بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاست خارجی نشانه نهایی کشور عزیزمان ایران و ترکیه عدم عوض کردن مرزهای جغرافیایی و تقویت ثبات و امنیت منطقه است / روحانی

    رئیس جمهوری با بیان این که پایتخت کشور عزیزمان ایران و آنکارا جهت توسعه روابط و همکاری‌ها اراده ای مستحکم دارند، گفت: نشانه نهایی کشور عزیزمان ایران و ترکیه عدم

    نشانه نهایی کشور عزیزمان ایران و ترکیه عدم عوض کردن مرزهای جغرافیایی و تقویت ثبات و امنیت منطقه است / روحانی

    روحانی: نشانه نهایی کشور عزیزمان ایران و ترکیه عدم عوض کردن مرزهای جغرافیایی و تقویت ثبات و امنیت منطقه است

    عبارات مهم : ایران

    رئیس جمهوری با بیان این که پایتخت کشور عزیزمان ایران و آنکارا جهت توسعه روابط و همکاری ها اراده ای مستحکم دارند، گفت: نشانه نهایی کشور عزیزمان ایران و ترکیه عدم عوض کردن مرزهای جغرافیایی، حفظ تمامیت ارضی کشورها و تقویت ثبات و امنیت منطقه هست.

    به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی در چهارمین نشست شورای عالی همکاری های راهبردی کشور عزیزمان ایران و ترکیه، با بیان اینکه مناسبات پایتخت کشور عزیزمان ایران – آنکارا رشته های محکم تاریخی و تمدنی داشته و دو کشور دارای ریشه های عمیق فرهنگی، دینی و تمدنی هستند؛ اظهار امیدواری کرد که روند گفت وگوها و مذاکرات مسئولان کشور عزیزمان ایران و ترکیه منجر به دور جدیدی از همکاری های همه جانبه فی مابین شود.

    نشانه نهایی کشور عزیزمان ایران و ترکیه عدم عوض کردن مرزهای جغرافیایی و تقویت ثبات و امنیت منطقه است / روحانی

    روحانی با اشاره به اینکه در سال های اخیر فضای همکاری دوستانه و بسیار خوبی در مناسبات دو کشور برقرار بوده و همکاری ها و توافقات ارزشمندی صورت گرفته هست، گفت: اراده دو دولت بر توسعه روابط و همکاری های یکسان مستحکم بوده و قصد داریم تا روابط فی مابین را براساس منافع یکسان دنبال کرده و بیش از پیش گسترش دهیم.

    روحانی با اشاره به این که نباید اجازه دهیم آن هایی که از توسعه مناسبات کشور عزیزمان ایران و ترکیه خشنود نیستند، بتوانند روابط و همکاری های ما را تخریب کنند، گفت: امروز حضور دو قدرت کشور عزیزمان ایران و ترکیه بیش از هر وقت دیگری جهت برقراری ثبات و امنیت در منطقه حائز اهمیت است و همکاری ها و مشورت های یکسان ما می تواند موجب تقویت آرامش و امنیت در منطقه شود.

    رییس جمهوری توسعه همکاری های پایتخت کشور عزیزمان ایران – آنکارا در بخش های متفاوت از جمله انرژی را مورد اشاره قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران آمادگی دارد تا در جهت تامین نیاز ترکیه به انرژی از جمله گاز همکاری های خود را با این کشور بیش از پیش گسترش دهد.

    رئیس جمهوری با بیان این که پایتخت کشور عزیزمان ایران و آنکارا جهت توسعه روابط و همکاری‌ها اراده ای مستحکم دارند، گفت: نشانه نهایی کشور عزیزمان ایران و ترکیه عدم

    روحانی توسعه روابط اقتصادی و ارتقاء حجم مبادلات تجاری میان کشور عزیزمان ایران و ترکیه جهت تحقق نشانه ۳۰ میلیارد دلاری در روابط تجاری فی مابین را حائز اهمیت دانست و گفت: توسعه همکاری ها و روابط بانکی کشور عزیزمان ایران و ترکیه و استفاده از پول ملی در مبادلات تجاری و قرارداد تجارت ترجیحی می تواند نقش به سزایی در جهت دستیابی به این نشانه ایفا کند که در این خصوص بانک های مرکزی دو کشور باید با مشورت های زیاد زمینه های مورد نیاز را فراهم کنند.

    رییس جمهوری به آخرین توافقات در حوزه بانکی اشاره کرد که بر مبنای آن در زمینه همکاریهای بانکی نیز پنج بانک دولتی کشور عزیزمان ایران و بانک دولتی ترکیه روابط کارگزاری را شروع می کنند که طی مذاکرات هفته های آینده، سایر بانک های ایرانی هم امکان برقراری روابط کارگزاری را خواهند یافت.

    همچنین بر اساس این مذاکرات مقرر شد، قرارداد استفاده از پول ملی کشور عزیزمان ایران و ترکیه با نشانه تسهیل تصفیه مبادلات تجاری بین بانکهای مرکزی دو کشور به همراه دو بانک بزرگ تجاری، ظرف یک هفته آینده به امضا برسد.

    نشانه نهایی کشور عزیزمان ایران و ترکیه عدم عوض کردن مرزهای جغرافیایی و تقویت ثبات و امنیت منطقه است / روحانی

    رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت های مناسب سرمایه گذاری در کشور عزیزمان ایران در بخش های متفاوت از جمله امور زیربنایی، پتروشیمی و گردشگری، گفت: شرکت ها و فعالان اقتصادی ترکیه نیز می توانند مانند دیگر شرکت های خارجی جهت سرمایه گذاری حضور فعال داشته باشند.

    روحانی همچنین با اشاره به ضرورت گسترش روابط دو کشور در زمینه فناوری های نوین و همکاری شرکت های دانش بنیان دو کشور اظهار داشت: کشور عزیزمان ایران و ترکیه می توانند در بخش های متفاوت از جمله همکاری های گمرکی، برق، آب، گردشگری، راه سازی، ایجاد مراکز تفریحی، توسعه گردشگری و همکاری های کنسولی و قضایی، مناسبات و همکاری های خوبی را با یکدیگر سامان دهند.

    رئیس جمهوری با بیان این که پایتخت کشور عزیزمان ایران و آنکارا جهت توسعه روابط و همکاری‌ها اراده ای مستحکم دارند، گفت: نشانه نهایی کشور عزیزمان ایران و ترکیه عدم

    رییس جمهوری روابط و مشورت های مسوولان نیروهای مسلح کشور عزیزمان ایران و ترکیه را سرآغازی خوب جهت گسترش همکاری های دو کشور در بخش دفاعی و نظامی بیان کرد و افزود: امیدوارم این همکاری ها و مشورت ها موجب تقویت روابط دو کشور و امنیت زیاد در منطقه شده است و بتواند گشایش های جدیدی را در مناسبات فی مابین ایجاد کند.

    روحانی اظهار امیدواری کرد تا تصمیمات شورای عالی راهبردی روابط دو کشور و مشورت روسای کمیسیون های یکسان کشور عزیزمان ایران و ترکیه، بتواند موجب توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری های پایتخت کشور عزیزمان ایران – آنکارا و تقویت صلح و ثبات در منطقه باشد.

    نشانه نهایی کشور عزیزمان ایران و ترکیه عدم عوض کردن مرزهای جغرافیایی و تقویت ثبات و امنیت منطقه است / روحانی

    روحانی همچنین با اشاره به تحولات منطقه به خاص سوریه و همه پرسی اخیر در اقلیم کردستان عراق، گفت: نشانه نهایی دو کشور عدم عوض کردن مرزهای جغرافیایی، حفظ تمامیت ارضی کشورها و نیز تقویت ثبات و امنیت منطقه است که در خصوص سوریه مذاکرات سه جانبه با روسیه در قالب مذاکرات آستانه، و در خصوص عراق مذاکرات سه جانبه میان دو کشور و دولت مرکزی عراق ادامه خواهد یافت.

    رییس جمهوری افزود: کشور عزیزمان ایران و ترکیه می توانند همکاری های خود در شرکت اکو به خاص در زمینه بانک اکو و بازار یکسان برق منطقه ای اکو را بیش از گذشته زیاد کردن دهند.

    رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز در این نشست سفر به کشور عزیزمان ایران و برگزاری نشست شورای عالی همکاری راهبردی کشور عزیزمان ایران و ترکیه را مهم و مایه افتخار دانست و گفت: بی شک این نشست ها موجب برطرف شدن موانع موجود در مسیر توسعه همکاری ها و مناسبات دو کشور بوده و شرایط را جهت دست یابی به راه حل های تازه و انعقاد موافقتنامه ها و طرح های مورد نیاز جهت گسترش هر چه زیاد روابط فی مابین فراهم خواهد کرد.

    اردوغان با اشاره به این که مشورت های مسوولان کشور عزیزمان ایران و ترکیه در سال های اخیر زیاد کردن پیدا کرده و امروز نیز در خصوص روابط دو جانبه و منطقه ای دو کشور با رییس جمهوری کشور عزیزمان ایران مشورت های خوبی داشتیم، گفت: ارتباط و مشورت مسوولان نیروهای مسلح کشور عزیزمان ایران و ترکیه در پایتخت کشور عزیزمان ایران و آنکارا موجب شده است تا علاوه بر همکاری های سنتی دو کشور در حوزه دفاعی و نظامی هم روابط خوبی داشته باشیم که این موجب خشنودی است.

    اردوغان با تاکید بر این که اراده کشور عزیزمان ایران و ترکیه بر توسعه همه جانبه مناسبات بر اساس ظرفیت ها و توانمندی های موجود هست، گفت: باید جهت تحقق نشانه ۳۰ میلیارد دلاری در مبادلات تجاری دو کشور از همه ظرفیت ها استفاده کرده و تلاش بیشتری داشته باشیم.

    رییس جمهوری ترکیه با اشاره به علاقه مندی شرکت ها و بخش شخصی ترکیه جهت حضور و سرمایه گذاری در طرح های ایران، اظهار داشت: ما باید فعالان اقتصادی و بخش های شخصی دو کشور را جهت توسعه همکاری ها و اجرای پروژه های یکسان تشویق کنیم.

    اردوغان استفاده از موافقتنامه تجارت ترجیحی را عاملی مهم در مسیر توسعه مناسبات دانست و گفت: باید به روابط و مناسبات کشور عزیزمان ایران و ترکیه به عنوان روابطی استراتژیک نگاه شود.

    رییس جمهوری ترکیه با بیان اینکه دولت ترکیه بانک های دولتی و شخصی این کشور را جهت همکاری با بانک های ایرانی تشویق می کند، گفت: کشور عزیزمان ایران و ترکیه می توانند روابط خود را در بخش های متفاوت از جمله حمل و نقل، روابط گمرکی، امور زیرساختی و انرژی های تجدیدپذیر بیش از گذشته توسعه دهند.

    اردوغان گفت: کشور عزیزمان ایران به عنوان کشوری که مهد تمدن است و آثار تاریخی و جاذبه های فرهنگی زیادی دارد، مورد علاقه گردشگران ترکیه است که در این راستا می توانیم با توسعه گردشگری دو کشور، روابط دوستانه دو ملت را تقویت کنیم.

    روسای جمهوری کشور عزیزمان ایران و ترکیه همچنین بر ضرورت تلاش و همکاری بیش از پیش کمیسیون های یکسان دو کشور در جهت اجرای توافقات و توسعه همکاری ها تاکید کردند.

    همچنین در این نشست اعضای شورای راهبردی روابط کشور عزیزمان ایران و ترکیه در حضور روسای جمهوری دو کشور کارها و برنامه های متقابل خود را در جهت توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری های فی مابین تشریح کردند.

    واژه های کلیدی: ایران | ترکیه | همکاری | ایرانی | حسن روحانی | ریاست جمهوری | اخبار سیاست خارجی

    دانلود

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار