بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اجتماعی مردم بی اعتمادند؟ ، علت اعلام بیشمار حساب‌های شخصی جهت کمک به زلزله‌زدگان

    از شامگاه بیست و یکم آبان ماه که زلزله خانه‌های هموطنان کرمانشاهی را ویران کرد و جان شماری از عزیزانشان را گرفت، همه مردم به صحنه آمده‌اند و تلاش می‌کنند از هر

    مردم بی اعتمادند؟ ، علت اعلام بیشمار حساب‌های شخصی جهت کمک به زلزله‌زدگان

    علت اعلام بیشمار حساب های شخصی جهت کمک به زلزله زدگان/ مردم بی اعتمادند؟

    عبارات مهم : زلزله

    از شامگاه بیست و یکم آبان ماه که زلزله منزل های هموطنان کرمانشاهی را ویران کرد و جان شماری از عزیزانشان را گرفت، همه مردم به صحنه آمده اند و تلاش می کنند از هر راهی که بتوانند به بازماندگان کمک کنند.

    به گزارش ایسنا، در این میان شاهد اعلام شماره حساب های شخصی متعددی از سوی هنرمندان، ورزشکاران و افراد آشنا شده است و فعال در عرصه اجتماعی جهت کمک به زلزله زدگان و حتی حرکت بعضی مردم با خودروی شخصی به سمت کرمانشاه بودیم، صرف نظر از اقدام نوع دوستانه افراد آشنا شده، علت استقبال از کمک های انفرادی و ایجاد چنددستگی در امدادرسانی و جمع آوری کمک های مردمی به مناطق زلزله زده را از جامعه شناسان جویا شدیم.

    مردم بی اعتمادند؟ ، علت اعلام بیشمار حساب‌های شخصی جهت کمک به زلزله‌زدگان

    حسن موسوی چلک، مدیر انجمن مددکاری اجتماعی کشور عزیزمان ایران در گفت وگو با ایسنا، به چند توصیه محوری در این باره اشاره و اظهار کرد: هر لحظه با واقعیت حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی مواجه بوده ایم. در هنگام بروز حوادثی چون زلزله، محور اول ضرورت حمایت از مردمی است که گرفتار شده است اند. ما در این زمینه شرکت مدیریت بحران و به تبع آن دستگاه های دیگری داریم که انتظار می رود بحران از طریق همین شرکت ها مدیریت و ساماندهی شود.

    وی افزود: البته این امر مانع کارها نوع دوستانه افراد مشهور نمی شود؛ هرچند راهکار این نیست که این افراد خودشان مستقیما شماره حساب اعلام کنند و بخواهند انفرادی کمک رسانی کنند.

    از شامگاه بیست و یکم آبان ماه که زلزله خانه‌های هموطنان کرمانشاهی را ویران کرد و جان شماری از عزیزانشان را گرفت، همه مردم به صحنه آمده‌اند و تلاش می‌کنند از هر

    رئیس انجمن مددکاری اجتماعی کشور عزیزمان ایران با طرح این پرسش که چه می شود این اتفاق می افتد؟ گفت: مردم علاقه مند می خواهند خودشان به مناطق زلزله زده بروند؛ این واقعیتی است که نمی توانیم آن را کتمان کنیم؛ در واقع بر اساس تجارب قبلی و دغدغه هایی که امروز از طریق اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … انتقال یافته می شود می توان دریافت که فضا، فضای اعتماد نیست.

    چلک با بیان این مطلب که «بوجود آمدن این جو به عملکرد و شفافیت مدیریتی بازمی گردد» افزود: هنگامی که عمدتا مدیران بحران را از افراد سیاسی گزینش می کنیم و در شرایط بحران اینطور عمل می کنیم، نتیجه آن می شود که مردم ناراضی می شوند و یک اثر این نوع مدیریت، القای حس بی اعتمادی است.

    وی با تاکید بر اینکه باید با یک بازبینی امور مدیریت بحران را نظام مندتر انجام دهیم اضافه کرد: این همه اتفاق دیده ایم ولی درس نمی گیریم، مدام غلط های قبلی را تکرار می کنیم و این بسیار تلخ هست. واقعیت این است که مدیر بحران باید پخته ترین افراد باشد ولی این طور نیست و در استانها نیز اوضاع بغرنج تر است.

    مردم بی اعتمادند؟ ، علت اعلام بیشمار حساب‌های شخصی جهت کمک به زلزله‌زدگان

    موسوی چلک در ادامه پیشنهاد کرد که مدیریت یک ماه اول بحران را به ارگان هایی چون ارتش واگذار کنند.

    رئیس انجمن مددکاری اجتماعی کشور عزیزمان ایران افزود: هنگامی که فردی چون دکتر زیباکلام می تواند در ۴۸ ساعت بیش از یک میلیارد تومان جهت کمک به زلزله زدگان جمع آوری کند نشان دهنده سرمایه و اعتبار اجتماعی اوست. آیا همین اعتماد و ظرفیت در مورد دستگاه ها هم هست؟ بنابراین چقدر خوب است که این افراد در کنار شرکت ها قرار بگیرند و منابع به صورت مدیریت شده است جذب شود. باید از ظرفیت افرادی که این شاخصه را دارند استفاده کنیم و البته به همه افرادی که نسبت به اعلام شماره حساب شخصی اقدام می کنند اعتماد نکنیم و تلاش کنیم تا نظم در امدادرسانی حفظ شود.

    از شامگاه بیست و یکم آبان ماه که زلزله خانه‌های هموطنان کرمانشاهی را ویران کرد و جان شماری از عزیزانشان را گرفت، همه مردم به صحنه آمده‌اند و تلاش می‌کنند از هر

    چلک در ادامه با بیان اینکه اعلام شماره حساب شخصی جهت کمک نشان دهنده کم کردن اعتماد اجتماعی به نهادها و زنگ خطری است که باید آن را جدی بگیریم، گفت: همه این رفتارها خبر دارد. در این میان نهادی چون هلال احمر باید مردم را توجیه کرده و براق عمل کند و تلاش کند از ظرفیت تشکل های غیردولتی و بازیگران و صورت های معروف بهره برداری کند در حالی که ما این کارها را انجام نمی دهیم.

    وی همچنین به ظرفیت سه تا چهار هزار نفره مددکاران اجتماعی اشاره کرد که می توانند در این موراد همکاری خوبی داشته باشند و افزود: ولی با وجود آنکه در آیین نامه مدیریت بحران بر استفاده از مددکاران تاکید شده، ولی تا کنون شرکت مدیریت بحران حتی یک جلسه با ما ترتیب نداده؛ هرچند مددکاران اجتماعی استان های اطراف کرمانشاه به مناطق زلزله زده رفته اند و بعضی دیگر آماده اعزام هستند.

    مردم بی اعتمادند؟ ، علت اعلام بیشمار حساب‌های شخصی جهت کمک به زلزله‌زدگان

    در همین ارتباط امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس هم در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه « عملکرد شرکت های امدادی در زلزله های بم، منجیل، گناباد و … مناسب نبود» به وجود گزارش هایی بعد از زلزله بم از دزدی چادرها و حتی اقلام بی ارزش اشاره کرد و این عنوان را موجب بروز بی اعتمادی دانست.

    وی افزود: حتی خود بنده که قصد داشتم کمکی را از طریق یکی از نهادهای مربوطه به دست زلزله زدگان برسانم بارها از سوی بستگان مورد سرزنش قرار گرفتم که آیا به آنها می دهید؟ مردم به بعضی افراد چون علی دایی و مرحوم تختی که در زلزله گناباد کمر همت بست و کمک ها را جمع آوری کرد اعتماد بیشتری دارند؛ بنابراین اینها همه جلو آمده اند تا به زلزله زدگان کمک کنند.

    این جامعه شناس با بیان اینکه جو بی اعتمادی جهت جامعه خطرناک است گفت: به قول فوکویاما جامعه شناس بزرگ، هنگامی که اعتماد در سطح افقی بین مردم و در سطح عمودی بین مردم و مسئولان کم کردن یابد، جامعه به سوی انفجار و فروریختگی در ابعاد متفاوت حرکت می کند. فوکویاما اعتماد را مهمترین عنصر سرمایه اجتماعی و فرهنگی می داند. همچنین هنگامی که اعتماد وجود نداشته باشد مردم به سمت تحرکات رسانه های بیگانه می روند.

    قرایی مقدم ادامه داد: هنگامی که جوانی در کرمانشاه در روز اول مصاحبه می کند که چادر نداریم و رسانه های بیگانه آن را بزرگنمایی می کنند علت چیست؟ مگر مسئولان می دانستند که زلزله می آید تا صبح روز اتفاق تمام چادرها پشت در کرمانشاه باشد و تمام امکانات از قبل فراهم شده است باشد؟ هنگامی که این بدگویی رسانه های بیگانه مورد قبول بعضی از مردم قرار می گیرد، علت این است که اعتماد به مسئولان کمرنگ شده است و این عنوان دارای یک پیشینه فرهنگی است.

    وی با تاکید بر اینکه مردم باید ببینند که کمک ها به دست زلزله زدگان می رسد و باید از سوی شرکت های مربوطه گزارش های شفافی ارائه شود از بی اعتمادی به عنوان یک بلا یاد کرد و گفت: آیا مردم به گفته های رسانه های بیگانه اعتماد می کنند؟ از منظر جامعه شناسی این امر به معنای فروریختگی و یک درد هست. نتیجه هم همین می شود که مردم به سمت افراد آشنا شده است ای می روند که خودجوش کمک می کنند. هرچند این امر باید ساماندهی شود و نهادهای امدادی و مدیریتی تلاش کنند از این ظرفیت مردمی که وجود دارد به نحو احسن استفاده کنند.

    واژه های کلیدی: زلزله | اعتماد | مدیریت | مدیریت | بی اعتمادی | اخبار اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار