بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی همه نظام در مورد سیاست تازه ارزی متحد هستند / جهانگیری

    معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه همه نظام در مورد سیاست تازه ارزی متحد هستند، گفت: شخص مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور، دولت، قوه قضاییه، مجلس و نیروهای امنیتی با

    همه نظام در مورد سیاست تازه ارزی متحد هستند / جهانگیری

    جهانگیری: همه نظام در مورد سیاست تازه ارزی متحد هستند

    عبارات مهم : ایران

    معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه همه نظام در مورد سیاست تازه ارزی متحد هستند، گفت: شخص مقام معظم رهبری، رییس جمهور، دولت، قوه قضاییه، مجلس و نیروهای امنیتی با سیاست تازه ارزی همراه هستند.

    به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در آیین رونمایی از سامانه الکترونیکی نیما «نظام یکپارچه معاملات ارزی» که در محل بانک مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: دولت از سیاست تازه ارزی عقب نشینی نمی کند و هر کس فکر می کند دولت از آن عقب نشینی می کند، ما و دولت را نشناخته هست. خوشبختانه قوه قضاییه، مجلس و نیروهای امنیتی پای کار هستند که این سیاست به نتیجه برسد و همه نظام از جمله شخص مقام معظم رهبری و رییس جمهور در مورد این سیاست متحد هستند.

    همه نظام در مورد سیاست تازه ارزی متحد هستند / جهانگیری

    وی افزود: ما در دولت هفته ای دو سه جلسه در مورد سیاست ارزی تازه تشکیل می دهیم و تیم ستاد اقتصادی دولت هم در این عنوان مرتبا جلسه دارند، با بخش شخصی هم ارتباط خوبی داریم. من خودم از تعداد زیادی از واردکنندگان و تولیدکنندگان پرسش کردم که چه مشکلی در این زمینه دارند. به هر حال این ارتباط وجود دارد.

    جهانگیری با بیان اینکه صداوسیما در سیاست ارزی اخیر به دولت کمک کرده هست، گفت: به هر حال منافع ملت در این است و ما باید منافع ۸۱ میلیون جمعیت کشور عزیزمان ایران رادر نظر بگیریم. من با اطمینان می گویم که این سیاست موفق می شود و امیدوارم که همه به صحنه بیایند و در این راستا کمک کنند.

    معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه همه نظام در مورد سیاست تازه ارزی متحد هستند، گفت: شخص مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور، دولت، قوه قضاییه، مجلس و نیروهای امنیتی با

    معاون اول رییس جمهور با تاکید بر ضرورت فعال سازی سپرده های ارزی، اظهار کرد: ما در این زمینه تضمین بانک ها را هم آینده نگری کردیم و مورد نیاز است بانک ها در این جهت تبلیغ کنند. متاسفانه در دوره ای عده ای می درخواست کردند با اعتماد مردم بازی کنند. آنها ارز مردم را گرفتند و به گونه ای برخورد کردند که بی اعتمادی به وجود آمد این در حالی است که بزرگترین سرمایه کشور عزیزمان ایران جهت پیشرفت و مقابله با چالش ها، اعتماد مردم است و هر مدیری در جایی قرار می گیرد باید قدر این اعتماد را بداند.

    جهانگیری با بیان اینکه صرافی ها در روزهای سخت به کمک اقتصاد کشور عزیزمان ایران آمدند، گفت: گاهی می گویند دولت به صرافی ها بی اعتناست که این ناحق هست. آنها مردان روزهای سخت کشور بودند و ما به آنها نیاز داریم البته باید با سیاست های بانک مرکزی هماهنگ باشند ولی در عین حال مورد نیاز است از فعالیت اقتصادی ارزش سود ببرند. ما از بانک ها می خواهیم در این زمینه بدجنسی نکنند و ارز را فقط به صرافی های خودشان ندهند بلکه با صرافی های خوشنام و نیرومند هم کار کنند.

    معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به سیاست های رییس جمهور آمریکا، اظهار کرد: ترامپ تلاش کرده با بعضی کارها فضای اقتصادی کشور عزیزمان ایران را به هم بزند. آمریکا تلاش وسیع داشته که فضای اقتصادی کشور عزیزمان ایران را جهت سرمایه گذاران داخلی و خارجی ناامن نشان دهد. متاسفانه حرف های ناصحیح او هم ملاک قرار می گیرد. او به مردم دنیا می گوید ۱۵۰ میلیارد دلار بعد از برجام در اختیار کشور عزیزمان ایران قرار گرفته که در منطقه چنین و چنان می کنند، این ۱۵۰ میلیارد دلار کجاست؟ بسیار کمتر از این عدد مبلغی بوده که مسدود شده است بود و در اختیار کشور عزیزمان ایران قرار گرفته هست. این فضاسازی در ماه های اخیر شدت یافتن شده است آیا که ترامپ نشان داد می خواهد در چند ماه آینده دست به اقدام دیگری بزند.

    همه نظام در مورد سیاست تازه ارزی متحد هستند / جهانگیری

    وی ادامه داد: مردم انتظار داشتند در تلاطم ماه های اخیر دولت نشان بدهد که قادر است اقتصاد کشور را از تلاطم بیرون بیاورد و ثبات اقتصادی به هم نخورد. گاهی اینطور گفته شد که بخش عظیمی از مردم جهت خرید دلار هجوم آوردند، ما در پیش فروش سکه در مورد تعداد افرادی که هجوم می آورند، تعدادی را به دست آوردیم، آیا فکر می کنید مردم جهت پیش فروش سکه صف کشیدند؟ کل کسانی که اقدام به پیش خرید سکه کردند ۶۵ هزار نفر بودند که چند میلیون سکه خریدند. بعضی از آنها ۲۵ هزار سکه یکجا خریدند در واقع عده ای محدود ماموریت ارزش را در این دیدند که اگر تشخیص دادند چنین شرایطی پیش آمده کاری کنند فضای اقتصادی کشور به هم ریخته شود.

    جهانگیری اضافه کرد: طبیعی است که دولت نمی تواند در این زمینه بی تفاوت باشد و باید تصویر العمل نشان دهد و شرایط را مدیریت کند. ما به گونه ای تصمیم گرفتیم که کمترین آسیب به فعالان اقتصادی وارد شود. نرخی که اعلام شد هم بر اساس نظرات شرکت های بین المللی، بخش شخصی و نهادهای غیردولتی بود در واقع نرخی که دولت اعلام کرد معدل قیمت اعلامی نهادهای خارج از دولت بود. بر اساس محاسبات و با توجه به قیمت ۳۷۰۰ تومانی دلار در سال ۹۶، قیمت دلار در آخرهای سال از ۴۲۰۰ تومان کمتر بود و نهایتا با این قیمت فعالان اقتصادی این اطمینان را پیدا کردند که می توانند با همین قیمت واردات و صادرات انجام دهند.

    معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه همه نظام در مورد سیاست تازه ارزی متحد هستند، گفت: شخص مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور، دولت، قوه قضاییه، مجلس و نیروهای امنیتی با

    وی در ادامه اظهار کرد: بانک مرکزی بنایش بر این بود که سامانه ای را جهت رصد، مدیریت و نظارت بر منابع ارزی ایجاد کند. مگر می شود بانک مرکزی یک کشوری نداند چه بلایی بر سر ارزی می آید که در کشور وجود دارد. گاهی اوقات ارز گرفته می شد ولی کالایی وارد نمی شد بنابراین ما نیازمند سامانه ای بودیم که امکان نظارت الکترونیکی در آن وجود داشته باشد. در حال حاضر هم سامانه الکترونیکی نیما (نظام یکپارچه معاملات ارزی) این امکان را فراهم می کند و در واقع واردات کالا و خدمات به کانال های رسمی واگذار می شود این در حالی است که پیش از این نمی دانستیم ارزی که خریداری می شود به چه منظوری هست، آیا آن را به منزل می برند یا با آن کالای قاچاق خریداری می کنند؟ ما که مسئول تامین این ارز نیستیم و اول باید نیاز مهم مردم تامین شود.

    جهانگیری افزود: رسالت بانک مرکزی هم این بود که این ارز به سمت کالاهایی برود که از طریق رسمی وارد می شوند، ما باید اطمینان حاصل کنیم کالایی به خارج می رود ارز آن به تناوب اقتصادی بر می گردد. کدام اقتصاد حاضر است منابع خود را به کالا تبدیل کند و بعد برایش مهم نباشد که این منابع به داخل بر می گردد یا نه، بنابراین باید نظامی طراحی می شد که مطمئن شویم ارز به کشور بر می گردد و منابع ارزی متناسب با اولویت های کشور هزینه می شود.

    همه نظام در مورد سیاست تازه ارزی متحد هستند / جهانگیری

    معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه بخشی از ارز مورد نیاز جهت قاچاق از ارز موجود در بازارها تامین می شده، یادآور شد: ما قصد مبارزه با قاچاق را داریم و کسی هم نمی گوید که کالای قاچاق خوب است ولی یک بار پرسیدیم که ارز آن از کجا تامین می شود؟ حالا خروج سرمایه هم بحث دیگری است که دوستان راجع به آن صحبت کردند.

    جهانگیری مهمترین خبر سیاست های تازه ارزی را، شفافیت کامل در عرضه و تقاضای بازار ارز عنوان و خاطرنشان کرد: این کار موجب شفافیت و جلوگیری از فساد می شود. البته به علت اینکه ما مجبور شدیم این سیاست را سریعتر اتخاذ کنیم بعضی راهکارها و سازوکارها آماده نبود و دوستان ما در دو هفته به زحمت افتادند ولی همه سازوکارهای متناسب در حال حاضر آماده شده است هست. در این میان چند نوع اشکال هم وجود دارد، بخشی از آنها اشتباهات واقعی است که فعالان اقتصادی با آن مواجه شدند و ما باید به سرعت این اشتباهات را برطرف کنیم.

    وی با بیان اینکه میزان واردات در فروردین امسال نسبت به فروردین سال گذشته سه تا چهار درصد کم کردن یافته، اظهار کرد: انصافا دوستان ما در بانک مرکزی خوب کار کردند این در حالی است که شبکه های خارجی اصرار دارند بگویند این طرح شکست می خورد. ممکن است یک گردشگر خارجی و یک ایرانی ارز داشته باشد و بخواهد آن را بفروشد که با مسئله مواجه می شود. بانک ها باید در صورتی که کسی می خواهد ارز خود را بفروشد آن را به قیمت اعلامی خریداری کنند.

    معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: من فضاهایی که علیه بانک ها می سازند را قبول ندارم و اعتقاد دارم خدمتی که بانک ها به اقتصاد کشور می کند را هیچ بخشی نمی کند اگرچه اشکالاتی هم در این زمینه وجود دارد.

    وی در آخر با بیان اینکه کالاهای اساسی باید ۴۰۰ تومان یارانه بگیرند، خطاب به شریعتمداری و سیف گفت: باید با ذی نفعان این سیاست صحبت شود. من خودم از هفته دیگر جلساتی را در این زمینه تربیت می دهم ولی از بانک ها هم می خواهم به طور جدی روی این سیاست بایستند تا ان شاءالله با کمک بانک ها این سیاست صددرصد و بدون تردید موفق شود.

    واژه های کلیدی: ایران | سیاست | مرکزی | ایرانی | اقتصادی | جهانگیری | رییس جمهور | اخبار اقتصادی و بازرگانی

    دانلود

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار