بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی دلواپسانی که به استقبال ترامپِ ضدبرجام رفتند

    قرار است وحدت ملی هزینه اختلافات سیاسی شود؟ | تریبون‌هایی که علیه دولت باز می‌شوند 

    دلواپسانی که به استقبال ترامپِ ضدبرجام رفتند

    دلواپسانی که به استقبال ترامپِ ضدبرجام رفتند

    عبارات مهم : ایران

    قرار است وحدت ملی هزینه اختلافات سیاسی شود؟ | تریبون هایی که علیه دولت باز می شوند

    مخالفان دلواپس دولت روحانی، بعد از سخنان ترامپ، دچار نوعی چند دستگی شده اند. بعضی از آنها سکوت پیشه کرده اند، بعضی از آنها کمتر نقد می کنند و بعضی دیگر کماکان دولت را نشانه قرار می دهند.

    دلواپسانی که به استقبال ترامپِ ضدبرجام رفتند

    اينکه مواضع دلواپسان راجع به برجام در اکثریت مواقع همسو با منافع تندروهای آمریکایی و صهیونیستی هست، داستان امروز و دیروز نیست. از همان روزی که مذاکرات شروع شد آنها مخالفت و ترساندن کردند. روزگاری صدای شان زیاد شنیده می شد. اگرچه دولت و عنان مذاکرات به دست رقیب سیاسی شان افتاده بود ولی در مجلس صدایی نیرومند داشتند. یک روز وزیر خارجه را به خاطر مذاکره خائن می خواندند و روزی دیگر به خاطر پیاده روی محمدجواد ظریف با همتای آمریکایی اش یا دست دادن او با اوباما او را نشانه هتاکی  های خود قرار می دادند.

    حالا ولی صدای دلواپسان کمتر شنیده می شود. از جمعه شب هنگامی که دونالد ترامپ مدیر جمهور جنجالی آمریکا گفت که کشور عزیزمان ایران پایبند به برجام نبوده و از واژه جعلی خلیج عربی به جاي خليج هميشه فارس، استفاده کرده؛ جریانات سیاسی با وحدتي مثال زدني در برابر وي صف آرايي کرده اند؛ چنانکه گویی فعلا اختلافات حزبی و سیاسی به باد فراموشی سپرده شده است است.

    قرار است وحدت ملی هزینه اختلافات سیاسی شود؟ | تریبون‌هایی که علیه دولت باز می‌شوند 

    سخنرانی ترامپ نه تنها وحدت نیروهای کشور عزیزمان ایران را در پی داشت بلکه در همان شب با تصویر العمل سریع دیگر کشورهای مذاکره کننده هسته ای هم رو به رو شد؛ موضوعی که تحلیل گران سیاسی آن را پیروزی دیپلماتیک کشور عزیزمان ایران می دانند و معتقدند برعکس دوران تحریم ها که اجماع جهانی علیه کشور عزیزمان ایران به راه افتاده بود، حالا آمریکا در موضع انزوا قرار گرفته است.

    مخالفان دلواپس دولت روحانی ولی چنین نظری از خود بروز نداده اند. آنها بعد از سخنان ترامپ و واکنش هایی که جهت او در پی داشت دچار نوعی چند دستگی شده اند. بعضی از آنها سکوت پیشه کرده اند، بعضی از آنها کمتر نقد می کنند و بعضی دیگر کماکان دولت را نشانه قرار می دهند.

    کشاکش عباسی، شریعتمداری و رسایی جهت رهبری دلواپسان

    دلواپسانی که به استقبال ترامپِ ضدبرجام رفتند

    در بین دلواپسان سه نفر هستند که جلودار بقیه دلواپسان در حمله به دولت بوده و حالا هم پیشرو هستند. این سه نفر حسن عباسی، حسین شریعتمداری و حمید رسایی هستند. در بین این سه نفر تندترین واکنش ها از سوی حسن عباسی صورت گرفته؛ کسی که بیانات جنجالی اش گاهی با شکایت قضایی از او و بازداشت هم همراه شده است است.

    او بعد از سخنان ترامپ در توئیتر خواستار استعفای روحانی و ظریف شد. او در توئیتی نوشته: «با شکست دیپلماسی ظریف، کشور عزیزمان ایران در بدترین تنگنای دیپلماتیک تاریخ خود قرار دارد. منتظر استعفای ظریف هستیم.» عباسی در خبر توئیتری دیگری نوشته «آقای روحانی! هم تحریم ها برگشت و هم سایه جنگ. منتظر استعفای شما هستیم.» او، علاوه بر این صحبت مدیر جمهور که در تصویر العمل به بیانات ترامپ بوده را نادیده گرفته و گفته: «رویارویی تریبونی روحانی و ترامپ مثل تقابل دو تیغه یک گازانبر جهت شکستن یک حقیقت هست؛ سپاه.»

    قرار است وحدت ملی هزینه اختلافات سیاسی شود؟ | تریبون‌هایی که علیه دولت باز می‌شوند 

    عباسی همچنین در توئیت دیگری نوشته: «روحانی به آمریکا اعتماد کرد و کتک آن را هم خورد.» این فعال سیاسی در یک توئیت از ترامپ به خاطر اظهاراتش تقدیر کرده و نوشته: باز هم ترامپ مچکریم؛ بابت علنی کردن حمایت از جنبش سبز آمریکایی در ایران.» یکی از بیانات دیگر او با اهانت نیز همراه بوده هست. او گفته: «فقط یک دیوث سیاسی می توانست تیتر بزند که امضاء کری تضمین است.»

    اهانت های این گروه به حسن عباسی ختم نمی شود. حمید رسایی عضو جبهه پایداری در صفحه توئیتر خود نوشته: بعد از ۴ سال مذاکره با آمریکا هر ایرانی باید گزینش کند در کدام گروه هست. او در ادامه این پست ضمن فحاشی به نظر مخالف خود، نوشته: «با اجرایی شدن مادر تحریمها آیا صدایی از حلقوم های نکبتی که تکرار میکردند بیرون نمی آید؟!اسناد جاسوسی این خائنین، کی رو میشود؟!» رسایی همچنین در برهه ای که اغلب سیاسیون تصمیم گرفته اند وحدت پیشه کنند، وحدت را مورد حمله قرار داده و می نویسد: این شیوه نفاق است که هروقت تمام استدلالهایشان در راه باطل به گِل مینشیند، وحدت را روی نیزه میکنند! وحدت باتحمیل کنندگان برجام هرگز.

    دلواپسانی که به استقبال ترامپِ ضدبرجام رفتند

    حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نیز در مخالفت با برجام شهره عام و خاص هست. روزنامه تحت مدیریت او به تعبیر عده ای همان چیزهایی را برداشت کرد که دلواپسان مدت ها آن را تکرار می کردند؛ تیتر نخست کیهان بعد از صحبت ترامپ «ترامپ برجام را حفظ کرد؛ امتیازها جهت امریکا محدودیت ها جهت ما!» بود. کیهان در سرمقاله اش نیز مدعی شد که «برجام جهت «تمام» طرف های ۱+۵ بویژه امریکا و شخص ترامپ ارزشمند و بافایده است مگر جهت جمهوری اسلامی ایران. دقیقاً به همین دلیل، این کشورها حاضر نخواهند شد از آن خارج شوند.» در این مطلب کیهان آمده: « خیانت لیبرال های وطنی کمتر از خیانت ترامپ و متحدانش نیست. خیانت ترامپ غیرمنتظره نیست (چرا که خیانت و گزیدن، اقتضای دشمن است) ولی از خیانت ترامپ های وطنی هرگز نمی شود گذشت. ترامپ های وطنی که ماله به دست، به توجیه یا حاشیه سازی مشغولند و از بزک کردن جاسوس هسته ای هم نمی گذرند، با ادبیاتی متفاوت، همان راهی را می روند که ترامپ می رود.»

    کیهان در مطلب دیگری هم از خارج شدن کشور از برجام استقبال کرده هست. این روزنامه در مطلبی با تیتر «حالا که به حرف منتقدان برجام رسیدید مسیر را عوض کنید» نوشته: علیرغم بیانات صریح مقامات اروپایی، بعضی از مقامات ارشد دولت و روزنامه های زنجیره ای مدعی اصلاحات با جنجال رسانه ای تلاش کردند تا اینگونه القاء کنند که به واسطه برجام میان اروپا و آمریکا شکاف ایجاد شده است است.

    این سه نفر البته هیچ کدام در مقام تصمیم گیری جهت سیاست های خارجی کشور نیستند و نمی توانند تاثیر خاصی بر سیاستهای نظام بگذارند. ضمن اینکه مدتهاست با وجود بازتاب حرفهایشان در رسانه های زنجیره ای و پرشمار منتسب به اصولگرایان،تاثیر ناچیزی بر افکار عمومی دارند.

    دلواپسان چند دسته شدند

    اما واکنش‌ها بعضی دلواپسان هم از چند دستگی بین این گروه حکایت دارد. سایر دلواپسان یا کمتر زبان به انتقاد از دولت می گشایند و یا به کلی سکوت اختیار کرده اند. مهرداد بذرپاش از افرادی است که شخصا هنوز جمله ای بعد از بیانات ترامپ بر زبان نیاورده است ولی روزنامه او، وطن امروز بعد از سخنان ترامپ به استقبال پاره شدن برجام رفت. این روزنامه با تیتر «برجام را پاره کرد»، به استقبال این مناسبت رفت و نوشت: «با بیانات ترامپ عملاً توافق هسته ای با مختصات فعلی جهت امریکا موضوعیتی ندارد.» این رسانه در سرمقاله خود، توضیح داد که «اگر ترامپ واقعاً بر انجام این اصلاحات مصر باشد و کنگره نیز در مصوبات روزهای آینده خود بر این عنوان صحه بگذارد، آن وقت می توان گفت او عملاً برجام را پاره کرده و این توافق تمام شده است است.»

    علاوه بر بذرپاش، مرتضی آقاتهرانی و روح الله حسینیان از لیدرهای جریان دلواپس که در دوران نمایندگی خطاب به علی اکبر صالحی گفت قصد دارد او را در قلب رآکتو اراک زیر سیمان مدفون کند حالا سکوت کرده است.

    سعید جلیلی همچنان کنایه می زند

    سعید جلیلی دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی، ولی از آن افرادی بود که علی رغم انتظارها ظاهر شد. او که از منتقدین سرسخت مذاکرات و توافق هسته ای بوده در صفحه شخصی خود نوشت: «ترامپ که آمریکا را فلج توصیف کرد بداند که با پیکر فلج نمی تواند رجز بخواند.» او در توئیت دیگری نیز نوشته: «باید در دانشگاه ها یک دوره برجام خوانی شروع شود، این بحث علمی است نه سیاسی. برجام یک سند ۱۵۹ صفحه ای مهم است که تا سالها کشور درگیر آن است.» انتقادات او به دولت هم در حد این توئیت باقی مانده است: کسانی که می گفتند دیپلماسی بیانیه خواندن نیست اکنون در برابر نقض برجام به جز بیانیه خوانی چه کاری انجام می دهند؟!» این کنایه جلیلی البته بی پاسخ نماند و حسام الدین آشنا از او خواست آتش به اختیار گزارشی از شش سال و نیم مذاکره خود ارائه دهد.

    احمدی نژاد یک بار دیگر نامه نوشت

    با این حال مافوق جلیلی در دولت قبل در نامه ای سرگشاده برآن شد تا حدی سکوت جلیلی را جبران کند. محمود احمدی نژاد، مدیر دولتهای نهم و دهم در نامه ای سرگشاده نوشته: فرزندان خدوم شما در دولت های نهم و دهم ، با اتکاء به حمایت های بی نظیر مردمی ، در دفاع از حقوق مسلّم ملت با استحکام و اقتدار در برابر مستکبران جهانی ایستادند و با تدبیر و هوشمندی ، آنان را از دست اندازی به حقوق ملت کشور عزیزمان ایران بازداشتند. مواضع دولت آمریکا بار دیگر نشان داد که آنان نسبت به عظمت ، توانایی و اقتدار ذاتی ملت کشور عزیزمان ایران جاهل و در کسب معرفت نسبت به شایستگی های الهی- انسانی ایرانیان کاهل اند. آنان گمان می برند که با جنگ روانی و ارعاب عده ای اندک ، راه را جهت تسلیم ملّت ، اخذ امتیازات تاریخی و محدود کردن همیشگی سقف پرواز و رشد ایرانیان باز کنند، لکن اگر بنا بود با این رفتارها تغییری در جغرافیا ، فرهنگ ، مواضع و جایگاه کشور و ملت کشور عزیزمان ایران به وجود آید ، چه بسا قبل از آنان ، قدرت های چپاولگر بزرگتری در تاریخ بودند که همین آرزو ها را داشتند ولی با خود به گور بردند.

    رحیم پور ازغدی دلواپس برجام شد

    علاوه بر حسن عباسی دلواپسان یک تریبون به دست دیگر جنجالی هم در جمع خود دارند و آن کسی جز حسن رحیم پور ازغدی نیست. او در مشهد در اظهاراتی گفته: یادتان است بعضی یک سال و نیم پیش در کشور عزیزمان ایران شیرینی پخش می کردند و می گفتند آمریکا قول داده است ولی دیدیم که آمریکا به ۱۰ درصد وعده های خودش هم عمل نکرد.

    رحیم پور ادامه داده: رهبری راجع به برجام گفتند که به آمریکا خوش بین نیستند ولی باز هم بعضی اعتماد کردند؛ اگر حاکمیت امریکا را نمی شناسید الفبای سیاست را نمی دانید اگر می شناسید و اعتماد می کنید راحت لوح یا وابسته هستید که نشان از بلاهت سیاسی دارد.

    رحیم پور با بیان اینکه منافقین ضدآمریکایی ترین گروه های قبل انقلاب بودند، افزود: اینان حتی اعتقاد بودند امام نیز به اندازه کافی ضدآمریکایی نیست ولی دو دهه بعد لباس ارتش آمریکا را به تن کرده، در مسئله هسته ای اطلاعات جعلی منتشر کرده و در اتاق فکر ترور فیزیکدانان ما که در پرسشها هسته ای کشور عزیزمان ایران را به یک قدرت علمی درجه اول تبدیل کردند، حضور داشتند. او همچنین گفته: رهبری برجام را با ۸ شرط پذیرفتند ولی آن شرط ها عملی نشد و امروز نه چرخ اقتصاد می چرخد و نه چرخ سانترفیوژ.

    کریمی قدوسی یک دلواپس دارای رای

    در بین دلواپسان تنها کسانی که حالا تاثیر حداقلی در قدرت دارند بعضی نمایندگان عضو جبهه پایداری مثل کریمی قدوسی هستند. او در تصویر العمل به سخنان ترامپ گفته: حالا که می خواهند بر جام را کلا تمام کنند تصویر العمل ما اجرای قانون مجلس است یعنی ماده دو تبصره های متفاوت آن به صراحت دولت را ملزم کردیم در برابر کارها نقض برجام اقدام برابر به مثل کند و اجرای برجام را متوقف کند و به دوران قبل توافق برگردد.

    با مواضع این روزهای دلواپسان همچنین به نظر می رسد ترکیب و آرایش این گروه در حال عوض کردن هست. آیا که تنها یکی دو صورت از آنها باقی مانده که کماکان به حسن روحانی و محمدجواد ظریف می تازند. البته اغلب آنها همانطور که به آنها اشاره شد یا در صحبت هستند و یا در رسانه ای خاص می نویسند و دولتمردان می توانند آسوده باشند که خطری از جانب آنها برجام را ترساندن نمی کند. در این میان آنچیزی که نمی توان خیلی نسبت به آن آسوده خاطر بود خدشه دار شدن وحدتی در کشور است که بعد از سخنان ترامپ و تصویر العمل هایی جهانی به او ایجاد شده است است.

    اخبار سیاسی – خبرآنلاین/کیاوش حافظی

    واژه های کلیدی: ایران | سیاسی | آمریکا | ایرانی | سیاسیون | آمریکایی | ایرانیان | حسن روحانی | دولت روحانی | دونالد ترامپ

    دانلود

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار