بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات اهل «ولش کن» نیستم , علی کریمی/ مرد افشاگر

    مرد سازش ناپذیر فوتبال کشور عزیزمان ایران آدم رسانه نیست؛ اهل تزویر و جلوی دوربین ژست گرفتن هم همین طور.

    اهل «ولش کن» نیستم , علی کریمی/ مرد افشاگر

    علی کریمی؛ مرد افشاگر: اهل «ولش کن» نیستم

    عبارات مهم : ایران

    مرد سازش ناپذیر فوتبال کشور عزیزمان ایران آدم رسانه نیست؛ اهل تزویر و جلوی دوربین ژست گرفتن هم همین طور.

    شانس قبول کردن مصاحبه حضوری بعد از شکست پر حاشیه در مشهد، امیدمان را جهت سفر به رشت و مصاحبه با علی کریمی کم کرده بود، آن هم در حالی که سپیدرود تنها پنج هفته تا فرار از خشکسالی و سقوط وقت دارد. ولی جادوگر سه روز بعد از آن همه فشار برابر پدیده در لابی هتل کادوس رشت که این روزها محل زندگی اسطوره فوتبال کشور عزیزمان ایران هست، روبروی ما نشست و از مشکل هایی که این چند وقت تحمل کرده جهت مان گفت. این که در چند ماه گذشته چند کیلو وزن کم کرده و چین خوردگی گرمکنی که پوشیده بود هم همین را می گفت.

    مرد سازش ناپذیر فوتبال کشور عزیزمان ایران آدم رسانه نیست؛ اهل تزویر و جلوی دوربین ژست گرفتن هم همین طور. در طول مصاحبه با ما بارها غلیان کرد، آرام گرفت، گلوی خشک شده است اش را صاف کرد و گاهی خیره به دیوار روبرویش از رنجی گفت که به خاطر همین عصیانگری تحمل می کند.

    همه اطرافیان علی کریمی می دانند او چقدر از تلویزیون و دوربین و مصاحبه بیزار است ولی در یکی از بعدازظهرهای بارانی رشت، به حکم مهمان نوازی نزدیک دو ساعت میزبان ما بود و از هر چیزی که این سال ها در سینه اش انباشته شده است بود، حرف زد. اسطوره ای که هنگامی که روبرویش می نشینی و به حرف هایش گوش می دهی، نمی توانی شیفته اش نباشی؛ شیفته آدمی که گذر عمر و اوج رفتن سن هم نتوانسته به کرنش و سازش پذیری وادارش کند؛ مردی که صاحب چشم هایی است که عادت به بسته بودن ندارند!

    اهل «ولش کن» نیستم , علی کریمی/ مرد افشاگر

    علی کریمی

    شغل: مربی

    مدت فعالیت: ۲۲ سال

    علت گزینش چه بود؟ علی کریمی که در تمام سال های فوتبال، تنها یکبار روی صندلی برنامه نود نشسته بود، در آخرهای بهمن ماه جهت مناظره با فدراسیون فوتبال، دوباره به این برنامه رفت و در چشم به هم زدنی تبدیل به داغ ترین صورت ورزش سال ۹۶ کشور عزیزمان ایران شد. علی کریمی با اعتبارش وسط رینگ آمد و از خودش مایه گذاشت تا شاید فوتبال را نجات دهد و حرف دل مردم را بزند. جادوگری که با همه عصیان ها و نقطه ضعف هایش در شب مناظره تلویزیونی وکیل مدافع مردم شد و از زبان آدم هایی که آن پایین ها نفس می کشند. گفتگو با بااهمیت ترین صورت سال ورزش کشور عزیزمان ایران ارزش سفر به رشت و نشستن روبروی مارادونای فوتبال کشور عزیزمان ایران را داشت.

    چرا مردم هر لحظه پشت علی کریمی ایستاده اند؟ جهت مردم فرقی نمی کند علی کریمی از تاج و کفاشیان ایراد بگیرد، یا طرف حسابش شرکت حفاظت محیط زیست باشد. از نظر مردم علی کریمی هر لحظه درست می گوید؟
    – راجع به حمایت و پشتیبانی مردم چیزی جز شرمندگی ندارم ولی مسائلی که من در برنامه «نود» در مورد آن حرف زدم، جزء پرسشها مهم فوتبال است و طبیعتا جهت مردم هم مهم هست. من فقط این پرسشها را بازتر کردم و در مورد آنها حرف زدم. ببینید، رسانه ها هم در مورد اینها حرف زده اند ولی هنگامی که علی کریمی راجع به همان پرسشها حرف می زند، انگار بازخورد بیشتری در جامعه دارد و طرح مسئله می شود.

    فرانچسکو توتی یک بار گفته بود بعد از رسیدن پیشنهاد رئال مادرید، مدیران رم به او گفته بودند می توانی بین اسطوره بودن در رم و ثروتمند بودن در هر جایی غیر از رم یکی را گزینش کنی. مدل اعتراض ها و مماشات نکردن تان جوری است که انگار هر لحظه به صدای قلب تان گوش داده اید؛ حتی اگر به ضرر علی کریمی باشد.
    – این را بارها به رفقای صمیمی ام گفته ام؛ می توانستم جور دیگری زندگی کنم و با آدم هایش کنار بیایم، که همین الان هم فوتبال بازی کنم. ۳۹-۳۸ سالم است و می توانستم با شرایط بدنی که دارم فوتبال بازی نم. شاید باورتان نشود ولی برنامه زندگی ام هنوز مثل دوران آلمان هست. ساعت هشت شب می خوابم و شش صبح بیدار می شوم. به جرأت می گویم ۸۵ درصد بازیکنانی که الان در لیگ برتر فوتبال بازی می کنند، سریعتر از یک و دو شب نمی خوابند؛ دیرتر می خوابند که سریعتر نمی خوابند. من ایراد نمی توانم ایراد بگیرم چون هر کسی می تواند زندگی ورزشی و شخصی خودش را داشته باشد. همین مثالی که زدید خیلی جالب است و واقعا واژه «اسطورگی» در کشور عزیزمان ایران معنایی ندارد. اتفاقا مدیران ایرانی آنقدر از بازیکن با تجربه و قدیمی می ترسند که سریع طرف را می پیچانند. هنگامی که از شالکه برگشتم، دلم می خواست با لباس پرسپولیس خداحافظی کنم ولی سال بعد شرایطی جلوی پایم گذاشتند که بروم. شاهد هم هست؛ آدم زنده اش را می آورم که تا ساعت ۱۲ شب نشسته بودم آقای انصاری فرد بیاید. بعد هم برچسب زدند که علی کریمی قرارداد ترکمانچای جلوی ما گذاشته. با من این کار را کردند ولی کاشف به عمل می آید قرارداد بازیکن خارجی (اشپیتیم آرفی) را در تولیدی یک برند داخلی امضا کرده اند؛ با عزت و احترام آرفی پولش را گرفت؟ نه خیر، شکایت کرد و هنوز هم طلب دارد. آرفی که بازیکن گمنامی بود و با ۲۵ یا ۳۵ هزار دلار آمده بود خبر مشهد، یک دفعه توی آن تولیدی قراردادش شد ۴۵۰ هزار دلار و با او ثبت کردند. مطمئن باشید همه بازیکنان مثل فرانچسکو توتی دوست دارند در تیمی که از آن آمده اند بمانند و ادامه بدهند، ولی اینجا نمی گذارند.

    واکنش آدم هایی که شما را می شناختند، بعد از مناظره برنامه «نود» چطور بود؟
    واکنش ها متفاوت بود. بعضی رسانه ها همین الان می گویند آیا علی کریمی دیگر در کانالش افشاگری نمی کند؟ فکر می کنند من بی خیال مبارزه با فساد شده است ام ولی واقعا این نیست. من در مورد پرسشها زیادی افشاگری کرده ام ولی آیا آن افشاگری ها منجر به پاسخگویی در مسئولان شد؟ هنگامی که فدراسیون و شخص مدیر پاسخگو نیست، بعد مورد نیاز نیست هر روز افشاگری کنم. ضمن این که مردم ما پرسشها فراوانی، از اقتصادی گرفته تا اجتماعی دارند. هنگامی که این اخبار تلخ را بخوانند طبیعتا ناراحت تر هم می شوند. خود من هم ناراحت می شوم هنگامی که می بینم مردم باید اعصاب ارزش خرد شود و دلواپس باشند.

    علی کریمی با بقیه سلبریتی ها تفاوت دارد. هنگامی که از مشکل زندگی مردم در اهواز می نویسد، علی رغم زیاد سلبریتی ها که همان حرف را با شوآف می زنند، یک دغدغه ای پشت حرف هایش هست. علی رغم علی دایی و کی روش که گویا گفته می شود بنا به مصلحت شخصی افشاگری می کنند، شما نفعی هم در اعتراض های تان ندارید؟
    – این که من در مورد فوتبال کشور عزیزمان ایران دلواپس باشم املا طبیعی هست. بالاخره من دینی به نسل آینده این فوتبال دارم. اتفاقا بعد از برنامه «نود» یکسری از دوستان قدیمی ام با من تماس گرفتند و گفتند اصلا نباید آن حرف ها را می زدی. اهل «ولش کن» گفتن نیستم. بالاخره من هر چه دارم از این فوتبال هست. از فوتبال به همه جا رسیدم و حالا نمی توانم در برابر پرسشها آن بی تفاوت باشم. شرایط این روزهای تیم های پایه را ببینید. اگر شرایطی که امروز در تیم های رده پایه حکمفرماست در وقت نوجوانی من هم بود شاید اصلا به جایی نمی رسیدم، چون از یک خانواده میانگین بودم و پدرم نمی توانست جهت بازی کردنم پول بدهد.

    این خلاف جهت آب شنا کردن اذیت تان نمی کند؟
    – اتفاقا اصلا شنای خوبی ندارم ولی فکر می کنم بالاخره مبارزه با فساد باید از یکجا شروع می شد. ناراحتی ام این است که اگر چند نفر دیگر از پیشکسوتان، فوتبالیست های فعلی و مربیان هم به این پرسشها ورود می کردند، شرایط فوتبال ما خیلی بهتر از این می شد.

    بعضی وقت ها تصویر شما در تلویزیون خیلی ما را دلواپس می کند؛ این حجم از خشم و استرسی که دارید تحمل می کنید.
    – در تمرینات بایرن مونیخ بالاک و الیور کان یک جوری یقه همدیگر را می گرفتند که می گفتیم الان همدیگر را می گرفتند که می گفتیم الان همدیگر گرا می کشند ولی فردا دوباره با هم اوکی شده است بودند. سر همین جریان پرت کردن لوگوی برنامه نود هم یک وقت هایی می گویند خون به مغزت نمی رسد، ۱۰ دقیقه بعدش خودم هم پشیمان بودم. سر همین مناظره برنامه نود جهت من کلی پیامک آمد «علی آقا، عصبانی نشو»، «علی آقا خودت را کنترل کن» همه فکر می کردند جهت دعوا می روم. بابا، من عصبی نیستم.

    علی کریمی در دوران فوتبال به تنبل بودن معروف بود؛ الان که سرمربی شده است با تنبلی ذاتی بازیکنان چه کار می کند؟
    – تنبلی صفتی بود که هر لحظه من خودم به آن معروف بودم. حتی هنگامی که به تیم بایرن مونیخ رفتم خیلی از رسانه های خودمان نوشتند کریمی بازیکن تنبلی است و نمی تواند زیر دست مربی سختگیری مثل ماگات کار کند ولی دیدید که تا آخر قراردادم ماندم. در مورد تنبلی هم بله، شاید بعضی بازیکنان در تمرینات خیلی تلاش نکنند و تنبل باشند ولی گاهی همین بازیکن تنبل در زمین عالی ترین عملکردش را به نمایش می گذارد، با بازیکن تنبل مسئله ندارم، اگر در زمین خودش را ثابت کند.

    رازهای مگوی علی کریمی؛ جادوگری که مسی را دوست ندارد

    عاشق مارادونا بودم

    مرد سازش ناپذیر فوتبال کشور عزیزمان ایران آدم رسانه نیست؛ اهل تزویر و جلوی دوربین ژست گرفتن هم همین طور.

    چیزهایی راجع به علی کریمی است که دوست ندارد راجع به اش حرف بزند؛ کارهایی که شاید خیلی از سلبریتی ها شیفته نمایش دادنش رو به دوربین رسانه ها هستند ولی علی کریمی تلاش در پنهان کردنش دارد.

    خاطره ای راجع به شما نقل می کنند. برانکو یک بار تمام خبرنگاران حاضر در هتل را به اتاقش که کار غیر عرفی بود، برد. بعدها فاش شد شما آن روز با مادری که جهت جهیزیه دخترش آمده بود ملاقات داشتید و خبرنگاران را پیچاندید که چیزی نفهمند یا کسی از وعده های هر سال تان با فرزند های روستایی که اوضاع مالی خوبی ندارند و بهشان سر می زنید و بساط گل کوچیک هم را می اندازید چیزی نمی داند؛ اطلاع رسانی این کارها واقعا بد نیست.
    – به نظرم این کارها گفتنی نیست، چون انسان های خیرتر از من خیلی زیادند منتها من چون معروف ترم رسانه ای می شود. اتفاقا یک بار در یک بازارچه خیریه محک بودیم، قرار بود جهت خرید تجهیزات پزشکی جهت فرزند ها پول جمع شود. اسم یک زن مدام تکرار می شد و مدام هم مبلغی که کمک می کرد زیاد می شد. این در حالی بود که اصلا نه آن زن آنجا بود و نه کسی ایشان را می شناخت. به نظرم کارهای من در برابر این افراد واقعا ناچیز است و دوست ندارم راجع به ارزش حرفی پیش بیاید. لطفا راجع به این چیزها نپرسید.

    جمله معروفی از بلاژوویچ وجود دارد که گفته بود اگر می خواهید علی کریمی خوب بازی کند باید عصبانی اش کنید.
    – می تواند درست باشد. به خود من که چیزی نگفته بود ولی کمی که آتشی می شدم معمولا بهتر بازی می کردم. ولی یک بازیکن هر لحظه به خاطر خشم بهتر بازی نمی کند. هر بازیکنی دوست دارد عالی ترین بازی اش را داشته باشد که طبیعتا هر لحظه امکان پذیر نیست. همین الان ببینید ۱۰ سال است عنوان عالی ترین بازیکن دنیا بین مسی و رونالدو جابجا می شود که این اصلا جهت فوتبال دنیا خوب نیست چون هیچ نفر سومی وجود ندارد، ولی حتی مسی و رونالدو هم هر لحظه در اوج آمادگی قرار ندارند. خودم عاشق مارادونا هستم ولی حتی مارادونا هم هر لحظه توی روز خوبش نبود. بعدها بازی های جام ۸۶ و ۹۰ را دیدم ولی ۹۴ به علاقه مارادونا پای تلویزیون میخکوب بودم.

    اسطوره از مشکل حفظ سهمیه گیلان در لیگ برتر می گوید

    سپیدرود زنده بمان

    حسرت همه رشتی ها هنگامی که راجع به علی کریمی حرف می زنند، یک چیز است: «کاش سریعتر به رشت آمده بود.» سپیدرود با علی کریمی خروشان تر، جالب تر و دوست داشتنی تر شده؛ تیمی که جهت ماندن در سطح اول فوتبال کشور عزیزمان ایران باید پنج فینال دیگر را پشت سر بگذارد.
    – من بعد از ماجرای نفت پایتخت کشور عزیزمان ایران پیشنهادهایی داشتم ولی کار خارج از پایتخت کشور عزیزمان ایران برایم سخت بود و همه را رد می کردم ولی سپیدرود که پیشنهاد داد، دیگر تفاوت می کرد. این تیم شهر پدری من هست. پدر و مادرم زیاد اوقات همین جا (رشت) زندگی می کنند. خود من هم هر چند هفته یک بار به اینجا می آمدم. در گزینش سپیدرود شک نکردم. در مورد شرایط تیم، من و بازیکنان همه تلاش مان را می کنیم ولی امیدوارم مسئولان تا دیر نشده به داد تیم برسند. شاید باور نکنید گاهی مردم در هتل از ما گرمکن یادگاری می درخواست کردند ولی ما تا هفته پیش حتی گرمکن هم نداشتیم. خیلی ها تصور می کنند امکانات و شرایط فوتبال ما در سطح رئال و بایرن هست. ما تمام تلاش خودمان را می کنیم ولی تیم سپیدرود تنها نماینده استان های شمالی است و باید زیاد به آن کمک شود. تیم ما جهت زمین چمن هنوز مسئله دارد. زمین خانگی ما چمن مصنوعی هست. البته تا هنگامی که در منزل بازی می کنیم ایرادی ندارد ولی بازی های بیرون از منزل روی چمن طبیعی است و ما آچمز می شویم. تصور کنید در شهری که از روی تیرآهن هم چمن سبز سبز می شود، ما روی زمین چمن مصنوعی بازی می کنیم. مردها زمین سردار جنگل را چمن مصنوعی کرده اند که به عنوان نمونه کارشان راحت تر شود ولی حتی شرایط چمن مصنوعی هم خوب نیست و نگهداری آن هم شرایط خاصی دارد. بعد از هر بازی باید با جاروهای مخصوصی گرانول های روی زمین جمع آوری شود ولی حتی دستگاه جاروی چمن مصنوعی هم نداریم. توپ هر جای زمین می خورد گرانول ها بلند می شوند. تمام دلخوشی ما، هواداران وفادار سپیدرود هستند. این هفته در مشهد ما ۳۰۰ هوادار داشتیم و واقعا تنها با دلگرمی و دلخوشی آنها بازی می کنیم. همه تلاش مان را می کنیم تا مردم استان گیلان در آخر فصل خوشحال باشند. همه تلاش مان را می کنیم ولی همه چیز دست ما نیست.»

    بازیکن سابق تیم ملی از اختلافاتش با کارلوس کی روش و پشت پرده جدایی اش از تیم ملی گفت

    کارلوس فیلم بازی می کند

    برخلاف زیاد منتقدان کارلوس کی روش که ترجیح می دهند از او یک هیولا بسازند، علی کریمی جهت نقد کی روش از دایره انصاف خارج نمی شود. او کارلوس کی روش را آدمی می بیند که به هیچ یک از معیارهای اخلاقی و احترام به کادر فنی اش پایبند نیست؛ کسی که حاضر است جهت گرفتن تمام پاداش های ممکن در بندهای قراردادش هر کسی را قربانی کند. ولی هنگامی که بحث فنی پیش می آید، بازیکن سابق تیم ملی با شرافت می گوید: «او را عالی ترین مربی ۳۰ سال اخیر کشور عزیزمان ایران می دانم.»

    ورود کی روش به مناظره شما و فدراسیون فوتبال ثابت کرد کی روش دیگر آن آدم غیرقابل نقد چند سال پیش نیست و مردم از علی کریمی حمایت کردند.
    – اصلا این که پای کی روش به ماجرا باز شد جهت من جالب بود. قبل از این که به برنامه نود بروم یکی از دوستانم که اتفاقا از طرفداران سرسخت کی روش بود، به من گفت هرگز در حرف هایت پای کی روش را وسط بکشی. بعد که بحث پیامک کی روش پیش آمد دوستم دوباره پیغام داد که به کی روش کاری نداشته باش ولی دقیقا نیم ساعت بعد از برنامه همان دوستم زنگ زد و گفت کارت عالی بود، مردم طرف تو هستند.

    اگر تیم ملی را روی دو کفه ترازو بگذاریم، یک طرف آن نتایجی است که کارلوس کی روش با تیم ملی گرفته و طرف دیگر هزینه هایی که کارلوس کی روش به فوتبال کشور عزیزمان ایران تحمیل کرد. به نظر شما کفه نتیجه های نسبت به هزینه ها می ارزد.
    – کاش می شد این پرسش را به صورت نظرسنجی از مردم پرسید ولی بحث شخصی من این است در این دوره صعودمان به جام جهانی همه می گویند خیلی راحت افزایش کردیم که خب بله خیلی راحت بود؛ حالا اگر گروه ما با آن یکی گروه عوض می شد چه اتفاقی می افتاد؟ ببینید، از کره، چین، ازبکستان عبور کردیم. تیم ازبکستان همان تیم همیشگی اش بود و نسلش عوض نشده بود و بازیکنان همه سن اوج بودند. بازیکنان ازبک به خاطر شرایط و سبک زندگی خارج از عرف ارزش یک سال روی فرم هستند و سال بعد همان بازیکنی که خوب بوده نابود می شود. یا کره که نسلش در حال عوض شدن هست. هر چیزی را که باعث خوشحالی مردم می شود باید به فال نیک گرفت. ولی از بُعد دیگر اگر به قضیه نگاه کنیم هزینه هایی که الان انجام می شود در آینده چه نفعی به فوتبال ما می رساند؟ در این هفت سالی که از حضورش در کشور عزیزمان ایران می گذرد، فکر می کنم حدود ۸۰-۷۰میلیارد تومان جهت او هزینه کرده ایم، ولی در آینده چه چیزی نصیب فوتبال ما می شود؟ شما این فرض را بگیرید که کارلوس کی روش بعد از جام جهانی بگوید من دیگر نمی آیم و تمام می شود و می رود. مگر این همه پیشنهاد ندارد؟ بعد از کی روش چه برنامه ای داریم؟ از کنار این مربی چه استفاده ای کرده ایم؟ این درست که تیم ملی دو بار پشت سر هم به جام جهانی رفته، ولی نسل فوتبال ما هنوز همان نسل قبلی است در حالی که بقیه گروه های آسیایی نسل خود را عوض کردن داده اند. هنوز هم بازیکنانی نظیر سید جلال حسینی، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، احسان حاج صفی و امثالهم در تیم ملی به عنوان مهم ترین بازیکنان حضور دارند. آن جوان گرایی مورد نظر هنوز در تیم ملی اتفاق نیفتاده هست. بازیکنان جوانی مثل سعید عزت اللهی هم که رفتارهایش نشان از تجربه کمش دارد و امیدوارم این خامی را کنار بگذارد، یا حتی سردار آزمون، تنها خروجی های این ۸۰ میلیارد تومان هستند. اگر به هر دلیلی کی روش نخواهد قراردادش را تمدید کند چه کسی جایگزین او خواهد بود؟ آیا باز هم می خواهند مربی خارجی با همین هزینه ها و مبالغ استخدام کنند، در حالی که در این هشت سال می شد تعدادی مربی حتی جهت تیم های پایه تحت نظر ایشان پرورش داد تا جهت این فوتبال بافایده باشند؟

    هر مربی خارجی دیگری که شروع به کار کند، حداقل سه، چهار سال وقت و هزینه مورد نیاز دارد تا به علم کی روش نسبت به فوتبال کشور عزیزمان ایران برسد.
    – همین طور هست. من قبل ترها هم گفته ام که امکانات حال حاضر تیم ملی اصلا قابل مقایسه با دوران ما نیست. البته این اتفاق خیلی خوبی به حساب می آید. پروازهای حال حاضر تیم ملی Business Class است و این در حالی است که ما فقط یک بار آن هم در جام جهانی ۲۰۰۶ با هزینه فیفا این پرواز را تجربه کردیم. در آن وقت و با آن امکانات، کارلوس کی روش هم قادر نبود زیاد از سه چهار ماه دوام بیاورد.

    کی روش در همه بیانیه ها و مصاحبه هایش ادعای حرفه ای بودن دارد و این که مجبور است با یکسری افراد غیر حرفه ای سروکله بزند و پشت پرده به خاطر این غیر حرفه ای بودن ایرانی ها پول بیشتری هم می گیرد؛ ولی خب کجای دنیا پول اجاره کمپ تیم ملی را به سرمربی می دهند و او را مسئول قرارداد می کنند؟ یا فرزندخوانده سرمربی بدون هیچ رزومه ای وارد کادر فنی می شود؟

    در وقت جام جهانی برزیل یکی از معضلات ایشان لباس آل اشپورت بود و بعد از این که صد هزار دلار از این برند گرفت، مسئله حل شد. البته الان مردم بهتر ایشان را آشنا اند و آگاهی بهتری نسبت به فعالیت های ایشان دارند. من جواب شما را اینگونه می دهم که اگر کسی جهت نخستین بار وارد کشوری می شود و قرارداد می بندد، بعدها می تواند ادعای ناآگاهی و غیر حرفه ای بودن طرف برابر را داشته باشد ولی اگر کسی بعد از چهار سال قرارداد و هنگام تمدید آن این ادعا را داشته باشد داستان متفاوت می شود. اکیپ فدراسیون همان نفرات قبلی بودند و فقط جای آنها با هم عوض شده است بود. به هر حال شما که از مشکل ها و شرایط فدراسیون اطلاع کامل داشتید، آیا جهت بار دوم با آنها قرارداد بستید؟ شما هنگامی که با علم به مشکل ها و شرایط قرارداد می بندید دیگر حق گله و شکایتی باقی نمی ماند. بلاژوویچ هنگامی که وارد فوتبال کشور عزیزمان ایران شد رزومه رتبه سوم جام جهانی را همراه خود داشت و شرایطش به مراتب نسبت به کارلوس کی روش بهتر بود ولی خب آن وقت امکانات به حدی کم بود که مارک لباس های ما شکاری بود. کی روش لباس آدیداس می پوشد و باز هم ایراد می گیرد.

    اهل «ولش کن» نیستم , علی کریمی/ مرد افشاگر

    هیچ وقت مشکلاتی را که باعث جدایی تان از کادر فنی تیم ملی و کی روش شد باز نکردید؟
    – من همان موقعی که چهار ماه با کی روش کار کردم، آرزویم این بود که رابطه من و او در حد همان مربی و بازیکن باقی می ماند. متاسفانه آدم هایی که شیفته کارلوس شده است اند، فقط شیک پوشی و صحبت های قشنگ و چشم های آبی را می بینند. تنها معیارشان جهت قضاوت، آدمی است که در تلویزیون دیده اند؛ آدمی که خوب یاد گرفته جلوی دوربین فیلم بازی کند و مقبول به نظر برسد در صورتی که شخصیت ایشان طور دیگری هست. نمی فهمم آیا آدمی که تمام پاداش ها را دارد، باید شوآف کند. من نمی دانم که چه لزومی دارد ایشان برود یونان و بازی بازیکنی را ببیند که تا به حال ۶۰ بازی ملی انجام داده و کاملا آشنا شده است است؟ دیدن بازی یک بازیکن باتجربه تیم ملی چه هدفی می تواند داشته باشد؟ شما ۳۵ روز قبل از جام جهانی تیم را به اردو در کشوری می برید که هیچ تیمی این کار را نمی کند. تمامی تیم ها نهایتا دو هفته قبل از شروع مسابقه های به محل کمپ خود می روند. شما شاید از پرسشها دیگر اطلاع داشته باشید ولی در این گونه پرسشها من هم چیزهایی بلدم و می دانم که اینها همه هزینه هست. هزینه بلیت، هتل و امثالهم در صورتی که حقوق تیم ملی فوتبال ساحلی ۱۰ ماه می شود که عقب افتاده است.

    حدس می زنید سخت ترین حریف ما در جام جهانی چه تیمی است؟
    – به نظر من سخت ترین بازی ما برابر مراکش خواهد بود. تیمی مثل اسپانیا ممکن است ما را دست کم بگیرد و این به نفع ماست. دیدید که در جام جهانی ۲۰۱۴ این اتفاق در بازی برابر آرژانتین افتاد و آنها آنقدر ما را دست کم گرفتند که با نبوغ مسی به مشکل پیروز شدند. این شرایط ممکن است در بازی برابر اسپانیا و پرتغال هم رخ دهد. کما این که خود ما بارها تیم های ضعیف تر از خودمان را دست کم گرفتیم و باختیم. تیم هایی نظیر اردن و حتی همین سوریه جنگ زده که در بازی آخر مقدماتی در پایتخت کشور عزیزمان ایران ما را دچار دردسر کرد. به نظرم حضور در این گروه یک تجربه ناب جهت فوتبال ماست، چون چند ماه بعد از جام جهانی، جام ملت های آسیا در امارات برگزار می شود. حداقل به عنوان تیمی که در رده بندی فیفا در آسیا اول است باید به فینال جام ملت های آسیا برسیم. البته اگر تیم ملی دست به یک کار بزرگ بزند و به مرحله بعد افزایش کند قطعا من و همه کشور عزیزمان ایران خوشحال خواهیم شد. امیدوارم هر نتیجه ای رقم می خورد دست کم از دیدن بازی های تیم ملی کشور عزیزمان ایران در جام جهانی لذت ببریم و به آن افتخار کنیم.

    به عنوان پرسش آخر حتما انتقادات زیادی به رفتارهای کارلوس کی روش وارد هست، ولی علی کریمی با سال ها حضور در آلمان، وجهه فنی سرمربی تیم ملی را چطور می بیند؟
    – خیلی ها فکر می کنند من با کی روش پدرکشتگی دارم، در حالی که اگر ۳۰ سال بعد از من بپرسند عالی ترین مربی که با او کار کردم چه کسی بوده قطعا خواهم گفت کارلوس کی روش. اتفاقا من علی رغم خیلی ها کسر شأنم نیست و خیلی رک می گویم در همان چهار ماهی که در تیم ملی دستیار کی روش بودم خیلی از نکات فنی را از او یاد گرفتم. حتی بعضی از مدل های برخوردش را بازیکنان را خودم در سپیدرود انجام می دهم. کارلوس از نظر فنی فوق العاده هست، ولی بحث من خلأ فوتبال کشور عزیزمان ایران بعد از جدایی اوست و این همه هزینه بی فایده ای که کرده ایم. کاش در قرارداد کی روش بندی می گنجاندیم که ماهی دو ساعت با سرمربیان لیگ برتری جلسه فنی بگذارد. بانک سامان توانست این کار را بکند، فدراسیون فوتبال نتوانست.

    هفته نامه همشهری جوان /برترین ها

    مرد سازش ناپذیر فوتبال کشور عزیزمان ایران آدم رسانه نیست؛ اهل تزویر و جلوی دوربین ژست گرفتن هم همین طور.

    واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | بازیکن | برنامه | فوتبال | بازیکنان | جام جهانی | علی کریمی | جام جهانی | فوتبالیست ها | کارلوس کی روش

    اهل «ولش کن» نیستم , علی کریمی/ مرد افشاگر

    اهل «ولش کن» نیستم , علی کریمی/ مرد افشاگر

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار