بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی مجلس و دولت باید راجع به پرداخت یارانه به تفاهم برسند/ برخی کالاهای وارداتی بنجل است ، لاریجانی

    رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات بعضی از کالاهای بنجل، علیرغم نمونه باکیفیت‌تر تولید داخل، گفت: راجع به عنوان یارانه‌های نقدی اختلاف نظر بین دولت و مج

    مجلس و دولت باید راجع به پرداخت یارانه به تفاهم برسند/ برخی کالاهای وارداتی بنجل است ، لاریجانی

    لاریجانی: مجلس و دولت باید راجع به پرداخت یارانه به تفاهم برسند/برخی کالاهای وارداتی بنجل است

    عبارات مهم : یارانه

    رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات بعضی از کالاهای بنجل، علیرغم نمونه باکیفیت تر تولید داخل، گفت: راجع به عنوان یارانه های نقدی اختلاف نظر بین دولت و مجلس وجود دارد که باید در این باره به تفاهم رسید.

    به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در آخر جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس به بیان توضیحاتی راجع به مصوبات مجلس در لایحه بودجه ۹۷ و لزوم اصلاحاتی در بودجه جهت برداشتن گام های اساسی جهت حل پرسشها کشور پرداخت.

    رییس مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از نمایندگان جهت بررسی بودجه تا این لحظه، گفت: این کار خسته کننده ای است که دقت نظرهای حقوقی و توجه به مصالح کشور را نیازمند است که تاکنون یعنی بررسی نیمه بخش درآمدی کارهای خوبی و تصمیمات مناسبی گرفته شده است است.

    مجلس و دولت باید راجع به پرداخت یارانه به تفاهم برسند/ برخی کالاهای وارداتی بنجل است ، لاریجانی

    وی با اشاره به مصوبه مجلس راجع به اعتبارات راه آهن، گفت: مجلس گام مهمی برداشت و اجازه تخصیص داده شده است حدود هفت میلیارد تومان فاینانس را به راه آهن داد که ۱۵ درصدش نیز بعد از طی مراحلی از صندوق گرفته می شود. این مصوبه گشایش بزرگی جهت حمل و نقل ریلی ایجاد می کند. دیگر از این به بعد دولت و همتش می ماند که ان شاءالله بخش های متفاوت کشور در سال آینده نمودی داشته باشند تا یکی از پرسشها کشور حل شود.

    لاریجانی با اشاره به مصوبه دیگر مجلس جهت پرداخت بدهی های اشخاص حقیقی و حقوقی به بانک ها، گفت: در این باره مجلس ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را تخصیص داده شده است داد چون بهم گرفتگی در بخش هایی در اقتصاد کشور به وجود آمده بود که نتیجه آن تبدیل شدن بدهی دولت به بانک مرکزی شده است بود. قطعا با این مصوبه بانک ها راحت تر می کنند کار کنند یا بخش هایی که بدهکار و یا طلبکار بودند راهی جهت حل پرسشها پیدا می کنند.

    رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات بعضی از کالاهای بنجل، علیرغم نمونه باکیفیت‌تر تولید داخل، گفت: راجع به عنوان یارانه‌های نقدی اختلاف نظر بین دولت و مج

    رییس قوه مقننه این مصوبه را کار بسیار بزرگی جهت روان سازی و تخصیص داده شده است راحت تر وام ها از طریق بانک ها به بخش های تولیدی و برطرف شدن پرسشها دانست و گفت: کار مهم دیگر در مجلس در عنوان اوراق بود.

    وی توضیح داد: کمیسیون تلفیق سقف انتشار اوراق را پایین آورد و بندی را به تصویب رساند که به موجب آن نباید انتشار اوراق از سقف برنامه تجاوز کند. این هم کار مهمی جهت انتشار اوراق در کشور است.

    لاریجانی به عنوان صندوق های بازنشستگی اشاره و اظهار کرد: اکثر صندوق های بازنشستگی دچار مشکلند. بنا بود کاری شود تا صندوق های بازنشستگی سر پا شده است و پرسشها آنها حل شود. بر این اساس کمیسیون تلفیق و مجلس تصمیم گرفت که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان را جهت شرکت تامین اجتماعی و سایر صندوق ها تخصیص داده شده است دهد تا آنها وضع سامان یافته ای پیدا کنند.

    مجلس و دولت باید راجع به پرداخت یارانه به تفاهم برسند/ برخی کالاهای وارداتی بنجل است ، لاریجانی

    وی تاکید کرد که این گام اولیه و مهمی بود. ان شاءالله با تلاش و کمک دولت شاهد اصلاح اوضاع صندوق ها و در نهایت سرپا شدن این صندوق ها خواهیم شد تا باری که بر روی دوش بودجه کشور افتاده، برداشته شود.

    رییس مجلس شورای اسلامی راجع به اوضاع بازنشستگان نیز گفت: دولت جهت ترمیم حقوق بازنشستگان رقمی را تعیین کرده بود که کمیسیون تلفیق این رقم را اضافه کرد. هنوز نیز جا دارد که در ادامه کمیسیون تلفیق به این بخش توجه بیشتری کند و در بررسی های مجدد زیاد اوضاع بازنشستگان را مورد توجه قرار دهد.

    رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات بعضی از کالاهای بنجل، علیرغم نمونه باکیفیت‌تر تولید داخل، گفت: راجع به عنوان یارانه‌های نقدی اختلاف نظر بین دولت و مج

    لاریجانی در ادامه با طرح این پرسش که آیا با این اصلاحات در بودجه پرسشها کشور حل می شود؟ گفت: ما در بقیه اموری که قرار است تصمیم گیری کنیم می خواهیم یکسری کارهای روتین را انجام دهیم که از جمله آن تخصیص داده شده است ۱۴.۵ درصد درآمدهای شرکت نفت، سه درصد مناطق نفتی، دو درصد جهت مناطق کمتر توسعه یافته و محروم هست. اینها یکسری موارد متعارفی است که نمی تواند به این پرسش پاسخ دهد که ما توانسته ایم در آخر این بودجه به چالش های اساسی کشور توجه کنیم.

    وی توضیح داد: در حال حاضر بااهمیت ترین مسئله کشور عیال وار بودن دولت است یعنی بخش های اجرایی کشور آنقدر فربه شدند که دیگر پولی جهت کارهای عمرانی باقی نمی ماند. ما در این باره در قانون برنامه مصوب کردیم که باید بخش اجرایی کشور ظرف پنج سال کوچک شود و در انتهای سال دوم اجرای برنامه این بخش پنج درصد کوچک گردد. کمیسیون تلفیق بعد از توصیه ما تنها یک بند را به بودجه اضافه کرد مبنی بر اینکه باید برنامه توسعه اجرایی شود ولی پرسش این است که قرار است چطور این اتفاق بیفتد.

    مجلس و دولت باید راجع به پرداخت یارانه به تفاهم برسند/ برخی کالاهای وارداتی بنجل است ، لاریجانی

    لاریجانی توضیح داد: در این باره مشابهاتی در دنیا وجود دارد که ما اصلا به آن ورود نکردیم. کوچک شدن دولت جزء سیاست های کلی است که ۱۰ سال از ابلاغ آن هم می گذرد ولی شاهد کوچک و چابک شدن دولت تاکنون نبوده ایم. باید جهت این عنوان نیز تدبیری صورت گیرد نه اینکه از ما بخواهند که استخدام هایی صورت گیرد که نتیجه آن عیال وارتر شدن دولت خواهد بود. مورد نیاز است در این باره کمیسیون تلفیقی در نشستی با دولت جهت رسیدن به این مهم تصمیم گیری کند.

    وی به کارها لهستان در این باره اشاره و اظهار کرد: چند سال پیش در لهستان فرمولی جهت ۱.۵ میلیون نفر از بخش دیوانی خود درست کرد مبنی بر اینکه جهت افراد مازاد حداقل حقوق و تسهیلاتی داده شود تا آنها کارآفرینی کنند. آنها جهت کوچک شدن دولت ارزش فکر کردند و مسئله را حل کردند. اعتقاد دارم کمیسیون تلفیق و دولت باید در این باره به جمع بندی رسیده تا دورنمایی جهت آینده کشور داشته باشیم.

    رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به معضل آلودگی هوا گفت: همه مدارس با آلودگی هوا و بارش برف تعطیل می شود. پرسش این است که چه دورنمایی جهت برطرف مسئله آلودگی هوا وجود دارد؟ فکر می کنم تصویری که در تبصره ۱۸ در لایحه بودجه وجود دارد مشکلی را حل نخواهد کرد.

    وی افزود: در تبصره ۱۸ مواردی همچون گازسوز کردن تاکسی ها و برقی کردن موتورسیکلت ها آمده است آن هم در شرایطی که در پایتخت کشور عزیزمان ایران فقط ۲.۵ میلیون موتورسیکلت وجود دارد که هر کدام از آنها بین چهار تا شش برابر ماشین آلودگی هوا ایجاد می کنند. بعد اگر می خواهید این مسئله را حل کنید باید مشخصا بگویید که چه کار کنیم تا مردم موتورسیکلت برقی خریداری کنند یا حتی کارخانه تولید آن در کشور وارد شود چون هنگامی که قیمت تمام شده است موتورسیکلت برقی هفت میلیون تومان است طبیعتا دیگر کسی موتور سیکلتش را عوض کردن نمی دهد و کارخانه ای نیز در داخل کشور آن را تولید نمی کند لذا باید تمهیداتی اندیشیده شده است و مشوق هایی را در نظر گیریم تا این مسئله حل شود.

    لاریجانی افزود: اگر نتوانیم موتورسیکلت ها را برقی کرده و یا مسئله ماشین های فرسوده را حل کنیم طبیعتا آلودگی هوا ادامه پیدا می کند. در همین باره شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران می گوید که ۲۵۰۰ واگن کم دارد که شهرهای بزرگ نیز موارد این چنینی را مطرح می کنند. در این باره باید جلساتی را برگزار کنیم تا مشخص شود چه کمکی به عنوان مجلس می توانیم به آنها داشته باشیم که مسئله آلودگی هوا برطرف شود.

    رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص داده شده است ۱۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه جهت حل مسئله ریزگردها در جنوب کشور، گفت: امیدواریم با این بودجه مسئله ریزگردها در جنوب حل شود ولی وظیفه بقیه موارد مشخص نیست چون دورنمایی در بودجه دیده نمی شود که حلال پرسشها باشد. تاکید ما بر این است که باید بودجه به گونه ای باشد که طبق برنامه روندی را در پیش بگیرد که نتیجه آن کم کردن آلودگی هوا باشد.

    لاریجانی به مسئله پسماندها اشاره و خاطرنشان کرد: تقریبا مسئله ما در تمامی شهرها پسماندها هست. پسماند چیز بی قیمتی نیست به آن طلای کثیف می گویند چون دارای ارزش است ولی جهت ما بخصوص در شهرهای جنوبی و شمالی کشور زحمت شده است است و مصیبتی را جهت مردم ایجاد کرده است.

    به گفته وی، باید به فرمولی رسید تا بر اساس آن میزان تخصیص داده شده است تسهیلات و امکانات در سال آینده مشخص شود تا به عنوان نمونه ۳۰ درصد مسئله پسماندها تا سال آینده حل شود آن هم در شرایطی که در دنیا پسماندها خریداری می شود.

    رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عنوان اشتغال و تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۹۷، گفت: تمام وزن کار ما در تبصره ۱۸ هست. من نمی دانم مردها به تبصره ۱۸ وقوف دارند یا خیر، آیا واقعا قرار است از خروجی تبصره ۱۸ یک میلیون شغل ایجاد شود؟ بنابراین باید ابتدا تبصره ۱۸ را فهمید و هم منابع را تامین کرد که چطور دولت می خواهد این کار را انجام دهد چون بخشی از منابع قید شده است دارای اشکال سیاست های کلی است که باید برطرف شود که خود نشان دهنده مشکلی بزرگ است.

    وی با اشاره به عنوان فضای مجازی، اظهار کرد: اینترنت یکی از چالش هایی است که ما در ابتدای سال راجع به آن بحث کردیم و دولت نیز آن را به عنوان ابرچالش مطرح کرد. اینترنت در حال ایجاد تحول در زندگی فردی و اجتماعی ما هست. باید بپرسیم که شما چه امکانی از مجلس جهت عوض کردن شرایط می خواهید. باید در این باره به بخش زیادی از افراد صاحب نظر داخلی جهت فعال شدن و کار کردن مجال دهیم، معلوم نیست که اختیاراتی که از مجلس راجع به اینترنت در سال آینده می خواهند، چیست.

    لاریجانی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از پرسشها کشور را صادرات محور شدن دانست و توضیح داد: ما به کشوری صادرات محور تبدیل شدیم به طوری که در مناطق آزاد نیز مرتبا اجناس وارداتی به کشور می آید. طبق آخرین گزارشات رسیده به بنده فاصله عجیبی بین واردات از مناطق آزاد و صادرات وجود دارد. قطعا تا زمانی که صادرات کشور راه نیفتاده مسئله کشور حل نمی شود. پرسش این است که در قانون بودجه چه مواردی جهت مشوق های صادراتی در نظر گرفته شده است است؟ تنها مبلغ اندکی دیده شده است است که این مبلغ اندک نیز به محض اینکه دولت با مسئله مواجه شود از آن جهت پرداخت یارانه استفاده می کند و طبیعتا این باعث کم شدن همین میزان بودجه نیز می شود. حال اینکه باید مشوق های صادراتی دائمی باشد تا صادرکننده انگیزه جهت کار کردن داشته باشد.

    وی به عنوان واردات در کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بعضی از محصولاتی که در داخل کشورمان تولید می شود دارای استاندارد، کیفیت و به اندازه کافی هم است ولی شاهد واردات جنس های مشابه و بنجل تر هستیم. باید تصمیم گیری به گونه ای در کمیسیون تلفیق باشد تا این مسئله را حل کنیم. این همه عروسک و جنس های دیگر که به کشور وارد می شود تنها نتیجه آن از بین رفتن بازار داخلی کشورمان می شود. خیلی از جنس های تولیدی در کشورمان خوب و استاندارد است.

    رییس مجلس شورای اسلامی به عنوان یارانه ها اشاره و تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه ۲۳ هزار میلیارد تومان را جهت پرداخت یارانه نقدی به مردم تعیین کرد، بدهید معنا که ۴۰ درصد افراد یارانه بگیر از بین بردن می شوند. ما پرسیدیم که تئوری دولت جهت این کار چیست، پاسخ آقای نوبخت این بود که مجلس در این باره تصمیم گیری کند. کمیسیون تلفیق این رقم را به ۳۰ هزار میلیارد تومان زیاد کردن داد با این توضیح که یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، حاشیه نشین ها و روستاییان نباید قطع شود.

    وی ادامه داد: ما پرسیدیم که چطور قرار است این افراد شناسایی شوند که دولت در جای دیگری گفت که بنا ندارد دست در جیب مردم کند و به حساب آنها سرکشی کند؛ البته این نوع گفته دولت هم خوب نبود چون ما هنوز تصمیم گیری نکردیم ولی در نهایت این نشان می دهد که اختلاف نظری در این باره بین دولت و مجلس وجود دارد که باید حل شده است و به تفاهم برسیم. یارانه چیزی نیست که بتوان آن را با اختلاف نظر حل کرد، این خود نشان می دهد که وظیفه یارانه نیز به خوبی روشن نشده است.

    لاریجانی راجع به بحران آب گفت: مشکلاتی در حوزه آبخیزداری، آبیاری تحت فشار و آبرسانی به روستاها و مواردی از این دست وجود دارد که باید این پرسشها نیز برطرف شود. بدانید که اگر نتوانیم تصمیم درستی در این مقطع بگیریم این پرسشها جهت یک سال آینده باقی خواهد ماند بعد باید از وقت استفاده کنیم؛ حتی شاید مجبو شویم که جلسه غیررسمی را با حضور مسئولان مربوطه برگزار کرده تا بدانیم که قرار است به عنوان نمونه بحران آب چطور حل شود. باید این طور نتیجه گیری صورت گیرد که به عنوان نمونه ۱۰ درصد از بحران آب در سال آینده با تصمیماتی برطرف خواهد شد.

    وی راجع به عنوان قاچاق نیز اظهار کرد: قاچاق یکی از پرسشها عمده کشور هست. پرسش این است که بر اساس آمار داده شده است چطور قرار است سال آینده جلوی قاچاق ۱۲ میلیارد دلاری گرفته شود به عنوان نمونه ما باید با تصمیمات مان به اینجا برسیم که به عنوان نمونه در سال آینده چهار میلیارد دلار از میزان قاچاق کم می شود، اینها کارهایی است که نیاز به بحث و نشست هایی دارد.

    رییس مجلس شورای اسلامی راجع به بودجه شرکت های دولتی، اظهار کرد: کمیسیون تلفیق باید گزارشی از شرکت های بزرگ دولتی راجع به درآمدها و هزینه هایشان داشته باشد تا ما بر اساس آن بودجه ارزش را تصویب کنیم نه اینکه آخر بررسی بودجه فقط بگوییم که تبصره ها، ردیف ها و جداول نیز به تصویب می رسد.

    لاریجانی اضافه کرد: به نظرم اگر مورد نیاز بود باید جلسات غیررسمی گذاشته شود تا در این باره به تصمیمات درستی برسیم. آقای نوبخت نیز نوشته ای به من داده مبنی بر اینکه دولت آمادگی کامل دارد تا با کمک مجلس و دولت این پرسشها حل شود.

    وی افزود: ما طبق آیین نامه در مورد هر بند مجازیم که نظرات مخالف و موافق را هر کدام به میزان پنج دقیقه گوش دهیم. اگر مورد نیاز است جلسه غیررسمی می گذاریم تا در وقت بیشتری حرف ها را شنیده و به راهکار درستی برسیم.

    رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید بدانیم که بعد از بررسی بودجه حداقل در مورد پنج چالش مهم تصمیم گیری اساسی کردیم که حداقل ۲۰ درصد آن پرسشها تا سال آینده حل شود. این عنوان منوط به دادن فرصتی به کمیسیون تلفیق است به همین علت جلسه بعدی مجلس را ساعت ۱۴ دوشنبه ۲۳ بهمن می گذاریم. این جلسه تا ساعت ۱۸ ادامه پیدا خواهد کرد و بعد از جلسات ادامه پیدا خواهد کرد.

    وی در عین حال یادآور شد: البته اگر کمیسیون تلفیق به جلسات بیشتری نیاز داشته باشد وقت بیشتری را به آنها اختاص می دهیم تا بتوانیم راجع به پرسشها یارانه، بحران آب، کوچک شدن دولت، زیاد کردن صادرات و کم کردن واردات تصمیم گیری صورت گیرد.

    لاریجانی در آخر گفت: راجع به بحث حقوق ها و اضافه بر حقوق ها چفت مالیات کردیم که مقداری تند رفتیم که خواهش می کنم راجع به اضافه حقوق ها تعدیلی صورت گیرد که نگرانی در جامعه ایجاد نشود.

    واژه های کلیدی: یارانه | کمیسیون | لاریجانی | سال آینده | بودجه کشور | لایحه بودجه | یارانه بگیر | علی لاریجانی | پرداخت یارانه

    دانلود

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار