یک روزنامه آمریکایی به اتفاق تصادف و غرق شدن نفتکش ایرانی در آبهای شرق چین پرداخته و مدعی شده است که سانچی و کشتی چینی که با آن برخورد کرده، ساعاتی پیش از تصا
وال استریت ژورنال: ارتباط سانچی و کشتی چینی چند ساعت قبل از اتفاق با رادار محلی قطع شده است بود
عبارات مهم : برخورد
به گزارش فارس، نفت کش سانچی ۸ روز بعد از سوختن، از نفس افتاد و با غرق شدن در آب های دریای شرق چین، امید خانواده ملوانان ایرانی و بنگال جهت نجات عزیزانشان را نیز از بین برد. ۳۰ ملوان ایرانی و ۲ ملوان بنگلادشی، خدمه این نفت کش را تشکیل می دادند.
ارتباط سانچی و کشتی چینی چند ساعت قبل از اتفاق با رادار محلی قطع شده است بود / وال استریت ژورنال
وال استریت ژورنال در گزارشی به بازخوانی اخبار منتشره در این روزها پرداخته و در جایی از گزارش خود هم به توصیه ای تازه در خصوص ساعات پیش از برخورد نفت کش سانچی با یک کشتی باربری چینی به نام «سی اف کریستال» پرداخته است.
در روزهای اول حادثه، در حالی که امدادگران چینی حاضر در محل می گفتند به خاطر گرمای بیش از حد حاصل از سوختن بار نفت کش، نمی توان تا فاصله چند صد متری این شناور غول پیکر رفت، معاون شرکت بنادر و دریانوردی کشور از احتمال زنده ماندن ملوانان در موتورخانه سخن می گفت.
یک روزنامه آمریکایی به اتفاق تصادف و غرق شدن نفتکش ایرانی در آبهای شرق چین پرداخته و مدعی شده است که سانچی و کشتی چینی که با آن برخورد کرده، ساعاتی پیش از تصا
وال استریت ژورنال به زوایای زیست محیطی این فاجعه هم پرداخته و به نقل از مقامات چینی گفته که مواد اشتعال پذیر داخل مخازن نفت کش، به محض خروج از منفذ کوچکی که در دل شناور ایجاد شده، می سوزند و تبخیر می شوند؛ با این حال بعضی دیگر از کارشناسان گفته اند که بخشی از مواد نفتی، بعد از خروج از مخزن با آب دریا مخلوط شده است اند و این امر، کار پاکسازی منطقه را مسئله کرده است.
این نشریه آمریکایی در یک بند از گزارش خود به علت مبهم این اتفاق پرداخته و نوشته: «علت این برخورد که در ۱۶۰ مایلی سواحل شانگهای رخ داد، نامعلوم مانده هست. دو کشتی ساعت ها پیش از برخورد، از ارسال سیگنال موقعیت مکانی خود جهت ایستگاه کنترل ترافیک دریایی، خودداری کرده اند.»
کشتی سی اف کریستال دچار خسارت های جزئی شده است و همه ۲۱ سرنشین آن در سلامت هستند.
ارتباط سانچی و کشتی چینی چند ساعت قبل از اتفاق با رادار محلی قطع شده است بود / وال استریت ژورنال
در این گزارش به سابقه برخورد نفت کش های متعلق به شرکت ملی نفت کش کشور عزیزمان ایران اشاره شده است و آمده که یک نفت کس در اوت ۲۰۱۶ در آب های سنگاپور با یک کشتی کانتینربر سوئیسی برخورد کرد که البته این حادثه، منجر به وارد آمدن صدمه به خدمه و یا نشت نفت در دریا نشد.
آب های شرق آسیا، رکورددار سوانح دریایی در میان آبراهه های بین المللی هست. فقط در سال ۲۰۱۶، ۳۴ کشتی در این آب ها غرق شدند که این حجم از سانحه، ۴۰ درصد از کل سوانح دریایی دنیا را تشکیل می دهد.
یک روزنامه آمریکایی به اتفاق تصادف و غرق شدن نفتکش ایرانی در آبهای شرق چین پرداخته و مدعی شده است که سانچی و کشتی چینی که با آن برخورد کرده، ساعاتی پیش از تصا
واژه های کلیدی: برخورد | ارتباط | ایرانی | دریایی | وال استریت ژورنال | اخبار حوادث