بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاست خارجی همچنان معتقدیم آمریکا از توافق هسته‌ای خارج نخواهد شد / سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا

    سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا با بیان اینکه عدم تایید پایبندی کشور عزیزمان ایران به توافق هسته‌ای به منزله خروج آمریکا از این توافق نیست، گفت: بنابراین ما هنوز ا

    همچنان معتقدیم آمریکا از توافق هسته‌ای خارج نخواهد شد / سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا

    سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا: همچنان معتقدیم آمریکا از توافق هسته ای خارج نخواهد شد

    عبارات مهم : اروپا

    سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا با بیان اینکه عدم تایید پایبندی کشور عزیزمان ایران به توافق هسته ای به منزله خروج آمریکا از این توافق نیست، گفت: بنابراین ما هنوز اطمینان داریم که آمریکا از توافق خارج نخواهد شد.

    به گزارش ایسنا، دیوید او سولیوان نماینده اتحادیه اروپا در آمریکا در حالی که چند روز تا آخر وقت دونالد ترامپ مدیر جمهور آمریکا جهت ارائه گزارش به کنگره راجع به پایبندی کشور عزیزمان ایران به برنامه جامع اقدام یکسان (برجام) باقی مانده هست، در گفت وگو با نشریه آتلانتیک، به سوالاتی راجع به رویکرد ترامپ در قبال کشور عزیزمان ایران پاسخ داد.

    همچنان معتقدیم آمریکا از توافق هسته‌ای خارج نخواهد شد / سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا

    سولیوان در پاسخ به این پرسش که به نظر می آید مدیر جمهور ترامپ قصد دارد در ۱۵ اکتبر پایبندی کشور عزیزمان ایران را تایید نکند، گفت: ” عدم تایید” ممکن است اصطلاح درستی نباشد. آنچه ما می شنویم این است که وی ممکن است از تایید پایبندی سر باز بزند. این دو با یکدیگر مشابه نیستند، ولی نخستین توصیه ای که باید گفته شود این است که مساله تایید پایبندی و متعاقبا نقش کنگره جهت تصمیم گیری بخشی از قوانین داخلی آمریکا هست. بنابراین این یک عنوان داخلی هست. تصمیم مدیر جمهور جهت تایید کردن یا عدم تایید پایبندی تاثیر فوری بر این توافق ندارد.

    وی ادامه داد: واضح است که اگر مدیر جمهور چنین تصمیمی بگیرد و اگر تصمیم گیری به کنگره سپرده شود، ما یک دوره نامشخص راجع به این داریم که آمریکا قرار است چه کاری انجام دهد و اینکه آیا آمریکا قرار است کاری انجام دهد که می تواند به توافق آسیب بزند یا خیر، ولی صراحتا باید بگویم که ما هنوز نمی دانیم این تصمیم چیست و چیزهای زیادی منوط به این است که مدیر جمهور چه می گوید و چه راهبردی را بعد از اعلام تصمیم خود تعیین می کند. با این حال اگرچه ما می شنویم که چنین اقدامی محتمل هست، ولی هنوز تصمیم گیری کامل نشده هست. بنابراین ما کماکان منتظریم ببینیم مدیر جمهور هفته آینده بعد از اعلام تصمیمش چه خواهد گفت.

    سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا با بیان اینکه عدم تایید پایبندی کشور عزیزمان ایران به توافق هسته‌ای به منزله خروج آمریکا از این توافق نیست، گفت: بنابراین ما هنوز ا

    سولیوان با بیان اینکه هنوز نمی داند تصمیم آمریکا چیست، تصریح کرد: من فکر می کنم آنچه همه می دانند این است که مدیر جمهور ترامپ از این حقیقت که باید طبق قوانین آمریکا هر ۹۰ روز یک بار پایبندی را تایید کند خرسند نیست، بویژه اینکه وی توافق را نیز دوست ندارد و تاکنون بارها این عنوان را اعلام کرده هست، ولی هنوز هیچ کس نمی تواند بگوید که مدیر جمهور هفته آینده چه خواهد کرد.

    وی در پاسخ به این پرسش که اگر آمریکا از توافق خارج شود اروپا چه کاری انجام خواهد داد، گفت: من به معنای واقعی فکر می کنم که این یک پرش بزرگ است که گفته شود عدم تایید از سوی مدیر جمهور به منزله این است که آمریکا از توافق خارج می شود. من می خواهم بگویم که ما بر این باوریم که هنوز در این نقطه قرار نداریم، حتی اگر مدیر جمهور از تایید سر باز بزند این کار روی رویه های داخلی آمریکا در ارتباط با توافق هسته ای تاثیرگذار هست، ولی تاثیر فوری بر خود توافق ندارد. بنابراین ما هنوز اطمینان داریم که آمریکا از توافق خارج نخواهد شد.

    سفیر اتحادیه اروپا افزود: به طور قطع اتحادیه اروپا و ۲۸ کشور عضو آن به طور کامل به این توافق متعهد هستند و ما بر این باوریم که تا زمانی که کشور عزیزمان ایران به طور کامل به تعهداتش در این توافق پایبند هست، همانگونه که همه روی آن توافق دارند، برجام باید به قوت خود باقی بماند و ما به کار در این مسیر ادامه می دهیم.

    همچنان معتقدیم آمریکا از توافق هسته‌ای خارج نخواهد شد / سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا

    سولیوان همچنین راجع به دیدار اخیرش با اعضای کنگره و نظر آنها راجع به توافق هسته ای اظهار داشت: اعضای کنگره نیز منتظرند ببینند که مدیر جمهور چه تصمیم خواهد گرفت. من به همراه همکارانم از آلمان، انگلیس و فرانسه به طور فعال با کنگره تعامل داشته ایم تا مردم مطلع شوند که موضع اتحادیه اروپا چیست. آنها هوشیار هستند که در سناریوهای مشخص، تصمیم گیری به کنگره سپرده خواهد شد و در حال فکر کردن راجع به موضعی هستند که باید اتخاذ کنند. من حس کرده ام که آنها اگرچه انتقادات زیادی به این توافق دارند یا نسبت به آن تردید دارند، معتقدند که توافق اکنون اجرا شده است و بهتر است که به قوت باقی بماند، تا اینکه نابود شود. با این حال، هنوز نمی دانیم که کنگره نیز چه تصمیمی خواهد گرفت.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا برجام بدون آمریکا ادامه خواهد داشت، گفت: این توافق شش امضا کننده دارد و مورد تایید شورای امنیت شرکت ملل هست. من فکر نمی کنم که هیچ کس به این فکر کرده است که اگر یکی از امضا کنندگان بگوید که دیگر پایبند به این توافق نیست، چه کاری انجام خواهد داد. اگر بخواهم کاملا با شما صادق باشم، باید بگویم که از نظر من مردم به این عنوان فکر نکرده اند و من یک پیشنهاد جدی ندیده ام که آمریکا می خواهد توافق را نابود کند. من متوجه شده است ام که نگرانی هایی راجع به توافق وجود دارد. من شنیده ام که نگرانی هایی راجع به دیگر فعالیت های کشور عزیزمان ایران در منطقه که به طور قطع در توافق به آن پیگیری نشده هست، وجود دارد، ولی باید بگویم که دیدگاهی قطعی راجع به نابود کردن این توافق ندیده ام، هر چند غافلگیری هایی می تواند وجود داشته باشد ولی این چیزی نیست که می شنویم.

    سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا با بیان اینکه عدم تایید پایبندی کشور عزیزمان ایران به توافق هسته‌ای به منزله خروج آمریکا از این توافق نیست، گفت: بنابراین ما هنوز ا

    این دیپلمات اروپایی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا انتقادات به توافق هسته ای منطقی هست، گفت: این بستگی بدان دارد که منظور شما چیست؟ دو نوع انتقاد در اینجا وجود دارد، یک انتقاد این است که این توافق به اندازه کافی جامع نیست و تمام فعالیت های کشور عزیزمان ایران را مشمول بر نمی شود. پاسخ این است که زمانی که مذاکرات شروع شد یک اتفاق نظر مبنی بر این وجود داشت که تنها روی بااهمیت ترین مساله تمرکز شود که همان دست نیافتن کشور عزیزمان ایران به تسلیحات هسته ای بود و این که مخلوط کردن دیگر مباحث اهمیت مساله هسته ای را تحت الشعاع قرار می داد و حتی کیفیت توافقی که می توانست راجع به مساله هسته ای حاصل شود، تضعیف می کرد. به همین علت تمرکز تنها روی عنوان هسته ای قرار داشت. این توافق به سوالات هسته ای پاسخ می دهد و کشور عزیزمان ایران را از دسترسی به تسلیحات هسته ای دور می کند.

    وی تصریح کرد: دومین انتقاد از سوی کسانی است که می گویند این توافق به اندازه کافی سخت گیرانه نیست. آنها به بندهای غروب اشاره می کنند که براساس آن محدودیت های هسته ای کشور عزیزمان ایران بعد از ۱۰ سال به مرور وقت منقضی می شود.

    همچنان معتقدیم آمریکا از توافق هسته‌ای خارج نخواهد شد / سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا

    صراحتا بر این باورم که این توافق جامع ترین توافق منع اشاعه هسته ای است که تاکنون حاصل شده است هست. ایرانی ها سطوح بی سابقه ای از بازرسی از برنامه هسته ای ارزش را پذیرفته اند و این صحیح نیست که بگوییم این توافق در سال ۲۰۲۵ منقضی می شود در حقیقت توافق ادامه می یابد. عنصرهای خاصی از آن جهت ۱۰، ۱۵و حتی ۳۰ سال ادامه خواهند یافت. به طور قطع کشور عزیزمان ایران به طور رسمی معاهده منع اشاعه و پروتکل الحاقی را امضا کرده است که نظارت مضاعف در صورت مشاهده شروع برنامه تسلیحاتی در کشور عزیزمان ایران بعد از ۲۰۲۵ را فراهم می کند. بنابراین ما می گوییم که این انتقاد به توافق هسته ای صحیح نیست.

    سولیوان راجع به اینکه اگر آمریکا از توافق خارج شود، آیا می توان به حرف های این کشور اعتماد کرد، گفت: ما اروپایی ها به حرف آمریکا اعتماد داریم، ولی من این پرسش را شنیده ام و در کنگره نیز شاهد آن بودند که پرسیده می شود اگر آمریکا چنین کاری کند چه تاثیری بر اعتبار این کشور در موقعیت های دیگر از جمله کره شمالی خواهد داشت. بنابراین این حقیقت دارد که رویکرد آمریکا در این مساله بخش مهمی از اعتبار بویژه در پیگیری به پرسشها هسته ای دیگر است.

    سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا در پاسخ به این پرسش که اگر تحریم های واشنگتن علیه پایتخت کشور عزیزمان ایران دوباره وضع شود، تصویر العمل اتحادیه اروپا به خاص در خصوص تجارت با کشور عزیزمان ایران چه خواهد بود، بیان کرد: باز هم این یک پرسش فرضی هست. ما هنوز نمی دانیم که آمریکا چه کاری خواهد انجام داد. ما نمی دانیم که تصمیم مدیر جمهور چه خواهد بود و اگر وی تصمیم بگیرد که پایبندی کشور عزیزمان ایران را تایید نکند و آینده توافق به کنگره بازگردد، نمی دانیم که آیا کنگره تحریم هایی را که با اجرای توافق هسته ای برطرف شده است اند مجددا وضع خواهد کرد یا نه.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر چنین اتفاقی بیفتد، ما به طور قطع از تمام ابزارها جهت محافظت از منافع مشروع شرکت های اروپایی که در حال تجارت قانونی با کشور عزیزمان ایران بعد از اجرای توافق هسته ای هستند، استفاده کنیم.

    سولیوان در پاسخ به این پرسش که آیا اروپایی ها نگرانی هایشان را به دولت آمریکا انتقال داده اند، گفت: قطعا. ما به طور مرتب با دولت در تماس هستیم. من فکر می کنم که آنها کاملا از نگرانی ها ما مطلع اند، آیا که ما نگرانی هایمان را انتقال یافته کرده ایم. ولی همانطور که می دانید آنها در حال بازبینی سیاست خود در قبال کشور عزیزمان ایران هستند و فکر می کنم که به آخر این فرآیند رسیده اند. شاید این چیزی است که مدیر جمهور هفته آینده راجع به آن صحبت خواهد کرد و ما منتظر آن هستیم.

    واژه های کلیدی: اروپا | ایران | توافق | آمریکا | ایرانی | اخبار سیاست خارجی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار