بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی «ماهیگیریِ سیاسی» پایداری ها از دعوای احمدی نژاد و لاریجانی

    اين روزها اعضاي جبهه پايداري در سكوت به سر مي برند. نه حرفي براي گفتن دارند و نه انگيزه‌اي براي ابراز انتقاداتشان. راز اين سكوت را در مسير شكل‌گيري و استراتژي ا

    «ماهیگیریِ سیاسی» پایداری ها از دعوای احمدی نژاد و لاریجانی

    «ماهیگیریِ سیاسی» پایداری ها از دعوای احمدی نژاد و لاریجانی

    عبارات مهم : انتخابات

    سکوت سهمگین جبهه پایداری /کوچ موقتی شاگردان آیت الله مصباح به پستوی سیاست /«ماهیگیریِ سیاسی» پایداری ها از دعوای احمدی نژاد و لاریجانی

    اين روزها اعضاي جبهه پايداري در سكوت به سر مي برند. نه حرفي براي گفتن دارند و نه انگيزه اي براي ابراز انتقاداتشان. راز اين سكوت را در مسير شكل گيري و استراتژي اين تشكل از ابتداي تشكيل تا امروز بايد جستجو كرد

    زمستان سال ۹۰ بخش مهمي از هواداران محمود احمدي نژاد ساز جدايي زدند. نطفه هاي جبهه پايداري زماني بسته شد كه كشور به انتخابات مجلس نهم نزديك مي شد. پايداري هاي در عمل با اصولگرايان دچار چالش اساسي بر سر ليست بستن شدند و اعلام جدايي كردند ولی در مقام تئوري خودشان را برابر «جريان اصلاح طلب» (فتنه)، «ساكتين فتنه» و «جريان انحرافي» (مشايي) تعريف كرده بودند.

    «ماهیگیریِ سیاسی» پایداری ها از دعوای احمدی نژاد و لاریجانی

    حالا مدت هاست كه از آنها هيچ کنش سياسي ديده نمي شود. حتي پرسروصداترين آنها نيز در سكوتي عميق فرو رفته اند . چه برسد به كساني همچون صادق محصولي كه عموما تلاش مي كرد چندان در ظاهر ديده نشود. راز اين سكوت را در ناكامي هايشان بايد جستجو كرد.

    جبهه پايداري در همان جريان مجلس نهم در موقعیتی که قرار گرفته بود موفق عمل كرد. آنها توانستند شكافي در اصولگرايي شكل دهند و حتي كار را تا آنجا پيش ببرند كه به تعبير آيت الله يزدي مدیر شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بی سابقه بود، این تشکل با سابقه را تا مرز تجزیه شدن پیش برد.

    اين روزها اعضاي جبهه پايداري در سكوت به سر مي برند. نه حرفي براي گفتن دارند و نه انگيزه‌اي براي ابراز انتقاداتشان. راز اين سكوت را در مسير شكل‌گيري و استراتژي ا

    پايداري ها در جريان انتخابات سال ۹۴ نتوانستند هيچ موفقيتي كسب كنند و تنها حركت سياسي آنها در انتخابات سال ۹۶ اين بود كه كانديداي مورد علاقه ارزش (آقاي رئيسي) را به جريان اصولگرايي كه زير چتر جمنا جمع شده است بودند، تحميل كنند.

    حتي در همان مقطع هم صداي چنداني از پايداري ها شنيده نشد. حالا اين سئوال مطرح است: آیا كساني مانند روح الله حسينيان، آيت الله مصباح، حجت السلام آقا تهراني، و ديگر اعضاي پايداري در سكوت سهمگين فرو رفته اند؟

    احمدي نژاد و پايداري

    «ماهیگیریِ سیاسی» پایداری ها از دعوای احمدی نژاد و لاریجانی

    اين درست است كه جبهه پايداري در آخرهای دولت احمدي نژاد تلاش كرد تا عليه جريان موسوم به انحرافي بايستد. ولی در مجموع همچنان به استراتژي «احمدي نژاد بي مشايي» اعتقاد دارند و آن را مدلي مطلوب مي پندارند. مطلوب ترين شيوه براي آنها اين است كه بار ديگر احمدي نژاد را در اختيار داشته باشند. احمدي نژادي كه بقايي و مشايي در كنارش نباشند و به جاي آنها كساني مانند غلامحسين الهام، باقري لنكراني، صادق محصولي و فتاح در كنار او فعاليت كنند.

    اما با وجود همه مخالفت هايي ابتدايي، پايداري به وسیله چند رابط با تيم احمدي نژاد ارتباطش را حفظ كرده هست. رابط هاي اصلي در دو طرف حضور دارند. غلامحسين الهام در كنار احمدي نژاد است و صادق محصولي كه نقش اسپانسر مالي جبهه پايداري را برعهده دارد در طرف ديگر قرار دارد. اين رابط ها اجازه نمي دهند همچنان ارتباط ميان كسي كه درسال ۸۴ «معجزه هزاره سوم» مي خواندند با جبهه پايداري به پايان برسد.

    اين روزها اعضاي جبهه پايداري در سكوت به سر مي برند. نه حرفي براي گفتن دارند و نه انگيزه‌اي براي ابراز انتقاداتشان. راز اين سكوت را در مسير شكل‌گيري و استراتژي ا

    صرفنظر از اين دو فرد اعضاي جبهه يكتا كه بريده هاي تيم احمدي نژاد هستند هم نقش رابط ميان دو تيم را ايفا مي كنند و در وقت ضرورت مي توانند پيوند را ايجاد كنند ولی تاكنون وقت آن را نيافتند. سمپاتي آنها به جبهه پايداري و حضورشان در دولت احمدي نژاد نشان از پيوند هاي عميق ميان اين دو جريان داشت كه البته حالا ميانشان شكر آب هست.

    پايداري ها و لاريجاني

    روي ديگر مخالفت پايداري ها از همان ابتدا با اصولگرايان بود. همچنان كه مخالفتشان با آيت الله مهدوي كني اظهرمن الشمس هست. ولی آنها از روشي استفاده كردند كه احمدي نژاد استفاده كرده بود. احمدي نژاد كل سيستم نظام را در هاشمي رفسنجاني خلاصه كرد و به بهانه مخالفت با هاشمي با كل سيستم به مخالفت برخواست. پايداري نيز همه اصوگرايي را در لاريجاني خلاصه كردند و همه گناه ها را به گردن او انداختند. در تيم احمدي نژاد دشمن فرضي هاشمي بود كه بايد به مواضعش به طور همه جانبه حمله كرد و در تيم پايداري لاريجاني.

    «ماهیگیریِ سیاسی» پایداری ها از دعوای احمدی نژاد و لاریجانی

    سكوت پايداري ها

    اين روزها پايداري چي ها ساكتند. حتي در مخالفت با دولت نيز صدايي از آنها شنيده نميشود. آيت الله مصباح كه در دور اول رياست جمهوري احمدي نژاد در مورد همه پرسشها اظهارنظر مي كرد، اين روزها هرازگاهي حرفي مي زند و انتقادي مي كنند.

    آخرين واكنش او به اعلام برائت از احمدي نژاد بر مي گردد. حجت الاسلام آقاتهراني به عنوان دبيركل اين تشكل آخرين بار دو هفته بعد از انتخابات رياست جمهوري بود كه به عنوان سكولار كردن جامعه پرداخته بود.

    خود جبهه پايداري نيز مهمترینبيانيه اش را بعد از انتخابات داد و اعلام كرد مطالبات ملت را دنبال مي كنند. و اخيرا تنها در بيانيه اي سقوط داعش را تبريك گفته بود. از روح الله حسينيان خبري نيست و به بهانه بيماري قلبي ديگر حضور در جامعه و سياست ندارد. رسايي و كوچك زاده بعد از خروج از مجلس ديگر ديده نمي شوند.

    علت اينكه آنها ديگر در عرصه سياست حرفي براي گفتن ندارند آنها ديگر نمي توانند به سه هدفي كه تعريف كرده بودند حمله كنند.

    آنها نه مي توانند به احمدي نژاد و جريان انحرافي حمله كنند و نه به اصلاح طلبان و لاريجاني. انتقادشان به اصلاح طلبان جاي خودش را به دولت داد و نتيجه انتخابات هاي اخير به آنها اثبات كرد كه در اين امر ناكام بودند. در انتقاد كردن به احمدي نژاد سكوت مي كنند آیا كه در دعواي ميان لاريجاني و احمدي نژاد همچنان دل در گرو احمدي نژاد دارند. ترجيحشان اين است كه در دعواي ميان لاريجاني و احمدي نژاد هر دو طرف تضعيف شوند تا وقت براي حضور دوباره ارزش فراهم تر شود.

    كلام آخر اينكه: پايداري ها در شرايط فعلي نه مي توانند به اندازه احمدي نژاد به لاريجاني انتقاد كنند و نه ميلي به انتقاد از اصلاح طلبان و دولت دارند. براي همين سكوتشان نه از سر رضايت بلكه از سرناچاري و به اميد روزهاي آينده انجام مي شود.

    اخبار سیاسی – نامه نیوز / داود حشمتی

    واژه های کلیدی: انتخابات | اصلاح طلب | اصلاح طلبان | انتخابات مجلس | انتخابات سال ۹۶ | اخبار سیاسی و اجتماعی

    دانلود

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار