بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی کاهش ۳۷درصدی درآمدهای نفتی در دولت یازدهم/ بودجه عمرانی ۹۰درصدافزایش یافته است ، نوبخت

    رییس شرکت برنامه و بودجه با بیان اینکه درآمدهای نفتی کشور در دولت یازدهم ۳۷ درصد کم کردن یافته هست، گفت: درآمدهای دولت یازدهم از قبال فروش نفت ۱۵۷ میلیارد دلار

    کاهش 37درصدی درآمدهای نفتی در دولت یازدهم/ بودجه عمرانی 90درصدافزایش یافته است ، نوبخت

    نوبخت:کاهش ۳۷درصدی درآمدهای نفتی در دولت یازدهم/ بودجه عمرانی ۹۰درصدافزایش یافته است

    عبارات مهم : میلیون

    رییس شرکت برنامه و بودجه با بیان اینکه درآمدهای نفتی کشور در دولت یازدهم ۳۷ درصد کم کردن یافته هست، گفت: درآمدهای دولت یازدهم از قبال فروش نفت ۱۵۷ میلیارد دلار بوده هست.

    به گزارش ایرنا، «محمدباقر نوبخت» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: این درحالی است که درآمدهای نفتی دولت دهم از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۱ به میزان ۲۵۱ میلیارد دلار بوده است.

    کاهش ۳۷درصدی درآمدهای نفتی در دولت یازدهم/ بودجه عمرانی ۹۰درصدافزایش یافته است ، نوبخت

    **افزایش ۹۰درصدی بودجه عمرانی

    رئیس شرکت برنامه و بودجه در پاسخ به منتقدان که معتقدند بودجه عمرانی کم کردن قابل توجهی داشته هست، گفت: بودجه عمرانی از حدود ۲۲۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۲ به ۴۲۰ هزار میلیارد ریال (بدون احتساب اعتبارات آبهای مرزی) در سال ۱۳۹۵ رسیده و ۹۰ درصد زیاد کردن یافته است.

    نوبخت افزود: این در حالی است که بودجه جاری از یک میلیون و ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۲ به ۲ میلیون و ۷۰ هزار میلیارد ریال رسیده که تنها ۷۳ درصد زیاد کردن پیدا کرده است.

    رییس شرکت برنامه و بودجه با بیان اینکه درآمدهای نفتی کشور در دولت یازدهم ۳۷ درصد کم کردن یافته هست، گفت: درآمدهای دولت یازدهم از قبال فروش نفت ۱۵۷ میلیارد دلار

    **مهار آب های مرزی

    معاون رییس جمهوری در باره مهار آبهای مرزی گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی از مقام معظم رهبری اجازه گرفتیم که مبلغ هشت میلیارد دلار (سالی ۲ میلیارد دلار) از محل صندوق توسعه ملی جهت مهار آبهای مرزی (منابع آبی که از کشور خارج می شوند) استفاده کنیم.

    وی ادامه داد: با احتساب این رقم که معادل ریالی آن سالی ۶۰ تا ۶۵ هزار میلیارد ریال هست، بودجه عمرانی در سال ۱۳۹۵ به ۵۴۰ هزار میلیارد ریال می رسد یعنی ۱۴۳ درصد رشد.

    کاهش ۳۷درصدی درآمدهای نفتی در دولت یازدهم/ بودجه عمرانی ۹۰درصدافزایش یافته است ، نوبخت

    وی اضآفه کرد: با این حال اینکه تصور شود بودجه جاری چیز بدی است درست نیست و یک قضآوت نادرست است.

    وی در پاسخ به منتقدان که از رقم تخصیص یافته جهت انتقاد از دولت بابت بودجه عمرانی استفاده می کنند ،گفت: اعتبارات طرح های عمرانی باید از محل واگذآری اوراق خزانه مسکوک و اوراق همکاری تامین شود.

    رییس شرکت برنامه و بودجه با بیان اینکه درآمدهای نفتی کشور در دولت یازدهم ۳۷ درصد کم کردن یافته هست، گفت: درآمدهای دولت یازدهم از قبال فروش نفت ۱۵۷ میلیارد دلار

    وی ادامه داد: مطابق تبصره پنج قانون بودجه سال ۹۶ اینک چه مقدار از هر نوع از اوراق یاد شده است باید منتشر شود را کمیته ای باید مشخص کند که این کمیته با تاخیر تشکیل شده است ولی تا آخر این ماه بیش از ۳۴۰ تا ۳۵۰ هزار میلیارد ریال به طرح های عمرانی تخصیص داده خواهد شد.

    **محاسبه اضافه کاردرمستمری بازنشستگان

    نوبخت همچنین گفت : بازنشستگان مشمول تامین اجتماعی بعد از سال ۱۳۹۵ نیز متناسب با کسوری که از اضافه کارشان کسر شده است ،ضریبی محاسبه و به مستمریشان اضافه می شود.

    کاهش ۳۷درصدی درآمدهای نفتی در دولت یازدهم/ بودجه عمرانی ۹۰درصدافزایش یافته است ، نوبخت

    وی تاکید کرد، جهت مشمولان بیمه تامین اجتماعی که بعد از سال ۱۳۹۵ بازنشسته می شوند بخشنامه جدیدی ابلاغ نمی شود و بر اساس همان بخشنامه قبلی برایشان عمل می شود.

    نوبخت با بیان اینکه بودجه جاری کشور در چهار بخش امور رفاه عمومی، آموزش و پرورش، دفاع و سلامت هزینه می شود، ادامه داد با توجه به اینکه نظر مقام معظم رهبری این است که بودجه آموزش و پرورش در بخش عمرانی لحاظ شود، ولی ما هم آموزش و پرورش و هم دفاع را در بخش های جاری مدنظر قرار داده ایم که فکر می کنیم باید به آن توجه بیشتری کرد.

    وی گفت: راجع به پروژه هایی که چند سال گذشته کلنگ آنها زده شده است و امروز روی دست ما مانده، معلوم نیست توجیه اقتصادی داشته باشد یا خیر، بنابراین از ۲ هزار پروژه در کشور اولویت بندی کرده و تخصیص بودجه عمرانی داده ایم.

    معاون رییس جمهوری گفت سفرهای رییس جمهوری به استان های متفاوت کشور جهت این بود که مجموعه طرح های نیمه تمام را از دستگاه های اجرایی و مردم درخواست کردند تعیین اولویت کنند و به همین علت در مجموع ۲۱ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی بر اساس مصوبات سفر رییس جمهوری پرداخت شده است است.

    وی با تاکید بر اینکه باید طرح های عمرانی توجیح اقتصادی داشته باشد تا بتوان از آنها بهره برداری کرد، گفت: بودجه جاری کشور از سال ۹۲ تا ۹۵، هشت درصد کم کردن یافته ولی در بخش پرداخت حقوق پرسنل انقباضی عمل نکردیم و میانگین حقوق کارمندان از یک میلیون و ۴۷۰ هزار تومان در سال ۹۲ به ۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان در سال ۹۶ رسیده است.

    وی با یادآوری اینکه میانگین حقوق فرهنگیان از یک میلیون و ۲۵۰ هزار به ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان زیاد کردن پیدا کرده هست، گفت: دولت در مسیر حرکت به سوی توانمندسازی افراد آسیب پذیر و کم بنیه است.

    سخنگوی دولت همچنین راجع به رشد تولید نفت نیز گفت: تولید نفت در سال ۹۵ به سه میلیون و ۴۷۷ هزار بشکه رسید که در خردادماه امسال این میزان به سه میلیون و ۹۰۱ هزار بشکه زیاد کردن یافته است.

    نوبخت راجع به امنیت غذایی و تاکید رهبر معظم انقلاب نیز گفت: امنیت غذایی جهت ما بسیار مهم است به همین علت در سال ۹۵ هر کیلو گندم خریداری شده است از کشاورزان یک هزار و ۲۷۱ تومان بود که در سال ۹۶ به یک هزار و ۳۰۰ تومان رسید در حالی که هر کیلو گندم وارداتی حدود کیلو ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان جهت دولت تمام می شود ولی گندم را کالایی استراتژیک می دانیم که هر چقدر هم گران تولید و خریداری کنیم، ارزش دارد.

    وی تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۵۸۱ میلیارد تومان در سال ۹۶ به کشاورزان جهت خرید گندم پرداخت خواهد شد که تا کنون هشت هزار و ۴۰ میلیارد تومان در حدود ۷۰ درصد آن پرداخت شده است و حدود سه هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان آن باقی مانده است که این میزان را نیز هزینه جاری کشور محسوب کرده ایم.

    وی راجع به پرسشها اقتصادی کشور به اصلاح نظام بانکی و پرداخت مطالبات صندوق ها از دولت اشاره کرد و گفت باید بدهی خود را پرداخت کنیم چون بانک ها از همین منابع تسهیلات پرداخت می کنند؛ از طرفی نیز باید سرمایه خود نزد بانک ها را زیاد کردن دهیم تا بانک ها آن را مسیر توسعه سرمایه گذاری کنند.

    نوبخت گفت: سال گذشته ۲۹ هزار میلیارد تومان سرمایه دولت را نزد بانک ها زیاد کردن دادیم که باعث زیاد کردن قدرت تولید شده است و به بیش از ۱۷ هزار واحد تولیدی وام پرداخت شده است است.

    وی با بیان اینکه عملکرد چهار سال گذشته دولت باید در رشد اقتصادی، کم کردن تورم، کم کردن بیکاری آثار خود را نشان دهد، اظهار داشت: بر اساس اعلام شرکت آمار تورم از سال ۹۲ از ۳۴٫۷ در سال ۹۵ به ۶٫۸ کم کردن یافته هست. همچنین رشد اقتصادی بر اساس آمار شرکت آمار درسال ۹۱ از منفی ۷٫۴ درصد به ۱۱٫۱ درصد در سال ۹۵ رسید و بر اساس آمار بانک مرکزی نیز در سال ۹۱ از منفی ۷٫۷ درصد در سال ۹۵ به ۱۲٫۵ درصد رسیده است.

    نوبخت تصریح کرد: تراز تجاری غیرنفتی در ۲ سال گذشته یعنی سال های ۹۴ و ۹۵ مثبت بود ولی در چند ماهه اول امسال منفی شد که با رفتارهایی که در پیش گرفتیم، درصدد کنترل آن هستیم.

    رییس شرکت برنامه و بودجه گفت: در بهار امسال قیمت رشد اقتصادی با احتساب حدود ۶٫۵ درصد است که اگر نفت خارج شود به هفت درصد خواهد رسید چون دیگر نفت جهت ما رشد اقتصادی ایجاد نمی کند و باعث کم کردن رشد اقتصادی می شود.

    وی ادامه داد: سرمایه گذاری در کشور نیز مثبت شد و بخش ساختمان در زمستان سال گذشته و بهار امسال رشد ۷٫۱ درصدی ارزش افزوده داشته است.

    نوبخت گفت: قیمت همکاری افراد جویای کار ۴۱ درصد و قیمت بیکاری ۱۱٫۵ درصد در بهار امسال بوده است در حالی که قیمت بیکاری در تابستان پارسال ۱۲٫۷ و قیمت همکاری ۴۰٫۶ بود.

    واژه های کلیدی: میلیون | اقتصادی | طرح های عمرانی | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار