بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز بازار خودرو واردکنندگان،ماشین ها را قایم کرده اند! ، رشد شدید قیمت در بازار ماشین داخلی

    زمانی در تمام نمایشگاه‌های سطح شهر انواع خودروهای خارجی به چشم می‌خورد. که البته هنوز هم است ولی شرایط نسبت به گذشته عوض کردن کرده هست. هر که بامش بیش برفش بیشت

    واردکنندگان،ماشین ها را قایم کرده اند! ، رشد شدید قیمت در بازار ماشین داخلی

    رشد شدید قیمت در بازار ماشین داخلی/ واردکنندگان،ماشین ها را قایم کرده اند!

    عبارات مهم : بازار

    زمانی در تمام نمایشگاه های سطح شهر انواع خودروهای خارجی به چشم می خورد. که البته هنوز هم است ولی شرایط نسبت به گذشته عوض کردن کرده هست. هر که بامش بیش برفش بیشتر.

    ایران نوشت:نمایشگاه هایی که با شرکت های واردکننده بده بستان بیشتری دارند هنوز در عرضه ماشین با چالش جدی روبه رو نشدند ولی نمایشگاه هایی که وسع مالی ارزش مانند دانه درشت های این حوزه نیست دیگر خودروهای پر زرق و برق خارجی را در نمایشگاه های خود به نمایش نمی گذارند. این نمایشگاه ها که تعدادشان هم کم نیست می گویند از ۱۲ تیرماه امسال که سایت ثبت سفارش واردات ماشین بسته شد روزی ما هم با مسئله مواجه شد.

    واردکنندگان،ماشین ها را قایم کرده اند! ، رشد شدید قیمت در بازار ماشین داخلی

    قیمت ها سیر صعودی به خود گرفت و دیگر جهت ما خرید ماشین و نگه داشتن در نمایشگاه توجیه اقتصادی ندارد. از این رو هر مشتری که سفارش بدهد، ما هم جهت خرید ماشین اقدام می کنیم. نمایشگاه داران دل پری از شرکت های مهم واردکننده ماشین دارند و می گویند: این شرکت ها به تعهدات خود نسبت به عضویت کنندگان ارزش عمل نمی کنند حال چه برسد به اینکه بخواهند به نمایشگاه ها ماشین بفروشند. به همین علت اکثر نمایشگاه داران خودروهای خود را از واردکنندگان می خرند که این روزها آنها هم از نداشتن ماشین صحبت می کنند.

    قیمت های فعلی باور نکردنی است

    نعمت الله کاشانی نسب از نمایشگاه داران خودروهای خارجی راجع به اوضاع بازار اینچنین گفت: از زمانی که سایت ثبت سفارش ماشین بسته شده است هست، قیمت خودروهای وارداتی در چند مرحله گران شده است است که البته این روند از مهرماه سرعت بیشتری گرفته هست. به عنوان مثال خودروی ۲۲۰ میلیون تومانی اکنون به ۲۹۰ میلیون تومان رسیده هست. انواع پورشه و ولوو هم طی این مدت رشد قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی را تجربه کرده اند که این اعداد و ارقام خارج از باور نمایشگاه داران است حال چه برسد به خریداران که با چنین حباب قیمتی روبه رو شدند.

    زمانی در تمام نمایشگاه‌های سطح شهر انواع خودروهای خارجی به چشم می‌خورد. که البته هنوز هم است ولی شرایط نسبت به گذشته عوض کردن کرده هست. هر که بامش بیش برفش بیشت

    رشد قیمت در مورد تمام خودروهای وارداتی

    رشد قیمت در مورد تمام خودروهای وارداتی اتفاق افتاده است و هیچ برندی از طعم شیرین گرانی مبرا نیست. خودروهای تویوتا ۷۰ میلیون تومان، خودروهای هیوندای حدود ۲۵ میلیون تومان و خودروهای خانواده رنو بین ۶۰ تا ۶۵ میلیون تومان گران شدند. این رشد قیمت از مهرماه افسار گسیخته تر شده است است و هیچکس نمی داند که مقصر مهم این گرانی ها کیست؟ نمایشگاه داران کمبود عرضه را چالش مهم می دانند، واردکنندگان ثبت سفارش واردات ماشین و دولتی ها واردکنندگان و نمایشگاه داران را مقصر می دانند.

    حباب قیمت ماشین قابل کتمان نیست

    طبق اعلام گمرک در هشت ماهه امسال ۵۴ هزار ماشین به کشور وارد شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۶ درصد یعنی ۹هزار ماشین زیاد کردن داشته هست. سؤال سعید مؤتمنی مدیر اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل نیز این است که اگر این آمار درست باشد خودروهای وارد شده است در کدام انبار است و آیا شرکت های واردکننده نسبت به عرضه خودروها اقدامی انجام نمی دهند.

    واردکنندگان،ماشین ها را قایم کرده اند! ، رشد شدید قیمت در بازار ماشین داخلی

    قطعاً دولت توان پیگیری خودروهای وارد شده است به کشور را دارد لذا در این شرایط بهتر است که مشخص شود چه کسانی نسبت به احتکار ماشین اقدام کردند. وی با بیان اینکه بازار خودروهای خارجی با حباب قیمت روبه رو شده است است و این امر قابل کتمان نیست تصریح کرد: چه توضیحی وجود دارد که قیمت خودروها نسبت به سال گذشته ۱۲۰ میلیون تومان گران تر شود. نمایشگاه داران که امکان و توان مالی انبار کردن خودروهای خارجی را ندارند و اگر خیلی هم بدبینانه نگاه کنیم دو الی سه ماشین را نگهداری کنند لذا این حجم از وارداتی که صورت گرفته الان کجاست؟

    شرکت های وارد کننده بیش از ظرفیت خود عضویت کردند

    زمانی در تمام نمایشگاه‌های سطح شهر انواع خودروهای خارجی به چشم می‌خورد. که البته هنوز هم است ولی شرایط نسبت به گذشته عوض کردن کرده هست. هر که بامش بیش برفش بیشت

    مؤتمنی ادامه داد: شرکت های واردکننده ماشین حتی خودروهای سفارش شده است مشتریان خود را تحویل ندادند. اکنون ۱۵ ماه از عضویت بعضی از مردم گذشته است و همچنان خلف وعده صورت می گیرد. متأسفانه این شرکت ها بیش از ظرفیت وارداتی خود، ماشین وارد کردند و اکنون سیلی از تقاضا بر جای مانده است و هیچکس پاسخگو نیست. وی گفت: با چه معیار و منطقی خودروی سراتو ۱۳۸میلیونی ۱۷۵ میلیون تومان شده است است یا بی ام و ۴۰۰ میلیونی به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده هست. سوناتا هیبریدی از ۱۸۵میلیون در حدود قیمت ۲۱۰ میلیون تومان به پرواز درآمده هست. این رقم ها قابل قبول نیست و دولت باید پیگیری کند.

    خودروهای احتکار شده است سال ۲۰۱۶ را می فروشند

    موضوع دیگری که مدیر اتحادیه نمایشگاه داران ماشین به آن اشاره کرد سود کلانی است که شرکت های واردکننده ماشین از فروش خودروهای خارجی می برند. وی تصریح کرد: سود منطقی در خودروهای وارداتی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است ولی اکنون سود آنها به ۲۰۰ درصد هم رسیده هست. از طرفی تخلف بعضی از شرکت ها هم در بازار بسیار مشهود هست. یکی از شرکت های واردکننده ماشین که فامیلی اداره می شود خودروی ۲۰۱۶ را که تنها ۱۴۰ میلیون تومان می ارزد با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان جهت فروش گذاشته هست. حال سؤال این است که این ماشین در کجا انبار شده است بود؟

    واردکنندگان،ماشین ها را قایم کرده اند! ، رشد شدید قیمت در بازار ماشین داخلی

    نهادهای نظارتی کجا هستند؟

    رشد قیمت های بی حد و حصر خودروهای وارداتی جای خالی نهادهای نظارتی را زیاد از گذشته نمایان می کند. بعضی ها از جای خالی شورای مسابقه حرف می زنند و گروهی پیکان عدم نظارت ها را به سوی شرکت حمایت و تعزیرات حکومتی می گیرند. رضا شیوا مدیر شورای مسابقه این عنوان را براق سازی می کند و می گوید: گروه کارشناسی از شورای مسابقه در حال بررسی واردکنندگان ماشین است .اگر جهت ما محرز شود که ۷۰ درصد واردات ماشین به وسیله یک الی دو نفر و یا حتی خانوادگی مدیریت می شود، شورای مسابقه در این زمینه ورود جدی خواهد کرد و اجازه نمی دهد که بازار خودروهای خارجی انحصاری کنترل شود. نتیجه بررسی کارشناسان بزودی مشخص می شود.

    وی ادامه داد: اگر مشخص شود که واردات ماشین انحصاری نیست شورای مسابقه اجازه ورود در آن را ندارد. در مورد قیمت ها و حاشیه بازار که اتفاق افتاده است هم شورا نمی تواند دخالت کند و این امر در حیطه مسئولیت نهادهای نظارتی چون شرکت حمایت، شرکت بازرسی کل کشور و تعزیرات حکومتی هست. کاشانی نسب از فعالان بازار هم توضیح داد: نمایشگاه داران دیگر جرأت خرید ماشین و نگه داشتن آن در نمایشگاه ها را ندارند لذا فقط نسبت به سفارشی که صورت می گیرد خرید می کنیم. حباب قیمتی ایجاد شده است باعث شده است بازار خودروهای خارجی دچار رکود شود و این امر به خودروهای داخلی هم سرایت کرده است.

    واژه های کلیدی: بازار | خارجی | ماشین | میلیون | میلیونی | وارداتی | ۱۰۰ میلیون | نمایشگاه | نمایشگاه | خودروهای داخلی | خودروهای وارداتی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار