بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی مجلس تا جایی با بودجه ۹۷ همراهی می‌کند که مخالف برنامه ششم توسعه نباشد / نقش ک

    رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت این است که نظام آموزشی متناسب با نیازهای کشور نیست و این یک اشکال اساسی است که خوشبختانه در برنامه شش

    مجلس تا جایی با بودجه ۹۷ همراهی می‌کند که مخالف برنامه ششم توسعه نباشد / نقش ک

    زاهدی: مجلس تا جایی با بودجه ۹۷ همراهی می کند که مخالف برنامه ششم توسعه نباشد / نقش کنکور از سال ۹۸ کمرنگ می شود

    عبارات مهم : آموزش

    رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت این است که نظام آموزشی متناسب با نیازهای کشور نیست و این یک اشکال اساسی است که خوشبختانه در برنامه ششم توسعه قانون را به گونه ای تصویب کرده ایم که آموزش های مهارتی در مدارس و دانشگاه ها پررنگ شود.

    به گزارش ایسنا، محمد مهدی زاهدی امروز (دوشنبه) در نشستی خبری در اصفهان اظهار کرد: در خصوص بودجه ای که دولت به مجلس ارائه داده است باید گفت که بودجه سال ۹۷ تازه به مجلس داده شده است است و هنوز وارد بحث های جزئی در این خصوص نشده ایم، بنابراین بررسی بودجه پیشنهادی دولت از هفته آینده و از روز یکشنبه در مجلس شروع می شود .

    مجلس تا جایی با بودجه ۹۷ همراهی می‌کند که مخالف برنامه ششم توسعه نباشد / نقش ک

    وی با بیان اینکه بدون شک در خصوص بودجه پژوهشی بحث مفصلی خواهد شد، گفت: علی رغم قوانین کاملاً صریح و روشنی که در مورد بودجه پژوهشی کشور داریم، ولی به این بودجه کم لطفی می شود. طبق قانون باید یک درصد از کل بودجه کشور به مباحث پژوهشی تخصیص یابد، ولی در سال ۱۳۹۵ فقط ۴۶ صدم بودجه پژوهشی محقق شد.

    نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با استنباطی که از بودجه دارم بعید است امسال هم میزان مبلغ بودجه پژوهشی به یک درصد برسد، متأسفانه در کشور پژوهش در رده های آخر اولویت های ما قرار دارد.

    رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت این است که نظام آموزشی متناسب با نیازهای کشور نیست و این یک اشکال اساسی است که خوشبختانه در برنامه شش

    زاهدی در همین خصوص افزود: متأسفانه بودجه های پژوهشی هیچ گاه زیاد از ۶ دهم درصد محقق نشده هست. علت این امر هم این است که مسئولان اجرایی کشور در هر رده ای که باشند هنوز باور نکرده اند که دانشگاه ها توان این را دارند که با کمک محققان دانشگاهی پرسشها آنان و کشور را برطرف کنند.

    رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص از بین بردن کنکور گفت: دو قانون در مورد کمرنگ شدن نقش کنکور تصویب کرده ایم. به همین منظور آینده نگری شده است است که آموزش و پرورش آزمون های استاندارد را جهت ورود به دانشگاه ها برگزار کند. جهت مثال متقاضیان زیادی در رشته پزشکی وجود دارند و جهت نمونه دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران هر سال ۱۰۰ دانشجوی پزشکی می پذیرد. بنابراین اگر قرار باشد همه این ها بر اساس آزمون استاندارد سه سال آخر دبیرستان به دانشگاه پزشکی پایتخت کشور عزیزمان ایران راه پیدا کنند ۳۰۰۰ نفر با معدل ۲۰ در رشته تجربی وجود دارد که در این صورت باید این ۳۰۰۰ نفر وارد دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران شوند که امکان پذیر نیست. بنابراین این آزمون نمی تواند پاسخگوی نیازها باشد.

    زاهدی در همین رابطه افزود: از سال ۱۳۹۸ جهت رشته های پرمتقاضی باید آزمون خاصی برگزار شود و جهت سایر رشته های دیگر یک آزمون جداگانه آینده نگری شود. به همین منظور از سال ۱۳۹۸ نقش کنکور در کشور کمرنگ خواهد شد.

    مجلس تا جایی با بودجه ۹۷ همراهی می‌کند که مخالف برنامه ششم توسعه نباشد / نقش ک

    سنگین ترین تحقیق و تفحص تاریخ مجلس در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان بود

    وی در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: متأسفانه در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه تخلفات جدی رخ داده هست. کمیسیون آموزش و تحقیقات از همان ابتدا تحقیقات مفصلی در خصوص این تخلفات انجام داد که نتیجه آن تهیه گزارش ۳۶۰۰ صفحه ای بود که طی ۲۲ ساعت کاری این گزارش ارائه شد. بنابراین سنگین ترین تحقیق و تفحص در تاریخ مجلس در خصوص تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شده است است.

    رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص محتوای کتب درسی، گفت: واقعیت این است که نظام آموزشی متناسب با نیازهای کشور نیست و این یک اشکال اساسی است که خوشبختانه در برنامه ششم توسعه قانون را به گونه ای تصویب کرده ایم که آموزش های مهارتی در مدارس و دانشگاه ها پررنگ شود.

    رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت این است که نظام آموزشی متناسب با نیازهای کشور نیست و این یک اشکال اساسی است که خوشبختانه در برنامه شش

    زاهدی در همین خصوص افزود: بنابراین به صلاحیت حرفه ای زیاد توجه داشته ایم و از سال آینده قانون توجه به آموزش های مهارتی در مدارس و دانشگاه ها اجرایی می شود. جهت مثال در بعضی رشته های فنی و مهندسی دانشجویان نیرومند داریم، ولی از نظر مهارتی ضعیف هستند.

    وی تصریح کرد: بر طبق قوانین دانشجویان دکترا می توانند بعد از آخر امتحان جامع جهت پژوهش به خارج از کشور سفر کنند و دانشگاه باید جهت ۶ ماه هزینه های این دانشجویان را بپردازد، ولی توصیه مهم این است که این هزینه ها بر اساس یک جدول خاص پرداخت می شود. جهت مثال دانشجویی که به اروپا سفر می کند هزینه هایش بسیار بالاتر از دانشجویی است که به یک کشور آسیایی می رود.

    مجلس تا جایی با بودجه ۹۷ همراهی می‌کند که مخالف برنامه ششم توسعه نباشد / نقش ک

    رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین اوضاع استخدام معلمان حق التدریسی گفت: هیچ کس در مجلس نمی تواند بگوید من این کار را حتماً انجام می دهم، چراکه در صحن مجلس امور باید مطرح شود و این که کسی قول داده است که حتماً معلمان حق التدریس استخدام شوند سخن درستی نیست. در ابتدا طرحی جهت استخدام این نیروها ارائه شد که کاملاً بر خلاف قانون اساسی بود و حدود سه ماه قبل این طرح رد شد.

    زاهدی در همین خصوص افزود: مجدداً و با اصلاحاتی طرح استخدام معلمان حق التدریسی ۲۰ روز پیش در صحن علنی مجلس مطرح شد که در نهایت در کمیسیون آموزش تصویب کردیم که جهت استخدام معلمان حق التدریسی آزمون اختصاصی برگزار شود.

    برای کم کردن حق بیمه معلمان حق التدریسی به وزیر کار نامه نوشته ایم

    وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار ایسنا که آیا حق بیمه معلمان حق التدریسی که در سال ۱۳۸۴ استخدام شدند باید بر اساس قیمت سال ۱۳۹۵ محاسبه شود، گفت: ما دولت را الزام کردیم که حق بیمه معلمان حق التدریسی را پرداخت کنند به همین منظور نامه ای جهت وزیر کار نوشتیم که با هماهنگی دولت این کمک به معلمان حق التدریسی که در آن سال(۱۳۸۴) استخدام شدند بشود که مبلغ پرداختی که باید این معلمان جهت احتساب سنوات خود بپردازند کم کردن یابد و تا حد ممکن بر اساس همان سال استخدام، حق بیمه ارزش پرداخت شود.

    زاهدی در همین خصوص افزود: بنابراین کم کردن مبلغی را که این معلمان باید جهت احتساب سنوات خود بپردازند کاملاً در دست دولت هست، ولی مجلس و کمیسیون آموزش تلاش کرده است تا با همکاری دولت میزان این مبلغ پرداختی کم کردن یابد که امیدواریم چنین هم بشود.

    رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث پژوهشی دوباره تأکید می کنم که باید به نیروهای توانمند کشور اتکا کنیم تا هزینه ها کم کردن یابد و بر اساس علوم بومی یک محصول تولید شود. بنابراین اولویت این است که با سیاست های دولت تا حد امکان همراهی شود.

    زاهدی تصریح کرد: باید دانشگاه در خدمت جامعه و مردم باشد تا نیازهای کشور برطرف شود. نباید دلواپس زیاد بودن تعداد دانشگاه ها باشیم. جهت مثال دانشگاه های علمی کاربردی با نشانه مهارت آموزی زیاد به دانشجویان راه اندازی شده است است بعد باید تعداد چنین دانشگاه هایی زیاد کردن یابد.

    نماینده مردم کرمان در مجلس در خصوص وجود مدارس متفاوت در کشور گفت: وجود مدارس متعدد با نام های گوناگون و به بهانه های متفاوت یکی از پرسشها اساسی کشور هست. بنابراین باید کم کردن تنوع در مدارس رخ دهد تا از پرسشها آینده پیشگیری کنیم.

    واژه های کلیدی: آموزش | معلمان | آموزشی | استخدام | تحقیقات | دانشگاه | کمیسیون | استخدام | دانشگاه | بودجه کشور

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار