بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی برجام تصمیم درستی بود/ وقت آن نیست که ذهن دیپلمات‌ها را مشغول کنید ، نوبخت

    سخنگوی دولت در تصویر العمل به هجمه‌هایی که به بهانه خروج آمریکا از برجام به دولت وارد می شود گفت: پرسشها زیاد است و ما باید خود را جهت هر شرایطی آماده کنیم و دی

    برجام تصمیم درستی بود/ وقت آن نیست که ذهن دیپلمات‌ها را مشغول کنید ، نوبخت

    نوبخت: برجام تصمیم درستی بود/وقت آن نیست که ذهن دیپلمات ها را مشغول کنید

    عبارات مهم : اروپا

    سخنگوی دولت در تصویر العمل به هجمه هایی که به بهانه خروج آمریکا از برجام به دولت وارد می شود گفت: پرسشها زیاد است و ما باید خود را جهت هر شرایطی آماده کنیم و دیگر وقت نداریم که هم با دشمن های برخورد کنیم و هم به دوستان خود نگاه داشته باشیم که از پشت خنجر نزنند.

    به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری این هفته خود راجع به حمله به دولت به بهانه برجام، اظهار کرد: اکنون وقت آن نیست که ذهن مسئولان دیپلماسی کشور که درگیر سیاست های جهانی هستند را با بیان این مطالب مشغول کرد. ما نباید جز به منافع ملی به چیز دیگری فکر کنیم.

    وی در ادامه افزود: باید بررسی کنیم که آیا اساسا برجام جهت اجرا شدن تمامی مجاری حقوقی و قانونی خود را در داخل کشور طی کرده است و آیا براساس اجماع داخلی به اجرا درآمده است؟ و آیا اصلا برجام درست بوده است یا خیر؟ برجام تمام مراحل قانونی و حقوقی خود را در داخل کشور طی کرد؛ چه در مجلس و چه نکاتی که رهبری مطرح کردند نیز رعایت شد.برای ارزیابی از درستی اجرای برجام باید شرایط سال ۹۲ را ببنیم. در سال ۹۲ ما در شرایطی بودیم که با یک اتهام واهی از سوی رژیم صهیونیستی کشور ما تحریم شد و حتی کشورهای دوست کشور عزیزمان ایران نیز از ما دفاع نکردند.

    برجام تصمیم درستی بود/ وقت آن نیست که ذهن دیپلمات‌ها را مشغول کنید ، نوبخت

    نوبخت با بیان اینکه براساس یک اتهام واهی کشور دچار محاصره اقتصادی شد تصریح کرد: آیا در آن مقطع دولت باید این محاصره اقتصادی را تایید می کرد یا در جهت برطرف اتهامات وارده اقدام می کرد. اگر دولت هیچ اقدامی نمی کرد قطعا تاریخ ما را نمی بخشید. ما باید اثبات می کردیم که فعالیت هسته ای ما نظامی نیست و این تایید را از آژانس گرفتیم. با برجام تحریم ها علیه ما برطرف شد هرچند مشکلاتی از قبیل ارتباطات بانکی باقی ماند. ولی کشور عزیزمان ایران از محاصره اقتصادی خارج شد.

    وی با تاکید بر اینکه برجام اقدام درستی بود که از سوی دولت انجام گرفت خاطر نشان کرد: در شرایط تحریم این ملت بود که باید هزینه سنگینی می پرداخت. دولت را وادار نکنید بعضی پرسشها را بیان کند، آیا ما را وادار می کنید که حرفهایی بزنیم که موجب سوءاستفاده دشمن شود.

    سخنگوی دولت در تصویر العمل به هجمه‌هایی که به بهانه خروج آمریکا از برجام به دولت وارد می شود گفت: پرسشها زیاد است و ما باید خود را جهت هر شرایطی آماده کنیم و دی

    نوبخت در ادامه با بیان اینکه برجام اجماع جهانی علیه کشور عزیزمان ایران از بین رفت، بیان کرد: عدم همراهی اروپا با ترامپ آیا ارزش ندارد؟ نوع مقابله اتحادیه اروپا و از جمله فرانسه و انگلیس با آمریکا از دستاوردهای برجام بوده هست. اکنون مردم دنیا می دانند مواضع آمریکا درست نیست و این بزرگترین دستاورد ما است.

    وی تاکید کرد: البته اگر منافع ما ایجاب کند حتما از برجام خارج می شویم. بازگشت به گذشته جهت ما مسئله نیست. غنی سازی را درآن شرایط با هر درصدی که تشخیص دهیم انجام می دهیم و هنگامی که هم از برجام خارج شدیم هیچ نیازی نیست که فعالیت های هسته ای ما تحت نظر طرف برابر انجام شود. با از بین رفتن برجام آنها هستند که ضرر می کنند و ما جهت بازگشت به شرایط سال ۹۲ مسئله نداریم البته اگر تحریم جهت عده ای منافعی دارد ، جهت مردم زیان خواهد داشت بنابراین ما در دولت تلاش می کنیم زورگویی های آمریکا به نتیجه نرسد.

    سخنگوی دولت همچنین اظهار کرد: رهبری بارها از رهبران دیپلماسی ما به نیک نامی یاد کرده اند. ما در برجام چیزی از دست ندادیم بلکه منافع زیادی به دست آورده ایم. تاریخ هم دکتر روحانی را تکریم می کند به خاطر دلیری و خدمت به مردم. رهبر انقلاب هم به عنوان یک رهبر زیرک و بصیر هر لحظه مورد احترام جامعه و تاریخ خواهد بود.

    برجام تصمیم درستی بود/ وقت آن نیست که ذهن دیپلمات‌ها را مشغول کنید ، نوبخت

    نوبخت همچنین با بیان اینکه اگر اروپا تضمین دهد که بدون هراس از تحریم های ثانویه آمریکا، از برجام پشتیبانی کرده و منافع ما در برجام تامین می شود، ما می توانیم برجام را ادامه دهیم، ولی اگر منافع ما تامین نشود، ضرورتی نمی بینیم که برجام را ادامه دهیم. ما جهت شرایط فعلی و حتی شرایط همراهی اروپا با آمریکا و خروج آنها از برجام، سناریو و برنامه داریم. مصارف و مخارج کشور، نحوه هزینه کردها و وظایف هر دستگاه را مشخص کردیم و امسال با مدیریت تخصیص بدون کسری بودجه سال را به آخر می بریم.

    وی در پاسخ به سوالی راجع به تاثیر تحریم های احتمالی آمریکا بر کشور گفت: با وضع مجدد تحریم ها، ممکن است مشکل هایی در کشور ایجاد شود ولی این تحریمها موجب تسلیم یا فلج شدن کشور نمی شود و دولت شرایط را مدیریت می کند.

    سخنگوی دولت در تصویر العمل به هجمه‌هایی که به بهانه خروج آمریکا از برجام به دولت وارد می شود گفت: پرسشها زیاد است و ما باید خود را جهت هر شرایطی آماده کنیم و دی

    وی همچنین در پاسخ به این پرسش که تضمین های عملی کشور عزیزمان ایران از اروپا جهت ادامه برجام چه خواهد بود تصریح کرد: ما جلسات متعددی داشته ایم در داخل کشور که تضمین ها را تعریف عملیاتی کنیم. تا مشخص شود تیم مذاکره کننده ما در مذاکرات چه اقداماتی باید انجام دهند.

    نوبخت در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا در مذاکرات برجام نکات مدنظر رهبری مورد توجه دیپلمات ها قرار گفت، اظهار کرد: برجام در شورای عالی امنیت ملی مطرح و جهت تصویب آن هم رای گیری شد. تمام تلاش ما هم این بودکه نظرات رهبری در برجام رعایت شود. رهبری هر لحظه براساس بصیرت وشناخت دقیقی که از ماهیت غیرانسانی رژیم آمریکا دارد ما را متوجه می کردند که اآها پیمان شکن هستند ما هم براساس اطمینان به آمریکا مذاکره نکردیم. برجام سند ایده آلی جهت ما نبود شاید جهت اروپا هم ایده آل نبود. آمریکا هم که برجام را بدترین سند می داند و ترامپ هم اشاره کرده بود که وزیر خارجه وقت آمریکا در مذاکرات برجام حریف ظریف نمی شود.

    برجام تصمیم درستی بود/ وقت آن نیست که ذهن دیپلمات‌ها را مشغول کنید ، نوبخت

    وی با اشاره به اینکه برجام براساس اعتماد به طرف برابر امضا نشد، تصریح کرد: تصویب برجام کار مشکل بود. این سند باید به امضای هفت کشور میرسید. ما هر آنچه که توانستیم در برجام انجام دادیم و آن را در مذاکرات گنجاندیم.

    خبرنگاری از نوبخت پرسید که آیا مدیر جمهور به موگرینی جهت ماندن در برجام تضمین داده است که سخنگوی قوه مجریه در پاسخ گفت: مدیر جمهور رسما و صریحا نظر خود را راجع به برجام اعلام کردند. موضع دولت هم کاملا مشخص هست. آمریکا می خواست ما بلافاصله از برجام خارج شویم تا اجماع جهانی علیه ما ایجاد کند ولی اکنون این اجماع جهانی علیه آمریکا ایجاد شده است است.

    در ادامه این نشست خبری خبرنگاری با اشاره به تخریب هایی که علیه دولت به بهانه برجام انجام می شود پرسید که آیا این پرسشها در شورای عالی امنیت ملی مطرح می شود که اودر پاسخ گفت: این پرسشها در حوزه شورای عالی امنیت ملی نیست. افکار عمومی ما به رغم تخریب هایی که انجام می شود به خوبی در انتخابات سال گذشته خادمین خود را تشخیص داد و مردم پشت مدیر جمهور خود هستند.آنقدر پرسشها وجود دارد و ما خود را باید جهت هر شرایطی آماده کنیم و دیگر هنگامی که نداریم از یکسو با دشمن های برخورد کنیم و از سویی به دوستان خود نگاه داشته باشیم تا از پشت به ما خنجر نزنند.

    وی در پاسخ به این پرسش که در صورت لغو قرارداد با شرکتهای خارجی از این شرکتها غرامت دریافت خواهد شد، اظهار کرد: باید قرارداد به قرارداد و شرکت به شرکت بررسی کنیم. همه تلاش ما در وقت عقد این قراردادها این بود که این قراردادها به گونه ای تنظیم شود که اگر تحریم ها بازگشت، متضرر نشویم.

    سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پرسشی راجع به اقدام دولت در برابر احتمال تحریم نفت و تاثیر آن در بودجه کشور خاطر نشان کرد: ما بودجه در سایه و بودجه اضطراری هم داریم و اگر نیاز به مصوبه جدیدی باشد، از مجلس اخذ می کنیم.

    نوبخت در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا با خروج آمریکا از برجام، FATF نیز متوقف خواهدشد بیان کرد: در این زمینه باید موضع آمریکا و اتحادیه اروپا را از هم جدا کنیم. FATF فقط مختص آمریکا نیست. قانون مبارزه با پولشویی ایجاب می کند که ما مسیری را طی کنیم و این مسیر را نباید را واکنش‌ها آمریکا گره بزنیم. در این مرحله مورد نیاز است FATF را به آخر برسانیم.

    در بخش دیگری از این نشست خبری سخنگوی قوه مجریه راجع به بعضی پرسشها در سامانه نیما گفت: براساس گزارش وزارت صنعت معدن وتجارت تا هفته قبل بیش از پنج میلیارد دلار ثبت سفارش از انواع کالاها صادر شده است هست. بانک مرکزی هم راجع به تخصیص ارز با قیمت ۴۲۰۰ تومان، رقم مشابهی را گزارش داده هست. بنابراین ما در خصوص تامین کالاها مشکلی نداریم به خصوص اینکه در فروردین ماه قیمت صادرات ما ۱۵ درصد زیاد از واردات بوده هست. البته بخشی از خدمات در بازار رسمی ارز تعریف نشده هست، بنابراین ستاد اقتصادی دولت کارگروهی را موظف کرد که بررسی کند روزانه چه مقدار از خدمات و حتی کالاهای موردنیاز که در سامانه رسمی تعریف نشده هست، در بازار غیررسمی وجود دارد تا به آنها پاسخ داده شود، تاکنون ۳۳ قلم خدمات تعریف شده است است.

    نوبخت با اشاره به اینکه این توصیه را باید مدنظر قرار داد، بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار در بازار رسمی مبادله خواهیم داشت خاطر نشان کرد: ممکن است ۱۰۰ میلیارد دلار هم در بازار غیررسمی باشد که این رقم کوچک هست. ما مشکلی جهت واردات کالاهای اساسی و عموم کالاها نداریم جز بخش کوچکی از خدمات که به سرعت در حال وارد کردن به بازار رسمی هستیم. ما معتقدیم هیچ قیمت دیگری در برابر قیمت رسمی ارز نمی تواند مبنای اقتصاد ما باشد. البته در کوچه بعد کوچه ها نرخهایی جهت ارز بیان شده است که معلوم نیست چه کسی آنها را می فروشد و چه کسی آنها را می خرد ولی بیان این مبالغ باعث خدشه دار شدن قیمت دلار ۴۲۰۰ تومانی می شود.

    وی در پاسخ به پرسشی راجع به گلایه های بازاری ها از نوسانات قیمت ارز و موضع دولت در این زمینه اظهار کرد: آمار بانک مرکزی و وزارت صنعت جهت تخصیص ارز و ثبت سفارش مشخص هست، بنابراین بهانه جویی عده ای در این زمینه معقول نیست. دولت از واردکنندگان و صادرکنندگان عمده دعوت کرده است و همه پرسشها در مورد ارز در آن جلسه بررسی شده است است اگر مورد و مسئله خاصی وجود دارد باید به کارگروه تعیین شده است انتقال یافته شود تا بررسی شود. اینکه کسی کالای خود را از انبار خارج نکند، حتما خلاف هست. هیچ کسی نباید به فکر احتکار کالاها به این امید که در آینده اتفاق دیگری می افتد، باشد. دولت تحت هیچ شرایطی سامانه فعلی صادرات و واردات را ترک نکرده واز تامین کالاهای اساسی با قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی عقب نمی نشیند و آن را ادامه می دهد.

    وی همچنین راجع به گزارش مجلس راجع به مدیران دو تابعیتی گفت: از طرف دولت وزارت اطلاعات موظف به پیگیری پرسشها بود قوه قضائیه نیز این پرونده رانبال می کند. دولت به قانون منع استفاده از دو تابعیتی ها احترام گذاشته و هیچ کدام از مدیران دولت دو تابعیتی نیستند و اگر هم موردی اثبات شد دولت طبق قانون عمل می کند.

    نوبخت راجع به گزارش مجلس در خصوص فرزندان دو تابعیتی بعضی مسئولان دولتی و وزرا افزود: ما بخشی از ابزارهای خود را سوزاندیم. من سربسته می گذرم ولی هنگامی که تحریم می شوید مسیر رسمی جواب نمیدهد. عنوان را من زیاد نسوزانم . گاهی به خاطر جهل یا کینه نسبت به دولت، بعضی حاضرند منافع ملی را از بین ببرند.

    سخنگوی دولت در تصویر العمل به گزارش تحقیق و تفحص مجلس مطرح کرده است وزارت اطلاعات همکاری مورد نیاز در پرونده دو تابعیتی ها نداشته، خاطر نشان کرد: وزارت اطلاعات اعتقاد است در این پرونده نهایت همکاری را کرده است.

    خبرنگاری در ادامه از نوبخت راجع به ضرورت سفر ظریف باتوجه به پرسشها منطقه از جمله فلسطین پرسید که وی در جواب گفت: اولویت منافع ملی ما برجام و چگونگی واکنش‌ها اروپا، چین و روسیه است و حتی یک لحظه هم نباید وقت را از دست بدهیم. منطقی نیست که پرسشها مهم خود را تحت تاثیر اتفاقات دلخراش منطقه قرار دهیم.

    سخنگوی دولت راجع به مصوبه مجلس جهت عدم استفاده از امکانات دولتی جهت افطاری در ماه مبارک رمضان بیان کرد: در طول سال درخواستهای متعددی جهت دیدار با مدیر جمهور می رسد که دفتر ریاست جمهوری بخشی از این دیدارها را در ماه مبارک رمضان قرار می دهد این دیدارها درماه رمضان انجام می شود ولی با توجه به مصوبه مجلس در این دیدارها که به افطاری هم ختم می شود، از اعتبار دولتی استفاده نشده و از منابع غیردولتی هزینه می شود.

    وی در خصوص آخرین کارها جهت کوچک سازی دولت تصریح کرد: حدود ۵۳ هزار نفر از حجم نیروی انسانی کاسته شده است است و جز در موارد مهم دولت استخدام نخواهد داشت.

    نوبخت همچنین بیان کرد که استعفای سیف مدیر بانک مرکزی صحت ندارد.

    سخنگوی دولت راجع به اخبار مربوط به سفر مدیر جمهور به سوئیس و اتریش خاطر نشان کرد: سفرهای مدیر جمهور محرمانه نیست و اگر قطعی شود حتما اعلام خواهد شد.

    به گزارش ایسنا، نوبخت در ابتدای این نشست خبری با بیان اینکه جنایات بزرگ و خونینی به وسیله رژیم اشغالگر قدس با حمایت آمریکا در حال وقوع هست، اظهار کرد: در چند روز گذشته دست این دو رژیم به خون بیش از ۵۹ نفر از فلسطینیان و ۲۷۷۱ نفر مجروح ْآغشته هست. دولت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران ضمن محکومیت این جنایات و همچنین محکومیت انتقال خلاف مقررات بین الملل سفارت آمریکا به قدس، از مجامع جهانی به خاص شورای امنیت این انتظار را دارد که برخوردی به نحو مناسب نشان دهد. قطعا وجدان بیدار جهانیان نظاره گر این اتفاقات هست. این دو رژیم در حرف ادعاهایی مطرح می کنند ولی در عمل نسبت به حداقلهای حقوق بشر هم بی توجه بوده و بدون محدودیت امکان برخورد با هر جریان مخالف را جهت خود در نظر می گیرند.

    واژه های کلیدی: اروپا | آمریکا | تحریم ها | مذاکرات برجام | دستاوردهای برجام | اخبار سیاسی و اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار