بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی استیضاح حق مجلس هست، آماده ام همین هفته به صحن بروم / ربیعی

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرسش و استیضاح را حق نمایندگان مجلس دانست و گفت که آمادگی دارد همین هفته و حتی فردا جهت پاسخ به استیضاح به صحن مجلس شورای اسلامی

    استیضاح حق مجلس هست، آماده ام همین هفته به صحن بروم / ربیعی

    ربیعی: استیضاح حق مجلس هست، آماده ام همین هفته به صحن بروم

    عبارات مهم : سیاسی

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرسش و استیضاح را حق نمایندگان مجلس دانست و گفت که آمادگی دارد همین هفته و حتی فردا جهت پاسخ به استیضاح به صحن مجلس شورای اسلامی برود و انتظار دارد استیضاح کنندگان مطابق سوگندی که یاد کرده اند، استیضاح را به همان دلیلی انجام دهند که می گویند.

    علی ربیعی این مطلب را امروز سه شنبه در جریان دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی و در تصویر العمل به اعلام وصول تقاضای استیضاح خود در مجلس اعلام کرد.

    اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز منزل ملت اعلام کرد که تقاضای استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی نامه شماره د/۷۲/۱۰/۹۳۴۶ مورخ ۱۳ اسفند ۹۶ کمیسیون اجتماعی بعد از بررسی های مورد نیاز مطابق ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس با تعداد ۲۴ امضا تقدیم هیات رییسه شده است است که اعلام وصول می شود.

    استیضاح حق مجلس هست، آماده ام همین هفته به صحن بروم / ربیعی

    مطابق ماده ۲۲۵ آیین نامه داخلی مجلس ،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مدت ۱۰ روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی هست. همزمان با ربیعی، تقاضای استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز با همین تعداد امضا تحویل هیات رییسه مجلس شده است و وصول این طرح استیضاح نیز اعلام شده است است.

    ربیعی در پاسخ به پرسش خبرنگاران ایرنا راجع به اعلام وصول استیضاحش در مجلس گفت: مجلس حق دارد قضاوت کند و بگوید من تشخیص می دهم این فرد امروز صلاحیت اداره این کار را دارد یا ندارد؛ این کار جزو حقوق مجلس است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرسش و استیضاح را حق نمایندگان مجلس دانست و گفت که آمادگی دارد همین هفته و حتی فردا جهت پاسخ به استیضاح به صحن مجلس شورای اسلامی

    وی افزود: «من هم نه به عنوان وزیر بلکه به عنوان یک کنشگر سیاسی و اجتماعی دیرین که کسی نمی تواند سابقه من را در عرصه سیاسی و اجتماعی نادیده بگیرد، انتظارم این است که نمایندگان مطابق قانون اساسی و سوگندی که در مجلس قرائت کرده اند، هر آنچه را (در طرح استیضاح) مطرح می شود، به همان دلایل استیضاح کنند.»

    ربیعی با استقبال از طرح استیضاح در مجلس گفت: «مایلم همین هفته به صحن بروم. میل به دارم اگر مجلس باز باشد، فردا به صحن بروم. من هیچ مشکلی جهت به صحن رفتن ندارم؛ هم مجلس قضاوت می کند و هم افکار عمومی قضاوت خواهند کرد.»

    وی افزود: امیدوارم در این عنوان با عدل و انصاف سخن گفته شود و من هم با خلوص و با آنچه مصلحت می دانم حتماً سخنان خود را مطرح خواهم کرد.

    استیضاح حق مجلس هست، آماده ام همین هفته به صحن بروم / ربیعی

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این وزارتخانه بزرگترین وزارتخانه اجتماعی کشور هست؛ بدنه جامعه از لحاظ اجتماعی با این وزارتخانه بیشترین تماس را دارند و طبق محاسبات انجام شده است سالی ۳۰۰ میلیون بار مراجعه مردمی داریم.

    ربیعی تاکید کرد: این بدان معنی است که هر ایرانی نخستین تماسش در وقت تولد با ما شروع می شود و این تماس جهت درمان و پوشش های تامین اجتماعی ادامه می یابد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرسش و استیضاح را حق نمایندگان مجلس دانست و گفت که آمادگی دارد همین هفته و حتی فردا جهت پاسخ به استیضاح به صحن مجلس شورای اسلامی

    وی افزود: فرد اگر تحت پوشش تامین اجتماعی باشد یا در گروه معلول، بازنشسته یا کارمند باشد، هر سال پنج تا شش بار به این وزارتخانه مراجعه می کند.

    ربیعی یادآورشد: «البته بعضی نمایندگان به مناطق خود می روند و پرسشها را می بینند، آنها حق دارند و انتظار دارند به این پرسشها پیگیری شود. امیدوارم مقدورات من را هم ببینند. من جهت این دسته از نمایندگان که جهت پرسشها مردم اقدام می کنند احترام قائل هستم و در مجموع این عمل (استیضاح) را به نفع ثبات و دموکراسی و مردم سالاری دینی کشور می دانم.»

    استیضاح حق مجلس هست، آماده ام همین هفته به صحن بروم / ربیعی

    ** از نوجوانی جهت تحقق دمکراسی تلاش کرده ام

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: از دوره نوجوانی دغدغه استقرار دموکراسی در کشور را داشتم تا نمایندگان مجلس را سفارتخانه ها و خوانین گزینش نکنند؛ می خواستم کشور عزیزمان ایران کشوری براق باشد، زحمت مردم کم شود و تبعیض و باند بازی و اشرافیت و خاندان هایی که روابط تو در تو داشتند از بین برود.

    ربیعی گفت: یکی از آرزوهای من این بود که مجلس به عنوان یکی از نهادهای دموکراسی در کشور، مستقل، استوار و پابرجا و به تعبیر زیبای امام خمینی (ره) عصاره فضیلت ملت باشد.

    وی تاکید کرد: به علت سختگیری های سیاسی و ناروایی که صورت گرفت، شاید همه ایرانی ها نتوانستند خودشان را در معرض گزینش مردم قرار دهند.

    این انقلابی باسابقه و فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: من همه زندگی و سابقه و عمرم جهت نظام گذاشته ام و همچنان در خدمت آن خواهم بود.

    وی همچنین یادآور شد: اینکه مجلس، مجلسی باشد که هر کس بتواند در معرض رای مردم قرار گیرد هر لحظه آرزوی ما بوده هست. امروز هم احترام به مجلس را احترام به همه زحمات نسل خود می دانم که جهت آزادی و دموکراسی جهت کشور زحمت کشیدند.

    ربیعی ۶۲ ساله که خود سابقه فعالیت در حوزه مطبوعات و روزنامه نگاری را دارد، در سال ۱۳۷۷ در بخش سرمقاله برنده قلم بلورین جشنواره مطبوعات شده است است که این جایزه را با حضور در منزل شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزارشریف، به خانواده وی اهدا کرد.

    وی، استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه جامعه شناسی سیاسی و اقتصادی با تجارب گسترده مدیریتی و اجرایی است که از سال ۹۲ دولت تدبیر و امید را همراهی می کند. او مرداد امسال توانست جهت بار دوم با ۱۹۱ رای موافق، اعتماد نمایندگان مردم را جهت ادامه این مسئولیت مهم بدست آورد.

    به گواه آمارهای رسمی، در دوره وزارت ربیعی سهم تعاونی ها در دولت یازدهم به ۶ درصد زیاد کردن یافته هست. همچنین دستمزد کارگران که همواره پایین تر از قیمت تورم تعیین می شد در چهار سال گذشته با رشد ۹۵ درصدی همراه بوده است.

    تصویب لایحه کمک های اجتماعی از جمله طرح تحول سلامت که بر اساس آن ۱۱ میلیون نفر از ضعیف ترین اقشار جامعه تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، از دیگر کارها مهم ربیعی در این مدت بوده است.

    هر چند در ۴ سال گذشته قیمت بیکاری کم کردن محسوسی پیدا نکرد ولی باید توجه داشت که در این سال ها با نیروهای کار انباشت شده است مواجه بودیم و به صورت مدیریت شده است وارد بازار کار شدند.

    حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری به تازگی اعلام کرده که از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۲ میلیون اشتغال خالص در کشور ایجاد شده است است.

    واژه های کلیدی: سیاسی | استیضاح | علی ربیعی | وزیر تعاون | نمایندگان مجلس | اخبار سیاسی و اجتماعی

    دانلود

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار