بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاست خارجی فشار نیابتی اروپا به کشور عزیزمان ایران جهت عوض کردن برجام

    منابع غربی می‌گویند فشارهای اروپا بر کشور عزیزمان ایران با نشانه آنچه که اروپاییان «نجات برجام»‌ می‌خوانند، شدت یافتن شده است است.

    فشار نیابتی اروپا به کشور عزیزمان ایران جهت عوض کردن برجام

    فشار نیابتی اروپا به کشور عزیزمان ایران جهت عوض کردن برجام

    عبارات مهم : اروپا

    منابع غربی می گویند فشارهای اروپا بر کشور عزیزمان ایران با نشانه آنچه که اروپاییان «نجات برجام» می خوانند، شدت یافتن شده است است.

    به گزارش تسنیم، منابع غربــی می گویند فشارهای اروپا بر کشور عزیزمان ایران با نشانه آنچه که اروپاییان «نجات برجام» می خوانند، شدت یافتن شده است هست. نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز یک بار دیگر گفت که اروپاییان باید هشدار های دونالد ترامپ در مورد برجام را جدی بگیرند . وزیر خارجه فرانسه هم که قرار است حدود یک ماه دیگر به پایتخت کشور عزیزمان ایران سفر کند، مجدداً کشور عزیزمان ایران را به بی ثبات کردن منطقه و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ متهم کرده و گفته که در سفر به تهران، راجع به پرسشها منطقه ای، توافق هسته ای و برنامه موشکی کشور عزیزمان ایران گفت وگو خواهد کرد ولی معاون ظریف ضمن رد هرگونه مذاکره موشکی ، خطاب به اروپاییان هشدار داده که امتیاز دادن به ترامپ جهت نگهداشتن او در برجام کاملاً غلط است و نتیجه معکوس خواهد داشت.

    فشار نیابتی اروپا به کشور عزیزمان ایران جهت عوض کردن برجام

    جمعه گذشته هفته نامه آلمانی اشپیگل از قول منابع اروپایی نوشت که اتحادیه اروپا می خواهد به هر قیمتی، از جمله اعمال بعضی تحریم ها علیه کشور عزیزمان ایران که موجب برطرف شدن نگرانی های ترامپ می شود، توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران را حفظ کند. دیروز، رویترز در تحلیلی مشابه تحلیل اشپیگل نوشت که اتحادیه اروپا احتمالاً جهت راضی کردن ترامپ به ماندن در توافق هسته ای، کشور عزیزمان ایران را جهت برنامه موشکی و فعالیت های منطقه ای خود تحت فشار خواهد گذاشت.

    دیپلمات های اروپایی می گویند که اروپا در تصویر العمل به ضرب الاجل چهارماهه ترامپ جهت اصلاح برجام، گفت وگو جهت تدوین طرحی را شروع کرده اند که نشانه آن فشار جهت محدود کردن فعالیت های موشکی و منطقه ای کشور عزیزمان ایران است تا از این طریق، ترامپ به ماندن در توافق هسته ای ۱+۵ با کشور عزیزمان ایران تشویق شود. دیپلمات های اروپایی و یک مقام ارشد امریکایی به رویترز گفته اند که این فقط توافق هسته ای نیست که در معرض خطر قرار دارد، بلکه بر هم خوردن این توافق می تواند شکستی در روابط میان ایالات متحده و اروپا باشد که از وقت جنگ دوم جهانی پایه امنیت غرب بوده هست. ظاهراً سفر ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه به پایتخت کشور عزیزمان ایران که اواسط اسفندماه انجام می شود، بخشی از برنامه اروپا جهت فشار بر کشور عزیزمان ایران هست. لودریان که قرار است زمینه سفر سال بعد مدیر جمهور فرانسه به کشور عزیزمان ایران را فراهم کند، روز دو شنبه نیز جهت چندمین بار متوالی، کشور عزیزمان ایران را به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت متهم کرد و گفت:« ما دلواپس تلاش های کشور عزیزمان ایران جهت ایجاد بی ثباتی در لبنان، یمن، سوریه و منطقه هستیم.»

    منابع غربی می‌گویند فشارهای اروپا بر کشور عزیزمان ایران با نشانه آنچه که اروپاییان «نجات برجام»‌ می‌خوانند، شدت یافتن شده است است.

    رایزنی موشکی آری، مذاکره نه

    روز یک شنبه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک بار دیگر اروپاییان را خطاب قرار داد و از آنها خواست که اگر می خواهند توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران حفظ شود، توصیه های دونالد ترامپ راجع به آن را جدی بگیرند: « پیامی جهت کشورهای اروپایی دارم. پیشنهاد می کنم حرف های مدیر جمهور ترامپ را جدی بگیرند. اگر می خواهند توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران را حفظ کنند باید اصلاحیه هایی جهت جلوگیری از هسته ای شدن کشور عزیزمان ایران که جهت خودشان و کل دنیا ترساندن هست، پیشنهاد دهند.» با گذشت حدود ۱۰ روز از ضرب الاجل چهار ماهه ترامپ راجع به توافق هسته ای، بحث بر سر موضع اروپا در سناریوی احتمالی خروج امریکا از برجام بیش از هر موقع دیگری گرم شده است هست. عباس عراقچی، معاون ظریف در تازه ترین موضع گیری خود، هرچند اختلاف میان اروپا و امریکا بر سر برجام را بی سابقه خوانده ولی گفته که منظورش این نیست که اروپا «بین کشور عزیزمان ایران و امریکا ، کشور عزیزمان ایران را گزینش خواهد کرد.»

    عراقچی این را تأیید کرده که امریکا تلاش می کند فشار تازه و سنگینی را به جامعه بین الملل و از جمله متحدان خود راجع به کشور عزیزمان ایران وارد کند و این را هم رد نکرده که ممکن است اروپایی ها جهت راضی کردن امریکا به حفظ برجام، دست به اعمال تحریم های تازه غیرهسته ای علیه کشور عزیزمان ایران بزنند:«صحبت هایی در این باره شنیده می شود و ایده هایی نیز وجود دارد که از سوی بعضی مقام های اروپایی به شکل پراکنده مطرح می شود… . البته هنوز جمع بندی مشخصی در این باره از اروپایی ها ندیده ایم.» عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در عین حال به اروپاییان هشدار داده که تلاش جهت راضی نگه داشتن ترامپ، نتیجه تصویر خواهد داد:« بعضی در اروپا هستند که فکر می کنند می توانند با همراهی با ترامپ در مباحث غیربرجامی ایشان را به ماندن در توافق هسته ای ترغیب کنند. این ایده کاملاً غلط است و قطعاً نتیجه معکوس خواهد داشت.» عراقچی می گوید: « ما این توصیه را به صراحت به اروپایی ها گفته ایم که این سیاست غلط خواهد بود.» عراقچی که صبح دیروز در گفت وگو با برنامه ذره بین رادیو پایتخت کشور عزیزمان ایران سخن می گفت، مشورت های معمول سیاسی با طرف های اروپایی بر سر برنامه موشکی را رد نکرده ولی گفته است: « ما راجع به پرسشها موشکی، مذاکره به این معنا که دو طرف بنشینند و در خصوص موضوعی به توافق برسند و جمع بندی کنند ، چنین چیزی وجود نداشته و نخواهد داشت.»

    هشدار لاوروف به شکست برجام

    فشار نیابتی اروپا به کشور عزیزمان ایران جهت عوض کردن برجام

    وزیر امورخارجه روسیه جهت چندمین روز متوالی راجع به شکست توافق هسته ای ۱+۵ با کشور عزیزمان ایران هشدار داد و گفت:«شکست توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران و دیگر توافق های بین المللی به طور اجتناب ناپذیر منجر به بروز بحران در امور بین الملل خواهد شد.» به گزارش تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز یک شنبه در گفت وگو با با روزنامه کامرسانت تأکید کرد: برهم خوردن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) به عنوان یک توافق بین المللی بر سر برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران و همچنین دیگر توافقات بین المللی به طور غیرقابل اجتناب بحران در امور بین الملل را در پی خواهد داشت. لاوروف افزود: اگر توافق های بین المللی در مباحث متفاوت که از سوی کشورهای پیشرو انجام می شود، از هم فرو بپاشند، شرایطی به وجود می آید که هرکس راه خود را می رود. این بسیار تأسف برانگیز خواهد بود.

    من فکر می کنم چنین وضعی چه راجع به ایران، چه راجع به سوریه و چه راجع به دیگر کشور ها مانند کره شمالی، یمن و لیبی غیرقابل قبول خواهد بود. مدیر دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه اظهار داشت: کارها یکجانبه واشنگتن در خصوص کشور عزیزمان ایران و سوریه موجب خشم ترکیه شده است هست. بسیاری از دانشمندان سیاسی از ما می پرسند که آیا دلواپس هستید و می گویند که بد ترین چیز، عالی ترین هست. بدان معنی که اجازه دهید امریکا خود ناتوانی اش در یک توافق و نقش غیرسازنده اش در امور جهانی را ثابت کند، چه این در کشور عزیزمان ایران باشد، چه در سوریه.

    منابع غربی می‌گویند فشارهای اروپا بر کشور عزیزمان ایران با نشانه آنچه که اروپاییان «نجات برجام»‌ می‌خوانند، شدت یافتن شده است است.

    واژه های کلیدی: اروپا | ایران | توافق | برنامه | دونالد ترامپ | اخبار سیاست خارجی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار