بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اجتماعی زنانی که بدون اطلاع در کردستان سه‌طلاقه می‌شوند

    در فقه اهل سنت، سه‌طلاقه‌کردن در یک مجلس نیز صحیح و احکام سه‌طلاقه راجع به آن صادق هست، از‌این‌رو سه‌طلاقه‌کردن در فقه اهل سنت، یعنی شوهر با سه مرتبه تکرار لفظ

    زنانی که بدون اطلاع در کردستان سه‌طلاقه می‌شوند

    زنانی که بدون اطلاع در کردستان سه طلاقه می شوند

    عبارات مهم : قانون

    در فقه اهل سنت، سه طلاقه کردن در یک مجلس نیز صحیح و احکام سه طلاقه راجع به آن صادق هست، از این رو سه طلاقه کردن در فقه اهل سنت، یعنی شوهر با سه مرتبه تکرار لفظ طلاق در یک مرحله همسر خود را حتی در غیاب او طلاق می دهد و چون طلاق مطابق قواعد اسلامی ایقاع، یعنی امری یک طرفه از جانب مرد هست، نیازی هم به اجازه و رضایت زن ندارد.

    باورش سخت است که هنوز در کشورمان زنانی بدون حکم دادگاه و فقط براساس گفته شوهرانشان طلاق داده می شوند. در نحوه اجرای سه طلاقه بین مذاهب اسلامی تفاوت هایی وجود دارد. براساس فقه شیعه، سه طلاقه کردن زنان در سه مرحله و سه وقت با حضور شهود عادل انجام می شود و مردان نمی توانند همسر خود را در یک نوبت سه طلاقه کنند.

    شرق نوشت: ولی در فقه اهل سنت، سه طلاقه کردن در یک مجلس نیز صحیح و احکام سه طلاقه راجع به آن صادق هست، از این رو سه طلاقه کردن در فقه اهل سنت، یعنی شوهر با سه مرتبه تکرار لفظ طلاق در یک مرحله همسر خود را حتی در غیاب او طلاق می دهد و چون طلاق مطابق قواعد اسلامی ایقاع، یعنی امری یک طرفه از جانب مرد هست، نیازی هم به اجازه و رضایت زن ندارد.

    زنانی که بدون اطلاع در کردستان سه‌طلاقه می‌شوند

    قانون مدنی کشور عزیزمان ایران سه طلاقه را به رسمیت آشنا است و می گوید زني كه سه مرتبه متوالي همسر يك نفر بوده و مطلقه شده، بر آن مرد حرام مي شود؛ ولی این حرمت می تواند با شرایطی از بین برود. چنانچه زن بنا به واسطه عقد دائم به زوجيت مرد ديگري درآمده و بعد از وقوع نزديكي با او به واسطه طلاق يا فسخ يا فوت جدایی حاصل شده است باشد، آن وقت زن می تواند مجددا به عقد ازدواج همسر اولش درآید.

    ماده واحده قانون اجازه رعایت احوال شخصیه ایرانیان غیرشیعه، به محاکم اجازه داده است در پرسشها مربوط به احوال شخصیه قواعد و عادات مسلمه متداول پیروان آن مذهب را رعایت و اجرا کنند. این قاعده در دو اصل ۱۲ و ۱۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز تأیید شده است هست. تبصره ماده ۴ قانون حمایت از خانواده نیز رعایت احوال شخصیه ایرانیان غیرشیعه را در محاکم در نظر گرفته است.

    در فقه اهل سنت، سه‌طلاقه‌کردن در یک مجلس نیز صحیح و احکام سه‌طلاقه راجع به آن صادق هست، از‌این‌رو سه‌طلاقه‌کردن در فقه اهل سنت، یعنی شوهر با سه مرتبه تکرار لفظ

    از آنجایی که طلاق از مصادیق احوال شخصیه هست، بر این اساس دادگاه ها راجع به سه طلاقه در میان پیروان فقه اهل سنت از قوانین همان مذهب پیروی می کنند نه قانون مدنی و قانون حمایت از خانواده؛ ولی باید در نظر داشت که قاعده احوال شخصیه ایرانیان غیرشیعه در صورتی اجرا می شود که مخالف نظم عمومی نباشد و اخلاق عمومی را جریحه دار نکند. در واقع می توان ادعا کرد که اجرای این قاعده در برابر حاکمیت قانون ملی استثناست و باید تفسیر محدود شود و در هرجا که محل تردید باشد، قاضی باید به قانون ملی و همگانی کشور استناد کند. ماجرا از این قرار است که گفتن لفظ سه طلاقه در بعضی از مناطق کشور عزیزمان ایران یک امر روزانه شده است است.

    در واقع می توان گفت یک شرطی است که شوهر اختیار دارد هر وقت خواست از آن استفاده کند، یا سوگندی که هر وقت خواست می تواند یاد کند، به عنوان نمونه هنگامی که با دوستانش دور هم جمع شده است اند روی امری قسم بخورد یا هنگامی که که می خواهد جهت زنش محدودیت هایی اعمال کند، به عنوان نمونه به زنش می گوید: «سه طلاقه ام افتاده باشد اگر از منزل بیرون بروی». حال اگر زن از منزل بیرون برود سه طلاق او جاری شده است و زن بر شوهرش حرام می شود.

    درباره رویه ای که اجرا می شود باید گفت دو حالت متصور است: حالت اول هنگامی که است که شوهر نزد زن قسم بر سه طلاقه می خورد و حالت دوم زمانی است که زن از طریق دیگران از قسم شوهر مطلع می شود. در هر دو صورت زوجه نزد روحانی محل رفته و جویای اوضاع طلاقش می شود، چراکه در واقع بعد از اینکه زن از سه طلاقه شدن خود مطلع شد، دیگر خود نیز از نظر شرعی و عرفی ماندن در منزل شوهر را جایز نمی داند.

    زنانی که بدون اطلاع در کردستان سه‌طلاقه می‌شوند

    معمولا مسئله در شورای روحانیت شهر بررسی می شود. در بسیاری از موارد شوهر که بدون آگاهی از عواقب عملش سوگند خورده است بنا به دلایلی از جمله امور مالی که بر عهده اش هست، در جلسه شورا حاضر نمی شود و همچنان زن را در بلاتکلیفی قرار می دهد.

    تنها راهی که زن می تواند با استفاده از آن بعد از سه طلاقه شدن دوباره با همسر خود ازدواج کند این است که به عقد ازدواج مرد دیگری که محلل خوانده می شود در آید و سپس طلاق بگیرد. به مرور وقت محلل از نظر اجتماعی امری مذموم و ناپسند شده است و شاید بتوان گفت که دیگر کمتر مردی حاضر است به این امر تن دهد.

    در فقه اهل سنت، سه‌طلاقه‌کردن در یک مجلس نیز صحیح و احکام سه‌طلاقه راجع به آن صادق هست، از‌این‌رو سه‌طلاقه‌کردن در فقه اهل سنت، یعنی شوهر با سه مرتبه تکرار لفظ

    مسئله سه طلاقه در سایر کشورها نیز وجود داشته، ولی تلاش های فعالان مدنی باعث تصویر العمل سیستم قضائی و از بین بردن این رویه غیرعادلانه شده است هست. مرداد ۱۳۹۶ بود که دادگاه عالی هند، رسمی را که به مردان مسلمان اجازه می داد با سه بار بر زبان آوردن کلمه «طلاق» از همسران خود جدا شوند، لغو کرد.

    در گذر زمان، قوانین مربوط به خانواده متحول شده است و به نظر می رسد ملاحظات سیاسی و ارزش های مربوط به نظم عمومی در تدوین قوانین تازه در نظر گرفته شده است هست. در قانون حمایت از خانواده جهت ثبت نشدن طلاق مجازات تعیین شده است هست. بدون شک سه طلاقه به شکلی که الان در میان اهل سنت در کردستان اجرا می شود، بر خلاف نظم عمومی هست؛ از این رو جهت جلوگیری از جریحه دار شدن افکار عمومی شایسته است قانون گذاران در جهت حل معضل سه طلاقه به این شکل که در کردستان اجرا می شود، تدبیری بیندیشند.

    زنانی که بدون اطلاع در کردستان سه‌طلاقه می‌شوند

    واژه های کلیدی: قانون | اسلامی | کردستان | خانواده | قانون اساسی | حمایت از خانواده | اخبار اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار