بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاست خارجی همراهی اروپایی ها با ترامپ در حمله به سوریه، او را در بحث برجام نرم می کند؟

    لارا روزن در المانیتور نوشت: به گفته مقامات آمریکا و اروپا، با پیوستن انگلیس و فرانسه به آمریکا در حمله به تاسیسات ادعایی تسلیحات شیمیایی سوریه، اعتماد و همکاری

    همراهی اروپایی ها با ترامپ در حمله به سوریه، او را در بحث برجام نرم می کند؟

    همراهی اروپایی ها با ترامپ در حمله به سوریه، او را در بحث برجام نرم می کند؟

    عبارات مهم : ایران

    لارا روزن در المانیتور نوشت: به گفته مقامات آمریکا و اروپا، با پیوستن انگلیس و فرانسه به آمریکا در حمله به تاسیسات ادعایی تسلیحات شیمیایی سوریه، اعتماد و همکاری بین تیم امنیت ملی ترامپ و متحدان اروپایی گسترش یافته هست.

    به گزارش گزینش ؛ یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ در اظهاراتی در ۱۴ آوریل بعد از حمله یکسان آمریکا- انگلیس- فرانسه علیه تاسیسات مرتبط با سلاح های شیمیایی سوریه تاکید کرد: « یکی از چیزهایی که به آرامی در حال شکل گیری است رابطه خیلی نزدیک بین تیم های امنیت ملی امریکا و اروپا هست. این می تواند وقت خوبی جهت تعقیب اهداف یکسان باشد.» تجربه فزاینده همکاری های نزدیک بین آمریکا و متحدان اروپایی در مورد پرسشها بحرانی خاورمیانه می تواند اخبار خوبی جهت چشم انداز دست یابی به یک توافق نهایی جهت حفظ برجام باشد.

    در این راستا ترامپ میزبان نخستین دیدار رسمی امانوئل ماکرون به آمریکا در ۲۴ آوریل و همچنین آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در ۲۷ آوریل هست. دونالد ترامپ در ضرب الاجل ۱۲ می بر این تاکید کرده است که اگر ایالات متحده آمریکا و سه قدرت اروپایی E3 ( انگلیس – فرانسه – آلمان) نتوانند به یک موضع یکسان در برابر کشور عزیزمان ایران در توافق هسته ای برسند تعلیق تحریم های کشور عزیزمان ایران را تمدید نمی کند.

    همراهی اروپایی ها با ترامپ در حمله به سوریه، او را در بحث برجام نرم می کند؟

    یکی از مقامات اروپایی بر پیشرفت قابل ملاحظه ای در مذاکرات بین ایالات متحده آمریکا و کشورهای E3 جهت تهیه پیش نویسی که به نگرانی های ترامپ در مورد کشور عزیزمان ایران توجه دارد اشاره کرد.

    وی بعد از آخرین دور مذاکرات آمریکا – کشورهای E3 در مورد کشور عزیزمان ایران در واشنگتن در ۱۱ آوریل بر این تاکید کرد: « احساس ما این است جهت توجه و پیگیری به نگرانی های مدیر جمهور به پیشرفت های خوبی دست پیدا کرده ایم.» ولی وی افزود حتی اگر آن ها بتواند به یک چنین پیش نویسی جهت فهم سیاسی دست یابند به طور کامل مشخص نیست که ایا دونالد ترامپ تمایلی به پذیرش آن داشته باشد یا خیر.

    لارا روزن در المانیتور نوشت: به گفته مقامات آمریکا و اروپا، با پیوستن انگلیس و فرانسه به آمریکا در حمله به تاسیسات ادعایی تسلیحات شیمیایی سوریه، اعتماد و همکاری

    یکی از دیپلمات های اروپایی نسبت به مذاکره آمریکا – کشورهای اروپایی ابراز تردید کرد و تصمیم ترامپ جهت خروج از توافق با کشور عزیزمان ایران را به پیشرفت فنی در مورد متن یکسان منوط کرد. دیپلمات اروپایی دیگری به المانیتور گفت: اگر چه در بحث های فنی پیشرفت هایی وجود داشته است ولی متاسفانه این مسئله تنها معیار در داخل این توافق نیست.» وی افزود: « امیدوارم که همکاری های سه کشور علیه سلاح های شیمیایی سوریه بتواند تلاش های طرفین آن ها را در زمینه توافق هسته ای تقویت کند. هر چند که نسبت به این امر تردید دارم.»

    ترامپ اگر چه اغلب از کشورهای دیگر انتقاد می کند که از آمریکا سود می برند ولی وی از فرانسه و انگلیس به علت همکاری آن ها در عملیات نظامی یکسان علیه تاسیسات مرتبط با سلاح های شیمیایی سوریه در ۱۳ آوریل تقدیر کرد. بعد از آن مشاوران ترامپ بر این تاکید کردند که همکاری های نزدیک هفته گذشته بین رهبران و تیم امنیت ملی سه کشور انعکاسی از زیاد کردن اعتماد و همکاری نزدیک با یکدیگر است.

    ترامپ در هنگام حمله به سوریه در یک بیانات تلوزیونی در کاخ سفید بر این تاکید کرد: « یک عملیات یکسان با نیروهای مسلح فرانسه و انگلستان در حال انجام هست. ما از هر دوی آن ها سپاسگذاریم.» وی افزود: « امروزه کشورهای بریتانیا، فرانسه و ایالات متحده قدرت عادلانه خود را علیه بربریت و وحشیگری نشان داده اند.»

    همراهی اروپایی ها با ترامپ در حمله به سوریه، او را در بحث برجام نرم می کند؟

    دستیاران امنیت ملی ترامپ اعلام کرده اند که دونالد ترامپ در هفته بین حمله ادعایی کلر-سارین به دوما در غوطه شرقی در ۷ آوریل تا شروع حمله یکسان روزانه بین ترامپ با ماکرون و ترزا می تماس های مشترکی وجود داشته هست. یک مقام ارشد دولت ترامپ در روز شنبه در کاخ سفید گفت: « در طی این وقت بین ترامپ، ماکرون و ترزا می یک رابطه همکاری استراتژیک خیلی نزدیکی شکل گرفت و سطحی از زیاد کردن اعتماد در طول وقت بین آن ها وجود داشت.» یکی از مقامات ارشد اجرایی آمریکا گفت: « این سه عضو دائم شورای امنیت شرکت ملل در یک مانور یکسان کاملا متحد شدند که این یکی از نشانه بارز توانایی مدیر جمهور جهت تشکیل ائتلافی است که انگلیس و فرانسه به طور قاطع از آن حمایت کردند.»

    اینکه این عملیات نظامی یکسان آمریکا – انگلیس- فرانسه در سوریه که جهت ایجاد بازدارندگی علیه استفاده از سلاح های شیمیایی بوده، در ماجرای کشور عزیزمان ایران تاثیر بگذارد، مشخص نیست. چندین مقام سابق آمریکا که در مورد مسئله هسته ای کشور عزیزمان ایران همکاری می کردند بر این عقیده اند که انتصاب اخیر جنگ طلبان مانند جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی و نامزدی مایک پمپئو جهت وزارت خارجه می تواند خبر بدی جهت موافقان حفظ توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران باشد.

    لارا روزن در المانیتور نوشت: به گفته مقامات آمریکا و اروپا، با پیوستن انگلیس و فرانسه به آمریکا در حمله به تاسیسات ادعایی تسلیحات شیمیایی سوریه، اعتماد و همکاری

    ایلان گلدنبرگ یکی از مقامات سابق پنتاگون و وزارت امور خارجه که در حوزه خاورمیانه فعال بوده، به المانیتور گفت: « قطعا مصالحه ای وجود دارد که باید به آن رسید. ولی من از بعضی مقامات دولتی شنیده ام که شانس این توافق خیلی پایین هست. فکر می کنم مذاکرات آمریکا و متحدان اروپایی E3 به خوبی پیش می رفت ولی با انتصاب پمپئو و جان بولتون مذاکرات را سخت تر می کند و همچنین منجر به نگرانی و تردید زیاد در مورد آن چه ممکن است وجود داشته باشد شود.»

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا همکاری آنها در مقابله اخیر با سوریه، حسن نیتی در میان ارزش جهت رسیدن به مصالحه با کشور عزیزمان ایران کمک می کند، تاکید کرد که این مسئله به خلق و خوی ترامپ بستگی دارد.

    همراهی اروپایی ها با ترامپ در حمله به سوریه، او را در بحث برجام نرم می کند؟

    دولت ترامپ ممکن است با تصمیم به لغو تمدید تحریم های کشور عزیزمان ایران در ۱۲ می درصدد زیاد کردن نفوذ بر متحدان اروپایی اش در دستیابی به یک توافق سخت گیرانه تر با کشور عزیزمان ایران است.

    ریچارد نفیو یکی از مذاکره کنندگان سابق توافق هسته ای و متخصص تحریمها گفت که نسبت به سرایت گرمی روابط ترامپ با اروپا در ماجرای سوریه به برجام بدبین است.

    وی که در حال حاضر در دانشگاه کلمبیا است به المانیتور گفت: « ایالات متحده آمریکا و دولت های اروپایی دارای پیشرفت های واقعی بوده اند و کلماتی وجود دارند که نمایانگر نظر نرم تر ترامپ و نظر تند اروپایی هست. ولی این نیازمند تحرک و جنبش از سوی هر دو طرف می باشد. من نسبت به این امر شک دارم لیکن که ما قبلا هم این نمایش را دیده ایم»

    جرارد آراود سفیر فرانسه در ایالات متحده آمریکا در ۱۲ آوریل در توئیتی گفت: « فرانسه و آلمان و انگلیس پیشنهادهای مهمی را در مورد نگرانی های یکسان آن ها نسبت به فعالیت های و کارها کشور عزیزمان ایران را مطرح کرده اند این در حالی است که بتوانند از این طریق توافق هسته ای را حفظ کنند.» داریل کیمبل مدیر اجرایی کنترل تسلیحات در اظهاراتی بر این تاکید کرد: « دونالد ترامپ باید دادن پاسخ بله به متحدان اروپایی را یاد بگیرد لیکن آن ها کارها قابل ملاحظه ای جهت پیگیری و توجه به نگرانی های ترامپ در مورد برنامه جامع اقدام یکسان انجام داده اند.» وی افزود: « همکاری های اخیر آمریکا- انگلیس- فرانسه در تصویر العمل به استفاده سوریه از سلاح های شیمیایی باید اعتماد دولت ترامپ را به تعهد متحدان اروپایی جهت توافق با چالش های امنیتی دیگر در منطقه خاورمیانه را تقویت کند که این ضرورت دارد که واشنگتن با متحدان اروپایی جهت حفظ برجام همکاری کنند.»

    واژه های کلیدی: ایران | توافق | سوریه | همکاری | آمریکا | فرانسه | دولت ترامپ | دونالد ترامپ | حمله به سوریه

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار