بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی انتقاد رئیس‌جمهور از مسکن مهر به جا بود / نوبخت

    سخنگوی دولت با اشاره به اینکه انتقاد رئیس‌جمهور از مسکن مهر سر پل ذهاب به‌جا و به حق بود، گفت: نباید هر انتقاد دولت را به معنای سیاسی کاری تلقی کنند. 

    انتقاد رئیس‌جمهور از مسکن مهر به جا بود / نوبخت

    نوبخت: انتقاد مدیر جمهور از مسکن مهر به جا بود

    عبارات مهم : ایران

    سخنگوی دولت با اشاره به اینکه انتقاد مدیر جمهور از مسکن مهر سر پل ذهاب به جا و به حق بود، گفت: نباید هر انتقاد دولت را به معنای سیاسی کاری تلقی کنند.

    به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت صبحگاه امروز (سه شنبه) در نشست خبری خود راجع به تصویر العمل ها به انتقاد مدیر جمهور از مسکن مهر سر پل ذهاب اظهار کرد: تخریب مسکن مهر در اثر زلزله زیاد از سایر ساختمان ها بود.برخی ساختمان ها که در مسیر گسل هم بودند آسیب جدی ندیدند. مسلما جهت هر دلسوزی این پرسش پیش می آید که آیا مسکن مهر اینگونه تخریب شد؟ آیا نمی شد از این خسارات پیشگیری کرد؟

    انتقاد رئیس‌جمهور از مسکن مهر به جا بود / نوبخت

    وی در ادامه افزود: طبیعی است که جهت مدیر جمهور این پرسش پیش آید که آیا خسارات مسکن مهر زیاد است.البته همه مسکن های مهر سراسر کشور را یک پیمانکار نساخته است و نمی توانیم بگوییم که مسکن مهر سراسر کشور مسئله دارد. نباید جهت مردم احساس ناامنی ایجاد کنیم، ولی باید مسکن مهر بازبینی شود. موضع مدیر جمهور به حق و به جا بود و نباید هر انتقادی که دولت می کند برچسب سیاسی خورده و تخطئه شود.

    نوبخت با بیان اینکه انتقاد دولت به پیمانکار بر می گردد نه دولت قبلی خاطر نشان کرد: اگر این انتقاد مطرح نمی شود در واقع به معنای ساده گذشتن دولت از این عنوان مهم بود. البته این انتقاد سیاسی نبود. این انتقاد به کیفیت پایین مسکن مهر سر پل ذهاب بود نه به مسکن مهر کل کشور. باید همه مسکن مهر سراسر کشور و حتی سایر مسکن ها بازبینی شوند.

    سخنگوی دولت با اشاره به اینکه انتقاد رئیس‌جمهور از مسکن مهر سر پل ذهاب به‌جا و به حق بود، گفت: نباید هر انتقاد دولت را به معنای سیاسی کاری تلقی کنند. 

    نوبخت همچنین راجع به کارها دولت جهت جبران خسارات مردم در مناطق زلزله زده گفت: دولت ۲۸۱ میلیارد تومان جهت اسکان موقت، ترمیم و مرمت منزل ها و احداث و بازسازی واحدهای صد در صد تخریب شده است به صورت بلاعوض و ۶۵۹ میلیارد تومان به صورت تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می کند که تخصیص بودجه آن هم داده شده است است تا این تسهیلات به چهار هزار و ۵۰۰ خانوار شهری و ۱۱ هزار خانوار روستایی برسد.

    سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر تاکید رهبر انقلاب بر کمک زیاد به زلزله زدگان، تصریح کرد: صحبت های رهبری این بود که مسئولان باید تلاش بیشتری داشته باشند و ما هم نسبت به اقداماتی که انجام داده ایم، راضی نیستیم. راجع به ساخت مسکن زلزله زدگان سیاست دولت این است که مسئولیت بازسازی را به عهده بنیاد مسکن بگذارد. بنیاد مسکن هم اعلام کرده که ساخت منازل به عهده خود مردم گذاشته می شود و بنیاد از آنها پشتیبانی مالی و فنی می کند تا کار با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع دولت نسبت به مسکن مهر اظهار کرد: دو راه نسبت به مسکن مهر پیش روی دولت بود. اول اینکه کل طرح متوقف شود و راه دیگر اینکه کارها نیمه تمام به فرجام برسد که دولت مسیر دوم را گزینش کرد. در میان راه به علت اوج رفتن هزینه مسکن دولت هم تسهیلات را زیاد کردن داد و هم تکمیل تاسیسات مسکن مهر مثل آب و برق را بر عهده گرفت. به طور مثال هزار میلیارد تومان جهت تامین آب و برق دولت متقبل شد تا هزینه مسکن مهر جهت دولت کمتر شود.

    انتقاد رئیس‌جمهور از مسکن مهر به جا بود / نوبخت

    سخنگوی دولت با اشاره به اینکه سازنده مسکن مهر با توجه به زیاد کردن هزینه های مسکن، مصالحی گزینش کرده است که جهت او ارزانتر تمام شود، گفت: باید این کار با دقت بیشتری انجام می شد و دولت تلاش می کند با نظارت زیاد کیفیت مسکن مهر را زیاد کردن دهد.

    نوبخت در ادامه این نشست با تبریک پیروی جبهه مقاومت بر تروریست ها در سوریه و عراق اظهار کرد: با عنایت خداوند و پشتیبانی مردم عزیز سوریه و عراق جبهه باطل، جنایتکار و تروریستی داعش شکست خورد. در ابتدای ظهور داعش تلاش می شد کارها آنها نوعی حرکت مدنی مردم علیه حکومت سوریه تلقی شود، ولی با بصیرت و هوشمندی رهبری انقلاب و مسئولان نظام تشخیص داده شد که این اقدام نه اقدامی جهت استیفای حقوق شهروندی، بلکه لشکر کشی تروریست ها و تفکرات سلفی و تکفیری است.

    سخنگوی دولت با اشاره به اینکه انتقاد رئیس‌جمهور از مسکن مهر سر پل ذهاب به‌جا و به حق بود، گفت: نباید هر انتقاد دولت را به معنای سیاسی کاری تلقی کنند. 

    وی با بیان اینکه باید از نیروهای وفادار و مقاوم مسلح سوریه و عراق ، نیروهای مدافع حرم، مستشاران ایرانی و حشد الشعبی قدردانی کرد، گفت: دولت سپاسگزار و قدردان نیروهای مسلح کشور به خاص برادر فهیم، رشید و عزیزمان سردار قاسم سلیمانی است که به عنوان یک فرد در قواره و جایگاه یک لشکر و نظام ایفای نقش کرد. خداوند حافظ سردار سلیمانی باشد.

    وی تاکید کرد: ما باید آمادگی داشته باشیم تا تفکرات تروریست ها در قالب و شکل دیگری ظهور نکند. من از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و نظامی کشور عزیزمان ایران که جهت مقابله با تروریست ها ایفای نقش کردند، تقدیر می کنم.

    انتقاد رئیس‌جمهور از مسکن مهر به جا بود / نوبخت

    سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از اتمام کار داعش نیروهای نظامی کشور عزیزمان ایران در سوریه باقی می مانند، گفت: آخر کار داعش به معنای آخر مبارزه با تروریست ها نیست. مستشاران و فرماندهان نظامی ما بنا به دعوت دولت سوریه، پروژه های خود را در این کشور تعریف می کنند. ما براساس حساسیت کشورهای دیگر، عمل نمی کنیم. کشورهایی که نسبت به حضور ما در سوریه حساس هستند باید ابتدا دست های آلوده خود به خون کودکان یمنی را پاک کنند.

    نوبخت در بخش دیگری از این نشست خبری خاطر نشان کرد: هشت میلیون و ۸۷۲ هزار تن گندم به ارزش ۱۱ هزار و ۵۹۳ میلیارد تومان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است که صد در صد هزینه آن نیز به گندمکاران پرداخت شده است هست. همچنین پرداخت اعتبارات عمرانی از مرز ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز گذشت.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا در قرارداد توتال جهت عدم اجرای تعهدات طرف برابر آینده نگری شده است هست، اظهار کرد: در این قرارداد شرایطی در نظر گرفته شده است که اگر طرف برابر از تعهدات خود عدول کرد، ما چگونه عمل کنیم. تا الان که هیچ اتفاقی نیفتاده است ولی ما از حقوق خود هم کوتاه نمی آییم.

    خبرنگاری از نوبخت پرسید،آیا بهتر نیست کمکهای خارجی خود را قطع کرده و به زلزله زدگان کمک کنیم که نوبخت در پاسخ گفت: ما شرایط امنیتی خود را در نظر می گیریم و براساس آن به درستی تخصیص اعتبار داریم. هر عنوان ردیف هزینه های خود را دارد به طور مثال همانطور که بیان شد دولت ۲۸۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۶۵۹ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت جهت زلزله زدگان در نظر گرفت هست. ما باید بتوانیم امنیت کشور خودمان را هم تامین کنیم.

    وی راجع به اقدام آمریکا جهت کم کردن فروش نفت کشور عزیزمان ایران و مغایرت آن با برجام، خاطر نشان کرد: کمیته خاص پیگیری به کارها طرف برابر در برجام فعال بوده و مصادیق نقض برجام را بررسی می کند. ما با هر نوع نقض برجام فعالانه برخورد می کنیم.

    نوبخت راجع به درباره نقش کمک های مردمی به زلزله زدگان و کمک زیاد مردم نسبت به دولت تصریح کرد: ما کمک های مردمی را تقدیس می کنیم و معتقدیم دولت هیچگاه به تنهایی نمی تواند کشور را اداره کند و در تمام پرسشها دولت باید در کنار مردم باشد ولی با توجه به حجم خسارات و پرسشها تحلیل غیرواقع بینانه ای است که بگوییم همه پرسشها با کمکهای مردمی حل می شود. نهادهای نظام که دولت نیز جزئی از آن است در منطقه کارهای بزرگی در حال اجرا دارد.

    در ادامه خبرنگاری راجع به اهداف سفر نوبخت به قم پرسید که اودر پاسخ گفت: دولت رابطه وثیقی با مراجع و حوزه های علمیه دارد و مدیر جمهور فرزند حوزه و دانشگاه هست. در هر فرصتی هم که پیش بیاید مسئولان دولتی با علمای قم و مشهد دیدار دارد. من در سفر خود به قم با آیات وحید خراسانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی و نوری همدانی دیدار داشتم و گزارشی از اوضاع عمومی کشور و سیاستهای دولت را ارائه کردم و علما نیز بیانات و نصایح ارزشمندی داشتند.

    وی با اشاره به اینکه این دیدارها در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت تنظیم شد و من بابت این عنوان بسیار خوشحال هستم خاطر نشان کرد: این در شرایطی است که این بزرگواران در شرایطی حاضر نیستند در کنار کسی بنشینند. انها عطوفت و دوستی به دولت داشتند و من خبر و سلام دوست داشتنی آنها را به مدیر جمهور رساندم. دولت باید خرسند باشد که علاوه بر مردم از حمایت و پشتیبانی علما نیز برخوردار است.

    سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی عنوان تخصیص داده شده است بودجه خاص جهت شهر قم مطرح شد، تصریح کرد: این مسئله در دیدار با ایشان مطرح نشد ولی سیاست دولت در توزیع اعتبارات، رعایت عدالت هست. در طرح توازن منطقه ای اسناد آمایش سرزمینی ۱۸ استان جهت تخصیص داده شده است اعتبارات مورد نیاز تهیه شده است است.

    نوبخت همچنین راجع به وقت ارائه گزارش ۱۰۰ روزه به وسیله مدیر جمهور اظهار کرد: این گزارش آماده شده است و روی میز من است که خدمت مدیر جمهور هم داده شده است و در وقت مقرر اعلام خواهد شد.

    خبرنگاری با اشاره به تلاش FATF جهت قطع همکاری کشور عزیزمان ایران و حزب الله به بهانه مبارزه با تروریسم پرسید که در متن لایحه پولشویی دولت به این عنوان اشاره شده است است که نوبخت در پاسخ گفت: این لایحه در جهت سیاست های نظام بوده و هیچ چیز خارج از آن نیست.برای مقابله با تروریسم دیگران از ما جلوتر نیستند. پرچم مقابله با تروریسم بر دوش نیروهای مسلح ما است.

    وی راجع به بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز تصریح کرد: چنین بحثی در دولت و یا در شورای عالی امنیت ملی مطرح نشده است.

    نوبخت در مورد برقراری بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی گفت: با وزیر آموزش و پرورش در این زمینه صحبت می کنم تا بستر قانونی جهت این عنوان در بودجه ۹۷ تهیه کنیم. بازنشستگان فرهنگی جهت ما بسیار محترم هستند و هر نوع تسهیلات به آنها جهت ما یک اصل و فرض است.

    وی در مورد نظارت بر بودجه دستگاه های فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: بعضی نهادهای فرهنگی هستند که غیردولتی بوده ولی در کنار دستگاه های فرهنگی دولتی، اعتبار و کمک می گیرند. ما نمی دانیم این پولها چگونه خرج می شد و ایا اقدام این نهادها هم که البته اقدام خیری هم است در جهت کارها دولت است یا نه. در مواردی حتی سیاست این نهادها با دولت مغایرت داشته هست. ما هر سه ماه از این نهادها گزارش کار می گیریم و براساس عملکرد آنها بودجه به آنها می دهیم. البته ما بودجه را به دستگاه هایی می دهیم که ماموریت آنها در جهت دولت باشد. در واقع ما بودجه فرهنگی را کم کردن نمی دهیم و ردیف آن را حفظ کرده ولی به آن جهت دهی می دهیم.

    خبرنگاری از نوبخت در مورد مواضع اتحادیه اروپا نسبت به کشور عزیزمان ایران پرسید که نوبخت در پاسخ اظهار کرد: شاید سریع باشد که بگوییم اتحادیه اروپا نسبت به کشور عزیزمان ایران سیاست های خصمانه آمریکا ر ا دنبال می کند. تا الان اتحادیه اروپا مواضع کشور عزیزمان ایران را قبول کرده است البته ما بر مواضع دفاعی خود تاکید داریم و تحت هیچ شرایطی راجع به توان دفاعی خود توافقی نمی کنیم. مگر ما از فرانسه می پرسیم آیا آنها موشک دارند؟

    وی همچنین راجع به مواضع اخیر عربستان نسبت به کشور عزیزمان ایران افزود: همه تحلیلگران می گویند عربستان نسبت به کشور عزیزمان ایران در موضع ضعف است و کشور عزیزمان ایران در منطقه دست اوج را دارد که یک نمونه آن پیروزی جبهه مقاومت بر تروریستها هست. اتحادیه عرب هم هنگامی که نسبت به مردم یمن که عرب هستند اینگونه بی عاطفه صحبت می کنند مشخص است که کم آورده اند.

    سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد پیگیری به عنوان بازداشت روزنامه نگاران در جلسه سران قوا خاطر نشان کرد: هنگامی که تعداد جلسات زیاد شودبه مباحث بیشتری از جمله پرسشها حقوق شهروندی و تحکیم آزادی های مصرح قانونی در این جلسات پیگیری خواهد شد.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعطیلی روز ۶ آذر در تقویم نیامده است و موضع دولت نسبت به این تعطیلی چیست تصریح کرد: دولت خودش این لایحه را به مجلس فرستاد و آن را هم ابلاغ کرد و موضع دولت نسبت به تعطیلی ۶ آذر صریح وشفاف است ولی باید بپرسم که آیا در تقویم نیامده است.

    وی راجع به ارتباط آزادی نازنین زاغری با پرداخت بدهی های انگلیس به کشور عزیزمان ایران اظهار کرد: عنوان نازنین زاغری یک بحث قضایی است که دستگاه قضا و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در این زمینه وظایف خود را انجام می دهند و این عنوان به پرداخت بدهی های دولت انگلیس به کشور عزیزمان ایران ارتباطی ندارد.

    سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که آیا شورای عالی امنیت ملی مصوبه ای راجع به فیلتر خبر رسان تلگرام داشته هست، گفت: در جلسات شورای عالی امنیت ملی که من هم مرتب حضور داشتم چنین مصوبه ای وجود نداشته است.

    خبرنگاری از نوبخت پرسید که دولت چه برنامه هایی در حوزه مسکن دارد، که اودر پاسخ گفت: ما طرح های مستقلی جهت مسکن داریم. شرکت برنامه و بودجه موظف شده است است مبالغی که دولت در این زمینه باید یاری کند را تامین کند. طرح های مختلفی جهت سال ۹۷ داریم که در مورد چگونگی اجرای آن اطلاع رسانی می کنیم. ما دنبال تقویت قدرت خرید مردم هستیم.

    وی در مورد تخصیص بودجه به دستگاه های متفاوت نیز اظهار کرد: ما بودجه بعضی دستگاه ها را تا ۱۱۰ درصد تامین کرده ایم ولی هنوز این دستگاه های مسئله دارند به خاطر همین من دیروز یک متمم ۵۰۰ میلیارد تومانی دیگر را جهت برطرف مشکلها امضا کرده ام .

    سخنگوی دولت در مورد پرداخت یارانه مطبوعات نیز خاطر نشان کرد: ما سال گذشته صد درصد یارانه مطبوعات را پرداخت کردیم. امسال هم ۲۶ هر ماه یارانه را به مطبوعات می دهیم. تلاش ما جهت پرداخت صد در صد یارانه مطبوعات است.

    خبرنگاری با اشاره به نامه نمایندگان مجلس به دولت جهت پرداخت بدهی دولت به شرکت تامین اجتماعی پرسید که برنامه دولت در این زمینه چیست که نوبخت در پاسخ گفت: بخشی از این بدهی ها ناشی از تکالیف قانونی است که به وجود آمده و شرکت تامین اجتماعی باید آن را پرداخت کند. نمایندگان محترم هم ان شاءالله با توجه به اینکه از اوضاع مالی دولت باخبر هستند از این بعد کمتر از این قوانین که دولت را بدهکار شرکت تامین اجتماعی می کند، تصویب کنند.

    سخنگوی دولت با بیان اینکه در قانون مشخص شده است است و بی سابقه در برنامه ششم نیست، اظهار کرد: در برنامه ششم مصوب شد که به نوعی پرداخت مطالبات شرکت تامین اجتماعی انجام شود البته این بدهی ها فقط مربوط به دولت ما نیست و بدهی های انباشتی است که از گذشته باقی مانده هست. حالا قرار شد دولت با یک برنامه شروع به پرداخت تعهدات کند. صدور اوراق جهت پرداخت این مطالبات شرکت تامین اجتماعی در نظر گرفته شد و این اتفاق هم افتاد و پیشنهادش هم در جهت پرداخت پنج هزار میلیارد تومان از اسناد به شرکت تامین اجتماعی در دولت مطرح شد و آنچه در چارچوب قانون برنامه ششم توسعه است را انجام می دهیم.

    وی در آخر گفت: اینکه نمایندگان اعلام کنند هر چه بدهی در طول تاریخ پیش آمده است را دولت بپردازد غیرممکن هست. خود نمایندگان هم نسبت به این عنوان مطلع هستند.

    واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | پرداخت یارانه | اخبار سیاسی و اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار