بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی «روحانی» قدرت حل پرسشها کشور را دارد

    رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان ضمن دعوت همه گروه ها و جناح ها به وحدت و همدلی گفت: ما شاهد زحمات دکتر روحانی در دولت هستیم و می دانیم با پرسشها زیادی ر

    «روحانی» قدرت حل پرسشها کشور را دارد

    «روحانی» قدرت حل پرسشها کشور را دارد

    عبارات مهم : ایران

    رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان ضمن دعوت همه گروه ها و جناح ها به وحدت و همدلی گفت: ما شاهد زحمات دکتر روحانی در دولت هستیم و می دانیم با پرسشها زیادی رو به رو هست، معتقدیم رییس جمهوری می تواند پرسشها را حل کند.

    به گزارش ایرنا، محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس دهم امروز – چهارشنبه – در نشست خبری راجع به بعضی شائبه ها مبنی بر حمایت این فراکسیون از طرح عدم کفایت سیاسی رییس جمهوری افزود: موضع ما نسبت به دولت آن قدر واضح و براق است که اصلا نیازی به بیانیه و موضع گیری نیست.وی موضع این فراکسیون را نسبت به دولت، حمایت همراه با نقد مشفقانه عنوان و تاکید کرد: استیضاح و حتی پرسش از رییس جمهوری حق مجلس بوده و بسیار هم خوب است ولی هنوز پرسش در دستور کار فراکسیون ها قرار نگرفته است.

    رییس فراکسیون امید مجلس ادامه داد: ممکن است روزی بخواهیم از رییس جمهوری پرسش کنیم ولی طرح استیضاح و عدم کفایت به هیچ وجه در دستور کار ما نیست.

    «روحانی» قدرت حل پرسشها کشور را دارد

    عارف تاکید کرد: نماینده ای که درمورد عدم کفایت رییس جمهوری مطلبی مطرح کرده با فراکسیون امید در ارتباط است حتی اگر عضو فعال این فراکسیون باشد، موضع گیری فردی با موضع گیری سازمانی متفاوت است.

    وی تاکید کرد: ما شاهد زحمات دکتر روحانی در دولت هستیم و می دانیم با چه مشکلاتی رو به رو هست، ولی معتقدیم می تواند پرسشها را حل کند.

    رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان ضمن دعوت همه گروه ها و جناح ها به وحدت و همدلی گفت: ما شاهد زحمات دکتر روحانی در دولت هستیم و می دانیم با پرسشها زیادی ر

    **رییس جمهوری جهت زیاد کردن کارایی تیم اقتصادی دولت اقداماتی انجام دهد

    رییس فراکسیون امید مجلس همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا دولت نیازمند ترمیم هست، گفت: ما نیاز به تحرک جدی تری در بخش اقتصادی دولت داریم، در این مسیر، ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس نامه ای را جهت ترمیم تیم اقتصادی دولت امضا کردند.

    عارف یادآور شد: نظر فراکسیون امید این است که شخص رییس جمهوری جهت زیاد کردن کارایی تیم اقتصادی دولت اقداماتی را انجام دهد، اگر به هر دلیلی ایشان صلاح ندید، مجلس وظیفه خود را انجام خواهد داد هم اکنون چند استیضاح در دست بررسی قرار گرفته است.

    «روحانی» قدرت حل پرسشها کشور را دارد

    **کشور باید به سمت تحزب پیش برود

    رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان همچنین در پاسخ به سوالی درمورد طرح هسته سخت اصلاحات از سوی «سعید حجاریان» اظهار داشت: مسلما به استناد قانون اساسی، کشور باید به سمت تحزب پیش برود و راهی جز این نداریم.

    عارف افزود: مجموعا این مساله جا افتاده است و بعضی جریان ها که مقطعی هستند، در انتخابات رای می گیرند، ولی پاسخگو نیستند. بعضی جبهه ها نیز که تشکیل می شوند، چنین هستند لیکن شرایط جهت تشکیل احزاب فراگیر وجود ندارد، فعلا موضع جبهه ای را به رسمیت می شناسیم، ولی جبهه ها باید پاسخگو باشند.

    رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان ضمن دعوت همه گروه ها و جناح ها به وحدت و همدلی گفت: ما شاهد زحمات دکتر روحانی در دولت هستیم و می دانیم با پرسشها زیادی ر

    وی اظهار داشت: بعد از بررسی فعالیت ها، به طور طبیعی به شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان رسیدیم که در دو دوره موفق بوده و البته هر بار، با آسیب شناسی تلاش کردیم پرسشها را برطرف کنیم ولی نهاد بالادستی این شورا باید چه باشد؟

    نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس افزود: ما مرجعی بالادستی در کنار مدیریت اجرایی مورد نیاز داریم که پارلمان اصلاحات در همین زمینه مطرح شده است هست؛ آنچه حجاریان گفته، این است که چنین ثباتی باید حفظ شود و هسته ای باثبات تشکیل شود که این پروسه را پیگیری کند.

    «روحانی» قدرت حل پرسشها کشور را دارد

    وی یادآور شد:البته تاکنون در محافل تا جایی که من بوده ام این بحث آقای حجاریان مطرح نشده است.

    ** پرسش از رییس جمهوری انگیزه های سیاسی دارد

    رییس فراکسیون امید مجلس همچنین در مورد طرح پرسش از رییس جمهوری اظهار داشت: اعتقاد ما این است که پشت پرده پرسش از رییس جمهوری انگیزه های سیاسی هست؛ اگر انگیزه سیاسی نباشد و انگیزه های دیگر وجود داشته باشد از آن استقبال می کنیم.

    عارف در مورد پیگیری فراکسیون امید مجلس درخصوص عنوان حصر نیز گفت: جهت برطرف حصر ما کارگروه خاص ای تشکیل داده ایم، بنا بر این بود که این عنوان رسانه ای نشود و همه احساس بُرد کنند؛ این مساله ملی است و تابع پیروزی جریان و شکست جریان دیگری نیست.

    وی همچنین گفت: بحث ممنوع التصویری آقای خاتمی را پیگیری کردیم که کمتر شده است است.

    **در رسانه ملی سلیقه حاکم است

    وی با تاکید بر این که گفت وگو در ذات انقلاب و فرهنگ ما هست، یادآور شد: ما از ابتدای مجلس دهم بحث گفت وگوی ملی را مطرح کردیم، در ابتدا روند کُندی بود ولی امروز راضی هستیم، هر چند کار مشکل بود ولی همه جناح ها باید به این نتیجه برسند که گفت وگوی ملی جهت حفظ منافع ملی مهم است.

    رییس فراکسیون امید مجلس دهم اظهار داشت: رسانه ها در شکل دادن و هدایت افکار عمومی نقش بی بدیل دارند، ولی متاسفانه حمایت داخلی از رسانه صورت نمی گیرد و اگر هم حمایتی باشد بعضا جانبدارانه است.

    عارف همچنین در مورد عملکرد رسانه ملی گفت: گاهی صدا و سیما در جایگاهی که باید خبر رسان به همه آحاد ملت و در برگیرنده پرسشها باشد، نیست، در عالی ترین ساعات و برنامه ها که باید پرسشها جدی را پوشش دهد به پرسشها ریز و غیرضروری می پردازد و انگار تنها به دنبال برطرف وظیفه است و بعضا نگاه جانبدارانه ای در رسانه ملی دیده می شود، به نظر می رسد در رسانه ملی سلیقه و نه روش ملی حاکم است.

    وی افزود: پرسش این است که چقدر پرداختن به حاشیه ها در رسانه ملی ضرورت دارد، آیا اعلام خبر یک بازجویی و محاکمه کمک به مساله فرهنگی و ارتقای آن می کند؟

    نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس تاکید کرد: گاهی دولت مواردی را مطرح می کند که بازتاب آن در جامعه به کمک رسانه نیاز دارد ولی این اتفاق رخ نمی دهد، پرهیز از دادن اخبار غیردقیق و کذب از مباحث مهم است که امروز احساس می شود، اثر خبر کذب در جامعه حتی با تکذیب آن نیز برطرف نمی شود.

    عارف با ابراز تاسف از این که شخصیت های برجسته ای از طریق رسانه ها تخریب می شوند، گفت: این اقدام اثر خود را در جامعه می گذارد آن هم در شرایطی که باید رسانه ها امانت دار باشند، ما نقد را نفی نمی کنیم ولی تاکید می کنیم که نقد باید مشفقانه، مبتنی بر تحلیل و راه گشا باشد.

    وی افزود: نقدها باید مبتنی بر صداقت، خدمت و نه مچ گیری باشد، پرهیز از درگیر کردن کشور به دعواهای حیدری- نعمتی امری مهم هست، دعواهای بی خاصیت بین جریان های متفاوت یا درون یک جریان سیاسی چیزی را عاید کشور نمی کند و منفعتی هم ندارد.

    **ایجاد اختلاف در جریان اصلاحات، هیچ بهره ای جهت کسی ندارد

    خبرنگار یکی از روزنامه های اصلاح طلب در این نشست خبری راجع به ورود بوروکرات های محافظه کار به جریان اصلاحات پرسش کرد و عارف را نیز از این محافظه کاران عنوان کرد.

    رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان نیز پاسخ داد: متاسفانه سردمدار این صحبت ها روزنامه شماست، جای دیگر هیچ خبری نیست، ایجاد اختلاف در جریان اصلاحات، هیچ بهره ای جهت هیچ کسی ندارد.

    عارف اظهارداشت: هیچ اصلاح طلبی از پشت کوه پایین نیامده، واکنش‌ها و کردار حداقل نسل اولی ها، قبل و بعد از انقلاب، کاملا مشخص است.

    وی همچنین راجع به نامه انتقادآمیز ۱۰۰ نفر از جوانان اصلاح طلب به سید محمد خاتمی در نقد شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: ما از جوانانی که آن نامه را نوشتند، تقدیر می کنیم، در بررسی عملکرد این شورا سازوکاری داشتیم.

    وی اضافه کرد: ما معصوم نیستیم ولی باید در قالب پروسه اصلاحی جلو برویم، بنابراین نامه ۱۰۰ نفر بسیار خوب بود، البته دیگرانی هم هستند که نظرشان کاملا متفاوت از این ۱۰۰ نفر است.

    در ادامه خبرنگاری از عارف پرسید که بعضی می گویند شما، الیاس حضرتی و محسن علیجانی نمایندگان پایتخت کشور عزیزمان ایران در انتصابات شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران تاثیرگذار بودید که وی پاسخ داد: راجع به آقای حضرتی حرفی نمی زنم چون به هر حال وی هم حزبی شهردار است ولی راجع به علیجانی، به جد این مساله را تکذیب می کنم.

    وی راجع به ورودنکردن فراکسیون امید به پرسشها و پرسشها اقتصادی باوجود تشکیل کمیته ای جهت برطرف حصر در روزهای ابتدایی مجلس دهم گفت: علت تشکیل کمیته برطرف حصر در همان ماه های اول مجلس دهم مطالبه مردمی از فراکسیون امید بود، اولویت مهم ما پرسشها اقتصادی است و به همین جهت کمیته اقتصادی با حضور حدود ۹ نفر از نمایندگان و بعضی کارشناسان اقتصادی تشکیل شد.

    نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس ادامه داد: در این کمیته راجع به برون رفت از شرایط اقتصادی کشور بحث و تبادل نظر می شود البته کمیته دیگری در بنیاد امید ایرانیان جهت رسیدن به راه حل های اقتصادی تشکیل شده است است.

    عارف در مورد طرح ایجاد پارلمان اصلاحات نیز اظهارداشت: شورای عالی اصلاح طلبان به شورایی بالادستی نیاز دارد که دربرگیرنده همه طیف های اصلاح طلبی در کل کشور باشد، این شورا چنین جامعیتی را ندارد، اسم این شورا پارلمان اصلاحات هست، البته ما فعلا به اسم کاری نداریم.

    وی ادامه داد: مساله مهم چگونگی شکل گیری این شورا هست، ولی این عنوان که با چه سازوکاری یک پارلمان ۲۰۰، ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ نفره شکل بگیرد که دربرگیرنده نظرات همه اصلاح طلبان باشد در حال پیگیری است.

    **پیگیری اوضاع دانشجویان بازداشتی در فراکسیون امید

    رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به سوالی راجع به پیگیری اوضاع دانشجویان بازداشتی، گفت: ما از دی ماه این عنوان را از طریق دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران و معاون فرهنگی این دانشگاه پیگیری کردیم، جلساتی هم در این راستا تشکیل دادیم که این مساله به عنوان یک مساله درون دانشگاهی تلقی شود و با برخورد قضایی مواجه نشویم.

    عارف افزود: دانشگاه در این زمینه کمک کرد تا دانشجویانی که دستگیر شده است بودند، آزاد شوند، در فاز بعد با محکومیت چند نفر کارگروهی با مسئولیت فاطمه سعیدی نماینده پایتخت کشور عزیزمان ایران در فراکسیون تشکیل شد.

    وی تصریح کرد: محمد کاظمی نماینده ملایر به عنوان رابط ما با قوه قضاییه عضو این کارگروه شد، جلساتی با وزیر علوم داشتیم و تذکری به دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران دادیم که وظیفه دارد عنوان را جدی تر پیگیری کند.

    نماینده مردم پایتخت کشور عزیزمان ایران در مجلس گفت: همچنین در کمیسیون وزیرعلوم را خواستیم آیا که معتقدیم سال تحصیلی باید با آرامش شروع شود، منصور غلامی هم به صورت جدی درگیر این مساله است.

    **اقدام صدا و سیما در پخش مستند بی راهه نهایت بی تدبیری بود

    عارف همچنین راجع به اقدام صداوسیما در پخش مستند بیراهه گفت: به نظرم این کار رسانه ملی نهایت بی تدبیری بود، اگر اشکال قانونی و شرعی هم نداشته باشد، باز هم بی تدبیری صورت گرفته هست. این روال در گذشته هم وجود داشته است.

    وی با تاکید بر این که این عنوان در شورای عالی امنیت ملی مطرح می شود، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس در حال بررسی طرح اداره صداوسیما است که طبق اطلاعات دریافتی در مراحل آخر بررسی در این کمیسیون است.

    رییس فراکسیون امید مجلس اظهار امیدواری کرد: هر چه سریع تر این طرح در صحن علنی بررسی شود تا پرسشها در اداره صداوسیما به حداقل برسد.

    عارف در پاسخ به سوالی درمورد بیانات یکی از نمایندگان پایتخت کشور عزیزمان ایران مبنی بر پرداخت رشوه به نمایندگان، گفت: محمود صادقی نماینده پایتخت کشور عزیزمان ایران در حال پیگیری این عنوان اطت، اگر مورد نیاز باشد خود فراکسیون امید هم دنبال می کند.

    واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | اقتصادی | رسانه ای | رسانه ها | ایرانیان | اصلاح طلب | رسانه ملی | اصلاح طلبان

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار