کنم در حد توان در خدمت دوستان باشم.

    ظریف با بیان این که صحبت از ایثار در حضور ایثارگران بسیار سخت هست، اظهار داشت: بنابراین تلاش می کنم که به نقش ایثار در حوزه تخصصی این وزارتخانه نگاهی داشته باشم.

    به گزارش ایرنا، همایش «ایثار، زبان صلح جهانی» امروز با حضور جمعی از مسئولان، صاحب نظران و اساتید دانشگاه در دانشکده زبان و ادبیات خارجی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد.

    واژه های کلیدی: امنیت | ایران | فرهنگ | ایثارگران | کشورهای دیگر | اخبار سیاسی و اجتماعی

    دانلود

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار