بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری ماجرای از بین بردن «شمسی» و بازگشت «قیمت»

    حذف آیتم های نمایشی برنامه «دورهمی»، با ابهامات زیادی رو به رو بود. به نظر می رسد مهران مدیری در روزهای نهایی برنامه اش، قید این بخش را زده هست. با این حال به گ

    ماجرای از بین بردن «شمسی» و بازگشت «قیمت»

    ماجرای از بین بردن «شمسی» و بازگشت «قیمت»

    عبارات مهم : مهمان

    حذف آیتم های نمایشی برنامه «دورهمی»، با ابهامات زیادی رو به رو بود. به نظر می رسد مهران مدیری در روزهای نهایی برنامه اش، قید این بخش را زده هست. با این حال به گفته عوامل، پخش آیتم ها فقط با یک بازیگر ادامه دارد.

    به گزارش روزنامه هفت صبح، از بین بردن آیتم های نمایشی برنامه «دورهمی»، با ابهامات زیادی رو به رو بود. به نظر می رسد مهران مدیری در روزهای نهایی برنامه اش، قید این بخش را زده هست. با این حال به گفته عوامل، پخش آیتم ها فقط با یک بازیگر ادامه دارد.

    ماجرای از بین بردن «شمسی» و بازگشت «قیمت»

    برنامه دورهمی

    ماجرا چه بود؟
    حذف آیتم نمایشی از برنامه «دورهمی» با تصویر العمل هایی مختلفی رو به رو شد. از قسمت بیستم برنامه یا به عبارتی از دو هفته پیش، آیتم های نمایشی به طور کامل از برنامه از بین بردن شد و دیگر هیچ خبری از سروش جمشیدی و سحر ولدبیگی نبود. مهران مدیری تلاش می کرد با دعوت از یک خواننده یا مهمان دوم، تا حدی جای این آیتم را پر کند یا این که حجم پلاتوهایش را اوج ببرد. همان دو هفته پیش مخاطبان در صفحه دورهمی علت را جویا شدند ولی پاسخی جهت این پرسش وجود نداشت.

    از طرف دیگر هیچ کس فکرش را نمی کرد از بین بردن این آیتم ها دائمی باشد و غیبت این کاراکترها زیاد از دو هفته طول بکشد. سروش جمشیدی در صفحه اینستاگرامش مدام ویدئوهایی از دورهمی منتشر می کرد ولی توضیحی راجع به غیبتش نمی داد. عوامل برنامه کماکان به سکوتشان ادامه می دادند و به نظر می رسید، به طور کامل تصمیم به از بین بردن این آیتم گرفته اند. این ماجرا باعث شد بسیاری از مخاطبان درخواست کنند تا علت را جویا شویم و ما هم همین کار را کردیم.

    علت از بین بردن آیتم نمایشی؟
    تنها فردی که می توانست عالی ترین و کامل ترین پاسخ را به این ماجرا داشته باشد، خود سروش جمشیدی بود. با او تماس گرفتیم و این طور پاسخ داد: «متاسفانه به دلایلی فعلا مصاحبه نمی کنم. امیدوارم در وقت دیگری صحبت کنیم.» به نظر می رسید حتما اتفاقی در جریان و علت سکوت عوامل برنامه هم به همان اتفاق بر می گردد. تنها جوابی که بعد از تماس های متفاوت گرفتیم، این بود:

    «اصلا آیتم نمایشی از بین بردن نشده. فقط یک مدت کوتاه بدون آیتم نمایشی برنامه را ضبط کردیم. علت هم این بود که سروش جمشیدی، بازیگر نقش قیمت، جهت اجرای تئاتر «بی بی و سرباز دل» به کارگردانی رضا حداد، به اروپا سفر کرده بود و امکان دسترسی به او وجود نداشت. از آنجاییکه او بازیگر مهم آیتم هاست، هنگامی که کشور عزیزمان ایران نبود نمی توانستیم آیتم نمایشی ضبط کنیم. حالا هم که او برگشته، از این هفته مجددا ضبط آیتم های نمایشی را شروع کردهایم.» با این اوصاف به احتمال زیاد از هفته آینده یعنی از ابتدای اسفند، مجددا برنامه با آیتم نمایشی همراه می شود و به ساختار و شکل و شمایل قبل بر می گردد.

    حذف شمسی از دورهمی
    از چند روز گذشته اعلام شده است که سحر ولدبیگی از جمع بازیگران آیتم نمایشی دورهمی بیرون رفته و از این به بعد، این آیتم ها فقط یک بازیگر خواهد داشت. درواقع از این به بعد نویسنده های برنامه فقط جهت قیمت متن می نویسند و سروش جمشیدی یک تنه آیتم های نمایشی را پیش می برد. ولی ماجرا چیست؟ آن طور که اعلام کرده اند، قرارداد سحر ولدبیگی تمام شده است و به همین علت هم از جمع بازیگران کناره گرفته است.

    اگر این خبر صحت داشته باشد و واقعا ولدبیگی به علت تمام شدن قراردادش با دورهمی خداحافظی کرده باشد، به نظر می رسد حضور این بازیگر از ابتدا هم در برنامه به صورت مشروط بوده هست. ولدبیگی از همان ابتدای ورود، شخصیت تثبیت شده است ای نداشت. ابتدا به عنوان دختر سرایدار با گریمی کاملا متفاوت روی صحنه آمد و چند وقت بعد ناگهان عوض کردن شکل داد و با صورت و لحن جدیدی به میدان آمد. حضور او چندان با استقبال رو به رو نشد و به نظر می رسد به همین علت هم از کار کنار گذاشته شده است است.

    تکراری شدن آیتم های نمایشی
    در فصل دوم دورهمی، حضور سروش جمشیدی به عنوان بازیگر تازه بسیار مورد توجه قرار گرفت. او با لباس های کثیف، کج راه رفتن و لحنی که جهت صحبت کردن گزینش کرده بود، توانست خیلی سریع به ستاره آیتم های نمایشی تبدیل شود و کم کم سایر بازیگران را از چشم بیندازد. قیمت خیلی راحت و خودمانی با مهران مدیری شوخی می کرد، با او کل می انداخت و به طول کلی با تک تک جمله هایش از مردم خنده می گرفت.

    اهمیت این بازیگر در نزد مردم و خود عوامل به اندازه ای بود که در فصل سوم، فقط از قیمت دعوت به همکاری شد و سحر ولدبیگی صرفا به عنوان همراه کنار او قرار گرفت. جذابیت قیمت ادامه پیدا کرد ولی از آنجایی که خودش به تنهایی گرداننده تمام اتفاق ها بود، یک جورهایی به تکرار افتاد. درست است که کماکان این کاراکتر جذابیت های خاص خودش را دارد ولی در همین دو هفته و با از بین بردن آیتم های نمایشی همه متوجه شدند که دورهمی زیاد هم به حضور این کاراکتر وابسته نیست و همچنان مدیری حرف اول را می زند.

    حذف آیتم های نمایشی برنامه «دورهمی»، با ابهامات زیادی رو به رو بود. به نظر می رسد مهران مدیری در روزهای نهایی برنامه اش، قید این بخش را زده هست. با این حال به گ

    اهمیت نمایش در دورهمی
    به طور کلی اگر مجموعه دورهمی را از ابتدا تا الان مرور کنیم، آیتم های نمایشی آن طور که باید بخش های موثری در پیشبرد برنامه نبوده اند. در فصل اول، بخش نمایشی با حضور سیامک انصاری، شقایق دهقان، امیرمهدی ژوله، الیکا عبدالرزاقی و محمد نادری، آیتم های جذابی نبودند و همان ابتدا با انتقادهای زیادی رو به رو شدند. عوض کردن و تحول بازیگران و اضافه شدن بازیگران جدید، گرچه اوضاع را تا حدی عوض کردن داد ولی باز هم نتوانست مخاطبان را مجاب کند تا بین پلاتوگویی مدیری و تماشای آنها انگشت اشاره ارزش را از روی مدیری بردارند.

    شاید بشود گفت تازه با ورود سروش جمشیدی، اوضاع آیتم ها عوض کردن کرد و تا حدی جالب به نظر رسید. با این حال کماکان این پرسش وجود داشت که واقعا علت حضور این آیتم ها در برنامه چیست؟ مخاطبان به خاطر خود مدیری و مصاحبه هایش دورهمی تماشا می کنند و طبیعتا دنبال تماشای آیتم نمایشی نیستند. بخش مهمی از جذابیت آیتم های قیمت هم به این علت بود که با مدیری تعامل می کرد و این تعامل جهت مردم خوشایند بود.

    روزهای نهایی دورهمی
    دورهمی در روزهای نهایی واقع شده است است و به گفته خود مدیری، تا عید زیاد طول نمی کشد. برنامه در مدت همین دو سال توانست خودش را به مخاطبان نشان دهد و اثر خودش را بگذارد. بنابراین در این مدت باقی مانده، چندان فرقی هم نمی کند که بخش نمایشی وجود داشته باشد یا به طور کلی از بین بردن شود. فرقی نمی کند تعداد مهمان ها کم و زیاد شود پلاتوگویی های مدیری زیاد کردن پیداکند. طبیعی است که دیگر عوامل به دنبال انرژی گذاشت مضاعف جهت بخش نمایشی نباشند.

    برای همین هم است که بودن و نبودن قیمت و شمسی یا بازیگران دیگر، چندان در اولویت آنها نیست. مدیری همین که بتواند در همین چند برنامه آخر، دست روی مهمان های جالب بگذارد و برنامه را با خاطره خوبی تمام کند، برایش کافی هست. گرچه به گفته خودش مهمان ها دیگر تمام شده است اند و در همین چند قسمت هم شاهد حضور مهمان های درجه یکی نبوده ایم. به هر حال مردم آنقدر که به دنبال پلاتوهای جالب و گفت و گوهای متفاوت هستند از ابتدا هم به فکر جذابیت بخش های نمایشی نبوده اند.

    واژه های کلیدی: مهمان | بازیگر | برنامه | بازیگران | سحر ولدبیگی | سروش جمشیدی | مهران مدیری | برنامه دورهمی

    ماجرای از بین بردن «شمسی» و بازگشت «قیمت»

    ماجرای از بین بردن «شمسی» و بازگشت «قیمت»

    دانلود

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار