بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی فرصت‌ها و تهدیدهای بیت کوین جهت کشور عزیزمان ایران

    رشد خیره کننده بیت کوین موجب شگفتی در اقتصاد دنیا شده است است؛هرچند که ارزش بیت کوین به عنوان ابزاری جهت انتقال پول هنوز مبهم است،اما هرچه سهم بیشتری از کالاها

    فرصت‌ها و تهدیدهای بیت کوین جهت کشور عزیزمان ایران

    فرصت ها و تهدیدهای بیت کوین جهت ایران

    عبارات مهم : ایران

    رشد خیره کننده بیت کوین موجب شگفتی در اقتصاد دنیا شده است است؛هرچند که ارزش بیت کوین به عنوان ابزاری جهت انتقال پول هنوز مبهم است،اما هرچه سهم بیشتری از کالاها با استفاده از بیت کوین معامله می شود، ارزش آن به عنوان ابزار معامله زیاد می شود.

    به گزارش خبرآنلاین، بیت کوین را باید شگفتی ۲۰۱۶ دانست.پولی که درکمتر از یکسال بیش از ۱۱۰۰ درصد سوددهی داشته و با وجود هشدار کارشناسان بی محابا می تازد.

    فرصت‌ها و تهدیدهای بیت کوین جهت کشور عزیزمان ایران

    اگرچه سیتسم بیت کوین خیلی شبیه دنیای پول های کاغذی است ومثل پول کاغذی ارزش پول را حجم تجارت انجام شده است با آنها تعیین می کند،اما در دنیای پول کاغذی دولت ها با کنترل میزان عرضه و تقاضا تلاش می کنند تا بازار را کنترل کنند و از نوسان زیاد ارزش پول جلوگیری کنند،این در حالی است که در بازار بیت کوین، هیچ قدرتی جهت کنترل عرضه و تقاضا ندارد به همین علت است که نوسان در این بازار زیاد است.

    عبور قیمت بیت کوین از مرز ۱۵ هزار دلار وحشت ها و نگرانی های بسیاری را در اقتصاد جهانی ایجاد کرده هست؛ اقتصاددانان بسیاری نسبت به ورود به این بازار هشدار داده و عنوان کردند که این قیمت ها «حبابی» است ولی باز هم جذابیت در این بازار آنچنان بالاست که حتی شکل معاملات آتی آن نیز ایجاد شده است هست. جوزف استیگلیتز برنده جایزه نوبل اقتصاد گفته است که این حباب مالی است و آینده نگری کرده که بعد از آنکه تعداد زیادی سوار بر این حباب می شوند،سقوط خواهد کرد. (اینجا)

    رشد خیره کننده بیت کوین موجب شگفتی در اقتصاد دنیا شده است است؛هرچند که ارزش بیت کوین به عنوان ابزاری جهت انتقال پول هنوز مبهم است،اما هرچه سهم بیشتری از کالاها

    برخی اقتصاددانان معتقدند که بیت کوین بخش زیادی از شاخصه های پول کاغذی را دارد ولی نمی توان آنها را جایگزین مناسبی جهت سیستم پولی کنونی دنیا کرد، لیکن ارزش گذاری آن به سادگی انجام نمی شود. به عنوان نمونه نمی توان آینده نگری کرد با زیاد کردن یک درصدی ارزش دلار یا کم کردن یک درصدی ارزش یورو، ارزش هر بیت کوین در بازار چه تغییری می کند.(اینجا)

    اقتصاددان های دیگری هم در برابر اعتقاد دارند که بیت کوین سرمایه ای جهت دوره های بحرانی اقتصادی است و شاید بتوان عملکرد آن را به عملکرد بازار طلا تشبیه کرد.

    قدرت بیت کوین محدود می شود؟

    رشد بیت کوین رو به زیاد کردن است،اما بعضی کشورها از رشد زیاد مبادلات با این پول هراسان شده است اند.با وجودی که حجم معاملات چینی ها با بیت کوین هم اکنون جز کشورهای تراز اول است،اما دولت چین سه ماه قبل ممنوعیت های را جهت معامله با بیت کوین اعمال کرد.

    فرصت‌ها و تهدیدهای بیت کوین جهت کشور عزیزمان ایران

    چین هشدار داد که قوانینی که کمک می کند تجارت معاملات ارزی و رمزگذاری پول دیجیتالی متوقف شود،تا آخر سپتامبر اجرایی خواهد شد. به دنبال محدودیت جهت پول رمزگذاری شده، مردم می می گفتند که مقامات برنامه ای جهت توقف معاملات معکوس ندارند.

    ترس مقامات اقتصادی کشورها زمانی زیاد می شود که تحليل گران بگویند حضور اين پول ديجيتالي حالا در بازار معاملات پولي به شدت احساس مي شود،چرا كه اين ارز در برابر ساير ارزها در حال رشد است.

    رشد خیره کننده بیت کوین موجب شگفتی در اقتصاد دنیا شده است است؛هرچند که ارزش بیت کوین به عنوان ابزاری جهت انتقال پول هنوز مبهم است،اما هرچه سهم بیشتری از کالاها

    مرتضی ایمانی راد اقتصاددان ایرانی و رییس موسسه مطالعات اقتصادی بامداد می گوید: «يكى از ويژگى هاى منحصر به فرد بيت كوين اين است كه كاملا غير متمركز است و به وسیله هيچ شرکت و دولتى كنترل نمى شود و از آن گذشته مشكلات تبديل يك ارز به ارز ديگر را از بین بردن كرده ست.

    وقتى شما در دنیا با بيت كوين معامله مي كنيد مورد نیاز نيست ارز آن كشور را خريدارى كنيد.چون بيت كوين را در سراسر دنیا مي توانيد استفاده كنيد و ديگر نيازى به تبديل پول نداريد. ضمنا چون اين پول كاغذى و فلزى هم نيست مشكل حمل آن را هم نداريد. بيت كوين روى موبايل شما است و با صرف چند ثانيه مي توانيد پرداخت خود را انجام دهيد.

    فرصت‌ها و تهدیدهای بیت کوین جهت کشور عزیزمان ایران

    ضمنا چون اين پول رمز گذارى شده است هست، احتمال دزدی الكترونيكى در آن بسيار كم هست. همه اين ويژگى ها بيت كوين را در دنیا بسيار مطلوب كرده است و به همين دليل روز به روز تقاضا براى آن در حال افزايش است.»

    پولشویی و تروریسم

    این روزها بیت کوین در شرایط فعلی اقتصاد دنیا به عنوان ابزاری جهت حفظ ارزش آشنا می شود و هر روز بیش از قبل در مورد قدرت آن در شرایط بحرانی صحبت می شود.

    بررسی ها نشان می دهد در دوره هایی که تنش های ژئوپلیتیکی اوج رفته، قیمت بیت کوین در بازار زیاد کردن پیدا کرده است و در اوضاع صلح و آرامش قیمت بیت کوین ثابت است و در سطح پایین قرار دارد.

    مثلا بعد از حملات کلامی امریکا و کره شمالی به یکدیگر و نگرانی جامعه جهانی از احتمال درگیری بین این دو کشور قیمت بیت کوین ها در بازار جهانی رو به زیاد کردن گذاشت.

    علی دادپی اقتصاددان در این رابطه می نویسد:« بر خلاف سایر ارزها بیت کوین واحد پول دلخواه تبهکارانی مانند هکرها و پولشویان شده است هست. پولی که صاحب آن معلوم نیست کیست جهت همه کسانی که می خواهند بطور گمنام پول جابجا کنند جالب و جالب می شود. از سوی دیگر هر وقت ثبات جهانی خدشه دار شده است است و دنیا منتظر رویدادهای ژئوپولیتیک بوده هست، تقاضا جهت بیت کوین زیاد کردن پیدا می کند.

    تلاش دولت مدیر جمهور فعلی ایالات متحده آمریکا جهت تضعیف دلار موجی از تقاضا جهت خرید بیت کوین ایجاد کرده است که باعث شده است است ارزش آن ظرف ۳ ماه ۲ برابر بشود. در بازار بیت کوین ما با نوسانات شدت یافتن شده است مواجهیم که تحولات جهانی آنها را زیاد می کند. این ارزی است جهت بی ثباتی و پنهانکاری. هکرهایی که بیش از ۳۰۰ هزار رایانه شخصی را هک کرده بودند، باج خود را به شکل بیت کوین طلب کردند. دنیای فن آوری به کمک کسانی آمده است که نمی خواهند از خود ردی به جای بگذارند.»

    مرتضی ایمانی راد نیز در این رابطه به خبرآنلاین می گوید:« به نظرم پولشويى پاشنه آشيل بيت كوين و ساير پولهاى رمز پايه هست. اين يكى از همان تهديدهايى است كه قبلا گفتم. ولى از اين طرف هم بيكار نمى مانند. در شبكه گسترده مجازى ممكن است همان طور كه براى مديريت متمركز آن راه حلى عجيب پيدا كردند، براى پول شويى هم بتوانند راه حلى پيدا كنند.»

    بیت کوین به کشور عزیزمان ایران می آید؟

    اگرچه از حجم مبادلات بیت کوین به وسیله ایرانی ها هنوز هیچ اطلاع دقیقی در دست نیست،اما مواجهه مقامات بانک مرکزی با این پدیده هم چندان روشن نیست.

    مثلا ناصر حکیمی معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در این باره گفته است:«بیت کوین فرصتی مناسب جهت کشور عزیزمان ایران است .این ارز دیجیتال بیت کوین وقت بسیار مناسبی جهت توسعه بخش دیجیتال و استفاده از ظرفیت های این ارز دیجیتال جهت توسعه است تا با استفاده از آن کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ها بتوانند در حوزه تجارت سریع تر فعالیت کنند.»

    او اضافه کرده:« در حال حاضر مسئله بیت کوین ملی مطرح و به صورت جدی در حال بررسی است ولی این که آیا واقعا نیاز است بیت کوین ملی جهت نظارت زیاد بانک مرکزی جهت این ارز دیجیتال در کشور عزیزمان ایران استفاده شود هنوز مبهم است و باید بررسی شود ولی در هر صورت نظارت جهت این ارز نیاز است و بیت کوین ملی در سایر کشورها هم قصد نظارت دقیق و سریع جهت این ارز دیجیتال را دارد.»

    مرتضی ایمانی راد اقتصاددان در این رابطه می گوید:« با توجه به اينكه اين پول در ايران قانونى نيست و مبادلات بيت كوين هم قانونى برايش نداريم و به رسميت هم نشناخته ايم ، بنابراين انتظار نداريم كه اثرى بر اقتصاد ايران داشته باشد. در كشورهاى دنیا هم همين طور هست. در برخى از كشورها بيت كوين توسعه پيدا كرده و دارد به تدريج اثر خود را مي گذارد. ولى عموميت ندارد. اكثريت كشورهاى دنیا بيت كوين را به رسميت نمى شناسند و يا سكوت كرده اند. بنابراين خيلى كار دارد كه بيت كوين و ساير ارزهاى رمز پايه بتوانند روى اقتصاد واقعى اثر گذار باشند.»

    واژه های کلیدی: ایران | بازار | اقتصاد | اقتصاد | ایرانی | اقتصادی | استفاده | دیجیتال

    دانلود

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار