بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی ترامپ در جایگاهی نیست که پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام را تایید کند / ظریف

    وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در برنامه نگاه یک به بیانات اخیر مدیر جمهور آمریکا پاسخ داد.

    ترامپ در جایگاهی نیست که پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام را تایید کند / ظریف

    ظریف: ترامپ در جایگاهی نیست که پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام را تایید کند

    عبارات مهم : ایران

    وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در برنامه نگاه یک به بیانات اخیر مدیر جمهور آمریکا پاسخ داد.

    به گزارش تسنیم، ظریف در این برنامه گفت: صحبت های دیشب ترامپ آنچه کاملا مشهود بود ادبیات غیر مناسب ایشان در صحبت هایشان بود. این ادبیات را نیز کم و بیش از مجمع عمومی شرکت ملل نیز شاهد بودیم. من از صبحگاه امروز تمام تحلیل ها را در آمریکا و سرتاسر دنیا راجع به صحبت دیروز ترامپ دنبال کردم و اکثریت قریب به اتفاق تحلیل ها بر این توصیه تاکید دارند که ترامپ حرفی جهت گفتن نداشت.

    ترامپ در جایگاهی نیست که پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام را تایید کند / ظریف

    وی افزود: چیزی که بدیهی بود و توقع نیز می رفت و مردم و مسئولان ما به هیچ وجه دچار حرکت آینده نگری نشده نشدند نوع نگاه غلط آمریکا به کشور عزیزمان ایران بوده که دارای سابقه تاریخی ۴۰ ساله است البته ۴۰ ساله نیست و آمریکا با کودتای سال ۳۲ و سرنگون کردن حکومت منتخب مردم نشان دادند که از ابتدا از دیکتاتوری حمایت کردند و هزینه این گزینش های غلط خود را می پردازند و با این گزینش های غلط خود را در برابر مردم کشور عزیزمان ایران قرار دادند و دیشب چیز تازه ای نبود.

    وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران در ادامه گفت: در صحبت های دیروز نیز ترامپ نتوانست در چارچوب عمل کند و از عباراتی که جهت مردم کشور عزیزمان ایران کاملا زشت است استفاده کرد. کسی که نسبت به سپاه که عزیز مردم کشور عزیزمان ایران و افتخار مردم کشور عزیزمان ایران است و مردم احساس می کنند که سپاه در کنار ارتش ضامن تمامیت ارضی کشور عزیزمان ایران است با الفاظ شایسته خودش به کار می برد هیچ توجهی را جلب نمی کند و کسی که جهت چند صد میلیارد دلار پول از کشورهای منطقه جهت سلاح های بی فایده اش اخذ کرده و حتی می شود گفت که این پول را به زور گرفته، این فرد جهت خوشایند کسانی که آنها را سرکیسه کرده اسم تاریخی خلیج فارس را به غلط استفاده کرد و نشان داد در سرتاسر دنیا که از چه شخصیتی برخورد است و ایشان اهمیتی جهت واقعیات قائل نیست.

    وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در برنامه نگاه یک به بیانات اخیر مدیر جمهور آمریکا پاسخ داد.

    من احساس می کنم که ایشان جهت خوشامد کسانی که از آنها خرید های بزرگ تسلیحاتی کردند این عبارات را به کار برد کما اینکه شاهد بودید بعد از اعلام حصر کشور قطر به وسیله چهار دولت عربی ترامپ چهار توئیت کرد که می توانست زمینه ساز فاجعه بزرگ در منطقه باشد آیا که قبلا علایم غلطی هم فرستاده بود کما اینکه طی ۳۰ ماه گذشته شاهد شرایط سخت در یمن هستیم. اینها نشان دهنده وابستگی ایشان به هزینه های سنگین تبلیغاتی و شخصی به وسیله این کشورها انجام داده، است.

    وی افزود: طبیعتا در برجام که تنها مرجع پیگیری و تعیین پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی است که برجام کاملا چارچوب نظارت آژانس را نیز مشخص کرده است علاوه بر اینکه پروتکل الحاقی و پادمان چگونه باید نظارت صورت بگیرد. ولی توصیه ای که اینجا مورد نیاز به ذکر است این بوده که مذاکرات ما ۲ توصیه داشت که ما همه مقررات را در برجام دیده بودیم نشان داد که ما از ابتدا به دولت آمریکا اعتماد نداشتیم و نشان می دهد که برجام بر اساس بی اعتمادی به آمریکا نوشته شده است بود.

    نکته دوم این است که اگر به حرف های دوران مبارزات انتخاباتی ترامپ توجه کرده باشید و به نامه سناتور معروف آمریکایی توجه کرده باشید که گفته بودند که برجام را پاره می کنیم. ولی ۹ ماه گذشته ولی هنوز هیچ کاری در این باره انجام نداده اند. امروز صاحب نظران می گویند اگر آمریکا از برجام کناره گیری کند خود را منزوی کرده هست. ترامپ در جایگاهی نیست که پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام را تایید کند. برجام یک سندی بر اساس بده و بستان هست. نکاتی که در برجام درج شده است بر اساس بی اعتمادی و سند مستحکمی است که به آسانی نتوانستند از آن عدول کند.

    ترامپ در جایگاهی نیست که پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام را تایید کند / ظریف

    ظریف گفت: صحبت های دیشب ترامپ و صحبت های ایشان در مجمع شرکت ملل سازگاری با بندهای برجام ندارد. این نکات را ما قبلا به موگرینی به عنوان مسئول هماهنگ کننده کمیسیون یکسان تذکر دادیم. پاسخ کشور عزیزمان ایران به این نفض این است که ما کارها مناسبی را در برابر کارها آمریکا انجام دادیم و انجام می دهیم. اگر به متن برجام توجه کنید انوع نقض ها داریم. نقض هایی داریم که نقض تخطی یا نقض های فاحش داریم که جهت هر یک از این ها در کمیسیون یکسان اقداماتی تعریف می شود.

    نامه ای که در میدل ایست آی انتشار یافته به تمام اعضا نوشته شده است بود. ما از تابستان سال گذشته تا دو هفته قبل ۹ نامه راجع به مواردی که آمریکا در اجرای تعهدات برجامی کوتاهی کرده یا تاخیر داشته، نوشته ایم. کوتاهی ها، موارد نقض در نامه ها ذکر شده است که یکی از آنها نامه ای بوده که در ماه مارس ۲۰۱۷ بوده که جهت زن موگرینی نوشته شده است بود و ظرف فردا و بعد فردا هم نامه ای در رد صحبت های ترامپ خواهم نوشت. البته بیانیه دیشب کشور عزیزمان ایران به عنوان سند در شرکت ملل ثبت شد. بر خلاف ادعای دیشب ترامپ که کشور عزیزمان ایران برجام را نقض کرده این ما بودیم که موارد متعدد کوتاهی آمریکا را ثبت کردیم.

    وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در برنامه نگاه یک به بیانات اخیر مدیر جمهور آمریکا پاسخ داد.

    وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران اضافه کرد: جهت ما، مقررات داخلی آمریکا اعتباری ندارد و آمریکا موظف است که به تعهدات بین المللی خود عمل کند. برجام توافقی میان کشور عزیزمان ایران و آمریکا نیست که نیاز به تصویب کنگره داشته باشد. دیشب زن موگرینی نیز به صراحت گفت که برجام قابل آخر یافتن به وسیله هیچ یک از اعضا نیست. آنچه که جهت ما مهم است این است که آمریکا متعهد است که مواردی که اسقاط کرده تمدید کند و پایبند باشد اگر این کار را نکند ما نیز کارها متقابل را انجام خواهیم داد که کمیسیون برجام این تصمیم را اتخاذ خواهد کرد. ما تا حالا توانسته ایم که از امکاناتی که از برجام ایجاد شده است از جمله سرمایه گذاری و امکانات تعاملات بانکی و فروش نفت بهره مند شویم. آمریکا هم در دولت گذشته و هم دولت کنونی نقض داشته است ولی این نقض ها این گونه نبوده که از منافع زیاد باشد.

    هر وقت که کشور عزیزمان ایران احساس کند که کارها طرف برابر در لغو تحریم ها کافی نیست می تواند گزینش خود را داشته باشد که خروج از برجام یکی از این موارد هست. از ابتدا با بدبینی راجع به برجام مذاکره کردیم. در برجام تاکید کردیم که اگر تحریم ها برگردد در آن وقت این حق را داریم که راجع به باقی ماندن در برجام تصمیم بگیریم. اگر روزی به این نتیجه برسیم که ادامه حضور ما در برجام به منفعت کشور نیست آن وقت شرایط ما از نظر هسته ای بهتر از وقت وارد شدن در مذاکرات برجام خواهد بود.

    ترامپ در جایگاهی نیست که پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام را تایید کند / ظریف

    وی گفت: قرارداد بوئینگ از نظر ما مشکلی ندارد و اگر آمریکا مانع از اجرای این قرارداد شود آمریکا تخلف مرتکب شده است است.

    ظریف راجع به صحبت های موگرینی و کشورهای اروپایی راجع به برجام گفت: آنچه که مهم است این بوده که آمریکا با سیاست های خود در حال منزوی کردن خود هست. دیگر هیچ کشوری این آمادگی را ندارد که وارد تفاهم شود. چون ترامپ رسما در حال اعلام این است که تفاهم ها با آمریکا فقط جهت یک دوره ریاست جمهوری است و دنیا این عنوان را خوب می فهمد.

    اقدامات دیروز اعضای اتحادیه اروپا فقط منحصر به برجام نبود بلکه یک نگرانی از نحوه واکنش‌ها دولت ترامپ است که این دولت به تعهدات بین المللی خود پایبند نیست که می تواند جهت نظم بین المللی مشکلاتی ایجاد کند و این یک امتیاز نیز جهت ما هست. اگر چهار یا پنج سال گذشته آمریکا تصمیم می گرفت که علیه کشور عزیزمان ایران تحریم اعمال کند اروپایی ها همراهی می کردند. اروپایی باید تصمیم بگیرد که منافعش کجاست.

    برجام یک روش است که جهت اروپا اهمیت دارد. ممکن است که در فرهنگ سیاسی آمریکا رسیدن به تفاهم یا راه حل مذاکره شده است جایگاهی نداشته باشد ولی اروپایی ها هیچکدامشان ابر قدرت نیستند و کشورهای موثری هستند که از روش های دیگری جهت پیگیری منافعشان استفاده می کنند دیپلماسی نقش بسزایی دارد. اروپایی های منافعی دارند که علاوه بر منافع اقتصادی، منافع سیاسی و منافع امنیتی و منافع حیثیتی در ادامه برجام دارند. ما در ماه های آینده خواهیم دید که اروپا تا چه اندازه در برابر زیاده خواهی آمریکا خواهد ایستاد. و نشان خواهد داد که اروپا می تواند نقش تاثیرگذار در عرصه بین الملل داشته باشد یا اینکه فقط نقش دنباله رو خواهد داشت.

    وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران راجع به توان موشکی کشور عزیزمان ایران گفت: ما در بحث هسته ای تصمیم گرفتیم که فقط یک عنوان را حل کنیم که همین عنوان نیز ۱۳ سال طول کشید و تصمیم گرفتیم راجع به دیگر مباحث وارد بحث نشویم. فقط سه کشور وابسته در منطقه با آمریکا همراه شده است اند. شاید صحبت ترامپ زیاد صحبت نتانیاهو بود که به وسیله ترامپ بیان شد.

    اولین کسی که تبریک گفت نتانیاهو بود. همسایگان ما باید به خود بیایند که چه کسانی از سخنان ترامپ حمایت کردند. ما در عنوان هسته ای که بر آن متمرکز بودیم امروز حقانیت ما کاملا مشهود هست. ما معتقدیم که دفاع ما در حیطه صلاحیت ما بوده و به کسی اجازه وارد شدن به آن را نمی دهیم ولی ترامپ دیروز تلاش کرد با منطق بر تصویر این موارد را به هم مرتبط کند. ولی اینکه آیا آمادگی مذاکره راجع به پرسشها دفاعی را نداریم این است که کشور عزیزمان ایران ۸ سال جنگ تحمیلی را تحمل کرد. انواع پیشرفته ترین سلاح ها در اختیار دشمن قرار داده شد و از دسترسی کشور عزیزمان ایران به کمترین سلاح دفاعی جلوگیری شد و ما را به این سمت سوق دادند که نیاز دفاعی را خودمان تامین کنیم.

    آمریکایی ها غلط های زیادی در منطقه مرتکب شده است اند و بعدها نیز حاضر به پذیرش انتخابشان نیستند. ما امنیت را از مردم خود می گیریم. مردم ما امکانات مورد نیاز دفاعی را خودشان ایجاد کرده تا هیچگاه یک صدام دیگر مردم ما را با حملات موشکی ترساندن کند. مردم ما این شرایط را با گوشت و پوست و خون خود لمس کردند و این دستاورد و دفاع ما قابل مذاکره نیست. ما امروز در منطقه ای زندگی می کنیم که سلاح های زیبای آمریکایی که مردم یمن را به خاک و خون کشیده است با صدها میلیارد دلار به منطقه سرازیر شده است است.

    در این شرایط که منطقه به انبار باروت تبدیل شده است حق داریم که امکانات دفاعی داشته باشیم و زمانی اگر قرار باشد در این باره حرف بزنیم حرف زیادی جهت گفتن داریم. در منطقه کشوری همانند عربستان داریم که سال ۲۰۱۶ بیش از ۶۳ میلیارد دلار هزینه تسلیحاتی دارد و امارات با ۱٫۵ میلیون جمعیت ۲۳ میلیارد دلار تسلیحات خریداری کرده هست. حرف جهت زدن زیاد داریم و اینکه چگونه آمریکا با دامن زدن به تشنج باعث یک مسابقه تسلیحاتی میان متحدین خود شده است هست. این اوضاع خطرناکی جهت منطقه ما ایجاد کرده است.

    وی افزود: اگر قرار باشد مذاکراتی انجام شود آنها حرفی جهت گفتن نخواهند داشت و ما طرف مدعی ما خواهیم بود. کشور عزیزمان ایران به دنبال تجاوز علیه هیچ کشوری نبوده و نخواهد بود. طی ۳۰۰ سال گذشته چشمداشتی به سرزمین دیگر نداشتیم و ما کشوری هستیم که به دنبال ثبات و امنیت هستیم. نه همانند ترامپ که در دوران مسابقه های انتخاباتی گفته بود تا زمانی که میان کشور عزیزمان ایران و عراق جنگ بود ما راحت بودیم. طرح های ما جهت منطقه نشان از این دارد که کشور عزیزمان ایران همواره یک سیاست را دنبال کرده که مبارزه با خشونت و جنگ است.

    ظریف افزود: آقای ترامپ ممکن است آرزوهایی داشته باشد ولی کشور عزیزمان ایران موفق شده است که اجماع امنیتی سازی علیه کشور عزیزمان ایران که دولت های قبلی آمریکا با تلاش ایجاد کرده بودند نابود کند و امروز به خاص در حوزه برجام اجماع به نفع کشور عزیزمان ایران بوده و آمریکا کاملا منزوی شده است است و سیاست کنونی ترامپ کاملا محکوم به شکست است و کشور عزیزمان ایران با تدبیر مانع از آن خواهد شد که ترامپ یک بار دیگر یک عنوان امنیتی ایجاد کند.

    وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران اضافه کرد: آمریکاییها سیاست های غلطی را دنبال کردند. واقعا آمریکا در منطقه ما همه راه های غلط را گزینش کرده و الان گله دارند که آیا در منطقه منزوی هستند و آیا کشور عزیزمان ایران در منطقه نفوذ دارد. عربستان و امارات دو کشوری بودند که طالبان را به رسمیت شناختند این دو کشور با حمایت از افراطیون انسان های زیادی را در عراق و سوریه به خاک و خون کشاندند.

    قدرت کشور عزیزمان ایران در منطقه به علت گزینش های درست بوده هست. ما هیچگاه خواهان دخالت در امور منطقه نیستیم. حرف ما همواره یک عنوان است که هیچ کسی نمی تواند موضوعی را بر مردم منطقه تحمیل کند. سیاست آمریکا جهت فشار بر کشور عزیزمان ایران سیاست جدیدی نیست. اینها کشورهایی بودند که پشت صدام حسین بودند. باید قبل از هر چیزی برگردند و به غلط های گذشته خود نگاه بکنند. فراموش نکنند در حال پرداخت تاوان غلط های خودشان است.

    وزیر امور خارجه کشور عزیزمان ایران گفت: آمریکا طی ۴۰ سال گذشته اشتباهاتی را در منطقه مرتکب شده است و امروز شاهد ثمره غلط های خود در منطقه هستند. اگر غلط های خود را اصلاح کنند امکان تجربه شرایط متفاوتی را دارند. امروز نیروهای مقاومت هستند که در برابر داعش ایستادگی کردند. این نیروهای مقاومت بودند. اقداماتی که در شرق سوریه روی داده نشان داده که اولویت اول آمریکا مبارزه با داعش نیست و اولویت آنها عنوان دیگری است.

    وی راجع به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور عزیزمان ایران گفت: نقش سپاه در کنار ارتش در دفاع از کشور و تمامیت ارضی غیر قابل تردید است و اینها نیروهایی بودند که با حمایت مردم و از بطن مردم بودند و با مردم توانستند در برابر ارتش صدام مقاومت کنند و حماسه مقاومت را در جنگ تحمیلی را رقم بزنند. یکی از برنامه هایی که داشتند جهت ناکام گذاشتن حرکت استقلال طلبانه، حمله صدام به کشور عزیزمان ایران بود و تلاش کردند با تحمیل خشونت و تکفیر در منطقه سیاست های مخربی دنبال کنند و اینها به علت حمایت های مستشاری برادران سپاه در منطقه ناکام ماندند و طبیعی است که از سپاه کینه داشته باشند.

    امروز توئیت جالبی از نخبه آمریکایی دیدم که نوشته بود ترامپ با شعار آمریکا اول به کاخ سفید آمد ولی امروز نه تنها آمریکا اول نیست بلکه اسرائیل هم اول نیست و این حزب لیکود اسرائیل اول بوده و سعودی در جایگاه دوم واقع شده است است و چه بسا گروه های تروریستی در جایگاه سوم قرار گرفته باشند. دولت آمریکا زیاد به گروه های فشار توجه می کند نتیجه این می شود که سیاست های آمریکا در جهت منافع ملی این کشور نبوده و در جهت منافع کسانی که است که بیشترین توان تحمیل نظرات خود بر مراکز تصمیم گیری آمریکا را دارند. این یکی از پرسشها سیاست ورزی در آمریکا است.

    وی افزود: ترامپ به شدت احساس ناتوانی می کند. از دیروز یک اجماع جهانی در برابر حرکت ایشان وجود داشته هست. امروز حرف های ترامپ علیه کشور عزیزمان ایران شنونده زیادی ندارد و مجبور شده است که با لحن خشن تری علیه کشور عزیزمان ایران صحبت کند. از ابتدای ریاست جمهوری ترامپ بیشترین میزان سرمایه گذاری در کشور عزیزمان ایران انجام شده است و کشور در جهت اقتصاد مقاومتی پیش می رود.

    ما ۳۸ سال در برابر فشار خارجی توانسته ایم کشور را بسازیم و این به علت این است که امنیت ما از داخل ایجاد شده است هست. ما سر جنگ با دنیا نداریم. ما دنبال ثبات در منطقه هستیم ولی ما ثبات خود را از بیرون نمی خریم به همین علت است که کشور عزیزمان ایران یک محیط جالب جهت سرمایه گذاری هست. من یقین دارم که علی رغم همه لفاظی ها هم سرمایه داخلی و هم سرمایه خارجی در طرح های عمرانی و زیر بنایی کشور به کار گرفته خواهد شد.

    واژه های کلیدی: ایران | سیاست | آمریکا | آمریکایی | آقای ترامپ | دولت ترامپ | مذاکرات برجام | صحبت های ترامپ

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار