بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات مروری بر سیاست‌های سلطانی‌فر در ورزش

    عرصه ورزش کشور عزیزمان ایران هر چند محل نمایان شدن توانمندی‌های جوانان ایرانی بوده که در رویدادهای متفاوت عزت و افتخار را در این مقوله جهت کشور به ارمغان می‌آور

    مروری بر سیاست‌های سلطانی‌فر در ورزش

    مروری بر سیاست های سلطانی فر در ورزش

    عبارات مهم : ایران

    عرصه ورزش کشور عزیزمان ایران هر چند محل نمایان شدن توانمندی های جوانان ایرانی بوده که در رویدادهای متفاوت عزت و افتخار را در این مقوله جهت کشور به ارمغان می آوردند ولی در عین حال هر لحظه چالش های مختلفی نیز سد راه توسعه پایدار ورزش کشور عزیزمان ایران بوده است.

    به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، از انسجام و پیوستگی نداشتن کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان یا همان شرکت تربیت بدنی سابق تا نبود رونق اقتصادی در ورزش و فقدان برنامه ریزی جهت حضور هدفمند در بازی های آسیایی هم چنین تمرکز بی ثمر بر پایتخت کشور عزیزمان ایران و توجه کافی نداشتن به ورزش عمومی، همگی سد راه پیشرفت ورزش کشور عزیزمان ایران بوده هست. اکنون ورزش کشور عزیزمان ایران با تدابیری امید بخش همراه شده است به طوری که می توان امیدوارانه به آینده ورزش نگریست.

    مروری بر سیاست‌های سلطانی‌فر در ورزش

    تعامل جهت افتخار

    موضع سلطانی فر در قبال کمیته ملی المپیک قابل توجه است: ((حال ورزش در تعامل وزارت و کمیته ملی المپیک خوب است.))

    این موضع قطعا برگرفته از سیاست آرامش در فضای ورزش است که در روز مراسم معارفه هم بر روی آن تاکید کرد.

    عرصه ورزش کشور عزیزمان ایران هر چند محل نمایان شدن توانمندی‌های جوانان ایرانی بوده که در رویدادهای متفاوت عزت و افتخار را در این مقوله جهت کشور به ارمغان می‌آور

    او بارها تاکید کرده است: هر زمانی که رابطه وزارت ورزش و جوانان با کمیته ملی المپیک خوب بوده، ورزش کشور رشد کرده و رویکرد وزارت ورزش در درجه اول تعامل عمیق، گسترده و عملی با این کمیته است.

    بدیهی است که با این سیاست، ارتباط کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان با ارتباط منطقی همراه می شود ارتباطی که با تجمیع منابع چه بسا موجبات موفقیت ورزش کشور عزیزمان ایران را در رویدادهای مهم، بیش تر از قبل فراهم آورد.

    اقتصاد ورزش ایران

    مروری بر سیاست‌های سلطانی‌فر در ورزش

    اما توصیه امیدبخش دیگر در عرصه ورزش را باید در نگاه مسعود سلطانی فر به اقتصاد ورزش دانست. آن جا که این مقوله سال هاست به حلقه مفقود شده است ورزش کشورمان بدل گشته هست. هنگامی که در بالاترین سطح فوتبال مملکت، بعضی کلوب ها آن چنان به پرسشها اقتصادی برمی خورند که فعالیت حرفه یی آن ها به مخاطره می افتد یا باشگاهی در سطح لیگ برتر فوتبال به دنبال اسپانسر می دود یا فدراسیون ها در اعزام تیم ها به مسابقه های مهم با مسئله مواجه می شود هم چنین هزینه ها آن چنان اوج می رود که بودجه های شخصی و دولتی را می بلعد، باید اقتصاد ورزش را بالاخره عملیاتی کرد.

    اقتصاد ورزش که در دنیا موجبات توسعه یافتگی را به وجود می آورد در کشور عزیزمان ایران یک اقتصاد خرد محسوب می شود.

    عرصه ورزش کشور عزیزمان ایران هر چند محل نمایان شدن توانمندی‌های جوانان ایرانی بوده که در رویدادهای متفاوت عزت و افتخار را در این مقوله جهت کشور به ارمغان می‌آور

    اما مسعود سلطانی فر از روز معارفه هر بار و در هر مراسم، نشست یا رویدادی اقتصاد ورزش را مورد تاکید قرار داده است.

    اقتصادی که با ایجاد سازو کارهای مورد نیاز می تواند ورزش کشور عزیزمان ایران را دگرگون کند.

    مروری بر سیاست‌های سلطانی‌فر در ورزش

    اقتصاد ورزش حداقل سال هاست در کشور عزیزمان ایران در تحقیق ها و پژوهش های دانشگاهی به وفور یافت می شود ولی آن جا که موقع عملیاتی شدن است مشاهده می کنیم که وابستگی ورزش به اقتصاد دولتی نمود بیش تری می یابد و کم تر به درآمدزایی و آورده در ورزش رسیده ایم.

    اکنون کاملا مشخص است که اقتصاد ورزش در برنامه های کلان سلطانی فر واقع شده است است به طوری که از آن به عنوان یک شاخص ارزیابی جهت فدراسیون ها و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها نام می برد.

    حتی زیاد کردن ۲۱ درصدی بودجه ورزش در سال ۹۶ هم چندان این وزیر را خوشحال نکرد و از آن به عنوان موجی جهت تبلیغات استفاده نکرد آیا که بارها تاکید کرد: ((نباید فقط به بودجه های دولتی وابسته باشیم و نیاز است که ساز و کارهای اقتصاد ورزش را در کشور فراهم کنیم تا این اقتصاد در کشور عزیزمان ایران از کوچک به بزرگ تبدیل و به رونق ورزشی تبدیل شود.))

    ستاد بازی های آسیایی و المپیک

    نکته مثبت دیگر در ترسیم یک ورزش آرمانی را می توان به توجه وزیر ورزش و جوانان جهت ارتقای شرایط کشور عزیزمان ایران به مدال آوری در بازی های المپیک مرتبط دانست.

    آنچه مسلم است ورزش کشور عزیزمان ایران در بازی های المپیک در ابعاد مدال آوری از توسعه پایداری برخوردار نبوده هست. فراز و فرودهای ورزش کشور عزیزمان ایران در ادوار متفاوت المپیک کاملا مشخص است.

    مدال طلای وزنه برداری که در المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی با هنرنمایی و بروز توانمندی محمد نصیری به ارمغان آمد تا ۲۰۰۰ سیدنی تکرار نشد یا حتی در کشتی آزاد از طلاهای آقا تختی و امامعلی حبیبی در ۱۹۵۶ ملبورن، طلای ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی عبدالله موحد تا طلای ۱۹۹۶آتلانتای رسول خادم و طلای دبیر در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و طلای یزدانی در ۲۰۱۶ ریو هیچ گاه ارتباط منطقی برقرار نبوده و سال های طولانی انتظار را شاهد بودیم.

    سلطانی فر در نشست هایی که داشته است با قاطعیت از ایجاد شرایطی صحبت به میان می آورد که جهت کاروان ورزشی کشور عزیزمان ایران رشته هایی نظیر تیراندازی هم به جرگه مدال آوران بپیوندند. او از دو ومیدانی انتظار مدال المپیکی دارد و…

    بیان این موارد قطعا می تواند موضع و انتظار او از فدراسیون ها باشد بنابراین می توان امیدوار بود که ساز و کار قانونی اش را تا آنجا که به وزارت مرتبط است ایجاد کند.

    مشکلی که در ادوار گذشته مورد نقد اهالی ورزش بود نبود فضای المپیکی قبل از این مناسبت بزرگ بود ولی اکنون در فاصله سه سال تا برگزاری المپیک ۲۰۲۰ وزیر ورزش و جوانان هر فدراسیون را به برخورداری از برنامه جهت حضور در المپیک رهنمون می کند.

    از همه مهم تر این که ستاد بازی های المپیک، پارالمپیک و بازی های آسیایی و پاراآسیایی فعالیت خود را در طی یکسال اخیر به صورت منظم با ریاست سلطانی فر شروع کرده هست، این مهم در کشور عزیزمان ایران بی سابقه بوده است که در فاصله سه سال تا المپیک فعالیت این ستاد عملیاتی شده است باشد.

    ورزش همگانی

    وزیر ورزش و جوانان یکی از دلایل توفیق نداشتن در رسیدن به توسعه پایدار در المپیک ها را نبود رشد متوازن بین ورزش همگانی و قهرمانی می داند.

    او تاکید دارد که توسعه ورزش همگانی به قهرمان پروری منجر می شود و برداشت هم این است که او به روند رشد حضور مردم در برنامه های ورزش همگانی رضایت نمی دهد و هم چنان به ترویج بیش تر ورزش در بدنه جامعه اعتقاد دارد. این مهم چه بسا روند استعداد پروری و نخبه پروری را نیز از حالت گلخانه ای به منطقی و علمی سوق دهد.

    اما جهت تحقق بسیاری از اهداف ورزشی، باید از ظرفیت تمام ایرانیان استفاده کرد.در این بین یکی از رویکردهای وزیر ورزش و جوانان توجه به مناطق کم تر توسعه یافته کشور است.

    مناطقی که از استعدادها پر و از کمبود امکانات زحمت می برند. جنبه عملیاتی این مهم را هم می توان در سفرهای استانی سلطانی فر یافت. سفرهایی که بارها به گفته خودش با رویکرد عدالت محوری همراه بوده است.

    سفرهای استانی

    تاکید وزیر ورزش و جوانان به رییسان فدراسیون ها مبنی بر سپردن میزبانی ها به استان هایی غیر از پایتخت کشور عزیزمان ایران با نشانه رونق ورزش در مناطق متفاوت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی اتفاق بسیار مهمی است که نشان از تمرکززدایی ورزشی دارد. سلطانی فر سفرهای استانی را با حل پرسشها پروژه های عمرانی و توسعه ورزش مناطق انجام می دهد آیا که در سفرهای استانی عنوان کرده است که اگر در بعضی رشته ها در به دست آوردن مدال در بازی های آسیایی و المپیک زحمت می بریم بیانگر بی توجهی به استعدادهای مناطق دورافتاده است.

    ادامه توجه او به ورزش در تمام نقاط کشور عزیزمان ایران قطعا در جهت ایجاد توسعه پایدار ورزشی اهمیت دارد.

    به هر حال این مواضع وزیر ورزش و جوانان را جهت دستیابی به ایرانی ورزشکار تر در قالب ایجاد زیرساخت های ورزشی همراه با ساختن فرهنگ و هم چنین دستیابی به افتخارات بیش تر و بهتر در میادین المپیکی، جهانی و آسیایی، امید بخش تلقی می کنیم.

    ورزش بانوان

    توجه به ورزش بانوان در دوره مدیریتی سلطانی فر نمود خاص ای داشته هست. برطرف موانع حضور بعضی تیم های ورزشی بانوان کشور عزیزمان ایران در میادین بین المللی نقطه امید بخش به استفاده از توانمندی بانوان و احترام به مطالبه به حق آن ها و تحقق رویکرد عدالت محوری است.

    حضور خانواده ها در سالن های ورزشی نیز با رویکرد تازه موجب نشاط بیش تری در بین خانواده های ورزش دوست شده است است که مصداق عینی آن را می توان حضور خانواده ها در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی عنوان کنیم.

    در این بین توانمندی مدیریتی بانوان هم بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است تا هوای تازه تر در ورزش بانوان جو عمومی را جهت موفقیت های بیش تر امیدوار نگاه دارد.

    واژه های کلیدی: ایران | المپیک | اقتصاد | المپیک | ایرانی | جوانان | اقتصادی | ایرانیان | پارالمپیک | رونق اقتصادی | مسعود سلطانی فر

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار