بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار پزشکی هزینه های نظام سلامت ۲۰ درصد کم کردن می یابد

    وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از اجرای برنامه های تازه این وزارتخانه جهت کم کردن ۲۰ درصدی هزینه ها و صرفه جویی منابع مانند اجرای راهنماهای بالینی و الکترونیکی

    هزینه های نظام سلامت 20 درصد کم کردن می یابد

    هزینه های نظام سلامت ۲۰ درصد کم کردن می یابد

    عبارات مهم : سلامت

    وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از اجرای برنامه های تازه این وزارتخانه جهت کم کردن ۲۰ درصدی هزینه ها و صرفه جویی منابع مانند اجرای راهنماهای بالینی و الکترونیکی شدن خدمات سلامت خبر داد.

    سید حسن هاشمی در این گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت: با اجرای برنامه های تازه وزارت بهداشت جهت مدیریت منابع، می توانیم حداقل ۲۰ درصد هزینه های نظام سلامت را در کشور کم کردن دهیم.

    هزینه های نظام سلامت ۲۰ درصد کم کردن می یابد

    به گفته وی، صرفه جویی منابع در بیمه ها جزئی از این طرح است و قرار نیست توپ در زمین بیمه ها باشد. وزارت بهداشت نیز با اصلاح ساختار مدیریتی و به خصوص زیاد کردن اختیارات بیمارستان های دولتی هزینه ها را مدیریت می کند.

    مشروح گفت و گوی اختصاصی خبرنگار ایرنا را با وزیر بهداشت می خوانیم:

    وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از اجرای برنامه های تازه این وزارتخانه جهت کم کردن ۲۰ درصدی هزینه ها و صرفه جویی منابع مانند اجرای راهنماهای بالینی و الکترونیکی

    جهت صرفه جویی در منابع حوزه سلامت در دولت دوازدهم چه برنامه ای دارید؟

    هاشمی: پرسش خیلی مهمی هست؛ حدود دو ماه است که شرکت بیمه سلامت کشور عزیزمان ایران که بخشی از بیمه های پایه کشور است به وزارت بهداشت آمده هست. حسن آن این است که هنگامی که دخل و خرج یکجا مدیریت شود، حتما کسی که خرج ایجاد می کند، حواسش به درآمد هم است و متناسب با منابعی که دارد، هزینه ایجاد می کند.

    این حرفی است که ما از اول که در این مسئولیت (وزارت بهداشت) آمدیم، می زدیم و در سیاست های ابلاغی نظام سلامت به وسیله مقام معظم رهبری هم آمده بود، بخشی از این سیاست با تصمیمی که مجلس جهت انتقال شرکت بیمه سلامت کشور عزیزمان ایران به وزارت بهداشت، گرفت، محقق شد.

    در طول این دو ماه حداقل اتفاقی که افتاده این است که اجازه ندادیم هیچ هزینه جدیدی ایجاد شود، تصمیماتی هم در شرکت بیمه سلامت گرفته شد که اعلام آن، اتقاقا مورد نقد کسانی قرار داده شد که همواره وزارت بهداشت را به صرفه جویی توصیه می کردند.

    هزینه های نظام سلامت ۲۰ درصد کم کردن می یابد

    منظورتان اولویت خرید داروهای ژنریک از سوی بیمه هاست؟

    هاشمی: بله، البته برنامه مفصلی هم است که به کمک انجمن های پزشکی، شرکت نظام پزشکی و بیمارستان های کشور با محوریت شرکت های بیمه گر، دنبال می شود.

    وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از اجرای برنامه های تازه این وزارتخانه جهت کم کردن ۲۰ درصدی هزینه ها و صرفه جویی منابع مانند اجرای راهنماهای بالینی و الکترونیکی

    چه برنامه ای است؟

    هاشمی: برنامه ای جهت اجرایی شدن راهنماهای بالینی خدمات پزشکی و صرفه جویی در هزینه داروهای پر هزینه، اعمال جراحی پرهزینه و به امید خدا الکترونیکی شدن خدمات پزشکی در کشور. اگر بتوانیم خدمات سلامت را در همه بخش ها، به صورت الکترونیک ثبت و ضبط کنیم، حداقل ۲۰درصد در هزینه های نظام سلامت و وزارت بهداشت صرفه جویی می شود.

    منظورتان همان اجرای برنامه پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان است؟

    هزینه های نظام سلامت ۲۰ درصد کم کردن می یابد

    هاشمی: بخشی از برنامه، پرونده الکترونیک سلامت هست، آن موقع مشخص می شود که یک پزشک، یک بیمار یا یک بیمه گذار در ماه چقدر جهت حوزه سلامت هزینه ایجاد می کند،در این صورت هر جا که مورد نیاز است تذکر داده شود یا پیشگیری شود، این کار انجام می شود تا هزینه اضافه به کشور تحمیل نشود.

    من از قبل هم گفته ام، اگر واقعا بیمه به عنوان یک صنعت مقتدرانه در کشور بتواند ایفای نقش کند، بسیاری از پرسشها حل می شود، مشروط به اینکه یک انضباط مالی در بودجه کشور در حوزه سلامت وجود داشته باشد.

    چطور؟

    هاشمی: باید هزینه تمام شده است خدمات سلامت را حساب کنیم، و به موقع پرداخت کنیم، منابع نظام سلامت هم باید منابع پایداری باشد، در آن صورت، هم ارائه کننده خدمت و هم دریافت کننده خدمت، از حقوق مساوی برخوردار خواهند بود و در این صورت است که می توانید از وزارت بهداشت مسئولیت بخواهید.

    طبیعی است که کیفیت خدمات سلامت با این شرایط که ما امروز داریم و گرفتاری هایی که کم و بیش همه شاهد و مطلع هستند، اصلاح پیدا نمی کند.

    منظورتان بدهی معوقه شرکت های بیمه است؟

    هاشمی: کلا می گویم، فقط به این عنوان ختم نمی شود، مباحث مختلفی در نظام سلامت است که حتما در معرض ترساندن هست، زمانی می توانید انتظار بیشتری از نظام سلامت داشته باشید که حق مردم عزیز کشورمان هم هست، که بتوانیم واقعا ارائه کنندگان خدمت را حالا نه همه را، بلکه اکثریت را راضی نگه داریم. منظورم کسانی است که به حق خودشان قانع هستند. کارهای خوبی در این زمینه در وزارت بهداشت شروع شده است است و امیدوارم در آینده با هماهنگی که در بیمه ها ایجاد می شود، با صبر و حوصله بدون کار احساسی، بتوانیم مسیر درستی را دنبال کنیم.

    از طرفی امیدواریم از سال ۹۷ هم بیمه تامین اجتماعی و هم بیمه سلامت کشور عزیزمان ایران از نظام مالی منظم تری برخوردار باشند و سهمشان به منابع پایدارتری گره بخورد که پرسشها فعلی کم شود.

    این برنامه هایی که جهت صرفه جویی در منابع نظام سلامت اعلام کردید، زیاد منوط به همکاری بیمه هاست، نقش خود وزارت بهداشت جهت صرفه جویی منابع کمتر است؟

    هاشمی: نه، وزارت بهداشت هم در آینده می تواند نقش پر رنگ تری داشته باشد، منوط به اینکه ساختار مدیریتش را در بیمارستان ها عوض کردن دهد، یعنی اختیارات بیشتری را به بیمارستان ها بدهد تا به دانشگاه های علوم پزشکی، الان جهت این کار در وزارت بهداشت مشغول بحث و کار کارشناسی هستیم تا بودجه هر سال هر بیمارستان تعیین شود و هر بیمارستان در آن سقف ارائه خدمت کند.

    از این طریق طبیعی است که مدیر و مدیر بیمارستان، روسای بخش ها و اعضای هیات علمی تلاش می کنند که اولویت هایشان را مشخص کنند و اجازه ندهند، هزینه ها زیاد از سقف تعیین شده، اتفاق بیفتد.

    در پاسخ به پرسش شما باید بگویم نه، این طور نیست که نقش وزارت بهداشت در مدیریت منابع و صرفه جویی کم باشد. همکاران ما هم (در وزارت بهداشت) کمک می کنند و به قول امروزی ها توپ در زمین بیمه ها نخواهد بود، همه باید کمک کنیم و از فرافکنی پرهیز کنیم، اگر واقعا می خواهیم، نظام سلامت کارآمدی داشته باشیم.

    در عین حال باید فکر کنیم که کشور به جز سلامت، هزینه های دیگری هم دارد، غیر از بهداشت و درمان و آموزش بالاخره کشور ماموریت های دیگری هم دارد، قرار نیست منابع صرفا به این بخش ها بیاید.

    لازم است این توصیه را هم عرض کنم که به رغم همه ادعاهایی که در تریبون های متفاوت می شود، اگر به قیمت ثابت، بخواهید بودجه امروز وزارت بهداشت را در حوزه سلامت حساب کنید، یعنی اینکه هم قیمت دلار را ثابت در نظر بگیرید و هم تورم را صفر در نظر بگیرید، بودجه امروز وزارت بهداشت معادل بودجه سال ۹۰ است و من خواهش می کنم این توصیه در نظر گرفته شود.

    با احتساب بودجه های طرح تحول سلامت و ۱۰درصد منابع هدفمندی یارانه ها؟

    هاشمی: بله، تازه با این تفاوت که مردم آن زمان، یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را جهت سلامت نمی دادند، حالا از جیبشان می دهند. خواهش می کنم، افرادی که اظهار نظر می کنند، به جداول مقایسه ای بودجه توجه کنند، آن وقت معلوم می شود که چه بخشی از آنچه راجع به بودجه های حوزه سلامت گفته می شود، بزرگنمایی است و چه بخشی واقعی هست. البته این نافی این نیست که ما باید صرفه جویی کنیم، این، هم دستور دین ماست و هم عقل و هم انصاف حکم می کند و بالاخره قانون ایجاب می کند، چون منابع از زندگی و سفره مردم به دستگاه های اجرایی تخصیص داده شده است پیدا می کند و باید در هزینه کرد آن نهایت دقت و صرفه جویی بشود.

    واژه های کلیدی: سلامت | منابع | پزشکی | برنامه | برنامه | بهداشت | بیمارستان | بودجه کشور | بیمارستان | وزیر بهداشت | وزارت بهداشت

    دانلود

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار