بلاگز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • گت بلاگز اخبار سیاست خارجی به توصیه های فریبنده جنگ طلبان گوش ندهید/ وارد درگیری با کشور عزیزمان ایران نش

    بر کسی پوشیده نیست که دولت ترامپ سخت سرگرم بهانه جویی است تا بتواند توافق هسته ای بین گروه ١+٥ با کشور عزیزمان ایران را باطل کند. حتی زمانی که رییس جمهور امریکا

    به توصیه های فریبنده جنگ طلبان گوش ندهید/ وارد درگیری با کشور عزیزمان ایران نش

    توصیه نشنال اینترست به ترامپ: به توصیه های فریبنده جنگ طلبان گوش ندهید؛ وارد درگیری با کشور عزیزمان ایران نشوید

    عبارات مهم : ایران

    توصیه نشنال اینترست به ترامپ: به توصیه های فریبنده جنگ طلبان گوش ندهید؛ وارد درگیری با کشور عزیزمان ایران نشوید / به هر قیمتی شده است رویه کنونی در قبال پایتخت کشور عزیزمان ایران را کنار بگذارید

    بر کسی پوشیده نیست که دولت ترامپ سخت سرگرم بهانه جویی است تا بتواند توافق هسته ای بین گروه ١+٥ با کشور عزیزمان ایران را باطل کند. حتی زمانی که رییس جمهور امریکا با اکراه تبعیت کشور عزیزمان ایران از مفاد توافق هسته ای را تایید کرد، گلایه مند بود که کشور عزیزمان ایران روح این توافق را نقض کرده است.

    نشنال اینترست نوشت: بر کسی پوشیده نیست که دولت ترامپ سخت سرگرم بهانه جویی است تا بتواند توافق هسته ای بین گروه ١+٥ با کشور عزیزمان ایران را باطل کند. حتی زمانی که رییس جمهور امریکا با اکراه تبعیت کشور عزیزمان ایران از مفاد توافق هسته ای را تایید کرد، گلایه مند بود که کشور عزیزمان ایران روح این توافق را نقض کرده هست. هر انسان بدبینی می تواند به سادگی به این توصیه اشاره کند که علت مهم اشاره کشورها به جنبه های الزامی هر توافقی بر اساس مفاد مکتوب آن این است که این بند های مکتوب در توافقنامه هستند که تعهدات واقعی را می سازند. اختلاف نظر در باره روح یا نیات این توافق می تواند تا ابد ادامه یابد. اکثر شواهد نشان می دهند که ایران، در واقع از تهعدات قانونی خود تبعیت کرده است.

    به توصیه های فریبنده جنگ طلبان گوش ندهید/ وارد درگیری با کشور عزیزمان ایران نش

    به گزارش «انتخاب»؛ متاسفانه، مقامات دولت امریکا و جمع پر سرو صدایی از جنگ طلبان امریکایی ظاهرا مصمم هستند که در رابطه با این توافق کارشکنی کنند و تازه ترین یورش در این زمینه هم صحبت روز ٥ سپتامبر نیکی هیلی، سفیر امریکا در شرکت ملل، در موسسه به شدت جنگ طلب، امریکن انترپرایز بود. صحبت نیکی هیلی حاوی تحریفات فراوانی بود که ظاهرا با این نشانه طراحی شده است بود که جهت دولت زمینه ای فراهم آورد که این توافق را باطل اعلام کند. در واقع، اگر سخنان هیلی را جدی بگیریم، ظاهرا حرکتی در شرف وقوع است که از مرحله ابطال توافق فراتر رفته و زمینه جهت جنگ با کشور عزیزمان ایران را فراهم می سازد.

    یکی از مواصغ پر طرفدار در بین هواداران سیاست خصمانه راجع به کشور عزیزمان ایران این است که اگر امروز با رویکرد سرسختی با کشور عزیزمان ایران بر خورد نشود، این کشور هم در اینده رفتاری شبیه کره شمالی خواهد داشت. رالف پیترز، سرهنگ بازنشسته و نویسنده مشهور نو محافظه کار در اواسط ژوئیه در برنامه خبری فاکس « برنامه شبانگاهی تاکر کارلسون» هشدار داد که اگر امریکا امروز با کشور عزیزمان ایران بر خورد نکند، ظرف چند سال آینده با بحران هسته ای از نوع کابوس کره شمالی مواجه خواهد شد. از آنجا که پیترز قبلا اقدام نظامی علیه کره شمالی را توصیه کرده بود، قطعا جای تردیدی وجود نداشت که او از چه نوع برخورد با کشور عزیزمان ایران سخن می گفت.

    بر کسی پوشیده نیست که دولت ترامپ سخت سرگرم بهانه جویی است تا بتواند توافق هسته ای بین گروه ١+٥ با کشور عزیزمان ایران را باطل کند. حتی زمانی که رییس جمهور امریکا

    البته، سرهنگ پیترز تنها فردی نیست که چنین استدلالی دارد و اگر بیاد داشته باشید، جنگ طلب ها به صراحت دولت کلینتون را به باعث توافق هسته ای ١٩٩٤ با کره شمالی سرزنش کردند. آنها استدلال کردند که تصمیم راحت لوحانه کلینتون به پیونگ یانگ وقت داد از محدودیت ها علیه برنامه هسته ای خود سرپیچی کند و اینک با توجه به اینکه برنامه هسته ای این کشور در اوضاع به مراتب پیشرفته تری قرار دارد، با اوضاع بسیار پیچیده تری روبرو هستیم. جنگ طلبان آمریکایی تاکید می کنند، رهبران این کشور نباید با تبعیت از توافق مشابه و به شدت ناقص ایران، دچار اشتباه مشابهی شوند. دولت روحانی در پایتخت کشور عزیزمان ایران با احتیاط تماشا می کنند که واشنگتن با ورود توام با سر پیچی کره شمالی به کلوب جهانی کشور های مجهز به سلاح های هسته ای به چه نحوه برخورد می کند. اگر پیونگ یانگ باعث شود که امریکا عقب نشینی کند، با وجود استدلال های مخالف، چنین استنباط می شود، که کشور عزیزمان ایران به شکل فعالانه ای روند بلند پروازی کره را دنبال خواهد کرد.

    منتقدین این توافق، به منظور تقویت ادله خود، از کارشناسان متعددی یاد می کنند که در شواهد موجود نشانه های قطعی می بینند که کشور عزیزمان ایران و کره شمالی در حال حاضر در زمینه فنآوری موشکی و مسایل هسته ای از نزدیک بایکدیگر همکاری می کنند. جان بولتن، سفیر سابق امریکا در شرکت ملل، حتی تاکید کرده است اگر کره شمالی زرادخانه هسته ای خود را حفظ کند و در ضمن موشک های بالستیک مطمئن بسازد، پایتخت کشور عزیزمان ایران هم احتمالا با اعطای « چکی» به کیم جونگ اون، « روز بعد» از همین توانایی ها بر خوردار خواهد شد.

    البته استفاده از الگوی واکنش‌ها کره شمالی جهت کنار نهادن توافق هسته ای، در نهایت، به شکل وحشتناکی تصویر العمل راحت انگارانه ای هست. گرچه جنگ طلبان مانند هر لحظه اصرار دارند که می خواهند توافق کنونی را با نسخه بهتر و قدرتمندتری عوض کنند که در واقع به شکل کارآمدی بلند پروازی های هسته ای پایتخت کشور عزیزمان ایران را مهار کند، ولی هستند تند روهایی که به صراحت خواستار اقدام نظامی علیه کشور عزیزمان ایران هستند. روندی که البته به شکل فوق العاده بی ملاحظه و خود خواهانه هست. پاره کردن توافق هسته ای، حتی بدون حملات پیشگیرانه، تنش در خاورمیانه را بی مورد، شدت یافتن خواهد کرد.

    به توصیه های فریبنده جنگ طلبان گوش ندهید/ وارد درگیری با کشور عزیزمان ایران نش

    در واقع، این خطر وجود دارد که کشور عزیزمان ایران بتواند همین مسیر کره شمالی را به سمت نشانه دستیابی به توانمندی های هسته ای در پیش گیرد. ولی جنگ طلب ها از واکنش‌ها پیونگ یانگ درس های اشتباهی می آموزند. با توجه به نحوه برخورد واشنگتن با دشمن های غیر هسته ای مثل صربستان، عراق و لیبی، باید گفت که میل به کره شمالی به دستیابی به توانایی بازدارندگی اصلا غیر منطقی هم نیست. رجز خوانی های ستیزه جویانه افراد نافذی مثل جان مک کین، تام کاتن و لیندسی گراهام( و متحدین نو محافظه کار آنها) به وحشت بیمارگونه رژیم کیم چونگ اون دامن می زند. به مقدار زیادی، این مسئله را خود امریکا بوجود آورده است.

    سرانجام، حتی اگر امریکا سیاست نادرست و بی حاصل منزوی سازی کره شمالی را ادامه دهد، احتمال روی آوردن به گزینه خطرناک توسل به جنگ به مراتب کم هست. ولی پیامد های نامساعد اتخاذ همین تکنیک و رویه علیه کشور عزیزمان ایران به مراتب بدتر خواهد بود. کره شمالی کشور آزار دهنده کوچکی است که فراتر از محیط پیرامونی خود چندان اهمیتی ندارد. به یک جوک شبیه است که بگوییم امکان دارد پیونگ یانگ، به یک قدرت اقتصادی تبدیل شود و جاذبه سیاسی و دیپلماتیک آن اصلا به آن حد نمی رسد.

    بر کسی پوشیده نیست که دولت ترامپ سخت سرگرم بهانه جویی است تا بتواند توافق هسته ای بین گروه ١+٥ با کشور عزیزمان ایران را باطل کند. حتی زمانی که رییس جمهور امریکا

    اما قضیه کشور عزیزمان ایران تفاوت می کند. بخواهید یا نخواهید، کشور عزیزمان ایران یک بازیگر اقتصادی، نظامی و دیپلماتیک مهم در خاور میانه- و حتی در آسیای مرکزی و جنوب غرب آسیا- است پایتخت کشور عزیزمان ایران در مقام نماینده مهم شاخه اسلام شیعی، در کشورهای عراق، لبنان، سوریه، بحرین و یمن، از نفوذ قابل توجهی بر خوردار هست. تلاش جهت منزوی ساختن کشور عزیزمان ایران اقدامی بی حاصل بوده- خواهد بود و حمله نظامی به این کشور جنگ فاجعه آمیز دیگری در خاورمیانه به وجود خواهد آورد. دولت ترامپ باید رویه کنونی خود را، به هر قیمتی که شده، کنار گذارد. رییس جمهور نباید به توصیه های فریبنده جنگ طلبان خودخواهی گوش کند که راجع به مسایل فراوان و گوناگونی اشتباه کرده اند.

    به توصیه های فریبنده جنگ طلبان گوش ندهید/ وارد درگیری با کشور عزیزمان ایران نش

    واژه های کلیدی: ایران | توافق | امریکا | امریکایی | کره شمالی | دولت ترامپ | اخبار سیاست خارجی

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود کتاب لاتین
  • خرید کتاب لاتین
  • خرید مانگا
  • خرید کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز
  • کتاب روانشناسی به انگلیسی
  • کتاب زبان اصلی
  • کتاب خارجی
  • رفتن به نوار ابزار