بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی بانک‌ها یک میلیارد دلار ارزخریدند / جهانگیری

    معاون اول رییس جمهور با اعلام اینکه صادرکنندگان یک میلیارد دلار از ارز خود را به بانک‌ها فروختند، تاکید کرد: آمریکا می‌خواهد فضای داخلی و اقتصاد کشور عزیزمان ای

    بانک‌ها یک میلیارد دلار ارزخریدند / جهانگیری

    جهانگیری: بانک ها یک میلیارد دلار ارزخریدند

    عبارات مهم : ایران

    معاون اول رییس جمهور با اعلام اینکه صادرکنندگان یک میلیارد دلار از ارز خود را به بانک ها فروختند، تاکید کرد: آمریکا می خواهد فضای داخلی و اقتصاد کشور عزیزمان ایران را ناامن جلوه بدهد.

    به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری بعد از نشست با تولیدکنندگان، صادرکنندگان، واردکنندگان و مدیران عامل بانک های کشور راجع به پرسشها ارزی گفت: آنها می دانند برهم زدن کشور عزیزمان ایران یعنی برهم زدن کل منطقه آیا که ایران، بزرگ و ساحل آرامش منطقه است و نمی توانند تعرضی به کشور عزیزمان ایران بکنند ولی تلاش می کنند با فضاسازی هایی آرامش درونی اقتصاد کشور عزیزمان ایران را برهم بزنند.

    جهانگیری با تاکید بر اینکه برهم زدنِ فضایِ اقتصادِ آرامِ ما، بدون هزینه نیست، اظهارداشت: بدخواهان می خواهند بدون هزینه فضای کشور را برهم بزنند؛ مگر می شود فضای کشوری به این بزرگی، مهمی و تاثیرگذاری را به آسانی برهم بزنند؟

    بانک‌ها یک میلیارد دلار ارزخریدند / جهانگیری

    معاون اول رییس جمهور افزود: رییس جمهور آمریکا از روز نخست سرکار آمدنش رسالتش این بود که فضای داخلی و اقتصاد کشور عزیزمان ایران را ناامن جلوه دهد و در طول یکسال چندبار تعلیق تحریم ها را تمدید کرد که این کار خیلی پُرضررتر جهت اقتصاد کشور عزیزمان ایران بود.

    وی تصریح کرد: این جزو سیاستهایشان بود و تلاطم هایی در بازار ارز کشور عزیزمان ایران ایجاد شد و دولت به ناچار سیاست های تازه ارزی را اتخاذ کرد. اگر نقدی متوجه دولت باشد این است که اگر یکماه سریعتر این سیاست ها را در پیش می گرفت موثرتر بود.

    معاون اول رییس جمهور با اعلام اینکه صادرکنندگان یک میلیارد دلار از ارز خود را به بانک‌ها فروختند، تاکید کرد: آمریکا می‌خواهد فضای داخلی و اقتصاد کشور عزیزمان ای

    جهانگیری گفت: دشمن های ما تعبیرشان این است که به جنگ اقتصاد کشور عزیزمان ایران آمده اند و می خواهند اقتصاد کشور عزیزمان ایران را زمین گیر کنند و فشارهای آنچنان از این محل به مردم کشور عزیزمان ایران باید وارد می کند که مردم کشور عزیزمان ایران از این فشارها به تنگ بیایند و من به مردم کشور عزیزمان ایران عرض می کنم همه تدابیر اتخاذ شده است و هیچ اتفاق منفی در اقتصاد کشور عزیزمان ایران نمی افتد.

    معاون اول رییس جمهور گفت: هر تصمیم جدیدی آمریکایی ها بگیرند منجر به بی آبرویی آنها می شود که به هیچ توافق بین المللی پایبند نیستند، توافقی که چندین سال و در دوره اخیر ۱۸ ماه جهت آن مذاکره شد و کشور عزیزمان ایران هم به همه تعهداتش عمل کرده و او که عمل نمی کند با قلدری، آمریکاست.

    این عضو کابینه با اشاره به سیاست های ارزی دولت خاطرنشان کرد: کار خیلی خوبی صورت گرفته و ایجاد ثبات اقتصادی در کشور از وظایف دولتهاست. وی با تقدیر از فعالان اقتصادی و نظام بانکی وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و جهاد کشاورزی گفت: تصورم این بود حدود دوماه جهت ثبات بازار طول بکشد خوشبختانه یکماه نرسیده جلسه برگزار شد.

    بانک‌ها یک میلیارد دلار ارزخریدند / جهانگیری

    جهانگیری گفت: وضع اقتصاد کشور خوب است ولی بعضی اصرار دارند بگویند وضع بد است در حالی که ما در منطقه ملتهبی هستیم ولی وضع خوبی داریم و در سال گذشته شاخصهای خوبی داشتیم.

    وی گفت: به فضل الهی وضع اقتصاد کشور خوب است خودم واقعا گاهی اوقات به عنوان یک شهروند علاقمند به کشور عزیزمان ایران و علاقمند جمهوری اسلامی از این دلم می گیرد که بعضی ها اصرار دارند بگویند کشور عزیزمان ایران در شرایط بدی قرار دارد.

    معاون اول رییس جمهور با اعلام اینکه صادرکنندگان یک میلیارد دلار از ارز خود را به بانک‌ها فروختند، تاکید کرد: آمریکا می‌خواهد فضای داخلی و اقتصاد کشور عزیزمان ای

    جهانگیری ادامه داد: کارهای خوبی انجام شده است فضای کارمان خوب پیش رفته، حدود ۵۰ میلیارد دلار تفاهمنامه امضا کردیم جهت استفاده از خط های فاینانس، بیش از ۳۰ میلیارد دلار با دولت گارانتی نامه صادر کردیم، با وجود این در چنین اقتصادی ضعف هایی هم وجود دارد.

    معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: می دانیم مردم در معیشتشان مسئله دارند، مردمی که فرزندانشان بیکارند مسئله دارند و وظیفه داریم با رشد اقتصادی اشتغال زایی کنیم. وی با تاکید بر اینکه ما مصمم هستیم اقتصاد کشور را به خوبی اداره کنیم گفت: باید مردانه پای اداره کشور عزیزمان ایران ایستاد و ما مسئله غیر قابل حلی نداریم، هر مشکلی با وقت ها و توانمندی های موجود قابل حل است اقتصاد ما باید به همت همه از ثبات کامل برخوردار باشد.

    بانک‌ها یک میلیارد دلار ارزخریدند / جهانگیری

    جهانگیری گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد دلار صادرات و واردات کشور است در حالی که همه ارز داد و ستد خیابان ها به چند میلیون دلار هم نمی رسد و در قبال همین چند میلیون بیاییم راجع به تجارت خارجی ۲۰۰ میلیارد دلاری اظهارنظر منفی کنیم؟

    وی تصریح کرد: آقای سیف گزارش داد که ۶.۵ میلیارد دلار ارز تخصیص شده است طی همین مدت کمتر از یکماه و به بخش عمده آن فروش رفته و صادرکنندگان و وارد کنندگان با همین قیمت ۴۲۰۰ تومان به فعالیتشان ادامه دادند و صادرکنندگان با همین قیمت بیش از یک میلیارد دلار ارزشان را به نظام بانکی فروختند و این به این معنی است که اقتصاد کشور با سرعت بیشتری نسبت به گذشته به کارش ادامه می دهد.

    معاون اول رییس جمهور گفت: اصلاح سیاست با نیت ثبات اقتصادی ممکن است در روزها و هفته های اول نواقصی را نشان دهد و این اصلاح نیازمند به وقت دارد اگرچه که خوشبختانه تقریبا در کالاهای اساسی دارو و مواد اولیه کارخانجات مشکلی نداشتیم، ضعف ما در اطلاع رسانی هست. باید اطلاع رسانی براق کنیم و مردم را در جریان قرار دهیم و هیچ دغدغه ای جهت اقتصاد امسال نداریم و با این تنظیماتمان ما را جهت هر شرایط دیگری آماده می کند.

    جهانگیری تصریح کرد: برنامه ما این است که اگر حتی منابع ما محدودتر هم شود می توانیم آن را مدیریت کنیم و اگر حتی منابع زیاد شود محدودیت ها را به آسانی می توانیم کم کردن دهیم.

    معاون اول رییس جمهور با بیان این که از اتخاذ سیاست های تازه ارزی همه دستگاه ها و نهادها حمایت کردند گفت: من نامه ای به مقام معظم رهبری نوشتم با این تقاضا که قوه قضاییه، نیروهای امنیتی، صدا و سیما و دستگاه های متفاوت حمایت کنند، دستوری که مقام معظم رهبری دادند، از فردای آن روز یک عزم ملی در قوای سه گانه، در نهادهای حاکمیت، در فعالان اقتصادی به فضل الهی در نظام بانکی وجود دارد که این کار با سرعت زیاد ادامه یابد.

    وی از تشکیل کمیته ای در بانک مرکزی خبر داد که هر روز در آن جلسه ای برگزار و نواقص سیاست های تازه را بررسی و راهکارهای تازه اتخاذ می کند، بنابراین اگر کسی درخواست پیشنهادی دارد ارائه کند تا در این کمیته بررسی شود و بانک مرکزی آمادگی دارد هر نیاز واقعی را تامین کند.

    جهانگیری راجع به تامین کالاهای اساسی که از یارانه استفاده می کنند گفت: با سیاستهای اتخاذ شده است کالاهای اساسی با عوض کردن قیمت ارز نباید زیاد کردن قیمت یابد و در کالاهای دیگر نیز اگر روزنه هایی جهت سوء استفاده وجود دارد به عنوان نمونه راجع به قیمت مس باید وزارت صمت راه سوء استفاده را ببندد.

    واژه های کلیدی: ایران | سیاست | اقتصاد | اقتصاد | اقتصادی | جهانگیری | رییس جمهور | اخبار سیاسی و اجتماعی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار