بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اجتماعی مراجع نسبت به اصلاح سن ازدواج دختران مخالفت جدی نداشتند/ برخی مردها حضور زنان د

    نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به دیدار اعضای فراکسیون زنان با بعضی از مراجع عظام در قم، از عدم مخالفت جدی مراجع در بحث اصلاح سن ازدواج دختران

    مراجع نسبت به اصلاح سن ازدواج دختران مخالفت جدی نداشتند/ برخی مردها حضور زنان د

    طیبه سیاوشی: مراجع نسبت به اصلاح سن ازدواج دختران مخالفت جدی نداشتند/برخی مردها حضور زنان در ورزشگاه ها را فاقد مسئله شرعی می دانند

    عبارات مهم : دختران

    نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به دیدار اعضای فراکسیون زنان با بعضی از مراجع عظام در قم، از عدم مخالفت جدی مراجع در بحث اصلاح سن ازدواج دختران خبر داد و با بیان اینکه توضیحاتی راجع به حضور زنان در ورزشگاه ها به این مردها داده شد، اظهار کرد: در تصویر العمل به توضیحات ارائه شده، بعضی از مردها فرمودند که جهت حضور زنان در ورزشگاه ها مسئله شرعی وجود ندارد ولی بعضی از بزرگان نیز این مسئله را به هیچ عنوان قابل قبول نمی دانند.

    طیبه سیاوشی در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به دیدار اعضای فراکسیون زنان مجلس با بعضی از مراجع عظام و بزرگان حوزه علمیه قم اعلام کرد: در پی دعوتی که از سوی دانشکده زنان دانشگاه ادیان و مذاهب قم از فراکسیون زنان مجلس صورت گرفته بود، روز گذشته با همراه تعدادی از اعضای فراکسیون با حضرات مراجع تقلید و آیات عظام گرامی قمی، جوادی آملی، صانعی، بطحائی گلپایگانی و محقق داماد دیدار کردیم.

    مراجع نسبت به اصلاح سن ازدواج دختران مخالفت جدی نداشتند/ برخی مردها حضور زنان د

    وی با بیان اینکه پرسشها و معضلات متفاوت در حوزه زنان و جوانان، محور کلی مذاکرات صورت گرفته در این دیدارها و ملاقات بود، خاطرنشان کرد: در این دیدارها راجع به بعضی پرسشها مبتلا به حوزه آموزش و پرورش و همچنین بعضی مباحث حوزه زنان با حضرات صحبت کرده و خواستیم که در این موارد به ما راهکار و مشاوره بدهند.

    نماینده اصلاح طلب مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس همچنین از برگزاری ۲ نشست تخصصی در حاشیه این سفر یک روزه به قم خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه سفر روز گذشته به دعوت دانشکده زنان دانشگاه ادیان و مذاهب قم انجام شد، نشستی با بعضی اساتید و دانشجویان این دانشگاه داشتیم و در ادامه نیز در نشستی دیگر با آقای قشنگی نژاد و دیگر مسئولان مرکز تحقیقات زنان و خانواده حوزه عملیه قم به مذاکره پرداختیم.

    نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به دیدار اعضای فراکسیون زنان با بعضی از مراجع عظام در قم، از عدم مخالفت جدی مراجع در بحث اصلاح سن ازدواج دختران

    این عضو فراکسیون زنان مجلس در تشریح بعضی مصادیق مورد بحث در این دیدارها یادآور شد: یکی از مصادیق در بحث کودک همسری بود که البته ما هم اکنون در مراحل نهایی کار در این رابطه هستیم ولی با این حال، وظیفه خود می دانستیم که روند کار خود را به اطلاع حضرات برسانیم. بنابر این در این دیدارها به مردها توضیح دادیم به علت بعضی مستندات پزشکی، جامعه شناختی، روان شناختی، حقوقی و فقهی مورد نیاز هست، حداقل سن ازدواج را در قانون اصلاح کنیم.

    او راجع به تصویر العمل مراجع نسبت به این مسئله گفت: البته مخالفت جدی در این رابطه مطرح نشد ولی مباحثی مطرح شد و بعضی از مردها تاکید داشتند بنابر قوانین اسلام دختران درصورتی که به بلوغ عقلی برسد، می تواند ازدواج کند.

    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین در تشریح بعضی دیگر از مباحث مطرح شده است در این دیدارها گفت: به طور کلی راجع به ورزش زنان نیز بحث شد و به خاص همکاران مان زن ها سعیدی و اولادقباد که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عضویت دارند، راجع به اوضاع نامساعد ورزش دختران و زنان در مدارس و حوزه آموزش و پرورش نکاتی را مطرح کرده و گفتند که متاسفانه دختران ما در مدارس تحرک کافی ندارند و همچنین راجع به کمبود امکانات در این حوزه نیز صحبت هایی عنوان شد.

    مراجع نسبت به اصلاح سن ازدواج دختران مخالفت جدی نداشتند/ برخی مردها حضور زنان د

    عضو فراکسیون زنان مجلس راجع به بحث ورزش زنان نیز گفت: باتوجه به اهمیت و حساسیت های این مسئله، مورد نیاز دیدم به استحضار حضرات برسانم که به هر حال دستگاه های متولی ورزش در کشور توجه خاص ای به این حساسیت های جامعه دارند و تاکید دارند که ورزش زنان در اماکنی صورت گیرد که تمامی ملاحظات برزگان لحاظ شده است و دغدغه های شرعی درنظر گرفته شود. در حاشیه این بحث همچنین عنوان حضور زنان در استادیوم های ورزشی مورد اشاره قرار گرفت.

    سیاوشی همچنین با اشاره به طرح عنوان ورود زنان به استادیوم های ورزشی یادآور شد: باتوجه به اینکه بعضاً تاکید می شود که زنان نباید بدن مردان را ببینند، نکاتی را خدمت بزرگان عرض کردم که آقای صانعی گفتند که مشکلی بر این مسئله مترتب نبوده و یکی، دو نفر از دیگر مراجع نیز ملاحظاتی داشتند و بنده توضیح دادم که با توجه به فاصله ای که معمولاً از جایگاه تماشاچیان تا زمین بازی وجود دارد، اساساً امکان دیدن هیکل ورزشکاران میسر نیست که در تصویر العمل به این توضیح، بعضی از مردها فرمودند که با این حساب، مسئله شرعی وجود ندارد. بماند که بعضی از بزرگان نیز این مسئله را به هیچ عنوان قابل قبول نمی دانند.

    نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به دیدار اعضای فراکسیون زنان با بعضی از مراجع عظام در قم، از عدم مخالفت جدی مراجع در بحث اصلاح سن ازدواج دختران

    او با بیان این که بعضاً گفته می شود عنوان حضور زنان در ورزشگاه ها اولویت چندانی جهت همه اقشار جامعه ندارد، گفت: به هر حال ما نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران هستیم و باید مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود را پیگیری کنیم و مردم پایتخت نیز این مطالبات را دارند که البته مردم بعضی دیگر از شهرها نیز چنین مطالبه ای دارند.

    عضو فراکسیون زنان مجلس در ادامه یادآور شد: فارغ از آن در مباحث، راجع به بحث دیه نیز صحبت هایی داشتیم و این درحالی است که این مسئله، یک دغدغه همگانی است و بحثی که به شدت جامعه زنان را متاثر می کند این است که در مواردی گفته می شود جهت اجرای حکم قصاص مرد باید، تفاضل دیه پرداخت شود.

    مراجع نسبت به اصلاح سن ازدواج دختران مخالفت جدی نداشتند/ برخی مردها حضور زنان د

    نماینده اصلاح طلب مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران با اشاره به پیگیری های قبلی خود در این رابطه گفت: بنده در مقطعی در یک مورد خاص، از آیت الله آملی لاریجانی درخواست کردم که این تفاضل دیه از خزانه دولت پرداخت شود و فارع از آن، معتقدیم این مسئله جهت زنان بسیار تحقیرآمیز است.

    او ادامه داد: آقای صانعی در جریان این بحث، تاکید کردند که پنجشنبه هفته آینده همایشی مفصل در این رابطه برگزار خواهد شد و ابعاد متفاوت این مسئله مورد مداقه قرار می گیرد و همچنین با استناد به یک مورد فقهی دیگر، گفتند ممکن است دیه زن و مرد را برابر بدانیم.

    سیاوشی در آخر خاطرنشان کرد: به جز این موارد آن چنان که عرض کردم پرسشها مربوط به پرسشها زنان در حوزه آموزش و پرورش نیز ازسوی بعضی همکاران متخصص در این حوزه که در کمیسیون آموزش و تحقیقات عضویت دارند، مطرح شد که طبیعتاً این عزیزان به تفصیل و دقت بیشتری این پرسشها را توضیح خواهند داد.

    واژه های کلیدی: دختران | اصلاح طلب | مراجع تقلید | اخبار اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار