بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار کنکور و دانشگاه قائم‌مقام وزیر علوم، سیاست‌ها و برنامه‌های تازه این وزارتخانه را تشریح کرد

    قائم مقام وزیر علوم و مدیر مرکز هیئت‌های امنا و هیئت ممیزه مرکزی، بر لزوم ضرورت بازبینی در آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی تأکید کرد و گفت: نیازمند بازبینی آ

    قائم‌مقام وزیر علوم، سیاست‌ها و برنامه‌های تازه این وزارتخانه را تشریح کرد

    قائم مقام وزیر علوم، سیاست ها و برنامه های تازه این وزارتخانه را تشریح کرد

    عبارات مهم : آموزش

    قائم مقام وزیر علوم و مدیر مرکز هیئت های امنا و هیئت ممیزه مرکزی، بر لزوم ضرورت بازبینی در آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی تأکید کرد و گفت: نیازمند بازبینی آیین نامه استخدامی جهت اعضای هیئت علمی آموزشی که فقط به امر آموزش می پردازند، هستیم.

    به گزارش ایسنا، عبدالرضا باقری روز سه شنبه در اجلاس رؤسای دانشگاه ها با اشاره به برنامه پیشنهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این برنامه بر اساس اسناد بالادستی تنظیم شده است و قصد داریم این سند تعهدآور را تا یک ماه آینده به کارها اجرایی تبدیل و جهت دانشگاه ها ارسال کنیم.

    قائم‌مقام وزیر علوم، سیاست‌ها و برنامه‌های تازه این وزارتخانه را تشریح کرد

    وی در تشریح اهم برنامه ها و سیاست های وزارت علوم در دولت دوازدهم، بااهمیت ترین وظیفه مهم این وزارتخانه را «سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت» عنوان و تأکید کرد: جهت اجرای این مهم باید امر تصدی گری را به مراکزی که می توانند امور را اجرا کنند، واگذار کنیم.

    رئیس مرکز هیئت های امنا و هیئت ممیزه مرکزی، «اجرای طرح مدیریت منطقه ای» را از جمله اقداماتی دانست که می تواند بعضی از اختیارات را از ستاد وزارت علوم به مناطق انتقال یافته کند.

    قائم مقام وزیر علوم و مدیر مرکز هیئت‌های امنا و هیئت ممیزه مرکزی، بر لزوم ضرورت بازبینی در آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی تأکید کرد و گفت: نیازمند بازبینی آ

    وی در خصوص مأموریت گرا کردن دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، به خصوص مؤسسات نوپا، خاطرنشان کرد: در ستاد آمایش آموزش عالی با توجه به وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستورالعملی تدوین شد و دانشگاه های معین جهت کمک به مأموریت گرا و تخصصی کردن واحدهای تازه تعیین شدند.

    باقری بر لزوم ساماندهی کارها نوآورانه در استفاده از ظرفیت های زیرنظام های آموزش عالی تأکید کرد و با بیان اینکه «باید از توسعه کمی در حوزه آموزش پرهیز شود»، گفت: ارتقای کیفی آموزش و پژوهش از بااهمیت ترین برنامه هایی است که در حوزه معاونت آموزشی در دوره تازه به طور جدی دنبال می شود.

    قائم مقام وزیر علوم درخصوص رویکرد زیاد کردن مهارت آموزی نیز اظهار کرد: در یک سال گذشته بعضی از دانشگاه ها در این زمینه کارها نوآورانه ای انجام داده اند؛ تبادل تجارب در بین دانشگاه ها، امری است که می تواند ما را در تربیت فارغ التحصیل کارآمدتر و کارآفرین یاری دهد.

    قائم‌مقام وزیر علوم، سیاست‌ها و برنامه‌های تازه این وزارتخانه را تشریح کرد

    وی بر لزوم ارتقای کیفی آموزش جهت دانشجویان خارجی نیز تأکید کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه متعهدیم که تعداد دانشجویان خارجی را از حدود ۲۰ هزار نفر فعلی به ۸۰ هزار دانشجو زیاد کردن دهیم.

    باقری همچنین درخصوص طرح اقتصاد مقاومتی «ارتقای پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه به تراز جهانی»، تصریح کرد: ۲۶ مؤسسه جهت اجرای این طرح داوطلب شده است اند و انتظار می رود تا ۱۰ سال آینده، پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه کشورمان در فهرست دانشگاه های برتر دنیا قرار گیرند.

    قائم مقام وزیر علوم و مدیر مرکز هیئت‌های امنا و هیئت ممیزه مرکزی، بر لزوم ضرورت بازبینی در آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی تأکید کرد و گفت: نیازمند بازبینی آ

    وی با تأکید بر اینکه «باید از ظرفیت های بین المللی در جهت برطرف پرسشها ملی بهره ‎ مند شویم»، افزود: در حوزه بین الملل، علاوه بر جذب دانشجو، باید به سمتی حرکت کنیم که تعدادی پروژه پژوهش و فناوری در جهت حل معضلات ملی کشور را با کمک دستگاه های اجرایی به پروژه های بزرگ تبدیل کرده و سپس به طور یکسان با دانشگاه هایی که با آنها همکاری های بین المللی داریم، اجرایی کنیم.

    رئیس مرکز هیئت های امنا و هیئت های ممیزه مرکزی، بیان کرد: مورد نیاز است طوری برنامه ریزی کنیم که هر دانشگاه حداقل یک پروژه بزرگ در حوزه پژوهش و فناوری و متأثر از پرسشها کشور داشته باشد و بتواند بخشی از انتقال فناوری یا پژوهش های مورد نیاز را مرتفع کند.

    قائم‌مقام وزیر علوم، سیاست‌ها و برنامه‌های تازه این وزارتخانه را تشریح کرد

    وی با اشاره به استفاده از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور اظهار کرد: با توجه به دستورالعملی که در هیئت های امنا تدوین شده، هر دانشگاه باید متولی این امر باشد که تعدادی از ایرانیان متخصص را تا آخر چهار سال به صورت همکار درآورد.

    قائم مقام وزیر علوم درخصوص راه اندازی رشته های تازه دانشگاهی، افزود: رشته هایی که در داخل کشور نباشد باید به صورت یکسان برگزار شود.

    وی همچنین در جهت برقراری دولت الکترونیک خاطرنشان کرد: انجام کلیه امور به صورت دیجیتالی باید در دستور کار قرار گیرد آیا که هم اکنون بیش از ۷۰ درصد منابع، صرف امور جاری و پرسنلی می شود.

    باقری با تأکید بر اینکه باید درخصوص تنوع منابع مالی دانشگاه ها به طور جدی بیندیشیم، گفت: خوشبختانه در چهار سال گذشته ۶۵ بنیاد خیرین دانشگاهی در آموزش عالی ایجاد شده است و این اقدام باید گسترش یابد و از این ظرفیت در کمک به منابع مالی و همچنین در توسعه علم و فناوری استفاده کنیم. علاوه بر این، استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان نیز از دیگر مواردی است که باید به آن پرداخت. همچنین مورد نیاز است از ظرفیت های متخصصان استان ها جهت کمک به دانشگاه ها و تنوع بخشی به منابع مالی بهره جست.

    قائم مقام وزیر علوم بر لزوم اجرای «مدیریت سبز» در دانشگاه تأکید کرد و افزود: در یک سال گذشته کارها مؤثری در زمینه مدیریت سبز در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی انجام شده است و باید به طور جدی تر در این خصوص ورود پیدا کنیم.

    وی درخصوص کادرسازی جهت آموزش عالی نیز خاطرنشان کرد: شناسایی افراد مستعد، باانگیزه، پرتوان و خوش فکر در دانشگاه ها باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم در آخر چهار سال در هر دانشگاه تعدادی مدیر توانمند که بتواند در حوزه های آموزش، پژوهش و مدیریت دانشگاه تحول ایجاد کند، تربیت کنیم.

    باقری همچنین بر ضرورت به کارگیری بانوان در سمت های اجرایی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه ها را بانوان تشکیل می دهند، مورد نیاز است رؤسای محترم دانشگاه ها ترتیبی اتخاذ کنند که در مدیریت های کلان از این ظرفیت استفاده شود.

    رئیس مرکز هیئت های امنا و هیئت ممیزه مرکزی، افزود: با برنامه ریزی های مؤثر می توانیم از ظرفیت فارغ التحصیلان دکترا جهت دوره های پسادکترا استفاده کنیم لیکن حضور فارغ التحصیلان در دوره پسا دکترا در جهت حل پروژه های بزرگ می تواند مؤثر باشد.

    بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، وی همچنین بر توسعه ارتباطات در سطح استان ها و استفاده از تجارب سایر دانشگاه ها تأکید کرد و گفت: رؤسای دانشگاه ها باید با کلیه مسئولان استان های خود در ارتباط باشند و از همکاری آنها بهره مند شوند.

    واژه های کلیدی: آموزش | آموزشی | برنامه | فناوری | دانشگاه | استفاده | دانشگاه | برنامه ریزی

    دانلود

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار