بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار علمی و آموزشی را فعال کند ، دمانس&quot، موسیقی می‌تواند مغز بیماران مبتلا به &quot

    محققان بررسی کردند که چگونه گوش دادن به موسیقی بر بیماران مبتلا به زوال عقل اثر می‌گذارد و دریافتند که “موسیقی شخصی” می‌تواند به عنوان مسیری جایگزین جهت برقراری

    را فعال کند ، دمانس&quot، موسیقی می‌تواند مغز بیماران مبتلا به &quot

    موسیقی می تواند مغز بیماران مبتلا به "دمانس" را فعال کند

    عبارات مهم : حافظه

    محققان بررسی کردند که چگونه گوش دادن به موسیقی بر بیماران مبتلا به زوال عقل اثر می گذارد و دریافتند که “موسیقی شخصی” می تواند به عنوان مسیری جایگزین جهت برقراری ارتباط با بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر به کار رود.

    به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، مطالعات اخیر، اثر گوش دادن موسیقی شخصی و آشنا را بر افراد مبتلا به زوال عقل بررسی کردند.

    یافته های یک مطالعه جدید، ارتباط بین موسیقی و اوضاع دژنراتیو(تباهی) را روشن می کند.

    را فعال کند ، دمانس&quot، موسیقی می‌تواند مغز بیماران مبتلا به &quot

    تباهی یا “دژنراسیون”(degeneration) به معنی عوض کردن آسیب شناختی بعد رونده در یاخته(سلول) یا اجزای یاخته یا بافت است که در نتیجه آن ممکن است کارکرد یاخته یا بافت مختل شود، یا کاملا از کار بیافتد.

    یک شبکه برجسته مغز، مسئول آرامش بخشیدن و احساس رضایت به انسان در هنگام گوش دادن به موسیقی هست. محققان گفتند که بیماران مبتلا به زوال عقل در معرض دنیایی قرار می گیرند که برایشان ناآشنا است و موسیقی می تواند شبکه مغزی آنها را مجددا فعال و از آنها در برابر بیماری آلزایمر محافظت کند.

    محققان بررسی کردند که چگونه گوش دادن به موسیقی بر بیماران مبتلا به زوال عقل اثر می‌گذارد و دریافتند که “موسیقی شخصی” می‌تواند به عنوان مسیری جایگزین جهت برقراری

    “نورمن فاستر” پژوهشگر دانشگاه “سلامت یوتا” و همکارانش در مطالعه تازه انتشار یافته در مجله “پیشگیری از بیماری آلزایمر”، به بررسی این منطقه از مغز جهت توسعه درمان های مبتنی بر موسیقی پرداختند که می تواند به بیماران مبتلا به زوال عقل(دمانس) کمک کند.

    محققان موزیک های معنی داری(آهنگ هایی که قبل از مبتلا شدن به بیماری گوش می دادند) را جهت یک گروه از بیماران مبتلا به دمانس گزینش کردند. محققان گفتند که این افراد هنگام گوش دادن به موسیقیِ آشنا سرزنده شدند و تا حدودی به حالت عادی بازگشتند.

    محققان موسیقی را به لنگری تشبیه می کنند که بیماران را با واقعیت پیوند می دهد.

    را فعال کند ، دمانس&quot، موسیقی می‌تواند مغز بیماران مبتلا به &quot

    “فاستر” و همکارانش با استفاده از MRI ​​تابعی، بررسی کردند که زمانی که بیماران مبتلا به دمانس به ویدئو های موسیقی گزینش شده است از مجموعه موسیقی های خود به صورت عادی، معکوس و در حالت سکوت گوش می کنند، چه اتفاق می افتد.

    آنها شواهدی مبنی بر این که موسیقی مغز را فعال می کند و موجب می شود که کل مناطق مغزی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، دریافتند.

    محققان بررسی کردند که چگونه گوش دادن به موسیقی بر بیماران مبتلا به زوال عقل اثر می‌گذارد و دریافتند که “موسیقی شخصی” می‌تواند به عنوان مسیری جایگزین جهت برقراری

    آنها همچنین دریافتند هنگامی که که بیماران به موسیقی های شخصی خود گوش می دادند، مناطق مغز، ارتباطات عملکردی بیشتری را نشان می دهند.

    “فاستر” گفت که نتایج، شواهدی را نشان می دهد که موسیقی معنادار شخصی می تواند به عنوان یک مسیر جایگزین جهت ارتباط با بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر استفاده شود.

    وی افزود: مسیرهای حافظه زبانی و بصری در اوایل پیشرفت بیماری آسیب دیده اند، ولی موسیقی شخصی می تواند مغز را به خاص جهت بیمارانی که در حال از دست دادن ارتباط خود با محیط هستند، فعال کند.

    را فعال کند ، دمانس&quot، موسیقی می‌تواند مغز بیماران مبتلا به &quot

    یافته ها یک روش تازه را جهت مقابله با افسردگی، اضطراب و پریشانی در بیماران مبتلا به زوال عقل ارائه می کند.

    فعال کردن آن نواحی از مغز که در همسایگی مناطق آسیب دیده هستند، ممکن است فرصتی جهت کند کردن روند پیشرفت بیماری های عصبی فراهم کند.

    دمانس با کم کردن توانایی های ذهنی همراه است که به اندازه کافی بر زندگی روزانه تاثیر می گذارد. بیماری آلزایمر نیز مرسوم ترین شکل دمانس است.

    آمارهای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده آمریکا تا سال ۲۰۱۷ نشان می دهد که ۱۵ درصد از جمعیت این کشور، مبتلا به دمانس هستند.

    در حال حاضر درمانی جهت این بیماری وجود ندارد.

    زوال عقل یا “دمانس”(dementia) یا خِرَدسودگی در پزشکی و روانپزشکی، اختلال مزمن و گاهی حاد فرآیندهای روانی به علت بیماری عضوی مغز که با عوض کردن شخصیت و نئاندرتال شدن و موقعیت ناشناسی و اختلال در حافظه و داوری و اندیشه همراه است.

    شایع ترین نوع دمانس، زوال عقل سالخوردگی یا بیماری آلزایمر هست. از دیگر عوامل ایجاد دمانس می توان به سکته مغزی، روان بحران ناشی از سمی شدن بدن در اثرمصرف مواد مخدر و روان گردان و بیماری های ناشایع ولی معروف مانند جنون گاوی اشاره نمود.

    طبق تعریف، خردسودگی عبارت است از تخریب پیش رونده کارکردهای شناختی که در زمینه ای از هوشیاری کامل بروز می کند.

    دمانس از علائم بیماری و به صورت مجموعه ای از عملکردی های بد بالینی مشمول بر اختلالاتی در حافظه، زبان پریشی، تغییرات روان شناختی و روان پزشکی و مختل شدن فعالیت های روزانه تظاهر می یابد.

    بیماری آلزایمر(Alzheimer’s disease) که به اختصار آلزایمر خوانده می شود، یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که به تدریج توانایی های ذهنی بیمار تحلیل می رود.

    بارزترین نوع از انواع متفاوت زوال عقل، اختلال حافظه هست. اختلال حافظه معمولا به تدریج ایجاد شده است و پیشرفت می کند. در ابتدا اختلال حافظه به وقایع و آموخته های اخیر محدود می شود ولی به تدریج خاطرات قدیمی هم آسیب می بینند.

    بیمار پاسخ سوالی را که چند لحظه قبل پرسیده هست، فراموش می کند و مجددا همان پرسش را می پرسد. بیمار وسایلش را گم می کند و نمی داند کجا گذاشته هست. در خرید و پرداخت پول دچار مسئله می شود و نمی تواند حساب دارایی اش را نگه دارد.

    به تدریج در آشنایی دوستان و آشنایان و نام بردن اسامی آنها نیز مسئله ایجاد می شود. کم کم مسئله مسیریابی پیدا کرده و اگر تنها از منزل بیرون برود، ممکن است گم شود. در موارد شدیدتر حتی در تشخیص اتاق خواب، آشپزخانه، دستشویی و حمام در منزل خودش هم مسئله پیدا می کند.

    بروز اختلال در حافظه و روند تفکر، باعث آسیب عملکردهای اجتماعی و شخصی بیمار شده است و در نتیجه ممکن است باعث افسردگی، خشم و پرخاشگری بیمار شود.

    یکی از پرسشها زوال عقل بروز توهم و هذیان هست. به عنوان نمونه بیمار فکر می کند همسرش به وی خیانت کرده است و یا همسایگان و پرستارش قصد آسیب رساندن و توطئه علیه وی را دارند. بیمار ممکن است به فرزندانش بدبین شود. گاهی اوقات بیمار افرادی را به عنوان نمونه والدین فوت شده است یا اقوامی را که حضور ندارند، می بیند.

    در موارد شدید، بیمار جهت انجام کارهای اولیه شخصی نیاز به کمک پیدا می کند و ممکن است توانایی کنترل ادرار و مدفوع خود را هم از دست بدهد.

    بیمار مبتلا به زوال عقل ممکن است در تکلم و یافتن کلمات مناسب مسئله پیدا کند و در نتیجه کم حرف و گوشه گیر شود.

    در موارد پیشرفته تر بیمار آگاهی اش را نسبت به بیماری از دست داده و نمی داند دچار ناتوانی در انجام بعضی کارها است و ممکن است کارهای خطرناک و خطرآفرین انجام دهد. به تدریج ممکن است توانایی حرکتی بیمار هم دست خوش آسیب شده است و مکررا تعادلش را از دست داده و زمین بخورد.

    آلزایمر مرسوم ترین شکل زوال عقل هست. علائم این بیماری با از دست دادن قدرت حفظ اطلاعات به خصوص حافظه موقت در دوران پیری شروع شده است و به تدریج با از دست دادن قدرت تشخیص زمان، افسردگی، از دست دادن قدرت تکلم، گوشه گیری و آخر فوت در اثر ناراحتی های تنفسی به آخر می رسد.

    مرگ بعد از ۵ تا ۱۰ سال از بروز علائم اتفاق می افتد، ولی بیماری حدود ۲۰ سال قبل از ظهور علائم شروع شده است است.

    این بیماری با از دست رفتن سیناپس های نورون ها در بعضی مناطق مغز، فاسد شدن(نکروزه) سلول های مغز در مناطق متفاوت سیستم عصبی، ایجاد ساختارهای پروتئینی کروی شکلی به نام پلاک های پیری (SP) در خارج نورون های بعضی مناطق مغز و ساختارهای پروتئینی رشته ای به نام “NFT” در جسم سلولی نورون ها مشخص می شود.

    این بیماری علاج ناپذیر را نخستین بار روانپزشک آلمانی به نام “آلویز آلزایمر” در سال ۱۹۰۶ میلادی معرفی کرد. غالبا این بیماری در افراد بالای ۶۵ سال بروز پیدا می کند، گر چه آلزایمر زودرس (با شیوع کمتر) ممکن است سریعتر از این سن رخ دهد.

    در سال ۲۰۰۶ میلادی ۲۶٫۶ میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا بودند و آینده نگری می شود که در سال ۲۰۵۰ میلادی از هر ۸۵ نفر، یک نفر مبتلا به آلزایمر وجود داشته باشد.

    همه ساله روز ۲۱ سپتامبر یا ۳۰ شهریور به مناسبت روز جهانی آلزایمر در دنیا مراسم و همایش های متفاوت برگزار می شود

    واژه های کلیدی: حافظه | بیماری | موسیقی | آلزایمر | آلزایمر | مبتلا شدن | پیشگیری از آلزایمر | اخبار علمی و آموزشی

    را فعال کند ، دمانس&quot، موسیقی می‌تواند مغز بیماران مبتلا به &quot

    را فعال کند ، دمانس&quot، موسیقی می‌تواند مغز بیماران مبتلا به &quot

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار