بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اجتماعی فوت سالیانه ۵۰۰۰ نفر به علت حوادث ناشی از کار و آتش سوزی در کشور

    وزیر بهداشت از فوت بیش از ۲۰۰۰ نفر به علت حوادث ناشی از کار خبر داد و گفت: ۴۰ درصد کارگاه‌ها در کشور ایمنی مورد نیاز ندارند.

    فوت سالیانه ۵۰۰۰ نفر به علت حوادث ناشی از کار و آتش سوزی در کشور

    فوت سالیانه ۵۰۰۰ نفر به علت حوادث ناشی از کار و آتش سوزی در کشور

    عبارات مهم : حوادث

    وزیر بهداشت از فوت بیش از ۲۰۰۰ نفر به علت حوادث ناشی از کار خبر داد و گفت: ۴۰ درصد کارگاه ها در کشور ایمنی مورد نیاز ندارند.

    به گزارش ایسنا، سید حسن هاشمی در اجلاس سالیانه جوامع ایمن که عصر امروز در مرکز همایش های رازی برگزار شد، اظهار کرد: وقوع بعضی حوادث مانند پلاسکو، حوادث ترافیکی و .. نمادی از ناکارآمدی هایی است که طی چندین دهه انباشته شده است است و امروز باعث آسیب، فوت و میر و معلولیت های فراوانی در کشور می شود. باید باور کنیم همه این حوادث قابل آینده نگری هست. سالیانه ۱۶ هزار نفر و روزانه ۴۴ نفر در بزرگراه ها به علت حوادث ترافیکی فوت می کنند. این رقم معادل تعداد مسافران یک هواپیما و بیش از اتفاق سانچی هست. روزانه ۹۰۰ نفر و سالیانه ۳۳۳ هزار نفر به علت این حوادث مصدوم و بعضی از آنها دچار معلولیت های شدیدی می شوند. در کشور چندهزار نقطه اتفاق خیز داریم که بیش از ۵۰ درصد آنها نقاط پرحادثه ای هستند یعنی می دانیم کجا اتفاق اتفاق می افتد ولی در صدد برطرف کردن آن نیستیم.

    فوت سالیانه ۵۰۰۰ نفر به علت حوادث ناشی از کار و آتش سوزی در کشور

    وزیر بهداشت با بیان اینکه معادل هشت درصد تولید ناخالص ملی هزینه عوارض این حوادث می شود، اظهار کرد: حوادث سوختگی که زیاد آن ها در محیط های کاری اتفاق می افتند سالیانه فوت ۳۰۰۰ نفر را به دنبال دارد. ۳۰ هزار نفر به علت این حوادث در سال خوابیدن و ۱۵۰ هزار نفر معلول می شوند علاوه بر آن ۸۰ هزار مورد مسمومیت با مونوکسید کربن به صورت سالیانه اتفاق می افتد که ۸۰۰ نفر از این افراد فوت می کنند.

    وی اضافه کرد: ۴۰ درصد کارگاه ها ایمنی مورد نیاز را ندارند. بر اثر حوادث کار روزانه بالغ بر ۱۰۰ نفر معلول می شوند. قانون مقررات ملی ساختمان با عمر بیش از ۲۰ سال به ندرت در کشور اجرا می شود. ما حرف های زیادی می زنیم ولی در اجرا و نظارت نقش پررنگی نداریم. بیمارستانی که من کمتر از یک سال گذشته آن را در اسلام آباد غرب افتتاح کردم به علت زلزله فرو ریخت؛ در حالیکه منزل هایی با قدمت بیش از ۵۰ سال خم به ابرو نیاوردند.

    وزیر بهداشت از فوت بیش از ۲۰۰۰ نفر به علت حوادث ناشی از کار خبر داد و گفت: ۴۰ درصد کارگاه‌ها در کشور ایمنی مورد نیاز ندارند.

    وزیر بهداشت با اشاره به مطلوب نبودن اوضاع کارگاه های ساختمانی در کشور اعلام کرد: روزانه سه نفر در این کارگاه ها به علت اتفاق فوت و ده ها نفر مصدوم می شوند. مسئله ما زمانی پررنگ تر می شود که با عاملان این حوادث برخورد نمی کنیم. از حوادثی مانند پلاسکو، زلزله و سانچی چند سالی که بگذرد فقط نتیجه آن برخورد نکردن با عاملان و اطلاع رسانی نادرست خواهد بود که بازار شایعات را داغ می کند.

    وی ادامه داد: ما باید به مقررات ملی ساختمان و حکم قانون تن دهیم. در زمینه تمکین از قانون نقش مسئولان پررنگ تر هست. هر چه مردم قانون گریزی را از مسئولان زیاد ببینند به همان سیاق حرکت می کنند.

    هاشمی با بیان اینکه با اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان بخش عمده ای از حوادث اتفاق نمی افتند، تصریح کرد: ضعف در توانمندی، مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی ،نقص در زیرساخت ها، سهل انگاری و اجرا نکردن قانون منجر به حوادثی می شود که در زیاد موارد تلاش می کنیم در زمینه پیدا کردن مسئول آن فرافکنی کنیم. با وجود تلاش های زیاد هنوز نتوانسته ایم این حوادث را کم کردن دهیم.

    فوت سالیانه ۵۰۰۰ نفر به علت حوادث ناشی از کار و آتش سوزی در کشور

    وزیر بهداشت تاکید کرد: درمان بسیاری از این دردها اجرای دقیق و بدون چشم پوشی قانون هست. آیا ما ایرانیان در سطح قانونگذاری و مدیریت کشور همچنین صنف های متفاوت از تجربیات کشورهای دیگر درس نمی گیریم و با آن سر ستیز داریم؟ می گوییم خودمان باید تجربه کنیم. به همین علت در مسیری که می رویم سرمان به سنگ می خورد ولی از خواب بیدار نمی شویم.

    وزیر بهداشت نقش قوه قضاییه را در پیشگیری از این حوادث بسیار موثر دانست و تصریح کرد: این قوه می تواند با هر کسی در هر جایی در صورت سر باز زدن از مسئولیت برخورد کند. در این میان نقش دادن به شرکت های مردم نهاد نیز بسیار مهم هست. این امکان وجود دارد که در محله ها،شهرها و نقاطی که جان انسان ها را ترساندن می کند با استفاده از شوراهای محلات اطلاع رسانی مناسبی در زمینه پیشگیری از حوادث انجام داد.

    وزیر بهداشت از فوت بیش از ۲۰۰۰ نفر به علت حوادث ناشی از کار خبر داد و گفت: ۴۰ درصد کارگاه‌ها در کشور ایمنی مورد نیاز ندارند.

    هاشمی به آمار زیادی نزاع در کشور اشاره کرد و گفت: جهت ما که خود را میراث دار تمدنی بزرگ و دینی که مظهر رحمانیت است می دانیم درست نیست که در طول شبانه روز تعدادی از مردم خود را به علت نزاع از دست بدهیم یا اینکه بخشی از آنها معلول شوند. آسیب های اجتماعی بلای جان کشور است ما جهت ندیدن آنها توجیه می آوریم یا راه را بیراهه می رویم. امیدوارم زیاد کردن آمار این حوادث متوقف و رو به کم کردن برود و دستگاهی مسئول ایمنی در کشور باشد. در این صورت اگر اتفاقی افتاد مانند ستادهای بحران نیز عمل نکند که در حوادث عقب تر از مردم هستند.

    ————

    فوت سالیانه ۵۰۰۰ نفر به علت حوادث ناشی از کار و آتش سوزی در کشور

    معاون اجتماعی وزیر بهداشت: فوت سالیانه ۳۰۰۰ نفر به علت آتش سوزی

    معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: سالیانه ۳۰۰۰ نفر در کشور به علت حریق جان خود را از دست می دهند.

    به گزارش ایسنا، محمدهادی ایازی در اجلاس سالیانه جوامع ایمن با اشاره به کم کردن تلفات حوادث ترافیکی طی ۱۰ سال گذشته اظهارکرد: در سال به صورت میانگین ۳۰۰۰ فوت ناشی از حریق در کشور اتفاق می افتد. حدود ۳۰ هزار نفر به همین علت خوابیدن می شوند. در حوادث رانندگی نیز سالیانه ۳۳ هزار نفر مصدوم می شوند. به این ترتیب اگر به صورت میانگین هر کدام از این مصدومان پنج روز خوابیدن شوند باید ۵۰۰۰ بیمارستان فقط جهت پیگیری به مصدومان حوادث ترافیکی ساخته شود.

    وی ادامه داد: اورژانس کشور در سال ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ماموریت انجام می دهد که بخش عمده ای از آن مربوط به حوادث تروما هست. بیش از ۶۵۰ هزار مرتبه مصدومان ناشی از این حوادث به وسیله اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافته شده است اند.

    معاون اجتماعی وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت همکاری مردم جهت ساخت جامعه ای ایمن تصریح کرد: هنگامی که می دانیم کشور زلزله خیز است آیا ساختمان ها را طوری می سازیم که در برابر زلزله آسیب ببینند؟ یکی از نکات موثر در پیوستن کشور عزیزمان ایران به شبکه جهانی جوامع ایمن، رصد و شناسایی نقاط آسیب خیز هست. هر لحظه گفته می شود که نباید در حریم رودخانه ها ساختمانی ساخته شود ولی هنوز مردم در این نقاط منزل می سازند.

    ایازی اضافه کرد: استراتژی های موثری باید جهت پاسخگویی به صدمات داشته باشیم. طی چند سال اخیر با پدیده آلودگی هوا و گرد و غبار در شهرهای کشور روبه رو بودایم. در خوزستان ۶۶ برابر حد مجاز آلودگی هوا وجود دارد. هنگامی که در اهواز بارندگی اتفاق افتاد به علت گرد و غبار موجود در هوا ۱۷ هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند در حالی که بیمارستان های اهواز توانایی پذیرش این تعداد بیمار را ندارد.

    وی تاکید کرد: رسانه های ارتباط جمعی نیز در این زمینه نقش تاثیرگذاری دارند. ما در مجموعه جامعه ایمن به دنبال ساختن فرهنگ هستیم. هر چه این اقدام گسترده تر انجام شود آسیب های ناشی از حوادث نیز کمتر می شوند علاوه بر آن صنعت بیمه نیز باید از ظرفیت خود جهت ساختن فرهنگ استفاده کند.

    واژه های کلیدی: حوادث | زلزله | قانون | بهداشت | روزانه | ساختمان | وزیر بهداشت | آسیب های اجتماعی

    فوت سالیانه ۵۰۰۰ نفر به علت حوادث ناشی از کار و آتش سوزی در کشور

    فوت سالیانه ۵۰۰۰ نفر به علت حوادث ناشی از کار و آتش سوزی در کشور

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار